fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 zář 2024 23:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 29 pro 2009 19:11 
Offline
Nováček

Registrován: 10 zář 2009 18:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Nymburk
Pročetl jsem (zběžně) vetšinou témat na chvípání studeného motoru, ale žádné neodpovédá mojí závadě.
Pokud je venku zima (pod nulou) tak motor na volnoběh chcípá, stačí aby ručička teploměru vstoupila do bílého pole a už nechípá ale nedrží otáčky a "houpe" mezi 400 a 2000. Když se motor zahřeje více tak problém zmizí. Jinak beží plynule, necuká, do otáček bez problémů.
V motorech se moc nevyznám, ale tuším, že problém bude v některé sondě snímající teplotu. Bud vzduchu nebo vody.
Co myslíte?

(btw při jízdě se mu nechce z otáček, při vyšplápnutí plynu drží asi 1 -1,5s původní otáčky, pak teprv spadnou na volnoběh: nemůže to souviset s chybějící pojistkou: Magnetická brzda???)

_________________
Escort ´97 1.6 16V Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 29 pro 2009 19:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Typuju to na pridreny/spinavy volnobezny ventil.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 29 pro 2009 21:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2006 09:13
Příspěvky: 829
Bydliště: Hradec Králové
Měl jsem příznaky houpání otáček po startu,chcípání při vyřazení,moc to nejelo...to trvalo tak rok,pak jednoho krásnýho dne to nastartovalo a hned chcíplo. Oprava: volnoběžný ventil,cívka(pálila na dva válce),čidlo teploty chl.kapaliny.

Ale zdá se mi,že ikdyž tenhle problém má každej druhej Escort,tak řešení problému je vždycky jiný :D Jeden má špatnej volnoběžák,další čidlo odvětrání klikovky,další hadičku odvětrání,...

_________________
Ford Fiesta, 2012, 1,25 60kW
ex:Mondeo mk3,2001,Ghia, 1,8 92kW
ex: Escort 1,8 16V Zetec 85Kw


"dokud nás STK nerozdělí"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 31 pro 2009 15:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Ked to vyriesis,tak napis na forum,kde bola chyba,
mozno to pomoze ostatnym niekedy.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 31 pro 2009 16:35 
Offline
Nováček

Registrován: 10 zář 2009 18:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Nymburk
to tomin

ale oběvuje se to jen když je motor hodně studený. Když bylo venku 20 tak to nedělalo, proto jsem na to nepřišel dřív, začalo to dělat až když bylo venku kolem nuly.

_________________
Escort ´97 1.6 16V Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 02 led 2010 01:53 
Offline
Nováček

Registrován: 10 zář 2009 18:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Nymburk
tak nejméně pravděpodobná možnost byla správná.
Po odpojení čidla teploty vody studený motor beží berfektně plynule, nechcípá a sqěle chytá
Po opětovném připojení se problém navrátil z5

a regulátor volnoběhu funguje
provedl jsem test? při zahrátém motoru jsem nejdřív všechno vypnul (rádio, světla,atd.) a potom všechno zapnul (včetně klimy na plno, vyhřívání oken a všech světel) a otáčky se ani nehly... pořád se držely 850/min

_________________
Escort ´97 1.6 16V Ghia


Naposledy upravil BenediktXVI dne 02 led 2010 13:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 02 led 2010 12:59 
Offline
Nováček

Registrován: 10 zář 2009 18:40
Příspěvky: 15
Bydliště: Nymburk
ještě dotaz které teplotní čidlo (na vodu) pasuje do mkVII 1,6 ZETEC???
tohle ???
http://autokelly.cz/#PATH=3761801;82;15 ... |SD=0|ST=0

já jsem totiž viděl i jedno co mělo stejný konektor, malinko jiný rozsah (asi O 80ohm při 100C) a dole úzký závit jako to pro budíky...

tak nevím

_________________
Escort ´97 1.6 16V Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 02 led 2010 21:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2007 19:39
Příspěvky: 1572
Bydliště: Orlová-Poruba u Karviné
[quote="Mišell"]Měl jsem příznaky houpání otáček po startu,chcípání při vyřazení,moc to nejelo...to trvalo tak rok,pak jednoho krásnýho dne to nastartovalo a hned chcíplo. Oprava: volnoběžný ventil,cívka(pálila na dva válce),čidlo teploty chl.kapaliny.

Nepálí náhodou v escortu cívka vždy na dva válce jako 1 a 3 A 2 a 4 válec tam je jen "dvouokruhová" cívka nebo se pletu?

_________________
Ford Escort 2.0 turbo 20L/ 100km
Mondeo combi ghia mk III 2.0 benzín !!!
Nabízím opravy: brzdy, rozvody, výměny náplní apod. Více přes SZ.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 03 led 2010 10:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Nevím které, ale 2 válce vždy pálí současně.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 03 led 2010 13:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Poradi je, jestli se nepletu, 1-3-4-2. A nemuzou spolu palit "sousedni", takze to musi byt
1+4 a 3+2.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 07 bře 2010 23:03 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
tak dneska mně potkalo to samé. v pátek večer manželka zaparkovala a prej jelo všechno v pohodě. dneska ráno(-10°C) sednu nastartuju, otáčky vylítli na 2500-3000 a a chcíplo to. a znovu a znovu a znovu. zkoušel jsem to projet ale nic nepomáha. zastavil jsem a pustil plynový pedál a světe div se, drželo to na cca 400 ot/min. pak to po 2 minutách chcíplo. svíčky vypadaj v pořádku.

... venku je strašná kosa. mrznou mi ruce...

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 03:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 2008 09:47
Příspěvky: 2631
Bydliště: České Budějovice
jen malej poznatek kterym asi Vaše problémy nevyřešim, ale mě pomohli. Měl jsem podobné problémy. auto po nastartování někdy 2000 a pak 1500 a poté za jízdy na neutrál 400 - 1300, občs to dokonce taky chcíplo. otáčky prostě si dělali co chtěli. Tak tedy sem si řekl že tento týden když bude měnit olej tak vyčistim všechny ventili a podobně že se do toho opravdu obuji. Otáčky totiž delší dobu lítaly mezi 800 a 1100. A pak sjem otevřel kapotu abych dolil ostřikovače. a jen tak při dolejvání sem okem zavadil o trubku od sání. Ve spoji Trubka a plast nad víkem ventylů byla rozpojená. Né úplně že to nebylo na první pohled vidět, ale byla tam mezerka. Takže sem vzal šroubovák a dal to do pořádku. a HLE otáčky sice pořád lítají ale jen v tom rozmezí 800 - 1100 což přisuzuji volnoběžnému ventilu a podobným věcem na které se chystám. Nicméně auto již nechcípe, nepadá na nějakých 400, ani nezůlstavá vyset na 2000. A je to logické váha něso spočítala, řj s tím počítala, ale množství vzduchu bylo jiné.

_________________
Současnost MK V, r.v. 1995 původ I, DOHC 1.6, klima, pár RS doplňků. Je na něm poznat že v I tolik nesolí:D
Hořká minulost Ford Escort MK III, bohužel prodáno.
Smutná minulost MK VII r.v 96, ale trefilo nás BMW. R.I.P. 22.3.2010 14.45

Nebyla by někde kapota s boulema?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 22:43 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
tak dneska udělány další testy. lambda ukazuje 0,22 - 0,23V. vypadá to, že je mrtva. odpojení konektoru váhy vzduchu-žádna odezva. to samé čidlo teploty vody(pro ŘJ) a odpojení lambdy taky žádna odezva. po vypnutí motoru naměřeno na lambdě 0,19V. lambda měřena při ohřátem motoru. může to být tedy tou lambdou? volnoběžák jsem nečistil-byl čištěn před 4 měsíci.

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 09 bře 2010 16:59 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
tak jsem koupil lambdu univerzál BOSCH za 1400,- . uvidím jak budu na tom dneska s časem a namontuji ji.

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 13 bře 2010 20:59 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
lambda vyměněna ale ukazuje pořád to samé. vyčištěn snímač polohy klikovky, snímač maf, po vyčištění humusu z volnoběžného ventilu to dokonce střílí do sání. podezření na přeskočení rozvodového řemene-sundáno víko ventilu ale vačky jsou tak jak mají být. je možné, že to přeskočilo na klikovce? nebo něco jiného? poraďte. už mám plný zuby toho, cokoliv dělat v týhle zimě venku.

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 17:15 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
nikdo nic? žádna rada?

tak ještě se zeptám
když vymontuji volnobežný ventil a podívam se na něj, má být zavřenej úplně nabo tam je nějaká mezerka?když připojím volnoběžný ventil přímo na baterku, o kolik to má otevřít o 1mm nebo o kolik?když vymontuji volnoběžný ventil a nechám v něm zapojený konektor,tak po zapnutí zapalování mám vidět jak se to otevře?

jinak nový stojí 3500,-,tak doufam že to nebude ním

dík za odpovědi a reakce

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 18:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Na ventilu toho moc neuvidis (aspon teda na tom co znam ze starsiho hlinik. sani).
Uvidis osicku z boku a ta se lehce posouva do strany.
Pri stojicim motoru (+ zaplem zapalovani) jeste asi ventil neotevre, ale
mel by ho otevrit na max hned jak zacnes startovat.

Kdyz ho budes mit sundany a podari se ti nahodit motor a budes skrtit vzduch do sani treba prstem,
tak bys mel videt jak se snazi s tim ventilem regulovat otacky.
Ale skrtici klapka pri tom musi byt zavrena, nesmis to skrtit na klapce, ale jen na tom otvoru po ventilu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 19:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
L1H má plastový sání, tam je to dost problematický něco škrtit prstem, ale novej se dá sehnat na aukru asi za 1500,-

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 17:52 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
neudělá mi někdo z okolí plzně diagnostiku? mám objednanou od tomina,ale přijde až za tři týdny. a já potřebuji jezdit.

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcípe to....
PříspěvekNapsal: 20 bře 2010 23:20 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
závada odstraněna. diagnostiku mi udělal uživatel kupis, kterému tímto ještě jednou děkuji. závadou byla vypadlá hadice odvětrávaní klikové hřídele ze sání.

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz