fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=29611 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 07:27 ] |
Předmět příspěvku: | Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
ahoj je tu někdo kdo se reálně zabýval touto přestavbou?měl bych pár dotazů a nesrovnalostí ohledně toho co se píše v předchozích tématech,podle toho co jsem odpozoroval já tak hlavní a zásadní rozdíly mezi těmito výkonovými verzemi jsou následující: větší průřez škrtící klapky,větší průměry trubek sacího potrubí,jíná řídící jednotka označená 2FBC která umožní motor více vytočit kdy místo 6500 jde točit na 7000 a možná ještě dál,dále jiná převodovka MTX 75 mám dojem že z TD má větší průměr hnacího hřídele dá se říct že pomalu jednou takovej než převodovka ze 105-ti koňové verze tudíž jiná spojka a setrvačník dál klouby poloos u převodovky,ale u kol jsou stejný což docela nechápu nebo teda pasovali do nábojů z 1.6 16V z čehož usuzuju že jsou stejný dál sem je nesrovnával protože mám poloosy z 1.8 130 koní a potěšilo mě že nemusim měnit náboje,dále zmiňované přimazávání pístů či chlazení nebo k čemu to tam vlastně je asi obojí tryskama zespod mi šlo bez problémů namontovat do 105-ti koňové verze no bez problému to bych trošku kecal páč se mi nechtělo vyndavat kliku tak to byla pěkná pakárna:-D otvory byly zaslepeny záslepkami na šroubech které drží u verze 130 koní právě tyhle trysky,ale nemám jistotu že do těchto zaslepených otvorů je přiváděn olej,ale na druhou stranu mi přijde nelogický tyhle otvory zaslepovat kdyby tam olej nepřicházel,co se týče váhy vzduchu tak jsou naprosto stejný,jak někdo psal ohledně vstřiků tak ty jsou taky naprosto stejný aspoň podle čísel co je na nich napsáno,a co se týče vaček tak jsem je porovnával vizuelně a žádnej rozdíl sem nenašel nebo aspoň teda mýmu oku patrnej,polohy jednotlivých vaček jsou stejný jejich geometrie vypadá taky stejně,dokonce je na nich vyražený stejný číslo a i v autodílech podle katalogů v tom není rozdíl, stejný zdvihátka to má stejný ventily stejnej přůměr talířku i dýlka dříku všechno stejný komplet čísla na bloku i na hlavě seděj kromě kódu motoru RDA a RQB kterej je vyraženej na hlavě u kostky v úrovni vačky pohánějící výfukový ventily což osobně taky nechápu protože někdo prohodí hlavu nebo nechá písmenka zavařit obrousí a hodí kód motoru RDA nebo nějakej kód z 1.6 16V a jezdí skoro legálně s uplně jinym výkonem protože motory na pohled vypadaj stejně a nikdo na technický když to teda zrovna nebude forďák:-D nic nepozná a rázem je skoro legálně 25 nebo 40 kobyl na vrch ![]() Možná jsem ještě na ňáký rozdíly zapomněl nebo o nich nevim tak někdo prosím poraďte jestli s tim máte zkušenost. Předem moc dík. |
Autor: | Standa [ 20 čer 2010 15:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Jak rozpoznat vačky: ![]() ![]() ![]() MAF měla verze 130PS jiný než 105, označení ti teď neřeknu. Převodovku můžeš nechat klidně původní, MTX je ale líp odstupnovaná, pro zrychlení. Hlinikové sání se neliší od 1.6 po 1.8 130PS. Klapka musí být větší a vstřiky snad měly vetší průtok. |
Autor: | angličák [ 20 čer 2010 18:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Stando, tak tendle obrazek je super... ![]() |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
to je fakt tohodle rozdílu na vačce sem si všim ale řeší to něco ohledně výkonu tyhle kroužky?není to ani proti žádnýmu čidlu ani se to nijak na jejich činnosti nepodílí podle mě a opticky vačky na hřídeli vypadaj stejně jak tvarově tak polohově a co se týče sání je fakt jiný věř mi když to vidíš na jednom a na druhym autě tak ti to nepřijde ale když je vidíš vedle sebe tak na přírubě jsou sice stejný ale ze 130PS má podstatně širší trubky přivádějící vzduch(mám na mysli hliníkovou část sání) nevim přesně co to má za efekt ale asi to bude mít za následek nějaký lepší promíchání směsi nebo tak něco a víte někdo něco co se tíče toho přimazávání/chlazení pístů?a ty váhy taky nevim čísla maj stejný opticky taky stejný tak nevim kde by byl rozdíl když na ně čučim vedle sebe 105/130 a já nechci připustit že jsou jiný vačky páč už to mám smontovaný nastavený a nechce se mi to dělat znova ![]() ![]() |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 19:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
a ty vstřiky by se taky měli lišit aspoň číselně ne?kdyby teda byli jiný?ale ty sem dal ze 130-ky tam problém nebude ale docela mě žerou ty vačky ![]() |
Autor: | Standa [ 20 čer 2010 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Ty kroužky na vačkách výkon neřeší, ale jsou pro rozpoznání jiného broušení, které opravdu okem nepostřehneš. Já mám v autě 2.0l z mondea a hliníkové sání z 1,8 130PS. Jak jsem ale sundal sání z mé původní 1,6 rv. 1996 tak se to hliníkové sání neliší, otázka jak je to u starších Fordů. Ten ostřik oleje zespod pístu je tam pro lepší chlazení a využije se jen když opravdu jedeš dlouhodobě na doraz. Jak jsem pochopil tak jsi ho namontoval, jestli ti bude fungovat ti nikdo neřekne, ale nebylo nic jednoduššího, než sundat ojelový filtr a fouknout do kanálku pro olej vzduch a hned bys viděl jestli to tam něco fouká. Ta váha vzduchu je na 130PS určitě jiná, někde už tady ta čísla jsou napsaná. |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
no a to se tam právě pojede skoro furt na doraz 1-2 ![]() ![]() |
Autor: | Standa [ 20 čer 2010 21:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
U fordů si člověk nemůže být ničím jistý, ale jestli byly na místě záslepky, tak to bude průchozí, já už bych vanu nesundával. Na 2.0l to vypadá takto : ![]() Všechny 3 typy vaček nahoře se liší broušením vačky , tedy i časováním. Dalo by se to zjistit upnutím mezi hroty a do děličky úhlů. Pak by stačilo v děličce pootočit vždy o pár stupňů a úchylkoměrem s patřičným rozsahem změřit výšku vačky. Jen od oka ty rozdíly opravdu nepoznáš. |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
hm takže nový gufera a vačky ven ale jo tak si to holt nastavim znova ![]() |
Autor: | EwanS50 [ 20 čer 2010 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Lambda je všude stejná, ten konektor je nejlepší vyštípat a proletovat, pak to zaručeně chodí. |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
a poradíte někdo jak to zapojit?protože z jednotky nebo spíš do ní od štekru nahoru vedou uplně jiný barvy drátů než lezou ze sondy ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Rosťa-RS [ 20 čer 2010 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
jinak na závodění potřebuješ kola co nejmenší kvůli akceleraci a převodovku co nejkratší, mám podezření že mtx má první kvalty střašně dlouhý jinak mám mtx |
Autor: | EwanS50 [ 20 čer 2010 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Tak to porovnej podle toho jak ten konektor strkáš do sebe, ne? ![]() |
Autor: | EwanS50 [ 20 čer 2010 22:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Jinak nejlepší bys měl sehnat nějakou převodovku se špérou (asi IB5 z RST, ale taky ne všechny, někde to tu je), milos.l jí měl ve Fiestě a snad si tam i skládal co nejkratší kvalty tuším. Projdi si v projektech "Fiesta MK3 2,0 Zetec" |
Autor: | zbynek.ma [ 20 čer 2010 23:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
právě že já tam ten štekr nemám na elektrice do auta to je ta sranda ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | EwanS50 [ 20 čer 2010 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Nevím, jaký je rozdíl mezi špérou a samosvorem, koukni na tu přestavbu tý Fiesty co tam k tomu píše nebo se ho zeptej, ale já si myslím, že jí tam měl a fungovalo to... Konektory budou stejný, jen trochu jiná ta pojistkovka, ale do ŘJ to vede stejně. spíš si to odtamtud oměř... Stejně nejlepší by bylo natahat tu elektriku novou jen tu co potřebuješ... |
Autor: | zbynek.ma [ 21 čer 2010 15:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
no podle mě špéra je 100% uzávěra nápravy třeba jako na offroadu nebo na náklaďáku že se na obě kola dělí výkon na pevno 50 na 50 že se mechanicky ''semkne'' poloosa s obalem diferáku a znemožní protáčení uvnitř a samosvor je že je mezi kolama nižší rozdíl otáček při prokluzu plácnu třeba 70 na 30 ale rozdíl tam vždycky ňákej bude kdežto u špéry ne. a nevíte někdo jestli na tu 1.8 16V pasujou svody z RS?a jestli to má pro výkon nějakej přínos třeba lepší spodek nebo něco?a taky potom co s těma dvouma lambdama kdyby to náhodou pasovalo jestli se daj na tu jednotku napojit obě nebo by tam byla jen jedna a druhá jako taková záslepka? |
Autor: | zbynek.ma [ 21 čer 2010 15:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
myslim tim RS 2000 a koukám že už sem se jednou ptal ![]() |
Autor: | Radek124 [ 21 čer 2010 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
Tak ke svodům s RS si musíš nechat vypálit novou přírubu a zavařit egr a lambdu použiješ jenom jednu a druhá bude zaslepená mělo by to fungovat |
Autor: | zbynek.ma [ 21 čer 2010 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přestavba 1.8 105 koní na 1.8 130 koní |
a co motor pomůže mu to nějak?a nemáte náhodou někdo výkres tý příruby? ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |