fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 21 črc 2024 00:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 15:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
Zdarec.
Chci se zeptat, jak jsou zapojeny vstřiky? Vedou k nim dva dráty... které to jsou?
Zem a ovládání + , + a ovládání - , plus (samy ukostřeny) a ovládány + ?
Dík Svíťa.

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 15:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
svita píše:
Zdarec.
Chci se zeptat, jak jsou zapojeny vstřiky? Vedou k nim dva dráty... které to jsou?
Zem a ovládání + , + a ovládání - , plus (samy ukostřeny) a ovládány + ?
Dík Svíťa.

+ a ovládání -.
Jednotka je spina na kostru.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 15:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
tomin píše:
+ a ovládání -.
Jednotka je spina na kostru.


Ke každýmu vstřiku tedy vede vlastní plus... je možný je spojit v uzel a dovezt je k nim jedním drátem?

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 15:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
svita píše:
Ke každýmu vstřiku tedy vede vlastní plus... je možný je spojit v uzel a dovezt je k nim jedním drátem?
Mozny to je, ale vstriky neberou uplne malo a pokud k nim dovedes jen jeden drat, tak se na nich zmeni napajeci napeti (ubytky na spolecnem jednom dratu),...
Proc to chces delat ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 15:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
tomin píše:
svita píše:
Ke každýmu vstřiku tedy vede vlastní plus... je možný je spojit v uzel a dovezt je k nim jedním drátem?
Mozny to je, ale vstriky neberou uplne malo a pokud k nim dovedes jen jeden drat, tak se na nich zmeni napajeci napeti (ubytky na spolecnem jednom dratu),...
Proc to chces delat ?


Protože ty vstřiky budu odpojovat (kvůli lpg) tak k nim povedu jen jeden drát (silnější) Abych tam nemusel dávat čtyři relátka.... a ty kábliky k nim jsou taky slabounký, takže to s tím odběrem snad tak hrozný nebude... :-)

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 16:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
svita píše:
...a ty kábliky k nim jsou taky slabounký, takže to s tím odběrem snad tak hrozný nebude... :-)

Ale jsou 4. Nevim presny odpor a indukcnost tech vstriku, ale dej tam poradny drat.
Co tam budes davat za plyn ? Na kolik to vyjde ? Zacinam o tom uvazovat taky.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 16:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
Plyn tam budu dávat normální metoda s "mixem".. sekvenční vstřiky fakt ne... běžně je to kolem 20ti tis...

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 16:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
čau! pokuď rozděáš tu listu do které vedou ty dráty od vstřiků tak je to tam všechno pospojovaný do jednoho drátu ,takže bych řekl že tak zas hrozný to nebude a ještě navíc každý vstřik v podctatě běží samostatně takže by to nemělo být zas tak hrozný ale pokuď vím tak se ty cívečky moc nehřejou typuji že to bude mít do 10A oni se totiž snaží o co nejmíň spojů vše do pojistkovky a zas spátky,řekl bych že kdyby sis tu elektroniku v autě udělal sám tak by byla o dost jednodužší :mrgreen:

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 16:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
Rosťa-RS píše:
čau! pokuď rozděáš tu listu do které vedou ty dráty od vstřiků tak je to tam všechno pospojovaný do jednoho drátu ,takže bych řekl že tak zas hrozný to nebude a ještě navíc každý vstřik v podctatě běží samostatně takže by to nemělo být zas tak hrozný ale pokuď vím tak se ty cívečky moc nehřejou typuji že to bude mít do 10A oni se totiž snaží o co nejmíň spojů vše do pojistkovky a zas spátky,řekl bych že kdyby sis tu elektroniku v autě udělal sám tak by byla o dost jednodužší :mrgreen:

Do 10A ? To je 120Watů... neblázni..:-) Podle těch drátíků bych řekl tak pár destítek miliampér.. možná do ampéry...

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 16:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
svita píše:
Do 10A ? To je 120Watů... neblázni..:-) Podle těch drátíků bych řekl tak pár destítek miliampér.. možná do ampéry...
Vstriky jsou civka - pri sepnuti zacne "pomalu" narustat proud az do teoretickeho nekonecna. Civka se postupne zmeni na zkrat. Aby se dosahlo co nejrychlejsi reakce vstriku na zacatek impulsu, civky berou pomerne velky impulsni proud a po nejake dobe otevreni (kdy uz jsou davno cele otevrene) jim ECU zacne omezovat proud tim, ze rychle prerusuje a zapina (nebo zaradi do cesty odpor).
Asi uvazujes staticke parametry, ale ver mi, ze dynamicke proudy tam jsou velke. Ani nahodou neuvazuj o miliamperach.

Naklon si hlavu k motoru na volnobehu a ty vstriky uslysis "triskat". I pres hluk zbytku motoru uslysis cvakat ty vstriky. Myslis ze par mA by je takhle rozhybalo ? :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 17:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
No a když si tam přivedu vlastní + tak nezruším tím nějakou funkci, například to omezení proudu? Nebo jak je to přesně řešeno?

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 18:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
svita píše:
No a když si tam přivedu vlastní + tak nezruším tím nějakou funkci, například to omezení proudu? Nebo jak je to přesně řešeno?
Nezrusis. To si resi ECU uvnitr ruznym buzenim spinacich tranzistoru. (Stahni si schemata zetecu tady v sekci schemat.)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 01:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Hlavně si prostuduj schémata, protože mám takový mlhavý tušení, že to je někde propojený i s cívkama, tak ať neodpojíš i je, ale myslím, že to má společnou kostru. Ale jistota je jistota :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 08:46 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Jestli mají vstřiky společné plus a EEC spíná kostru, tak s cívkou společnou kostru fakt mít nemůžou... Maximálně společné plus, ale to pochybuju, ty pulsy, co tam jsou by si mohly vzájemně dělat dost paseku.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 08:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Kostra je vlastně blbost, že. :lol: Nevím nenám schéma, jenom plácám, ale myslím, že tam něco bylo. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 09:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
No, tak prostě přeruším napájení ke vstřikům a každý vstřik budu odpojovat vlastním relátkem a není co řešit.. jen tam budu mít větší smotek drátů.. :-)

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 10:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
svita píše:
No, tak prostě přeruším napájení ke vstřikům a každý vstřik budu odpojovat vlastním relátkem a není co řešit.. jen tam budu mít větší smotek drátů.. :-)

Jestli budes odpojovat +, tak bych pres kontakty odpojovaciho rele jeste zapojil nejakou slusnou diodu smerem k plusu - pomuze vyrusit tu spicku co nastane pri odpojeni. Ta napetova spicka by se mohla vyradit v ECU ! Nevim jak to zapojuji plynari. Mas nejake schema ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 10:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2007 18:16
Příspěvky: 1279
Bydliště: Nový Jičín, Ostrava
no když bude cívka "nabitá" a odpojí se přepnutím relátka, tak by mohla vysokým napětím odrovnat i tu diodu, ne? ..nebylo by lepší mít přepínací relé a odvádět to přes nějaký odpor na kostru? (jen "uvažuju nahlas" :-D )

_________________
Historie: Ford Escort 1993, benzín (Zetec) 1.6 16V, MKVI 5door hatchback

* Grafické modely předpovědi počasí pro ČR, SK a střední Evropu na 48 hodin *

možnost slevy 1-2% na KAŽDÝ NÁKUP v 1950 obchodech v ČR (např. Ford Charouz, Autoklever, Slevomat, Kika, Baťa, Takko, Sportisimo, Alpine Pro, BAUMAX, MALL, Interspar, McDonald's...), která se sčítá s ostatními slevami daného obchodu (pro více info SZ)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 10:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2007 18:16
Příspěvky: 1279
Bydliště: Nový Jičín, Ostrava
odpor by musel být takové velikosti, aby jím protékající proud neotevřel injektor..
možná by nebylo od věci zkusit tohle nasimulovat třeba pomocí MicroCapu ;) základní omezená verze je zdarma a měla by na tohle stačit :-)

_________________
Historie: Ford Escort 1993, benzín (Zetec) 1.6 16V, MKVI 5door hatchback

* Grafické modely předpovědi počasí pro ČR, SK a střední Evropu na 48 hodin *

možnost slevy 1-2% na KAŽDÝ NÁKUP v 1950 obchodech v ČR (např. Ford Charouz, Autoklever, Slevomat, Kika, Baťa, Takko, Sportisimo, Alpine Pro, BAUMAX, MALL, Interspar, McDonald's...), která se sčítá s ostatními slevami daného obchodu (pro více info SZ)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zapojení vstřiků
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 10:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Bumerank píše:
no když bude cívka "nabitá" a odpojí se přepnutím relátka, tak by mohla vysokým napětím odrovnat i tu diodu, ne? ..nebylo by lepší mít přepínací relé a odvádět to přes nějaký odpor na kostru? (jen "uvažuju nahlas" :-D )

Za tu dobu co se bude prepinat kontakt toho rele bude uz davno po spicce. To je par us. Rele se bude prepinat par ms, tedy 1000x dele.
Kdyz nad tim tak premyslim, tak to odpojeni + bude asi nejlepsi. ECU ma v sobe stejne nejake ochrany proti temhle spickam, tam asi problem nebude. Nekde na netu jsem kdysi nasel schema zapojeni plynu do Fabie, jestli to najdu ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz