fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
EGR ventil http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2911 |
Stránka 1 z 6 |
Autor: | Nagant [ 01 črc 2005 09:36 ] |
Předmět příspěvku: | EGR ventil |
Máte někdo na benzínovém motoru EGR ventil ? Já podle všeho ano, viz fotky v sekci Naše auta. Pokud ano, fungujete s ním tak jak je, nebo jste jej odpojovali? Taky by mne zajímalo, zda je u autu s EGR ventilem dobré používat V-Power95, nebo to může spíš přinést víc škody než užitku. |
Autor: | Nagant [ 11 črc 2005 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fakt jsem jedinej "exot"? |
Autor: | hameluk [ 11 črc 2005 13:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi blbej dotaz, ale co to je? Nevím, jestli to všichni vědí, já teda ne... |
Autor: | Nagant [ 11 črc 2005 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Info třeba tady: http://www.kadett.cz/technika/egr.htm |
Autor: | Nagant [ 20 črc 2005 18:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mohl byste mi někdo popsat, jak funguje ten EGR ventil a jak jej vyřadit na mém autě? Na výfuku poblíž lambda sondy je přišroubována kovová trubka (viz třeba http://www.fordfans.cz/nase_auta/nagant/airbox.jpg - vlevo dole), z ní vedou 2 hadičky do nějaké krabičky a do té vede kablík s třípinovým konektorem. Trubka dál pokračuje asi k vlastnímu ventilu (který je vidět třeba na http://www.fordfans.cz/nase_auta/nagant/aku.jpg ). Co jsem tak četl, doporučuje se vyřadit EGR vřazením podložky, ve které nebude jedna z děr. Ale jelikož jsou všechny trubky kovové, asi těžko ten ventil jednoduše odehnu, abych sundal to těsnění a obkreslil si je na slabý plech. Jinde se doporučuje dát kuličku do jedné z hadiček. Nevím ale do které, navíc nechápu, jak lze prostřednictvím těch hadiček ovládat ten EGR ventil, ta kovová trubka je nějak podélně dělená? (Částí podtlak ovládá ten ventil, částí jdou výfukové plyny?) Poradíte mi? |
Autor: | Pavel Handlovský [ 21 črc 2005 08:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja ho mam tiez. |
Autor: | Pavel Handlovský [ 21 črc 2005 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aj ja sa ho chystam vyradit z prevadzky. Ak sa mi to podari napisem co a ako. |
Autor: | Nagant [ 22 črc 2005 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobře, tak dej vědět. Ještě doplňuji - od toho ventilu jde pak další trubka kolmo dolů, pak je zalomená o 90° a kam vede dál, nevím. |
Autor: | Nagant [ 25 črc 2005 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zajímavé informace o principu činnosti EGR ventilu na http://www.fordscorpio.co.uk/egrmonitor.htm , bohužel jsem to zatím nestihl přelouskat.Taky se mi zdá, že v autě nemám Electronic Vacuum Regulator - buď to bude řešené jinak nebo jsem se v motorovém prostoru svého auta ještě tolik nerozkoukal |
Autor: | Pavel Handlovský [ 25 črc 2005 15:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nagant píše: Dobře, tak dej vědět.
Ještě doplňuji - od toho ventilu jde pak další trubka kolmo dolů, pak je zalomená o 90° a kam vede dál, nevím. No ja som to uz zapchal vybral som ten ventil a od spodu tam kde je tesnenie som vystrihol plech podla tesnenia ale bez tej diery no a uz je to zapchate. |
Autor: | Pavel Handlovský [ 25 črc 2005 15:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nagant píše: Zajímavé informace o principu činnosti EGR ventilu na http://www.fordscorpio.co.uk/egrmonitor.htm , bohužel jsem to zatím nestihl přelouskat.Taky se mi zdá, že v autě nemám Electronic Vacuum Regulator - buď to bude řešené jinak nebo jsem se v motorovém prostoru svého auta ještě tolik nerozkoukal
Ja ho asi mam podla mna je to taka hlinikova krabicka co je pripevnena na zadnej stene motoroveho priestoru - idu do nej aj hadicky z EGR. |
Autor: | Nagant [ 22 zář 2005 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, kolem toho EGR mám asi vše, co má být. Jak jsi povolil šrouby u toho EGR ventilu, musels použít nějaký přípravek na zalehlé šroubové spoje? (Mně to vůbec nejde povolit ) |
Autor: | Pavel Handlovský [ 23 zář 2005 06:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Strekol som tam WD 40 a islo to v pohode. Najprv som povolil tie dve srouby co drzia EGR (golou) a potom som povolil tu matku co drzi tu vyfukovu rurku v EGR (vydlicovym klucom). A EGR isiel dole. Praca cca na 30 minut aj s hladanim plechu na zaslepenie. |
Autor: | Nagant [ 23 zář 2005 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík, zkusím. Už jsi zpozoroval nějaký kladný efekt vyřazení EGR? Nevím, zda to zaslepím, nějdřív mne zajímá v jakém je to stavu, jak moc zašpiněné. Jo, a kromě zaslepení EGR ventilu jsi něco čistil? (sání pod škrticí klapkou apod.) Kde se ten šmír nejvíc hromadí? |
Autor: | MV [ 23 zář 2005 08:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Nagant: na zarezlý šrouby mám nejlepší zkušenost se starou dobrou červenou brzdovou kapalinou(musí být červená), dnes už jí ale těžko seženeš. Je dobrý to nechat působit třeba přes noc, pak klidně postup zopakovat. Nebo se taky používá petrolej, má dobrou vzlínavost a dostane se do závitu, aplikovat stejně jako brzdovku. |
Autor: | Nagant [ 23 zář 2005 08:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkusím, snad se ještě někde něco takového vyštrachá... |
Autor: | Nagant [ 06 říj 2006 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Už jste někdo zkoušel nějakou diagnostiku funkce EGR ventilu - ať již měření elektrické části, podtlakové části nebo dokonce nějakou přístrojovou diagnostiku v servise? Já jsem zatím zkoušel jen jak EGR ventil reaguje na podtlak, při volnoběhu jsem odpojil podtlakovou hadičku, připojil odsávačku s bužírkou a tak vytvořil podtlak, motor měl tendenci chcípnout - takže vlastní ventil funguje. Teď jde o to, zda ten el. ventil, co dělá podtlak, funguje za jízdy při těch režimech, co má a jak, a zda funguje to měření přidávaných spalin. |
Autor: | Nagant [ 30 lis 2006 02:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdo máte EGR ventil, máte tam taky "systém pulsního vzduchu"? Od EGR ventilu jde hadička do EVR (viz http://www.fordscorpio.co.uk/egrmonitor.htm ), ale na jeho výstupu (směr do sání) je téčko, odkud vede hadice do zařízení, které je za přepážkou motorového prostoru (vedle baterky). To se skládá z nějakého válce, kam vede ta hadička, připojených vodičů, plastového bloku a další hadičky, která jde čertvíkam. Zajímá mne funkce uvedeného systému, co jsem se někde dočetl, má fungovat jen do ohřátí lambda sondy, typicky tak 20s po natočení motoru a při deceleraci - uvolněném plynovém pedálu. Pokud stojím v koloně a nechám auto na jedničku volně popojíždět, tak dělá často přískoky pokud nepřidám plyn. Asi to pulsuje vzduch do výfuku. Jsou to ale výmysly. |
Autor: | Wizzy [ 30 lis 2006 08:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přískoky mi to dělá taky, EGR a EVR nemám. Ten "systém pulsního vzduchu" by tomu měl zamezovat? |
Autor: | Nagant [ 30 lis 2006 09:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
To asi ne, spíš myslím, že ten to může způsobovat, je tam hlavně kvůli zmenšení emisí. Obecně mne zajímá, co by se stalo, pokud bych motor o EGR a příslušné podtlakové cesty kompletně očesal a vše dokonale zaslepil a utěsnil, jak by se s tím vyrovnala ŘJ. Co jsem zatím zkoušel třeba odpojit podtlakovou hadičku od EGR ventilu a zaslepit ji, nebo třeba odpojit solenoid od nádobky s aktivním uhlím a zaslepit jeho hadičku do sání (každá akce samostatně), tak auto děsně líně reagovalo na plyn. Potýkám se s hlučností motoru v zátěži, od katalyzátoru dozadu mám vše nové, katalyzátor prošel na emisích úžasně a už nevím, po čem jít. Podezíral jsem pletenec za katalyzátorem, ten je ale celistvý a nikde z něj nefouká. |
Stránka 1 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |