fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čištění motorového prostoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2694
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 08 čer 2005 08:09 ]
Předmět příspěvku:  Čištění motorového prostoru

Chci se pustit do ocisty motoroveho prostoru, predchozi majitel (nacek) na to moc nedbal a je to hodne znat. Poradte jak motor a ostatni dily nejprve ocistit a dale vhodne cistici a konzervacni prostredky na hlinikove, kovove, gumove a plastove dily. Asi nebude moc dobre myt motor vapkou, pred prodejem to hosi asi takto udelali a zaplavili tim svicky. Asi je take dobre dat pozor na alternator. Proste jak postupujete vy? Moc se mi libi motorovy prostor Standy, z nej se da jist. Stando, jak postupujes? http://www.fordfans.cz/nase_auta/standa/05.jpg
Diky vsem za rady

Autor:  Tom69 [ 08 čer 2005 08:32 ]
Předmět příspěvku: 

já si nechávám umejt wapkou a pak na hadice nanesu teda kam se dostanu Regum

Autor:  Psycho [ 08 čer 2005 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak aspon z my zkusenosti: koupim arwu,rozprasim po motorovem prostoru,necham 15 minut pusobit,vezmu vapku a tra dááá,je čisto. :-D

Autor:  Návštěvník [ 08 čer 2005 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

jo, jo arva je v pohodě a navíc ideální rychlé řešení.
Akorát dneska samé EKO a tak. Ta stará byla NEJ.

Autor:  Lubak [ 09 čer 2005 06:41 ]
Předmět příspěvku: 

No akorád jsem někde slyšel že zrovna vabka není to pravé řešení prát to tam pod tlakem. Jakej máte zkušnosti oprat do vabkou u FOrda?

Autor:  Návštěvník [ 09 čer 2005 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Prave te vapky se docela bojim, celkem se divim, ze ostatni to klidu vapkou mejou. A jake pouzivate cistici a konzervacni prostredky na hlinikove, kovove, gumove a plastove dily?

Autor:  Standa [ 13 čer 2005 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

Pepo ta fotka je pořízená po té co jsem měl demontovanou hlavu, byl tedy ke všemu dobrý přístup. Obecně ale stačí sundat sání a ventilové víko z hlavy motoru a pak už stačí jen čistit a leštit. Na plasty a gumu používám silikonový olej, tekutý, ne ve spreji. Hliník na ventilovém víku jsem zabrousil smirkem zrnitost 600 a pak leštil takovou kostkou, která je určena na čištění ploch u žehliček, vyrábí ji ROWENTA. Ta kostka je jemné brusivo a šlo by použít i jemnou pastu na leštění třeba NEOXYD. Ostatní motorový prostor jsem vytíral jenom hadrem navlhčeným v Petroleji a pak vytřel do sucha. Osobně bych vapku nepoužíval, když už chcete použít odmašťovadlo tak natřít štětcem, nebo jen postříkat ručním rozprašovačem a pak oplachnout mokrou houbou, nebo možná i hadicí, ale opatrně.

Autor:  Bendy&Macíček [ 13 čer 2005 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Pepo ta fotka je pořízená po té co jsem měl demontovanou hlavu, byl tedy ke všemu dobrý přístup. Obecně ale stačí sundat sání a ventilové víko z hlavy motoru a pak už stačí jen čistit a leštit. Na plasty a gumu používám silikonový olej, tekutý, ne ve spreji. Hliník na ventilovém víku jsem zabrousil smirkem zrnitost 600 a pak leštil takovou kostkou, která je určena na čištění ploch u žehliček, vyrábí ji ROWENTA. Ta kostka je jemné brusivo a šlo by použít i jemnou pastu na leštění třeba NEOXYD. Ostatní motorový prostor jsem vytíral jenom hadrem navlhčeným v Petroleji a pak vytřel do sucha. Osobně bych vapku nepoužíval, když už chcete použít odmašťovadlo tak natřít štětcem, nebo jen postříkat ručním rozprašovačem a pak oplachnout mokrou houbou, nebo možná i hadicí, ale opatrně.


Chtěl jsem očistit to AL víko motoru, zatím jsm to vzal jen drátěným kartáčem, ale chtěl bych to udělat pořádně, jakej je problém to sundat. Co to skýtá za rizika

Autor:  Standa [ 13 čer 2005 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

Sundat víko není vcelku žádný problém. Sundáš kabely se svíček a povolíš šroubky M6 po obvodě víka. Pak jen víko potáhneš k sobě. Jestli ti neprolíná olej tak nebude ani po zpětné montáži. Použité těsnění ale nedrží dobře ve viku a při nasazování jsem ho do víka přilepil silikonem. Nové těsnění stojí kolem 350,- CZK a mění se i s pryžovými kroužky kolem šroubů, které se kupují zvlášť a stojí asi další 100,- CZK.

Autor:  Bendy&Macíček [ 13 čer 2005 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Sundat víko není vcelku žádný problém. Sundáš kabely se svíček a povolíš šroubky M6 po obvodě víka. Pak jen víko potáhneš k sobě. Jestli ti neprolíná olej tak nebude ani po zpětné montáži. Použité těsnění ale nedrží dobře ve viku a při nasazování jsem ho do víka přilepil silikonem. Nové těsnění stojí kolem 350,- CZK a mění se i s pryžovými kroužky kolem šroubů, které se kupují zvlášť a stojí asi další 100,- CZK.


Nebude potom ten silikon vadit nějak při provozu... ptám se hloupě, ale neviděl jsem to rozebrané a nechci to rozebrat a udělat tím nějakou blbost tak bych se raději dozvěděl víc, než to sundám :-)

Autor:  Standa [ 13 čer 2005 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

Ne silikon nijak nevadí, dal jsem jen tenký film na těsnění a pak ho vtlačil do víka, je tam na těsnění žlábek. Víko jsem hned dotáhl, tak aby si těsnění dobře sedlo a silikon nebyl nikde navíc.

Autor:  Bendy&Macíček [ 13 čer 2005 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Ne silikon nijak nevadí, dal jsem jen tenký film na těsnění a pak ho vtlačil do víka, je tam na těsnění žlábek. Víko jsem hned dotáhl, tak aby si těsnění dobře sedlo a silikon nebyl nikde navíc.


Takže jej stačí jen malinko aby se to chytlo a nepadalo..... jj to asi chápu, jinak jakej máš názor na natření toho víka barvou... ne přůhledným lakem, ale barvou? Podle mě se to potom lépe udržuje.

Autor:  Standa [ 13 čer 2005 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jen zvolit dobrou barvu aby se z víka neloupala. Možná bych nechal aloxovat, což je moření hliníku a určitě drží dobře.

Autor:  Bendy&Macíček [ 13 čer 2005 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Jen zvolit dobrou barvu aby se z víka neloupala. Možná bych nechal aloxovat, což je moření hliníku a určitě drží dobře.


Jo to znám, ale je to relativně drahé a bohužel ne všude je to kvalitní.

Plánuji to vzít barvou na brzdiče.....

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/