fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnobeh - provozni situace
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=26397
Stránka 1 z 1

Autor:  mikirc [ 03 lis 2009 21:26 ]
Předmět příspěvku:  volnobeh - provozni situace

Zdravim, s mym motorem mam tolik problemu, ze uz me to i prestava bavit, ale co nadelam.
Zajimalo by me jaky je rozdil rizeni volnobehu za jizdy (samozrejme na neutral) a kdyz vozidlo stoji v klidu. Nebot kdyz auto jede a ja jedu z kopecky na neutral klidne 1minutu tak vse v pohode, otacky jsou na 1200ot/min
Pokud, ale zastavim tak klesnou na 1000ot/min a drzi se tam 10-15s po te o neco malo klesnou no a behem par vterin motor zhasne.
Je to velice neprijemne nebot mi to skoro nestartuje, a nekdy startuji i 2minuty nez ta ludra chytne. Diagnostika vypsala chybu cislo 52(nebudu psat co to je, stejne to nikdo nevedel, kdyz jsem se ptal)
Tak me zajima jaky je v tom rozdil, kdyz jedina rozdilna vec je v tom ze jednou se kola toci jednou ne.

Autor:  mikirc [ 03 lis 2009 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

jo doplnim, dela to jak se zapojenou tak s odpojenou lamda sondou, ale ted ji mam odpojenou protoze bez ni motor jede mnohem lepe

Autor:  EwanS50 [ 03 lis 2009 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

ŘJ bere data z VSS viz. http://fordfans.cz/efi/efi.php?p=vss
jak na vyčištění viz. Perňovi návody, ale timhle čidlem to nebude, to funguje bezvadně.
Zkus volnoběžák...

Autor:  mikirc [ 03 lis 2009 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

no dobre, ale co je jinak na rizeni volnobehu, kdyz na VSS je hodnota vyssi jak 0 nebo kdyz je tam 0.

Autor:  EwanS50 [ 03 lis 2009 21:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

tak to ví asi jenom tomin a jeho diagnostici, nejspíš delší vstřik.

Autor:  tomin [ 04 lis 2009 00:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

Fakt je, ze jednotka ridi volnobeh pri stojicim aute jinak, ale bohuzel neznam presnou pricinu rozdilne strategie.
Za jizdy by se mely drzet vyssi ot. kvuli servu a zmenseni rizika zhasnuti motoru, ale to uz asi vis. :-(
Zajimave ze Bosch v moji Omeze tohle vubec nedela. :roll:

Autor:  mikirc [ 04 lis 2009 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

ja mam jeste poderzeni na cidlo co snima otacky motoru, nebot otackomer neukazuje stejne hodnoty za studena a za tepla. tak si myslim ze ridici jednotce dava milne informace a ta si mysli ze jsou vyssi otacky nez ve skutecnosti jsou a tak snizi pridel vzduchu a benzinu. Tim padem to padne na otacky, kdy uz jsou moc nizke a motor zhasne s tim, ze jednotka uz nestihne zareagovat. Ale kdyby bylo cidlo otacek vadne tak by asi ani motor vubec nefungoval.

Autor:  tomin [ 04 lis 2009 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

mikirc píše:
Ale kdyby bylo cidlo otacek vadne tak by asi ani motor vubec nefungoval.

On by vubec nefungoval pokud by to cidlo neslo vubec. Ale je celkem mozne, ze se do ECU dostava slabsi, nebo zasruseny signal z tohoto cidla a pak by se to takhle mohlo opravud projevovat. Prave by to pak hlavne spatne startovalo (hodne nizke otacky) a i na to vypada to, ze ti to chcipne kdyz se ty otacky snizi po 1000.
U tohoto cidla je dulezite dodrzet soumernost obou dratu co vedou do ECU a jejich stineni musi byt v poradku a nikde nesmi byt prodrene na kostru auta.

Autor:  mikirc [ 04 lis 2009 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

tomin píše:
mikirc píše:
Ale kdyby bylo cidlo otacek vadne tak by asi ani motor vubec nefungoval.

On by vubec nefungoval pokud by to cidlo neslo vubec. Ale je celkem mozne, ze se do ECU dostava slabsi, nebo zasruseny signal z tohoto cidla a pak by se to takhle mohlo opravud projevovat. Prave by to pak hlavne spatne startovalo (hodne nizke otacky) a i na to vypada to, ze ti to chcipne kdyz se ty otacky snizi po 1000.
U tohoto cidla je dulezite dodrzet soumernost obou dratu co vedou do ECU a jejich stineni musi byt v poradku a nikde nesmi byt prodrene na kostru auta.


nojo akorat pokud by to cidlo neukazovalo uplne dobre, tak by asi motor celkove nefungoval spravne, ale za jizdy funguje skoro tak jak ma.

Autor:  mikirc [ 10 lis 2009 08:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

jeste takovy mezidotaz, muze mit alternator vliv na funkcnost volnobehu?
protoze kdyz vypnu svetla, tak volnobeh se snazi a drzi se, sice porad pada, ale vetsinou se vzpamatuje.

Autor:  EwanS50 [ 10 lis 2009 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

Když zapneš světla, tak se malinko víc zatíží motor.

Autor:  Leny [ 10 lis 2009 09:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

Máš efinu? Na tom mk4 cabru? Nebo na jakým motoru to řešíš? Má to váhu vzduchu na airboxu jako k-jet a ke-jet?

Autor:  mikirc [ 10 lis 2009 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

Leny píše:
Máš efinu? Na tom mk4 cabru? Nebo na jakým motoru to řešíš? Má to váhu vzduchu na airboxu jako k-jet a ke-jet?

je to na cabrio MK4 1,6 16V EFI kod motoru LJB

Autor:  mikirc [ 20 lis 2009 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

asi to nikdy nevyresim, ale dneska jsem poradne sledoval, tak ten motor nechcipne tak jak kdybych vypnul klicem, ale jako by RJ snizovala otacky a snizovala a pak uz by je nezvedla.

Autor:  tomin [ 20 lis 2009 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

Lambdu si promeroval ?

Autor:  mikirc [ 20 lis 2009 17:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

tomin píše:
Lambdu si promeroval ?

momentalne jezdim bez ni, protoze s ni motor za jizdy ma pomale reakce a nekdy na plyn moc nereaguje, ale at ji pripojenou mam nebo ne, tak to stejne nestartuje ani to nedrzi volnobeh

Autor:  tomin [ 20 lis 2009 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnobeh - provozni situace

mikirc píše:
tomin píše:
Lambdu si promeroval ?

momentalne jezdim bez ni, protoze s ni motor za jizdy ma pomale reakce a nekdy na plyn moc nereaguje, ale at ji pripojenou mam nebo ne, tak to stejne nestartuje ani to nedrzi volnobeh

Tak ten drat od lambdy nenech jen tak vyset, ale pripojil bych ho nekde na kostru.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/