fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=28798 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jarmil [ 14 dub 2010 16:52 ] |
Předmět příspěvku: | Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
zdravim... Měnil jsem destilu s fridexem a pozoroval hladinu... při studenem motoru jsem nalil něco maličko pod risku max ale když jsem to byl projet a koukl tak hladina byla cca 2-3cm nad riskou max jak je to možné? dělalo mě to i u staré chladíci kap. hladina byla na min po zahřatí stoupla do pulky mezi min a max až schladne motor tak to klesne zas ale asi neni dobré to nechávat takhle? kdžy při zahřátem motoru to je dost nad risku max. čím to? nějaké špatné těsněni? /hledal jsem na toto teda aale nic nenašel nebo neumim hledat / |
Autor: | Mlynec [ 14 dub 2010 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
Podľa mňa obyčajná fyzika, teplom sa roztiahne a preto akoby pribudlo a keď vychladne, tak zasa zmenší svoj objem. Mne to robí rozdiel za studena a za tepla tak 1-2 cm. |
Autor: | Jarmil [ 14 dub 2010 21:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
tak jsi mě trošku uklidnil že by to nemuselo být nic vážného takže asi je lepši mít výšku hladiny cca o3-4 cm pod maximem, aby při zahřátem motoru se dostala max k maximalni risce že? sem laik takže za každo uradu budu rád |
Autor: | miki21 [ 14 dub 2010 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
Etzold píše:u studeného motoru musí hladina kapaliny být mezi min a max.U teplého může být i nad max. Doporučuji přečíst viewtopic.php?f=66&t=27265 |
Autor: | Jarmil [ 15 dub 2010 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
Děkuji hoši |
Autor: | Krtek-NA [ 22 dub 2010 07:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
Mlynec píše: Podľa mňa obyčajná fyzika, teplom sa roztiahne a preto akoby pribudlo a keď vychladne, tak zasa zmenší svoj objem. Mne to robí rozdiel za studena a za tepla tak 1-2 cm. Až na to že voda je jako kapalina vyjímka a ta se roztahuje s klesající teplotou. Navíc se v systému vytvoří přetlak, který umne tqak nafoukne hadice, že všechna voda zmizí, v nádobce je jí jen velmi málo. Po zchladnutí opět mezi MIN MAX. Ta že přibejvá je divný |
Autor: | Wizzy [ 26 dub 2010 08:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
Nemáš pravdu Krtku. Voda, stejně jako ostatní materiály, se s teplotou roztahuje, zvětšuje objem a s klesající teplotou zmenšuje. Je u ní ale ten paradox, že největší hustotu (čili nejmenší objem při konstantní hmotnosti) má při necelých 4°C, s klesající teplotou se začíná zase její objem zvětšovat a při přechodu do pevné fáze (zmrzne na led) svůj objem zvětší dokonce skokem. Proto led plave a trhá skály a tak... |
Autor: | Michal Ševeček [ 26 dub 2010 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
A taky trhá motory |
Autor: | wahi [ 15 kvě 2010 18:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klesání a stoupaní Chladicí kapaliny |
Ahoj kluci, sem tunovej, teda tu novej, mam ghia 16v benzin 1800cm, uz pet let mi taky dava zabrat,ale stoji to za to svezeni:) K ty kapaline: voda se teplem samozrejme roztahuje, ale tak nepatrne, ze to temer nepomerite. Copak si nevarite rano kafe? Stoupani a klesani bude nekde jinde. V mem pripade mizela a zase se objevovala voda, v dobrem rozmaru dokonce vytekla z nadrzky až mě to pak nasralo a rekl sem si: chlape, vymen termostat. Mechanik tukal na čelo, že prej buď je dobrej, nebo špatnej, ale jednou tak a podruhý čehý, že to prej ne. Tak sem ho vymenil a voda drží teplá studená pořád stejně, +- 2mm, to přikládám vlivu roztahování hadic atd. Takže doporučuju vyměnit termostat, stojí to pár korun a třeba je to ono. Nebo taky vzduchová bublina, ta umí svoje.... Ahoj Pavel |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |