fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Specialni chcipani motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2822
Stránka 1 z 2

Autor:  Leonardo [ 20 čer 2005 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Specialni chcipani motoru

Chtel bych se zeptat na vase pripadne zkusenosti s timto zvlastnim chovanim motoru Zetec 1.6, r.v. 1996. V poslednich cca 3 mesicich obcas auto cuklo pri jizde (celkem nezavisle na plynu) a pred 14 dny se pri jednom takovem cuknuti zastavil motor uplne. Mel jsem podezreni na palivovy filtr nebo svicky ci kabely a vsechno je cerstve menene. Zkousel jsem i reset a nasledne "zauceni" ridici jednotky - taky nepomaha.
:(
Byl jsem i v servisu (autoelektrikari) a dokonce jsme i zjistili, kde je zakopany pes, ovsem nevim si rady, jak to opravit. V cem je tedy problem? :!: - zapalovaci civka dostava male (kolisajici) napeti od ridici jednotky (konkretne modulu EDIS). Motor se chova dost stochasticky, tj. nekdy naskoci, nekdy ne, ale i kdyz naskoci, tak po urcite dobe chcipne. Ostatni el. spotrebice bez problemu, proste jen nehazi jiskru. Nastartovat a provozovat se pak da jen tak, ze se na inkriminovany kabel k zapalovaci civce privede poctivych 12V (treba z baterie) a pak to bezi v poradku. Takze civka OK, svicky OK, kabely OK... kdyz je tam proste spravne napeti, tak motor ani nekolisa ani necuka, tahne dobre, proste normalni stav. :D
Co si myslite - rekne mi Standa, ze mam prepajet pojistkovou skrin, kdyby tam byl nahodou nejaky studeny spoj? Ja jsem s pojistkovou skrin dost natrasal a na beh motoru to nemelo zadny vliv, proste si to nekdy usmyslelo, ze se to vypne a tak se to vypnulo...

Autor:  Leonardo [ 20 čer 2005 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

Mam zatim jedno prozatimni reseni - pridelany premostovaci kabel, ktery spinacek pripojim k baterce, kdyz chci odjet. Problem je, ze kdyz chci vypnout motor, tak se musi otevrit kapota a vypnout spinac - vesele divadlo... :lol:

Netusim treba, kde je v aute jednotka EDIS - je to nekde o ridici jednotky u spolujezdce?

Jeste si vzpominam, ze v tom autoelektroservisu to meli napojene na osciloskop a rikali, ze to napeti tam kolisa, ze se jim to nejak nezda - takze ridici jednotka tam posila nesmysly a ted je otazka, zda-li si je vymysli sama nebo je klamana nejakym vadnym cidlem - z predchozich prispevku me napada tak mozna cidlo otacek motoru.

Diky za reakce, jsem zoufaly, mam s tim jet na dovolenou k mori... :(

Autor:  Návštěvník [ 20 čer 2005 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

A ridici jednotka ma napajeci napeti konstantni???tzn.neni studak,nebo neco podobneho v napajeci ceste ridici jednotky????Co kdyz kolis uz napeti,ktere jde do ni????Najdi na spinacce misto,kde se obevi napeti v poloze kdy motor ma jet a tam muzes provizorne zapojit inducku.Nebo to treba natahni od pojistky pro ventilator topeni...provizorne,ale nemusel bys lezt pod kapotu... :wink:

Autor:  futura [ 21 čer 2005 07:31 ]
Předmět příspěvku: 

Vzhledem k roku vyroby mas asi Edis vestavenej do RJ a navic asi i vestavenenej imobilizer tamtez, takze tam zkouset jinou RJ asi nepude, ale mozna bys sehnal nekoho, kdo by prejel funkci ty RJ, hlavne mozny studenaky nebo podobny vady, u fordu to asi nebudou schopny, ale jsou lidi, ktery to umej. Vyzkouset jiny cidlo by asi bylo na zacatek radsi lepsi, tam je to otazka chvilky a mas vyloucenou jednu moznost.

Autor:  Standa [ 22 čer 2005 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jak si to opakovaně pročítám, tak mám pocit, že se řešení problému neubírá správným směrem.
1) Jak systém zapalováni vlastně funguje?
Zapalovací modul má 2 cívky a jiskra je tady vždy na 1 svíčce která je ve válci v kompresi a na druhé která jde do výfuku. Tedy jedna pro válec 1a4 a druhá pro 3a2 pořadí zapalování je 1342. Kdy má která cívka dostat impuls ktomu aby transformovala vysoké napětí je otázka čidel a ŘJ+EDIS. Tato část je ale podle toho co jsem si přečetl naprosto vpořádku, protože auto bezproblémově jede jakmile se připojí 12v na cívku.

2) Proč auto funguje po připojení napětí od baterie?
Napětí od baterie je jak známo takřka konstatntní a určitě není pulzní, tak aby mohlo nahradit nefunkční EDIS nebo čidlo snímající impulsy na setrvačníku. Připadá mi tedy naprosto zbytečné zaobírat se závadou na těchto komponentech ale řešil bych pouze vodič s přívodním napětím k cívce, který asi nepovede od ŘJ s EDISEM, ale někde od pojistkovky s relátky. Nedíval jsem se do schémat, ale jestli chceš problém vyřešit tak se na ně podívej a řešení nebude až takový problém. Napětí na zapalování zajišťuje vodič od spínací skříňky s čílem 54 (možná 51, už jsem se v tom dlouho nehrabal).

3) Nechápu přístup servisu kde zjistí problém ale už ne jeho příčinu??

Autor:  futura [ 22 čer 2005 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jako obvykle ma Standa vedecky pristup a urcite bych se tou radou ridil. Kdyz nic jinyho, je vyloucena dalsi pricina a on uz neco dalsiho vymysli.

Autor:  Standa [ 23 čer 2005 06:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se zběžně díval na to schéma. Od jednotky Edis vedou k jednotce zapalování pouze dva vodiče a to 1A a 1B, které jsou na okrajích 3-pinového konektoru. Prostřední kontakt je přívodní napětí od spínací skříňky, potažmo relé, vodič označený číslem 15 (včera jsem mylně uvedl 51). Na tom schématu pro řízení motoru 1,8 jsou čísla vodičů špatně čitelná a kde přesně vodič vede není jasné. Určitě to ale bude do svazku k pojistkovce a je opravdu docela možné, že za problémem stojí studený spoj v ní.

Autor:  Leonardo [ 27 čer 2005 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Tak jsem se zběžně díval na to schéma. Od jednotky Edis vedou k jednotce zapalování pouze dva vodiče a to 1A a 1B, které jsou na okrajích 3-pinového konektoru. Prostřední kontakt je přívodní napětí od spínací skříňky, potažmo relé, vodič označený číslem 15 (včera jsem mylně uvedl 51). Na tom schématu pro řízení motoru 1,8 jsou čísla vodičů špatně čitelná a kde přesně vodič vede není jasné. Určitě to ale bude do svazku k pojistkovce a je opravdu docela možné, že za problémem stojí studený spoj v ní.


Diky Stando, jsem moc rad, ze ses zapojil do diskuze a zamyslel se nad tim. Ja jsem taky studoval elektricka schemata a dospel k zaveru, ze to musi byt v preruseni toho prostredniho kabelu s napajecim napetim 12V. Asi tam bude nejaky spatny kontakt kabelu v konektorech nebo studenak v rozvodne skrince. Kdyz jsem vyndaval a zandaval konektory do el. rozv. skrinky, tak se na napajecim kabelu k civce objevilo misto 10.5V (na ktere to nestartuje) tech spravnych 12.3V, na ktere to jezdi normalne. Po prejezdu nekolika hrbolu a prudsim zabrzdeni to zase zacalo vypadavat. Tak jsem zapojil "externich 12.3V" z baterie a na to jsem najezdil uz skoro 1500 km bez problemu se skubanim a zhasinanim.

Vypada to tedy na ten studenak, zkusim tedy rozebrat a zgeneralkovat ten plosny spoj. Je nutne to rozpajet uplne do plochy nebo by to slo propajet jen z jedne strany???

Autor:  Leonardo [ 27 čer 2005 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Tak jsem se zběžně díval na to schéma. Od jednotky Edis vedou k jednotce zapalování pouze dva vodiče a to 1A a 1B, které jsou na okrajích 3-pinového konektoru. Prostřední kontakt je přívodní napětí od spínací skříňky, potažmo relé, vodič označený číslem 15 (včera jsem mylně uvedl 51). Na tom schématu pro řízení motoru 1,8 jsou čísla vodičů špatně čitelná a kde přesně vodič vede není jasné. Určitě to ale bude do svazku k pojistkovce a je opravdu docela možné, že za problémem stojí studený spoj v ní.


Diky Stando, jsem moc rad, ze ses zapojil do diskuze a zamyslel se nad tim. Ja jsem taky studoval elektricka schemata a dospel k zaveru, ze to musi byt v preruseni toho prostredniho kabelu s napajecim napetim 12V. Asi tam bude nejaky spatny kontakt kabelu v konektorech nebo studenak v rozvodne skrince. Kdyz jsem vyndaval a zandaval konektory do el. rozv. skrinky, tak se na napajecim kabelu k civce objevilo misto 10.5V (na ktere to nestartuje) tech spravnych 12.3V, na ktere to jezdi normalne. Po prejezdu nekolika hrbolu a prudsim zabrzdeni to zase zacalo vypadavat. Tak jsem zapojil "externich 12.3V" z baterie a na to jsem najezdil uz skoro 1500 km bez problemu se skubanim a zhasinanim.

Vypada to tedy na ten studenak, zkusim tedy rozebrat a zgeneralkovat ten plosny spoj. Je nutne to rozpajet uplne do plochy nebo by to slo propajet jen z jedne strany???

Autor:  Leonardo [ 11 črc 2005 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

Neco jsem provedl a otestoval, takze bych se chtel podelit o zkusenosti. Rozebral a prepajel jsem centralni elektrickou skrinku s pojistkama a rele. Nedelal jsem totalni rozborku, jak popisuje Standa ve svem navodu, ale propajel jsem ty kontakty jen z jedne strany. Skladanou desku oboustrannym plosnym spojem jsem nerozdelaval do plocha. Pridal jsem cin a poradne to vsechno prohral. Pri inspekci jsem narazil nejmene na 3-4 viditelne popraskane studene spoje. Ty kolicky po stranach, co drzi desku pohromade se mi zdaly byt provedeny trochu dukladneji, ale presto sem pridal cin i tam.

Vysledek - zatim jsem absolvoval cca 1500km (cesta do Chorvatska a zpet), auto prozilo nekolik teplotnich soku, dlouhodobe zateze atd. a chyba s cukanim, ci vypadavanim motoru se zatim (klep, klep) neprojevila. Jedine, co jsem pozoroval bylo mirne snizeni spotreby diky nove vymenene lambda sonde - cca o 0.7l/100km. Takze zatim spokojenost.

Jeste jednou dekuji Standovi za rozbor meho problemu... Ford na cinu opravdu setril...

Autor:  Návštěvník [ 11 črc 2005 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj Leonardo,
chci se zeptat co te vedlo k vymene lambda sondy? Mel si ji mechanicky poskozenou nebo ti dignostika vyblikavala chyby lambdy nebo jeste neco jineho. Ptam se proto, ze mne diagnostiky vyblika ctyri chyby snimace hego (171, 172, 174, 176) a ja premyslim, jestli mam jit do nove lambdy? Spotrebu mam trochu vyssi nez by asi mela byt.
Diky

Autor:  MV [ 12 črc 2005 06:41 ]
Předmět příspěvku: 

Pepa z depa: Ze zkušenosti - lambda může být nakopnutá nebo unavená, aniž by diagnostika hlásila její chybu. Prostě se lambda řídící jednotce jeví jako dobrá. Já jsem si jí tenkrát změřil i za jízdy přenosným oscíkem(neměl jsem ještě indikátor) a bylo jasno, že lambda už umírá(měla pomalý reakce).

Autor:  Návštěvník [ 12 črc 2005 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Mam to tedy chapat tak, ze moje lambda je na tom jeste hur nez ta tvoje, kdyz vyblikava hned ctyri chyby. Doporucujes jeji vymenu? Penize na ni mam, jen se potrebuju rozhoupat. Rad bych vedel, zda ma tato investice smysl. Muze spatna funkce lambdy zpusobit, krome vetsi spotreby, jeste neco jineho, napr. vetsi opotrebeni motoru nebo neco podobneho?
Diky

Autor:  Standa [ 12 črc 2005 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

Špatná lambda se kromně vyšší spotřeby projeví také na vetším opotřebení katalyátoru. Když jde do výfuku více nespálené směsí tak může být v katalyzátoru vyšší teplota a dřív vyhoří. Jinak se taky může projevovat cukáním motoru, třeba při ubrání plynu, nebo na volném chodu u teplého motoru.

Autor:  Návštěvník [ 12 črc 2005 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

Diky moc za vase prispevky, ale ja bych chtel hlavne slyset, zda mam jit do nove lambdy nebo to mam nechat plavat a usetrene penize vrazit jinam. Co byste delali vy na mem miste (vymenit/nevymenit)?
Diky

Autor:  Leonardo [ 14 črc 2005 00:05 ]
Předmět příspěvku: 

Pepa z depa píše:
Diky moc za vase prispevky, ale ja bych chtel hlavne slyset, zda mam jit do nove lambdy nebo to mam nechat plavat a usetrene penize vrazit jinam. Co byste delali vy na mem miste (vymenit/nevymenit)?
Diky


Ja jsem lambdu vymenoval proto, ze jsem mel problemy s cukanim motoru (zpusobene sice studenakem v centr. el. jednotce), ale lambda byla taky podezrela, protoze mela jeden ze 4 dratu pretrzeny. Proste mechanicky nezvladl teplotni cykly a byl tam z vyroby moc zkrouceny. Byl to drat k vyhrivani, takze lambda delala problemy jen u studeneho motoru, u zahrateho uz to bylo v poradku. Jeji vymenou se zlepsilo kolisani volnobehu u studeneho motoru a trochu snizila ta spotreba, protoze je mozna celkove citlivejsi, nez ta stara zadelana lambda sonda... Takze pokud penize mas, doporucuji vymenit, koupil jsem univrtzalni typ od Bosche cca za 3400,-

Autor:  Návštěvník [ 14 črc 2005 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

Diky za info. Pristi tyden jsem objednany u Forda, tak uvidime co reknou. Jinak na lambdu Bosh jsem se ptal v Autokelly (3990Kc) a v Auto Stangl (3400 Kc), takze pokud bude ve Fordu moc draha koupim ji u Stangla.
Mimochodem vcera jsem si vsiml, ze z vyfukovych plynu je strasne citit benzin. To by take mohlo ukazovat na lambdu, co?

Autor:  Leonardo [ 14 črc 2005 09:57 ]
Předmět příspěvku: 

Pepa z depa píše:
Diky za info. Pristi tyden jsem objednany u Forda, tak uvidime co reknou. Jinak na lambdu Bosh jsem se ptal v Autokelly (3990Kc) a v Auto Stangl (3400 Kc), takze pokud bude ve Fordu moc draha koupim ji u Stangla.
Mimochodem vcera jsem si vsiml, ze z vyfukovych plynu je strasne citit benzin. To by take mohlo ukazovat na lambdu, co?


Jo, ten benzin je z vyfuku obcas citit, u studeneho motoru normalne i s plne funkcni lambdou. Jinak tu svoji sondu jsem kupoval za 3150,- u distributora BOSCH a MANN+HUMMEL na adrese: www.autobartak.cz Je to obchod pro Prahu, ale urcite najdes treba distributora blize svemu bydlisti. Univerzalni sonda je levnejsi, protoze ma univerzalni konektor, ktery je treba adaptovat do konkretniho vozu. Vetsinou se to dela preriznutim toho stavajiciho a pomoci specialni spojky (v dodavce s lambdou) se tam pridela ta nova lambda. Kdyz u Bosche koupis original Ford za cca 3450,-, bude to ta sama lambda, akorat s konektorem Ford, takze jen zastrcis, vlozis kabel do uchytky, zasroubujes lambda a je to. Usetris asi hodinu prace s konektrory...
Jinak dobry dodavatel pro BOSCH dily je www.luja.cz Onehda mi to poslali na vyzadani i dobirkou, i kdyz to na internetu nenabizeji...

Autor:  Zdechlina [ 14 črc 2005 10:40 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapy, já vám nechci brát iluze, ale mě stála lambda v servisu i s prací 1600 a konektor tam sedí jak prdel na hrnec...
Sice to nebyl autorizovanej servis Ford...ale 3500,- bych za lambdu nedal..

Autor:  Standa [ 14 črc 2005 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

To zdechlina: to asi nebude lambda BOSCH, ale nejspíš z Felicie.

Díval jsem se na: http://www.carparts.cz/shop.asp?reg=1

tam stojí lambda 2 940,- CZK a univerzální 2 650,- CZK včetně DPH.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/