fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=28818 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | RobinP [ 15 dub 2010 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Pánové, nemůžu to tady nikde najít, ale hádám, že někdo z vás bude vědět. Zároveň doufám, že nepíchnu do vosího hnízda . Začal sem dodělávat několik let odloženej projekt, kdy se naroubovalo na šasí Tatry 805 motor ze Scorpia V6 2.8. Ten motor byl původně na Scorpiu s automatem. Motor má po nastartování hrozně vysoko posazený volnoběžný otáčky. V momentě, jak vypojim IAB (volnoběžnej ventil), tak se motor zklidní, resp. otáčky se snížej na použitelnou mez, ale nejsou automaticky řízený. Navíc se studený auto bez řízení volnoběžnejch otáček nedá prakticky nastartovat. Běžná praxe bejvá, že volnoběh je jinak řízenej u automatický a jinak u manuální převodovky, na manuálu sou volnoběžný otáčky nižší. Určitě stačí přepojit ovládání IAB "nějak - někam" na ŘJ. Bohužel ale nevim jak a kam. Nemá někdo z vás nějakej typ, případně schema? Díky Robin |
Autor: | tomin [ 15 dub 2010 14:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Nepopiram ze manual a automat maji rozdilne otacky, ale dela to na me dojem ze ti to vzduchu tam jde moc. Po odpojeni volnobeh.ventilu by mel motor bud rovnou chcipnout, nebo se aspon potacet pred chcipnutim. Pokud ti bez nej normalne bezi na volnovehu, tak ti tam jde falesny nekudy jinudy. Ty LEHCE zvysene otacky od automatu bych rekl ze bude problem eliminovat. Mozna nakecat jednotce ze je neutral (ma v neutralu nizsi ???), ale otazka jestli to zas nebude necemu vadit pak za jizdy. |
Autor: | Wizzy [ 15 dub 2010 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Ty otáčky na neutrál u automatu se řešily... Na neutrál jsou nižší, zase se nedá motor vytočit nad 4000rpm tuším... aspoň tatk to bylo u Esca se Zetecem, ale to bude podobné, řešilo se to spínačem, který se za jízdy přepínal.. Ale není jednodušší splašit manuálovou EEC? |
Autor: | Michal Ševeček [ 15 dub 2010 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
EEc mám z 2.9 scorpia byl to manuál 4x4 podívám se ti |
Autor: | RobinP [ 16 dub 2010 11:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Díky za reakce. Já mám za to, že manuál má stejnou EEC jako automat. Akorát je jinak zapojenej IAB. Aspoň to tak maj američani hodně často. Pokud by měl někdo schema, tak to tam bejvá rozkreslený jako alternativa. Pokud ho někdo máte, tak ho rád koupim. tomin: mno, to mě taky napadlo, ale slyšet sem to nechtěl . Každopádně, zatim sem neměřil otáčky a neni na tom eště ani nasazenej vejfuk, takže subjektivní dojem bude hodně zkreslenej, ale zdá se mi, že volnoběh to má i na automat posazenej dost vysoko. Nedivil bych se, kdyby to bylo kolem 1500 ot/min. A to je i na automat, kterej předpokládá zařazenej Drive při V6 hodně. |
Autor: | RobinP [ 16 dub 2010 11:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Michal: Je EEC pro 2.9 stejná jako pro 2.8? Wizzy: 4000 rpm je pro potřeby, na který se to bude používat až dost. Vez sem to cca 10km a na čtyřku mi změřili autem, co mě doprovázelo 85km/h, netušim při jakejch otáčkách, ale rozhodně to nebylo nic dramatickýho. A rychlost 85km/h je rychlost, kterou rozhodně k ničemu u tohodle projektu nepotřebuju. Pokud to bude jezdit 40, tak mi to bohatě stačí. V každym případě si ale pořád myslim, že automat pude přepojit na manuál na EEC. Pokud to někoho zajímá, nebo neví, jak vypadá šasí T805, tak velmi syrová verze při převozu, navíc focená zezadu, je tady: http://www.kerford.cz/ford/IMG_1464_.jpg. Všimněte si elegantní nádrže |
Autor: | tomin [ 16 dub 2010 11:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Jednotky maji nahrany jiny program pro manual a jiny pro automat. Leda ze by 2.8V6 mela vyjimku, ale u Zetecu/CVH/... to rozhodne plati. |
Autor: | RobinP [ 16 dub 2010 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
tomin: teď koukám, že prodáváš nějakej diagnostickej kabel. zrovna přemejšlim, že bych si na to scorpio něco jednoduchýho pořídil. pude mi ten kabel s timhle scorpiem 2.8 V6? Nemám tušení co to je za rok, stálo mi to u známýho "pár" let, než sem si na to udělal čas. Díky |
Autor: | tomin [ 16 dub 2010 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Myslim ze ne, pc diag. mozna mela az 2.9 a to jen mozna. Doma mam jedno schema nejake V6 ktera uz ho mela, mrknu, ale myslim ze to byla BOA -V6 cosworth |
Autor: | Michal Ševeček [ 16 dub 2010 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
nevím asi je 2.8 a 2.9 stejná a ty jednotky sem pohledal nějaký a nenapsal která byla s te 2.9 |
Autor: | tomin [ 16 dub 2010 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Tak jsem na to koukal: jen V6 24V. Uz od roku 91 mely diagnostiku, ale zadna 12V. |
Autor: | RobinP [ 16 dub 2010 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
to je naprd. muj odhad je, že to je nějakej rok 89-91, ale je to jenom odhad. To jako evropský Fordy před rokem 91 neměli diagnostický zásuvky? Dyť i muj roztrhanej americkej Ford F150 z 88 má normálně zdířku na diagnostiku.. Jak zjistim esli ten motor běží jak má, když si nepřečtu chyby? |
Autor: | tomin [ 16 dub 2010 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Změna volnoběžnejch otáček Manuál / Automat na V6 2,8 |
Vsechny Fordy mely blikaci diagnostickou zasuvku. V evrope 3 pinova, v Americe takova ta divna zkosena. Pak prisli nove verze jednotek a ty meli jak blikaci, tak nove doplnenou pocitacovou/komunikacni. V Evrope to bylo ve dvoupinovem konektoru (nez nastoupil klasicky DLC/OBD konektor), v Americe zustal ten divny zkoseny a jeho dva krajni piny byly doplnene pro data. Tvoje ma urcite 3 pin blikaci konektor, mrkni na 1.foto na teto strane viewtopic.php?f=8&t=44&start=660 |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |