fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zapojení vstřiků
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=26502
Stránka 1 z 2

Autor:  svita [ 10 lis 2009 15:12 ]
Předmět příspěvku:  zapojení vstřiků

Zdarec.
Chci se zeptat, jak jsou zapojeny vstřiky? Vedou k nim dva dráty... které to jsou?
Zem a ovládání + , + a ovládání - , plus (samy ukostřeny) a ovládány + ?
Dík Svíťa.

Autor:  tomin [ 10 lis 2009 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

svita píše:
Zdarec.
Chci se zeptat, jak jsou zapojeny vstřiky? Vedou k nim dva dráty... které to jsou?
Zem a ovládání + , + a ovládání - , plus (samy ukostřeny) a ovládány + ?
Dík Svíťa.

+ a ovládání -.
Jednotka je spina na kostru.

Autor:  svita [ 10 lis 2009 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

tomin píše:
+ a ovládání -.
Jednotka je spina na kostru.


Ke každýmu vstřiku tedy vede vlastní plus... je možný je spojit v uzel a dovezt je k nim jedním drátem?

Autor:  tomin [ 10 lis 2009 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

svita píše:
Ke každýmu vstřiku tedy vede vlastní plus... je možný je spojit v uzel a dovezt je k nim jedním drátem?
Mozny to je, ale vstriky neberou uplne malo a pokud k nim dovedes jen jeden drat, tak se na nich zmeni napajeci napeti (ubytky na spolecnem jednom dratu),...
Proc to chces delat ?

Autor:  svita [ 10 lis 2009 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

tomin píše:
svita píše:
Ke každýmu vstřiku tedy vede vlastní plus... je možný je spojit v uzel a dovezt je k nim jedním drátem?
Mozny to je, ale vstriky neberou uplne malo a pokud k nim dovedes jen jeden drat, tak se na nich zmeni napajeci napeti (ubytky na spolecnem jednom dratu),...
Proc to chces delat ?


Protože ty vstřiky budu odpojovat (kvůli lpg) tak k nim povedu jen jeden drát (silnější) Abych tam nemusel dávat čtyři relátka.... a ty kábliky k nim jsou taky slabounký, takže to s tím odběrem snad tak hrozný nebude... :-)

Autor:  tomin [ 10 lis 2009 16:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

svita píše:
...a ty kábliky k nim jsou taky slabounký, takže to s tím odběrem snad tak hrozný nebude... :-)

Ale jsou 4. Nevim presny odpor a indukcnost tech vstriku, ale dej tam poradny drat.
Co tam budes davat za plyn ? Na kolik to vyjde ? Zacinam o tom uvazovat taky.

Autor:  svita [ 10 lis 2009 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

Plyn tam budu dávat normální metoda s "mixem".. sekvenční vstřiky fakt ne... běžně je to kolem 20ti tis...

Autor:  Rosťa-RS [ 10 lis 2009 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

čau! pokuď rozděáš tu listu do které vedou ty dráty od vstřiků tak je to tam všechno pospojovaný do jednoho drátu ,takže bych řekl že tak zas hrozný to nebude a ještě navíc každý vstřik v podctatě běží samostatně takže by to nemělo být zas tak hrozný ale pokuď vím tak se ty cívečky moc nehřejou typuji že to bude mít do 10A oni se totiž snaží o co nejmíň spojů vše do pojistkovky a zas spátky,řekl bych že kdyby sis tu elektroniku v autě udělal sám tak by byla o dost jednodužší :mrgreen:

Autor:  svita [ 10 lis 2009 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

Rosťa-RS píše:
čau! pokuď rozděáš tu listu do které vedou ty dráty od vstřiků tak je to tam všechno pospojovaný do jednoho drátu ,takže bych řekl že tak zas hrozný to nebude a ještě navíc každý vstřik v podctatě běží samostatně takže by to nemělo být zas tak hrozný ale pokuď vím tak se ty cívečky moc nehřejou typuji že to bude mít do 10A oni se totiž snaží o co nejmíň spojů vše do pojistkovky a zas spátky,řekl bych že kdyby sis tu elektroniku v autě udělal sám tak by byla o dost jednodužší :mrgreen:

Do 10A ? To je 120Watů... neblázni..:-) Podle těch drátíků bych řekl tak pár destítek miliampér.. možná do ampéry...

Autor:  tomin [ 10 lis 2009 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

svita píše:
Do 10A ? To je 120Watů... neblázni..:-) Podle těch drátíků bych řekl tak pár destítek miliampér.. možná do ampéry...
Vstriky jsou civka - pri sepnuti zacne "pomalu" narustat proud az do teoretickeho nekonecna. Civka se postupne zmeni na zkrat. Aby se dosahlo co nejrychlejsi reakce vstriku na zacatek impulsu, civky berou pomerne velky impulsni proud a po nejake dobe otevreni (kdy uz jsou davno cele otevrene) jim ECU zacne omezovat proud tim, ze rychle prerusuje a zapina (nebo zaradi do cesty odpor).
Asi uvazujes staticke parametry, ale ver mi, ze dynamicke proudy tam jsou velke. Ani nahodou neuvazuj o miliamperach.

Naklon si hlavu k motoru na volnobehu a ty vstriky uslysis "triskat". I pres hluk zbytku motoru uslysis cvakat ty vstriky. Myslis ze par mA by je takhle rozhybalo ? :-)

Autor:  svita [ 10 lis 2009 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

No a když si tam přivedu vlastní + tak nezruším tím nějakou funkci, například to omezení proudu? Nebo jak je to přesně řešeno?

Autor:  tomin [ 10 lis 2009 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

svita píše:
No a když si tam přivedu vlastní + tak nezruším tím nějakou funkci, například to omezení proudu? Nebo jak je to přesně řešeno?
Nezrusis. To si resi ECU uvnitr ruznym buzenim spinacich tranzistoru. (Stahni si schemata zetecu tady v sekci schemat.)

Autor:  Krtek-NA [ 11 lis 2009 01:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

Hlavně si prostuduj schémata, protože mám takový mlhavý tušení, že to je někde propojený i s cívkama, tak ať neodpojíš i je, ale myslím, že to má společnou kostru. Ale jistota je jistota :!:

Autor:  Wizzy [ 11 lis 2009 08:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

Jestli mají vstřiky společné plus a EEC spíná kostru, tak s cívkou společnou kostru fakt mít nemůžou... Maximálně společné plus, ale to pochybuju, ty pulsy, co tam jsou by si mohly vzájemně dělat dost paseku.

Autor:  Krtek-NA [ 11 lis 2009 08:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

Kostra je vlastně blbost, že. :lol: Nevím nenám schéma, jenom plácám, ale myslím, že tam něco bylo. :wink:

Autor:  svita [ 11 lis 2009 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

No, tak prostě přeruším napájení ke vstřikům a každý vstřik budu odpojovat vlastním relátkem a není co řešit.. jen tam budu mít větší smotek drátů.. :-)

Autor:  tomin [ 11 lis 2009 10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

svita píše:
No, tak prostě přeruším napájení ke vstřikům a každý vstřik budu odpojovat vlastním relátkem a není co řešit.. jen tam budu mít větší smotek drátů.. :-)

Jestli budes odpojovat +, tak bych pres kontakty odpojovaciho rele jeste zapojil nejakou slusnou diodu smerem k plusu - pomuze vyrusit tu spicku co nastane pri odpojeni. Ta napetova spicka by se mohla vyradit v ECU ! Nevim jak to zapojuji plynari. Mas nejake schema ?

Autor:  Bumerank [ 11 lis 2009 10:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

no když bude cívka "nabitá" a odpojí se přepnutím relátka, tak by mohla vysokým napětím odrovnat i tu diodu, ne? ..nebylo by lepší mít přepínací relé a odvádět to přes nějaký odpor na kostru? (jen "uvažuju nahlas" :-D )

Autor:  Bumerank [ 11 lis 2009 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

odpor by musel být takové velikosti, aby jím protékající proud neotevřel injektor..
možná by nebylo od věci zkusit tohle nasimulovat třeba pomocí MicroCapu ;) základní omezená verze je zdarma a měla by na tohle stačit :-)

Autor:  tomin [ 11 lis 2009 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: zapojení vstřiků

Bumerank píše:
no když bude cívka "nabitá" a odpojí se přepnutím relátka, tak by mohla vysokým napětím odrovnat i tu diodu, ne? ..nebylo by lepší mít přepínací relé a odvádět to přes nějaký odpor na kostru? (jen "uvažuju nahlas" :-D )

Za tu dobu co se bude prepinat kontakt toho rele bude uz davno po spicce. To je par us. Rele se bude prepinat par ms, tedy 1000x dele.
Kdyz nad tim tak premyslim, tak to odpojeni + bude asi nejlepsi. ECU ma v sobe stejne nejake ochrany proti temhle spickam, tam asi problem nebude. Nekde na netu jsem kdysi nasel schema zapojeni plynu do Fabie, jestli to najdu ...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/