fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=28798
Stránka 1 z 1

Autor:  Jarmil [ 14 dub 2010 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

zdravim...
Měnil jsem destilu s fridexem a pozoroval hladinu... při studenem motoru jsem nalil něco maličko pod risku max ale když jsem to byl projet a koukl tak hladina byla cca 2-3cm nad riskou max :? jak je to možné?
dělalo mě to i u staré chladíci kap. hladina byla na min po zahřatí stoupla do pulky mezi min a max :?
až schladne motor tak to klesne zas ale asi neni dobré to nechávat takhle? kdžy při zahřátem motoru to je dost nad risku max.

čím to? nějaké špatné těsněni?

/hledal jsem na toto teda aale nic nenašel nebo neumim hledat :? /

Autor:  Mlynec [ 14 dub 2010 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

Podľa mňa obyčajná fyzika, teplom sa roztiahne a preto akoby pribudlo a keď vychladne, tak zasa zmenší svoj objem. Mne to robí rozdiel za studena a za tepla tak 1-2 cm.

Autor:  Jarmil [ 14 dub 2010 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

tak jsi mě trošku uklidnil že by to nemuselo být nic vážného :-)

takže asi je lepši mít výšku hladiny cca o3-4 cm pod maximem, aby při zahřátem motoru se dostala max k maximalni risce že? :-)

sem laik takže za každo uradu budu rád :-)

Autor:  miki21 [ 14 dub 2010 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

Etzold píše:u studeného motoru musí hladina kapaliny být mezi min a max.U teplého může být i nad max.
Doporučuji přečíst viewtopic.php?f=66&t=27265 :smt006

Autor:  Jarmil [ 15 dub 2010 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

Děkuji hoši :-) :-)

Autor:  Krtek-NA [ 22 dub 2010 07:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

Mlynec píše:
Podľa mňa obyčajná fyzika, teplom sa roztiahne a preto akoby pribudlo a keď vychladne, tak zasa zmenší svoj objem. Mne to robí rozdiel za studena a za tepla tak 1-2 cm.

Až na to že voda je jako kapalina vyjímka a ta se roztahuje s klesající teplotou. :wink: Navíc se v systému vytvoří přetlak, který umne tqak nafoukne hadice, že všechna voda zmizí, v nádobce je jí jen velmi málo. Po zchladnutí opět mezi MIN MAX. :wink:
Ta že přibejvá je divný :wink:

Autor:  Wizzy [ 26 dub 2010 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

Nemáš pravdu Krtku. Voda, stejně jako ostatní materiály, se s teplotou roztahuje, zvětšuje objem a s klesající teplotou zmenšuje. Je u ní ale ten paradox, že největší hustotu (čili nejmenší objem při konstantní hmotnosti) má při necelých 4°C, s klesající teplotou se začíná zase její objem zvětšovat a při přechodu do pevné fáze (zmrzne na led) svůj objem zvětší dokonce skokem. Proto led plave a trhá skály a tak...

Autor:  Michal Ševeček [ 26 dub 2010 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

A taky trhá motory :-D

Autor:  wahi [ 15 kvě 2010 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny

Ahoj kluci, sem tunovej, teda tu novej, mam ghia 16v benzin 1800cm, uz pet let mi taky dava zabrat,ale stoji to za to svezeni:) K ty kapaline: voda se teplem samozrejme roztahuje, ale tak nepatrne, ze to temer nepomerite. Copak si nevarite rano kafe? Stoupani a klesani bude nekde jinde. V mem pripade mizela a zase se objevovala voda, v dobrem rozmaru dokonce vytekla z nadrzky až mě to pak nasralo a rekl sem si: chlape, vymen termostat. Mechanik tukal na čelo, že prej buď je dobrej, nebo špatnej, ale jednou tak a podruhý čehý, že to prej ne. Tak sem ho vymenil a voda drží teplá studená pořád stejně, +- 2mm, to přikládám vlivu roztahování hadic atd. Takže doporučuju vyměnit termostat, stojí to pár korun a třeba je to ono. Nebo taky vzduchová bublina, ta umí svoje....
Ahoj Pavel

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/