fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Chuda smes???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2593
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 26 kvě 2005 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Chuda smes???

Mam vymenenej motor z 1,4 na 1,6,ale zustalo to na 1 bodove strikacce z ty 1,4i.Jak je studeny,jede to super,ale jak se zahreje tak se obcas zaskube,nebo jakoby pridusi...poradte!?Prej to muze bejt spatnej MAP senzor,ale zaclo to ted,az s tou vymenou...jakoby mel chudou smes... :(

Autor:  futura [ 26 kvě 2005 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mne ten jednobod nestihne krmit tu 1,6 a dokud to nepredelas komplet, bude to blbnout. Pocitam, ze ani nejaka uprava elektroniky, coz je velmi teoreticka moznost by to nezlepsila, tam bude asi rozhodujici prutocnost trysky. Neco podobnyho mi delaly trysky z 1,6 na motoru 1,8, chodilo to, ale byla to hruza.Bejt tebou, pozajimal bych se o vsechny ty veci, ktery k 1,6 patrej, odmenou ti bude tutove lepsi vykon i jizda a tyhle veci uz dneska snad nejsou tak drahy.

Autor:  Návštěvník [ 26 kvě 2005 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ten motor byl puvodne karbec...me napadlo...kdyz MAP reguluje smes podle podtlaku,tak ji nejak priskrtit,tu hadicku at reaguje spozdene a tim padem by se to skubnuti neprojevilo...stve me to... :cry:
O vikendu budu experimentovat,no... :?

Autor:  Návštěvník [ 26 kvě 2005 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak s odpojenou MAPkou to jede bezchybne,ale studene to neudzi volnobeh...nenaskoci sytic...
Jo a na diagnostice me to hlasi "52".Nejaka chyba automaticke prevodovky...mam ale manual... :!:

Autor:  futura [ 26 kvě 2005 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

S odpojenym MAP to pojede asi v nejakym nouzaku, ono to meri mnozstvi vzduchu, ktery ten motor dostava, takze kdyz to je zapojeny, asi ty hodnoty nesouhlasej s ostatnima udajema a blbne to. Tady bude asi tezky, dopracovat se k necemu kloudnymu, prinejmensim to bude asi narocny experimentovani. Takovej cistej karbec by byl fajn reseni, ale tys mel urco katik, takze s tim by byl tutove problem, legalne by to nemohlo projit. No jo, mas to tezky, tady me fakt zadna slusna rada nenapada.

Autor:  Návštěvník [ 26 kvě 2005 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

Kat tam je ale prazdnej,karbec me lezi dom,akorat ze co pak s cerpadlem a rozdelovacem atd.
Neni to ale ten meric prutoku MAF,ale meric podtlaku MAP...mala cerna krabicka spojena hadickou s podtlakem na pod strikackou...tam jak posilovac brzd.Takze to nemeri mnozstvi,ale jen podtlak.Kdyz se otevre prudce klapka klesne podtlak a cidlo prida i benzinu primerene ke vzduchu.Jenze ted s vetsim obsahem tam je podtlak asi vetsi a cidlo si mysli ze je klapka otevrena min,nez ve skutecnosti je a proto to da min benzinu.Neco,jako ucpana akceleracni tryska na skudce...tak to chapu ja...
...uf... :roll:

Autor:  MV [ 26 kvě 2005 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli se neliší MAP pro 1.4 a 1.6, tak to bude muset být zadaný v řídící jednotce "kolik benzínu k jakýmu podtlaku".

Autor:  Návštěvník [ 26 kvě 2005 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Jenze 1,6 jsou 4-body,ne????????Bude to v RJ,tak to musim nejak oblbnout... :-D

Autor:  vendiik [ 26 kvě 2005 23:20 ]
Předmět příspěvku: 

Mam radu pokud by se ti potvrdilo že MAP je v pořádku, ale že ti nevyhovuje to co z něj leze.
V elektrice u 1.4CFI sem se teď trochu vrtal a z MAP lezou obyč obdélníky s úrovní +5V a zem, jejichz frekvence se meni podle podtlaku. Pro šikovného elektronika pak není problém vrazit mezi MAP a ECU nějaký mikropočítač, který by realizoval požadovanou změnu kmitočtu na vhodný údaj.
Ano, zní to složitě, ale bavíme se o plosnaku s max. 10-ti součástkama a ceně cca 200Kč celkem za materiál (bez práce). Podle mě je to asi jediné 100% řešení, teda pokud to je vůbec tím. :-)

Autor:  Návštěvník [ 27 kvě 2005 08:15 ]
Předmět příspěvku: 

sEM SI JISTY...MEL JSEM PUJCENY I MAP Z JINEHO AUTA A DELA TO TOTEZ.tO STIM SIGNALEM ME TAKY NAPADLO...PODLE DELKY STRIDY SI TO PAK URCUJE BOHATOST SMESI...
IDEALNI BY BYLO UDELAT NEJAKY NASOBIC S DELICEM V JEDNOM A PAK TO MIT MOZNOST TREBA TRIMREM POSOUVAT A NAJIT IDEALNI FREKVENCI TECH OBDELNIKU...
ALE VYCHYTAT TO.... :roll:

Autor:  carPWR [ 27 kvě 2005 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ričrd píše:
Jenze 1,6 jsou 4-body,ne????????Bude to v RJ,tak to musim nejak oblbnout... :-D


...covece, to asi nebude 4bod, je to moc starej motor ne??

Autor:  Dawe [ 27 kvě 2005 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
Ričrd píše:
Jenze 1,6 jsou 4-body,ne????????Bude to v RJ,tak to musim nejak oblbnout... :-D


...covece, to asi nebude 4bod, je to moc starej motor ne??


Vidis, muj treba je :wink:

Autor:  Návštěvník [ 28 kvě 2005 01:01 ]
Předmět příspěvku: 

Co vim tak 1,6 byli karbce a bak hned 4 body.EFI myslim.Ale ja na to mam CFI-1-bod z 1,4 a proto mam problemy s bohatosti...

Autor:  Návštěvník [ 28 kvě 2005 01:03 ]
Předmět příspěvku: 

Apropo,Dawe,co ty fotky te tve prestavby???? :shock:

Autor:  vendiik [ 29 kvě 2005 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Ričrd píše:
sEM SI JISTY...MEL JSEM PUJCENY I MAP Z JINEHO AUTA A DELA TO TOTEZ.tO STIM SIGNALEM ME TAKY NAPADLO...PODLE DELKY STRIDY SI TO PAK URCUJE BOHATOST SMESI...
IDEALNI BY BYLO UDELAT NEJAKY NASOBIC S DELICEM V JEDNOM A PAK TO MIT MOZNOST TREBA TRIMREM POSOUVAT A NAJIT IDEALNI FREKVENCI TECH OBDELNIKU...
ALE VYCHYTAT TO.... :roll:

strida je pomer doby sepnuti a doby jedne periody. U MAP je to vzdy 0,5 (jinak receno vzdy polovinu jedne periody je tam 5Voltu a druhou polovinu 0V). Takze stridu nijak proboha nemen. Velikost podtlaku urcuje doba jedne periody (frekvence=1/doba periody).
Jinak opravdu nejvetsi problem by byl nalezt spravne nastaveni.

Autor:  Návštěvník [ 29 kvě 2005 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Takze by to chtelo zmenit dobu periody...bud vis,nebo niz.Trochu jsem experimentoval.Na vstrikovani je take senzor skrtici klapky.Asi potenciometr.Poupravil jsem ho tak,aby si RJ myslela,ze je klapka otevrena vic a tim padem davala vic benzinu.Skubani pri konstantni rychlosti se zmirnilo,ale pri prudke akceleraci je stale.To bude asi v tom podtlaku.Nevite jak to vunguje uvnitr te MAPky??Jako slozeni???

Autor:  vendiik [ 29 kvě 2005 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

Map ma uvnitr vakuum uzavrene pruznou membranou. Podle velikosti podtlaku se membrani vybouli vic nebo min. Ta membrana je mechanicky spojena s jednou elektrodou kondenzatoru, druha je pevna. Podle toho jak membrana od sebe ty elektrody priblizi nebo vzdali se meni kapacita toho kondenzatoru. Udelat potom kmitaci obvod kde je frekvence rizena kapacitou kondiku je uz celkem snadne. Signal z toho obvodu se pak vhodne natvaruje napr. se to prozene operakem do saturace a ven z toho bazmeku uz lezou obdelniky.
Nevim jestli to je uplne presny, ale v principu to tak bude.

Autor:  MV [ 30 kvě 2005 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

To vendiik: takhle to fungovat může, ale myslím, že v MAPu konkrétně je snímač založenej na piezo efektu(nejspíš integrovaný obvod MPX4115 apod.), který už má vnitřní linearizaci plus teplotní kompenzaci a výstup je tedy přesně lineární napětí podle tlaku. No a to napětí už není problém převést na frekvenci pro ŘJ.
Ale to je v podstatě jedno, jak píšeš princip je vždycky nějaká membrána a ta se (pod)tlakem prohýbá. Pak stačí nějak výchylku registrovat a převést na vhodný signál.

Autor:  PH [ 30 kvě 2005 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

1,6 byla po nastupu vstrikovani zacatkem 80. let vzdycky 4 bod a to i v plne mechanice. mozna by stalo za to prekopat na kompletni K-Jetronic mechanicky vstrik, nebo vratit zpatky karbec, ten jednobod nebude podle me nikdy moc idealni. Je taky celkem mozne, ze Ti to trosku nestiha palivove cerpadlo

Autor:  Návštěvník [ 30 kvě 2005 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Karbec a parahoy mam doma...ale co palivove cerpadlo,rozdelovac,ridici jednotka atd...???A K-jetronic vubec...moc uprav...
Chcu nejak vyresit ten 1bod :evil:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/