fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
bublání a chcípání motoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=27758 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bob [ 06 úno 2010 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | bublání a chcípání motoru |
Zdravím kolegy forďáky. Včera mi můj Escort zdechl a já bych rád poprosil o pomoc. Po cca dvou denním odpočinku jsem přišel k autu, normálně nastartoval, nechal trochu zahřát a vydal se na cestu. Ujel jsem cca 2km bez problému a najednou motor začal bublat, padat otáčky, přestal reagovat na plyn, až chcípl. Po chvilce jsem ho zkusil znovu nastartovat, motor naběhl, ale při přidání plynu otáčky střídavě lítali, a stále bublal a chcípal. Třetí pokus o nastartování vypadal mnohem lépe, s občasným pobubláním a zacukáním běžel mnohem líp, tak jsem se vydal na cestu domu, že to tam raději nechám, než přijdu na to, co se děje. Jenže, když jsem přijel ten kilometr domů a zastavil jsem. Spodek byl šíleně rozžhavený, div že né v plamenech! Dost mě to vyděsilo, netuším, čím by to mohlo být, auto mám cca 1/2roku a žádný problém jsem neměl. Na podzim jsme pouze čistili klikovku a škrtící klapku kvůli nestálému volnoběhu, což bylo čištěním vyřešeno. Pamatuji si také, že za tu dobu co ho mám mi auto 2krát zacukalo a pobublalo naprosto stejně jako včera, ale jen po dobu několika vteřin (cca 2-3 vteřiny) pak se to chytlo normálně a dále už neopakovalo. Jen dodám chladící směsi ok, čidlo teploty motoru nefunkční, ale problém s přehříváním auto nikdy nemělo. Budu vděčný všem za jakýkoliv postřeh, jsem laik, autům moc nerozumím a rád bych věděl na co se mám připravit. Předem díky |
Autor: | Ford [ 07 úno 2010 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
nejspíš ucpaný kat |
Autor: | matus111 [ 07 úno 2010 16:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
Ktore cidlo teploty motora-pre riadiacu jednotku,alebo pre budik je nefunkcne? |
Autor: | Bob [ 07 úno 2010 18:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
matus111 píše: Ktore cidlo teploty motora-pre riadiacu jednotku,alebo pre budik je nefunkcne? Čidlo teploty motoru pro budík. |
Autor: | Bob [ 07 úno 2010 18:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
Ford píše: nejspíš ucpaný kat Známý, co byl u toho, také odhadl ucpaný katalyzátor. Já ovšem nerozumím tomu přehřátí auta v tak krátké době a jestli to může souviset s ucpáním katalyzátoru? |
Autor: | EwanS50 [ 07 úno 2010 19:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
Když máš ve spalovacim prostoru dost slušně ohřátýho plynu a ten plyn nemůže skrz kat ven z motoru, znova nasaje strochu čerstvýho vzduchu a znova ten teplej plyn nemůže ven... co je ne tom tak složitýho? |
Autor: | Bob [ 07 úno 2010 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
EwanS50 píše: Když máš ve spalovacim prostoru dost slušně ohřátýho plynu a ten plyn nemůže skrz kat ven z motoru, znova nasaje strochu čerstvýho vzduchu a znova ten teplej plyn nemůže ven... co je ne tom tak složitýho? ok, je mi to už jasný. Já jsem skoro ani pořádně netušil, k čemu přesně katík slouží Díky a od teď pokračuji ve sbírání info mezi katalyzátory |
Autor: | Krtek-NA [ 07 úno 2010 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
EwanS50 píše: Když máš ve spalovacim prostoru dost slušně ohřátýho plynu a ten plyn nemůže skrz kat ven z motoru, znova nasaje strochu čerstvýho vzduchu a znova ten teplej plyn nemůže ven... co je ne tom tak složitýho? Hlavně studený to ješte saje přes EGR a pokud to nemůže ven vejfukem, tak tam toho EGR taky pustí dost... |
Autor: | dj.DEKL [ 07 úno 2010 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
EGR nejspíš mít nebude... |
Autor: | Krtek-NA [ 10 úno 2010 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: bublání a chcípání motoru |
No nevím u 97, která by měla plnit EURO2 asi by měl být... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |