fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Chcípe to.... http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=27182 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | BenediktXVI [ 29 pro 2009 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | Chcípe to.... |
Pročetl jsem (zběžně) vetšinou témat na chvípání studeného motoru, ale žádné neodpovédá mojí závadě. Pokud je venku zima (pod nulou) tak motor na volnoběh chcípá, stačí aby ručička teploměru vstoupila do bílého pole a už nechípá ale nedrží otáčky a "houpe" mezi 400 a 2000. Když se motor zahřeje více tak problém zmizí. Jinak beží plynule, necuká, do otáček bez problémů. V motorech se moc nevyznám, ale tuším, že problém bude v některé sondě snímající teplotu. Bud vzduchu nebo vody. Co myslíte? (btw při jízdě se mu nechce z otáček, při vyšplápnutí plynu drží asi 1 -1,5s původní otáčky, pak teprv spadnou na volnoběh: nemůže to souviset s chybějící pojistkou: Magnetická brzda???) |
Autor: | tomin [ 29 pro 2009 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
Typuju to na pridreny/spinavy volnobezny ventil. |
Autor: | Mišell [ 29 pro 2009 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
Měl jsem příznaky houpání otáček po startu,chcípání při vyřazení,moc to nejelo...to trvalo tak rok,pak jednoho krásnýho dne to nastartovalo a hned chcíplo. Oprava: volnoběžný ventil,cívka(pálila na dva válce),čidlo teploty chl.kapaliny. Ale zdá se mi,že ikdyž tenhle problém má každej druhej Escort,tak řešení problému je vždycky jiný Jeden má špatnej volnoběžák,další čidlo odvětrání klikovky,další hadičku odvětrání,... |
Autor: | matus111 [ 31 pro 2009 15:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
Ked to vyriesis,tak napis na forum,kde bola chyba, mozno to pomoze ostatnym niekedy. |
Autor: | BenediktXVI [ 31 pro 2009 16:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
to tomin ale oběvuje se to jen když je motor hodně studený. Když bylo venku 20 tak to nedělalo, proto jsem na to nepřišel dřív, začalo to dělat až když bylo venku kolem nuly. |
Autor: | BenediktXVI [ 02 led 2010 01:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
tak nejméně pravděpodobná možnost byla správná. Po odpojení čidla teploty vody studený motor beží berfektně plynule, nechcípá a sqěle chytá Po opětovném připojení se problém navrátil z5 a regulátor volnoběhu funguje provedl jsem test? při zahrátém motoru jsem nejdřív všechno vypnul (rádio, světla,atd.) a potom všechno zapnul (včetně klimy na plno, vyhřívání oken a všech světel) a otáčky se ani nehly... pořád se držely 850/min |
Autor: | BenediktXVI [ 02 led 2010 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
ještě dotaz které teplotní čidlo (na vodu) pasuje do mkVII 1,6 ZETEC??? tohle ??? http://autokelly.cz/#PATH=3761801;82;15 ... |SD=0|ST=0 já jsem totiž viděl i jedno co mělo stejný konektor, malinko jiný rozsah (asi O 80ohm při 100C) a dole úzký závit jako to pro budíky... tak nevím |
Autor: | Radek124 [ 02 led 2010 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
[quote="Mišell"]Měl jsem příznaky houpání otáček po startu,chcípání při vyřazení,moc to nejelo...to trvalo tak rok,pak jednoho krásnýho dne to nastartovalo a hned chcíplo. Oprava: volnoběžný ventil,cívka(pálila na dva válce),čidlo teploty chl.kapaliny. Nepálí náhodou v escortu cívka vždy na dva válce jako 1 a 3 A 2 a 4 válec tam je jen "dvouokruhová" cívka nebo se pletu? |
Autor: | EwanS50 [ 03 led 2010 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
Nevím které, ale 2 válce vždy pálí současně. |
Autor: | tomin [ 03 led 2010 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
Poradi je, jestli se nepletu, 1-3-4-2. A nemuzou spolu palit "sousedni", takze to musi byt 1+4 a 3+2. |
Autor: | gondekp [ 07 bře 2010 23:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
tak dneska mně potkalo to samé. v pátek večer manželka zaparkovala a prej jelo všechno v pohodě. dneska ráno(-10°C) sednu nastartuju, otáčky vylítli na 2500-3000 a a chcíplo to. a znovu a znovu a znovu. zkoušel jsem to projet ale nic nepomáha. zastavil jsem a pustil plynový pedál a světe div se, drželo to na cca 400 ot/min. pak to po 2 minutách chcíplo. svíčky vypadaj v pořádku. ... venku je strašná kosa. mrznou mi ruce... |
Autor: | senozaty [ 08 bře 2010 03:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
jen malej poznatek kterym asi Vaše problémy nevyřešim, ale mě pomohli. Měl jsem podobné problémy. auto po nastartování někdy 2000 a pak 1500 a poté za jízdy na neutrál 400 - 1300, občs to dokonce taky chcíplo. otáčky prostě si dělali co chtěli. Tak tedy sem si řekl že tento týden když bude měnit olej tak vyčistim všechny ventili a podobně že se do toho opravdu obuji. Otáčky totiž delší dobu lítaly mezi 800 a 1100. A pak sjem otevřel kapotu abych dolil ostřikovače. a jen tak při dolejvání sem okem zavadil o trubku od sání. Ve spoji Trubka a plast nad víkem ventylů byla rozpojená. Né úplně že to nebylo na první pohled vidět, ale byla tam mezerka. Takže sem vzal šroubovák a dal to do pořádku. a HLE otáčky sice pořád lítají ale jen v tom rozmezí 800 - 1100 což přisuzuji volnoběžnému ventilu a podobným věcem na které se chystám. Nicméně auto již nechcípe, nepadá na nějakých 400, ani nezůlstavá vyset na 2000. A je to logické váha něso spočítala, řj s tím počítala, ale množství vzduchu bylo jiné. |
Autor: | gondekp [ 08 bře 2010 22:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
tak dneska udělány další testy. lambda ukazuje 0,22 - 0,23V. vypadá to, že je mrtva. odpojení konektoru váhy vzduchu-žádna odezva. to samé čidlo teploty vody(pro ŘJ) a odpojení lambdy taky žádna odezva. po vypnutí motoru naměřeno na lambdě 0,19V. lambda měřena při ohřátem motoru. může to být tedy tou lambdou? volnoběžák jsem nečistil-byl čištěn před 4 měsíci. |
Autor: | gondekp [ 09 bře 2010 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
tak jsem koupil lambdu univerzál BOSCH za 1400,- . uvidím jak budu na tom dneska s časem a namontuji ji. |
Autor: | gondekp [ 13 bře 2010 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
lambda vyměněna ale ukazuje pořád to samé. vyčištěn snímač polohy klikovky, snímač maf, po vyčištění humusu z volnoběžného ventilu to dokonce střílí do sání. podezření na přeskočení rozvodového řemene-sundáno víko ventilu ale vačky jsou tak jak mají být. je možné, že to přeskočilo na klikovce? nebo něco jiného? poraďte. už mám plný zuby toho, cokoliv dělat v týhle zimě venku. |
Autor: | gondekp [ 15 bře 2010 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
nikdo nic? žádna rada? tak ještě se zeptám když vymontuji volnobežný ventil a podívam se na něj, má být zavřenej úplně nabo tam je nějaká mezerka?když připojím volnoběžný ventil přímo na baterku, o kolik to má otevřít o 1mm nebo o kolik?když vymontuji volnoběžný ventil a nechám v něm zapojený konektor,tak po zapnutí zapalování mám vidět jak se to otevře? jinak nový stojí 3500,-,tak doufam že to nebude ním dík za odpovědi a reakce |
Autor: | tomin [ 15 bře 2010 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
Na ventilu toho moc neuvidis (aspon teda na tom co znam ze starsiho hlinik. sani). Uvidis osicku z boku a ta se lehce posouva do strany. Pri stojicim motoru (+ zaplem zapalovani) jeste asi ventil neotevre, ale mel by ho otevrit na max hned jak zacnes startovat. Kdyz ho budes mit sundany a podari se ti nahodit motor a budes skrtit vzduch do sani treba prstem, tak bys mel videt jak se snazi s tim ventilem regulovat otacky. Ale skrtici klapka pri tom musi byt zavrena, nesmis to skrtit na klapce, ale jen na tom otvoru po ventilu. |
Autor: | EwanS50 [ 15 bře 2010 19:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
L1H má plastový sání, tam je to dost problematický něco škrtit prstem, ale novej se dá sehnat na aukru asi za 1500,- |
Autor: | gondekp [ 17 bře 2010 17:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
neudělá mi někdo z okolí plzně diagnostiku? mám objednanou od tomina,ale přijde až za tři týdny. a já potřebuji jezdit. |
Autor: | gondekp [ 20 bře 2010 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípe to.... |
závada odstraněna. diagnostiku mi udělal uživatel kupis, kterému tímto ještě jednou děkuji. závadou byla vypadlá hadice odvětrávaní klikové hřídele ze sání. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |