fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Trhanie motora zetec
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=25845
Stránka 1 z 14

Autor:  jano44 [ 28 zář 2009 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Trhanie motora zetec

Zdravim, mam so svojim escortom problem od kupy v auguste a to, ze s nim trha, cuka na volnobehu a aj ked mu pomaly alebo rychlejsie pridavam. Pri pridavani s nim najprv tak zo dva trikrat trhne, ako keby vynechavalo a potom ide. Vo vyssich otackach ide dobre. Startujem na supu, bez problemov, volnobezne otacky mam stabilne - 900 s uplne miernym, takmer az nepozorovatelnym chvenim rucicky. A teraz k tomu, co som na nom uz skusal:
Diagnostika - lambda sonda-chudobna zmes - vymeneny zadny diel vyfuku, ktory uz bol deravy.
Nasledujuca diagnostika - ziadna chyba.
Jazda s odpojenou lambdou - ziadna zmena.
Vymenene sviecky a kable (original Motorcraft) - ziadna zmena.
Vymeneny palivovy filter - ziadna zmena.
Vycisteny volnobezny ventil - chvilu kludnejsi chod na volnobehu. Potom zase cukanie. Pri pridavani ziadna zmena.
Vycistena skrtiaca klapka - ziadna zmena.
Vycistena vaha vzduchu - ziadna zmena.
Jazda na odpojenej vahe vzduchu - ziadna zmena.
Vyskusane dva dalsie zapalovacie moduly - ziadna zmena.
Vymeneny ventil odvetravania klukovky + hadicka - ziadna zmena.
Odmeranie tlaku v liste na vstreky - 200 kpa, cize nizky tlak.
Pridanie cistica vstrekov do benzinu - ziadna zmena.
Zistenie hodnot vyfukovych plynov - auto spaluje ako nove (povedal kamos v servise), lambda pracuje spravne.
Odmeranie tlaku vo valcoch - 13,8 - 13,5 - 13,3 - 14,3. Cize valce a ventily v pohode.
Jazda s odpojenym snimacom polohy skrtiacej klapky - ziadna zmena.

Cital som tu viac tem o cukani, ale zatial nikto nemal take priznaky ako moj escort. A na slovenskom fore tiez boli v koncoch. Viete niekto co este skusit, ako napriklad, ako by som poznal, ci je vadny regulator tlaku paliva pri nizkom tlaku? Novy stoji u nas okolo 90 eur, cize byvalych 2700 Sk a to sa mi zda dost na to, ze neviem, ci je to urcite tym.
Diky za nazory.

Autor:  tomin [ 28 zář 2009 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Podival bych se na LTFT adaptace. Mas moznost dostupne diagnostiky ?

Autor:  enjoy [ 28 zář 2009 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

ta vaha vzduchu... nemusi pomoct ze ji jen vycistis....

Autor:  jano44 [ 28 zář 2009 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Diky za reakcie. Diagnostiku mam dostupnu, len mozes konkretizovat, co je to LTFT adaptace? Neviem, co to je a ako poznam toho, co mi zadara urobi diagnostiku, tak ten o tom nebude vediet ani tolko. :D

A s tou vaho vzduchu, chcel som vyskusat aj inu, ale chlapik u nas na vrakovisku nebol velmi ochotny ju pozicat, ani za nejake to euro. A inak, podla mna vycistenim alebo odpojenim vahy vzduchu a resetom riadiacej jednotky by sa malo aspon minimalne nieco zmenit, ak by bola zla. Ale nenastala absolutne ziadna zmena.

Autor:  enjoy [ 28 zář 2009 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

no nechci ti davat brouka do hlavy,ale ja kdyz ji mel spatnou tak vycisteni ani odpojeni nepomohlo...
me to ale skakalo ve 4tisicich.

Autor:  tomin [ 28 zář 2009 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

jano44 píše:
Odmeranie tlaku v liste na vstreky - 200 kpa, cize nizky tlak.

Tady viewtopic.php?f=8&t=580&p=131875&hilit=tlak+kpa#p131875
pise jsmach ze 210 +/- 20 kpa je OK.
jano44 píše:
Diagnostiku mam dostupnu, len mozes konkretizovat, co je to LTFT adaptace?

Dej do googla LTFT a mas toho dost. Je to long tem fuel trim, tedy dlouhodobe prizpusobeni dodavaneho mnozstvi benzinu.
Napr. tohle vypadne z googla
http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... l-trim.pdf
http://ww2.justanswer.com/uploads/PENTI ... l_trim.pdf
http://www.fordscorpio.co.uk/obd2scan2.htm
Pokud je toto cislo 1.0, je to ideal. Pokud je vyssi nez 1.0, znamena to, ze jednotka musi zvedat davku benzinu aby byla smes zase ok (zjisteno z lambda sondy).
Jakykoliv problem s dodavkou benzinu (tlak, unavena vaha/MAF, odchazejici lambda) lze krasne overit prave na adaptacni tabulce.
Na mem kabelu by melo jit v dohledne dobe vycist celou adaptacni tabulku z jednotky EEC V, takze pak to bude jednim mrknutim jasne. Nejake kabely jsem posilal na Slovensko, takze pak asi slo se s nekym tady domluvit :wink:

Autor:  jano44 [ 28 zář 2009 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Tak to by nebolo zle zistit, ako je to u mna. A s tym tlakom v liste sa mi zda 200 kpa malo preto, ze som sa docital niekde tu na fore a povedal mi to aj jeden chlapik v servise, ze ma byt okolo 300. Inde som sa docital, ze ma byt 250 kpa. Etzold v knihe pise, ze ma byt 210 +- 20 kpa. Ale nadtym je aj udaj 300 kpa, tak som z toho vol. :roll:

Autor:  tomin [ 28 zář 2009 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

jano44 píše:
....ma byt okolo 300. Inde som sa docital, ze ma byt 250 kpa. Etzold v knihe pise, ze ma byt 210 +- 20 kpa. Ale nadtym je aj udaj 300 kpa, tak som z toho vol. :roll:

No on se tam tlak dost meni podle aktualniho stavu motoru. Nejvyssi (mozna tech 300) tam bude pri stojicim motoru.
Jakmile se v sani udela podtlak, tak se znatelne snizi. Ale presna cisla nevim. Takze mozna ty cisla jsou rozdilna
kvuli tomu.

Autor:  blackford [ 28 zář 2009 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Ja jsem vycetl ze tlak palivoveho cerpadla ma byt vetsi nez 3 bar.
Vstrikovaci / systemovy tlak 2,5 - 2,9 bar.

Autor:  Ford [ 28 zář 2009 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

mám ten sam problém a podle včerejší diagnostiky co mi dělal perňa mám v pytli lambdu a tím je i špatný tlak na liště

jinak tlak na liště po zapnutí klíčku by měl být 300 kpa a provozní by měl být 210 +/- 20 kpa

Autor:  Jerikkk [ 28 zář 2009 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Asi se budu muset vyblikat.Jinak mě zas teče nad vstřikovací lištou skrz ten p......j ventilek benzín a není to nic příjemnýho a pořád nevím čím to může bejt,ventilky jsem zkoušel vyměnit ale prostě to teče furt.Je možno,že by čerpadlo dávalo víc benzínu???.Já mám na liště tlak 230kPa.

Autor:  tomin [ 28 zář 2009 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Ford píše:
...v pytli lambdu a tím je i špatný tlak na liště

Jak to myslis ? Jako ze lambda zpusobuje spatny tlak na liste ? :roll:

Autor:  jano44 [ 29 zář 2009 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Dnes som rozpraval s kamosom z jedneho servisu u nas a ten mi na nizky tlak paliva povedal, ze to by sa prejavovalo horsie ako mne, motor by nemal vykon, a ten moj najma vo vysokych otackach ide ako divy. :D Inak, dnes mi viackrat po zoslapnuti spojky na podlahu padli na pol sekundy otacky na 500 a zase spat an 900. A napadla ma este jedna vec, na ktoru som vcera zabudol. Neviem, ci to nieco znamena, ale mne pri tom nepravidelnom chode motora sem tam z lavej strany, kde su rozvody, pocut taky cudny pravidelny zvuk. Kazde dve sekundy sa ozve take "zun". :lol: Neviem, ako presnejsie slovom opisat ten zvuk, chcelo by to pocut. Rozvody mam uz mesiac doma originalne fordacke, len som sa este nedostal k vymene. Neviem, ci sa nejako takto nemoze prejavovat preskoceny zub alebo nejako poskodeny rozvodovy remen?

Autor:  Perňa [ 30 zář 2009 06:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Ford píše:
mám ten sam problém a podle včerejší diagnostiky co mi dělal perňa mám v pytli lambdu a tím je i špatný tlak na liště


Říkal jsem Ti že máš ende lambdu,ale i zároveň jsem říkal, že se mi nelíbí vstřikování.....kostkovaná křivka....neříkal jsem že to souvisí s lambdou

Autor:  Rosťa-RS [ 30 zář 2009 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

je to zapalovacíma kabelama,skus nějaké jinačí nebo izolepu, jiskra ti podle mně sklouzává po izolátoru svíčky, dělalo mi to to samé izolačka to opravila,ty gumové kloboučky jakoby přestávají tak dobře přilnávat nebo se to prostě propálí,taky jsem v tom hledal kdo ví co a nakonec to byla tato prkotina,nebo můžeš mít propálený ten kabel to se mi taky stalo,zase řešení izolačka radím preventivně omotat takové ty jakoby trubičky kolem svíčky,podle popisu nahoře to sedí,vrtám se v tom dost dlouho a tlak paliva to určitě není to by ti dělalo problémy ve vyšších otáčkách

Autor:  Rosťa-RS [ 30 zář 2009 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

ještě k těm vašim lambdasondám, když budete ít slabou jiskru směs nezhoří důkladně a lambdasonda bude mít tendenci pořád přidávat benzínu aby se to dorovnalo a nakonec řídící jednotka podle váhy vzduchu otáček a teploty vyhodnotí že je špatná lambdasonda

Autor:  jano44 [ 30 zář 2009 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Rosťa-RS píše:
je to zapalovacíma kabelama,skus nějaké jinačí nebo izolepu, jiskra ti podle mně sklouzává po izolátoru svíčky, dělalo mi to to samé izolačka to opravila,ty gumové kloboučky jakoby přestávají tak dobře přilnávat nebo se to prostě propálí,taky jsem v tom hledal kdo ví co a nakonec to byla tato prkotina,nebo můžeš mít propálený ten kabel to se mi taky stalo,zase řešení izolačka radím preventivně omotat takové ty jakoby trubičky kolem svíčky,podle popisu nahoře to sedí,vrtám se v tom dost dlouho a tlak paliva to určitě není to by ti dělalo problémy ve vyšších otáčkách


Myslis, ze to moze robit aj na novych kabloch? Robilo mi to na starych kabloch, tak som kupil nove motorcraft a aj sviecky a motor isiel rovnako nepravidelne. Ziadna zmena nenastala.

Autor:  Rosťa-RS [ 30 zář 2009 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

může to dělat,popravdě je to jedinná vysvětlitelná možnost,tedy u mně to tak bylo,když vyděláš svíčky tak jak na nich máš tu keramiku nejsou na ní jakoby takové černé čárky? jakoby semtam? taková jakoby pěšinka a když po tom přejedeš rukou tak to nejde sundat?? pak ještě test samotných fajek,při nastartovaném motoru nejlépe za soumraku nadzdvihneš postupně (po jedné) jednotlivé fajky,nikde z toho gumového či plastové části nesmí skákat jiskra max tak zespod,pak ještě ta část svíčkového kabelu co se dává do cívky vydělat a roztáhnout pacičky tak aby se stopro dotýkaly po zasunutí vnitřních stěn,ještě bych doporučil všechny spojky,zastrčky a tak skontrolovat jestli není někde třeba na váze nebo na cívce rozehnutá packa a nenítam špatný kontakt a nedělá to kvůli tomu, co máš za svíčky? přeměřoval jsi čidla jako třeba teploty vzduchu?

Autor:  balu [ 30 zář 2009 23:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Svíčky. :-D :-D :-D :-D :-D

Autor:  jano44 [ 01 říj 2009 07:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhanie motora zetec

Sviecky som tam dal original motorcrafty, nechcel som experimentovat s nejakymi inymi a potom mat problemy. No to s tymi kablami vyskusam, ci niekde nehadze iskru skor ako na sviecku. Aj tie sviecky pozriem poriadne, aj ked ako som pisal, mi cukalo s autom aj hned ako som tam dal nove. No nic, skusim sa este raz s tym pobavit a uvidim. No a to cidlo na teplotu nasavaneho vzduchu som nemeral, neviem myslis odpor? Premeram, ale neviem, ci sa z odporu dokaze urcit, ze je to cidlo naozaj vadne. Napriklad meral som odpor na starych kabloch a tam boli hodnoty len okolo 5 - 6 kohm, na novych okolo 11 kohm, a aj tak ten rozdiel som na chode motora absolutne nepostrehol. Ale beriem kazdu radu, lebo s tym mojim cukanim som naozaj uz v koncoch.

Stránka 1 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/