fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Olej po generálce motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=28426
Stránka 1 z 1

Autor:  Honza [ 21 bře 2010 22:51 ]
Předmět příspěvku:  Olej po generálce motoru

Zdravím pánové. Jen váš názor pokud se s tím někdo setkal.
Po generálce motoru, jak dlouho si myslíte, že bude motor "slopat" olej, než si motor sedne ???
Popřípadě nějaký interval - zkušenosti.
Já doléval průběžně asi 3-4 litry po cca 3000 km. Ale vím, že tam mám ještě někde únik. Pravděpodobně přes čidlo vačky.
(motor RQB 1,8 - 130 PS)

Autor:  dj.DEKL [ 21 bře 2010 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

U novýho motoru u Transita to sežralo asi litr na 15000km, pak to sežere tak litr na 25000km

Autor:  miki21 [ 21 bře 2010 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Standa napsal: Já jsem dělal 2.0l s 240t km a klika byla OK, stejně jako válce. Po složení prvních 10t km motor vzal asi 1l oleje, teď se hladina ani nehne a zatím mám najeto 28t km.

Autor:  EwanS50 [ 22 bře 2010 00:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

To je skoro dost, čekal bych tak 1l na ty 3tkm. Zkus ještě jezdit a uvidíš, jestli se to bude snižovat. Při týhle spotřebě by to i trochu pokuřovalo, tak nech někoho jet za tebou, ať to sleduje a uvidíš... Pokud nelítá vejfukem, tak jen někam uniká a neni to tak hrozný :-)

Autor:  Honza [ 22 bře 2010 00:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

nn, černý kouř není, to by bylo i cítit. Ale jak jsem psal, asi je špatné těsnění na čidle vačky. Mám potečenou převodovku pod rozdělovací cívkou a termostatem. myslel jsem nejřív na záslepky olejových kanálků, ty jsem přetěsnil a nikde jinde tam výstup oleje nejni, jen to čidlo, a to šlo úplně volně ven i dovnitř, když jsem to rozebíral a skládal. Část ztráty je asi právě tam.

Autor:  Standa [ 22 bře 2010 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Honzo jak už napsal Miki 21 mi ten 2.0l vzal po složení asi 1 l oleje do první výměny po 10t km. Po první i druhé výměně už drží hladinu bez hnutí. To čidlo vačky mi začalo propouštět asï před měsícem. Dával jsem tam sice při skládání nový O-kroužek, ale najednou byla převodovka shora mastná. Pod autem v garáži taky malá loužička, ale na rysce s olejem v motoru se to neprojevilo, hladina zůstala pořád na vrchní rysce. Dal jsem na čidlo nový okroužek a pro jistotu ještě na čelo silikon.

Autor:  Rosťa-RS [ 22 bře 2010 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Honzo kdyžtak zmiňuješ tenhle motor,na kolik tě vyšla jeho go? a nevíš náhodou jak tlusté je originální těsnění hlavy?

Autor:  Walker [ 22 bře 2010 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

to je podle přesahů pístů...čili je to u každýho motoru jiný...uložení klíkovky, použitý ojnice a písty maj na to vliv...výsledná kombinace dává přesah...podle něj se volí síla těsnění...čímž udržíš kompresní poměr...

Autor:  Rosťa-RS [ 23 bře 2010 06:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Walker píše:
to je podle přesahů pístů...čili je to u každýho motoru jiný...uložení klíkovky, použitý ojnice a písty maj na to vliv...výsledná kombinace dává přesah...podle něj se volí síla těsnění...čímž udržíš kompresní poměr...

dobře ale když to jde z fabriky tak jde jeden druh těsněního pochybuji že na každý motor používají jinný,jde mi o to podle toho poznat jak moc bylo z motorem dělané

Autor:  Walker [ 23 bře 2010 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

a na to, že se do světa z fabriky sypou jen motory se stejným těsněním si přišel jak?

Autor:  Rosťa-RS [ 23 bře 2010 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

No tak myslel jsem si že je to díky tomu že se dělá seriovka jede linka a na té se to montuje jeden motor za druhým :mrgreen: ,když je to tak všechno napřesno mně nenapadlo že tam můžou být až tak veliké rozdíly aby byl co motor to originál :shock:

Autor:  Honza [ 23 bře 2010 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Pánové, je to můj druhý generálkovaný motor a další dva mám v realizaci.
Zatím jsem se ale ještě nesetkal s tím, že by někdo nabízel různé tloušťky hlavového těsnění.
Podotýkám, že mluvím o náhradách !!!

Generálka motoru, bez výměny pístů, tzn všechny těsnění, lágry, pístní kroužky, gufera a bez přebrusů válců a kliky cca 9000 v materiálu.
přebrus kliky cca 1500
brusy válců cca 1000
repase hlavy (ventily+sedla+tlakování) cca do 3000
sada pístů cca 20000
čidla dle potřeby od 300 po 500
svíčky od 800 po 1800

Jsou to vypozorované ceny za hodně dlouhou dobu u různých motorů, různých dodavatelů a hlavně různých známých. Takže každému podle chuti.

Pro ty které zajímá ten únik oleje. Mám pořád potečenou převodovku na přírubě k motoru, olej z někama stéká na žebrovaný oplet elektriky k alternátoru, je to šlauch pod držákem rozdělovací cívky. Myslel jsem si že to teče ze záslepky olejového kanálku, který tam je. Není to ono. Netuším ze kterého místa by to tam mohlo být, protože tam nikde jiný přístup k oleji není. Jen ten "zadní kanálek" a čidlo pozice kliky, které je sice ze zadu, al tvarování hlavy od něj směřuje směrem k boku hlavy a nad ten kábl a převodovku.

Autor:  Standa [ 24 bře 2010 08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Honzo jak už jsem psal výše, trápil mě stejný problém s olejem na převodovce. Odmontoval jsem držák zapalovací cívky a zezadu byl od oleje. Za držákem je záslepka olejového kanálku, tak jsem ji utěsnil lepidlem na šrouby. Další den po ujetí asi 50 km zase na převodovce olej, tak znovu sundám cívku a držák zase zezadu od oleje. Tak volám souseda ať se přijde podívat že nevím kudy mi to teče. Soused říká jedině ten kanálek, raději ho zalep silokonem, tak zátka znovu ven očistit odmastit silokon na závit a jeto. Další den po ujetí asi 40 km opět na převodovce olej a po odmontování cívky zezadu cívka od oleje. Dívám se na šrouby a pravý horní co drží cívku v hlavě je mastný. Že by byl závit moc hluboko a teklo to tam ? Tak držák cívky jen pojistím kusem drátu, všechnu mastnotu očistím a jdu se projet. Po najetí asi 15 km nikde olej nebyl ani hodinu po jízdě nikde nic mastného. Tak jsem dal cívku na štefty asi cm od hlavy a jezdil dva dny tak. Převodovka suchá, ale po prohlédnutí hlavy motoru svítilnou bylo vidět trošičku oleje jak teče zezadu kolem čidla vačky dolů pod cívku. Nevím proč to po odmontování cívky teklo míň, ale jak jsem vyměnil O-kroužek na tom čidlu a ještě to pojistil silikonem tak ani po namontování cívky zpět na hlavu originálními šrouby se olej už na převodovce neobjevil a zase je všechno pěkně suché.

Co se týče tl. těsnění pod hlavu tak určitě se dá koupit s různou tl. Osobně jsem na Zeteca dával vždy originál, ale sousedovi jsem sháněl tenčí na BMW E30 525 a nebyl problém, měli snad tehdy 3 tl. od 1,7 po 2,5 mm.

Autor:  Rosťa-RS [ 25 bře 2010 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

ok díky moc :-)

Autor:  balu [ 25 bře 2010 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Honza píše:
Zdravím pánové. Jen váš názor pokud se s tím někdo setkal.
Po generálce motoru, jak dlouho si myslíte, že bude motor "slopat" olej, než si motor sedne ???
Popřípadě nějaký interval - zkušenosti.
Já doléval průběžně asi 3-4 litry po cca 3000 km. Ale vím, že tam mám ještě někde únik. Pravděpodobně přes čidlo vačky.
(motor RQB 1,8 - 130 PS)

Zdar Honziku ,do 2 L na ty 3000 km bych bral v průběhu sednutí motoru. Já bych udělal rosborku , postupně a nafotil všechny kroky , to zasrané těsnění přijde laciněji než ta cena oleje. :-D Dle mého, něco bylo na generálce odrbáno. Můj tip je vůle válce na píst a kroužky. :(

Autor:  pbjun [ 27 bře 2010 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Takovy napad - urcite se delala i hlava, a obcas se stane ze pri nasazovani proste guferko praskne - osobne jsem mel udelanou hlavu a jedno guferko borcovi prasklo a motor zral oleje a oleje...

Autor:  Honza [ 28 bře 2010 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

to bude, nějaká drobnost, motor jsem dělal sám, takže o nějakém odrbání se mluvit nedá,
přemýšlím, které guferko na hlavě mohlo prasknout. bo kromě guferek na vačkách a na ventilech, tam jiné nejni.
a kloním se ke Standovi, čidlo vačky šlo úplně volně ven i dovnitř, podle mě netěsní, akorát mi nějak pořád nevychází čas, abych na to mrknul.
Balu, kruhy jsou nové a válce jsem si nechal změřit, byly ještě v toleranci (to odrbání bych mohl vzít jako osobní urážku :-D )

Autor:  balu [ 29 bře 2010 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Neber mně doslova, bylo to myšleno tak že po kontole dílců se ti to zdálo Ok a něco se nechtěně přehlídlo. Mně se to stalo, válce měly ještě krásnou mozajku na povrchu, jen tam byl stečený olej na stěně. Nakonec to nebyl jen olej ale pod ním rýpanec. Tak znovu a s výbrusem, nové písty, kroužky, protože byla dosti hluboká, tak se nedal líznout povrch nějakou stovkou a jen nové kroužky. :(

Autor:  pbjun [ 30 bře 2010 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej po generálce motoru

Guferko na ventilech sem myslel. Kdyz praskne tak to zere docela dost oleje...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/