fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=29951
Stránka 1 z 2

Autor:  Harry28 [ 25 črc 2010 19:00 ]
Předmět příspěvku:  1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Ahoj.Kamarádka má escorta1.4i čtyřbod r.v.96, ze začátku běžel motor hezky ale cca po 1000naj.km od té doby co to koupila,když popojížděla ve vedru dlouho v koloně od té doby začal motor zlobit. Otáčky padají až na 200otáček, běh nepravidelný, z vejfuku jde černý kouř,smrdí benzín a dusí se to,taže to špatně spaluje. Zkoušel jsem tam postupně měnit různý čidla co mam: čidlo škrtící klapky, landa sondu, díval jsem se na katalyzátor- ten už je vykuchanej, zkoušel jsem měnit jinou váhu(tu jsem měl jen z 1.6 16v takže nevim..). Všechno bezúspěšně. Je možný že by tohle způsoboval jen voln. ventil nebo ta váha? Tuhle když odpojim tak občas se malinko zvýší otáčky a občas to vůbec nereaguje. Když odpojim voln. ventil tak se otáčky o dost sníží-takže se domnívam že snad je ok,nebo aspoň každopádně reaguje..
Nemáte někdo s timhle zkušenost? dík.

Autor:  tomin [ 25 črc 2010 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

S 1.4 nemam moc zkusenosti, ale co jsem je resil, tak vahu mel stejnou jako moje 1.6 zetec s hlinikovym sanim.
Bacha - zetec s plastovym sanim ma uz vahu jinou.

Autor:  Harry28 [ 26 črc 2010 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

jo to mam na 1.6 s hliníkovym sáním, měl jsem tu dokonce dvě, ale nezjistil jsem žádný rozdíl,takže to váhou asi taky nebude :x

Autor:  lubouš [ 28 črc 2010 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

vyměň svíčky a pak třeba i kabely k nim...mám dojem,že když je volnoventil ok,tak po odpojení by měl motor zdechnout...tak ho vyčisti

Autor:  Harry28 [ 28 črc 2010 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

lubouš píše:
vyměň svíčky a pak třeba i kabely k nim...mám dojem,že když je volnoventil ok,tak po odpojení by měl motor zdechnout...tak ho vyčisti

..To jo, s tim volnoventilem to tak je, když ho odpojim tak motor zdechne, já jsem to myslel tak že když to držim při vyšších otáčkách aby nezdechnul a při tom ho odpojim tak se otáčky snížej - to právě vypadá že bude asi v pořádku.
Mě furt nejde do hlavy jak to ještě k tomu i kouří, úplně mi to připadá jak kdyby byl ucpanej katalyzátor, jenže ten už tam neni, svíčky vypadaj slušně,ale asi je zkusim pro jistotu vyměnit,pak proměřit kabely,ještě příp. zkusim vyměnit cívku(tu tady mam i jinou)
Teď to auto nemam u sebe,takže to pak musim zkusit všechno najednou. Právě mi ale připadá že to běží dobře na všechny válce- i při 200 otáčkách to drží že motor nechcípne, jenže to kolísá tak že občas to klesne ještě níž a tim pádem to chcípne stejně. zatim jsem to udělal tak že jak je doraz půlměsíce (ten šte ft)na škrtící klapce co je plyn.lanko našrouboval matičku a mechanicky jsem ty otáčky zvýšil- ale stejně nicmoc pořád to všelijak kolísá.

Autor:  lubouš [ 29 črc 2010 08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

vyčisti volnoběžnej ventil a svíce přehod určite...koukni i na vzduchovej filtr,jestli není zazděnej...ale když je kouř černej,tak to nespaluje jak má...není tam danej nějakej ten kuželovej nesmysl na sání?

Autor:  dj.DEKL [ 29 črc 2010 09:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Co ta váha vzduchu?

Autor:  Ford [ 29 črc 2010 09:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

to co popisuješ mi dělalo na zetecu až jsem zjistil podpálené ventily na jednom válci zkus změřit tlaky ve válcích

Autor:  Harry28 [ 06 srp 2010 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

takže jsem zkoušel vyměnit svíčky, kabely, cívku, vyčistil jsem volnoběžňák, váhu ( tu teda jen z tý1.6), teplotní čidlo, landasondu-tu jsem zkusil pro jistou vyměnit snad 5x všechno teda použitý, ale stejně, na nic z toho to asi nevypadá, pořád žádná změna. Známej co se mi na to díval tak řikal že na ventily to moc nevypadá, zkusim ještě tu diagnostiku, pak dam určitě vědět jak to dopadlo. zatim díky všem za rady. Kdyby náhodou ještě někoho něco napdalo, budu rád za jakoukoliv radu.

Autor:  dj.DEKL [ 07 srp 2010 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Váha by tam měla bejt 92FB12B579BA nebo 92FB12B579AA, já mám na 1.6 96FB12B579BA

Autor:  Harry28 [ 07 srp 2010 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

dj.DEKL píše:
Váha by tam měla bejt 92FB12B579BA nebo 92FB12B579AA, já mám na 1.6 96FB12B579BA

Takže podle toho co píšeš by z 1.6 měla bejt jiná než na 1.4 (někdo tady předtim psal že prý může být stejná, nebo že aspoň jemu to chodí na 1.6tkovou..)
Ještě se shchválně mrknu co tam mam za váhu, třeba by tam mohla bejt nějaká co tam nepatří- i když zase je divný že předtim to asi 14dní jezdilo normálně.no, zkusim v pondělí na tu diagnostiku, příp. si necham i změřit tlaky a uvidim.

Autor:  Harry28 [ 19 srp 2010 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

tak to bylo na diagnostice a jak se to asi vyresetovalo nebo co, tak občas je to úplně ok, nenašlo to skoro žádnou chybu-jen horší landa(tu jsem pro jistotu dal jinou-ale stejně by prej na tohle neměla mít zásadní vliv) a jakmile to začne občas blbnout tak v tom momentě diagnostika úplně vyplivne- říd. jednotka auta přestane úplně komunikovat s diagnostikou ( v tom momentě když to zrovna kouří, špatně chytá,atd..), takže mi bylo řečeno, že to bude buď říd. jednotkou nebo nějaká velká zrada někde v elektrice. Zároveň při tom jak to zrvona blbne, tak benz. pumpa při otočení klíčku nevypíná- běží furt ( v momentě kdy to běží normálně tak vypíná jak má). Takže jsem pro jistotu vyměnil pojistkovku, měl jsem náhradní s tim samym označenim- ale stejně to nepomohlo. Takže teď asi zbejvá jedině ta říd. jednotka- tuhle nemam, takže jí zkusim sehnat.
Pak dám schválně vědět jak to dopadlo.

Autor:  tomin [ 20 srp 2010 00:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Tak to asi bude jednotka. Pokud ti nevypina cerpadlo, tak jede jednotka asi v modu LOS (limited operation strategy), tedy totalne nouzeovem rezimu, kdy nefunguje ani procesor v jednotce a jednotka jede jen "na dojeti". V podstate uplne silene trivialni rizeni motoru.
Leda by v kabelech byla jeste nekde chyba ze treba jednotka nedostava napajeni, nebo kostru tam kde by mela (je tam na to vice pinu).

Autor:  Harry28 [ 20 srp 2010 00:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

tomin píše:
Tak to asi bude jednotka. Pokud ti nevypina cerpadlo, tak jede jednotka asi v modu LOS (limited operation strategy), tedy totalne nouzeovem rezimu, kdy nefunguje ani procesor v jednotce a jednotka jede jen "na dojeti". V podstate uplne silene trivialni rizeni motoru.
Leda by v kabelech byla jeste nekde chyba ze treba jednotka nedostava napajeni, nebo kostru tam kde by mela (je tam na to vice pinu).


Takhle nějak mi to právě taky v tom servisu z tý diagnostiky řekli, buď jednotka nebo nějakej drát k tomu napájení- to by se prej dalo najít jen tim způsobem že by to muselo bejt několik hodin připojený na osciloskopu - a asi bych se nedoplatil :mrgreen:
takže jedině ještě asi zkusim sehnat jednotku... a pak už asi jedině shodit ze skály. Nevěděl bys jestli by tam náhodou třeba nešla použít jednotka z nějakýho jinýho typu? např16zetec? -určitě by to mělo jiný hodnoty,takže by to zřejmě žralo třeba o litr víc,ale aspoň aby se to zkusilo,jestli to tou jednotkou bude.
Zkoušel jsem tam dát jiný dvě jednotky, co jsem tu měl,jedna byla 1.4i jednobod´91 a druhá 16 16v´93-takže obě tyhle bez imobilizéru, ale tohle je ´96 takže to už určitě bude mít imo. ani na jednu to ani nestartovalo- už jsem se lekl že jsem tam něco vyzkratoval nebo tak, ale zas jsem tam vrátil tu původní a zas to normálně chodí (teda občas ok, občas ne jako předtim)

Autor:  tomin [ 20 srp 2010 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Opis CATCH code z jednotky a reknu ti jestli lze i nahradit jinou.
(co je catch code: http://www.fordmods.com/ef-el-ecu-catch ... 30186.html)

Autor:  tomin [ 20 srp 2010 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Harry28 píše:
dj.DEKL píše:
Váha by tam měla bejt 92FB12B579BA nebo 92FB12B579AA, já mám na 1.6 96FB12B579BA

Takže podle toho co píšeš by z 1.6 měla bejt jiná než na 1.4 (někdo tady předtim psal že prý může být stejná, nebo že aspoň jemu to chodí na 1.6tkovou..)

Vahu na 1.4CVH jsem videl stejnou jako mam ja na 1.6 Zetec s HLINIKOVYM sanim !
djDekl uz ma plastove sani a tam je vaha jina.

Autor:  Harry28 [ 24 zář 2010 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

tomin píše:
Opis CATCH code z jednotky a reknu ti jestli lze i nahradit jinou.
(co je catch code: http://www.fordmods.com/ef-el-ecu-catch ... 30186.html)


čau. tak jsem od někoho koupil jednotku z 1.4i MKVII, ale s úplně jinym označenim a nefunguje, respektive nevypíná vůbez imobilizér.
stačí k tomu jen ta jednotka a čip z klíče? nemusí být teda ještě ten kroužek?
tady je kdyžtak to číslo z té jednotky co tam je: catch: PIGS, a serial no: 95ab-...pc (ten prostředem vim že je vždycky stejnej,teď z hlavy nevim..)
kdybys mi to zjistil jakejma by se to dalo příp.nahradit, byl bych moc rád. zatim dík.

Autor:  tomin [ 24 zář 2010 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

PIGS lze nahradit PUNK, PAWN, PULP, PACK
Pry krouzek neni potreba menit. Nekdo to tu tvrdil.

Autor:  Harry28 [ 24 zář 2010 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

ok, supr, dík,
tak ta co mi ten člověk poslal je BLUE :(
tak už aspoň vim co mam shánět.
ještě kdyby někdo měl s tim nějakou přímou zkušenost, tak mi někdo prosím napište jestli doopravdy stačí vyměnit spolu s jednotkou jen čip s klíčku, nebo i čtecí kroužek kolem spínačky.
já jsem slyšel různě od lidí-někdo tvrdí že kroužek neni potřeba,někdo zase že jo...ale přímo jsem s timhle ještě zkušenost neměl.
že kroužek měnit neni potřeba to mi myslim zrovna i psal ten člověk co mi tu jednotku poslal,ale když je jiná tak timpádem stejně nevim na čem sem.

Autor:  tomin [ 25 zář 2010 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.4i '96:nízké otáč.,neprav.běh+černý kouř z výfuku

Ty Pxxx jsou na hw type SME-405,
ale ta BLUE je na jednotce SME-505. Tedy jiny hardware !
V cem 405 lisi od 505 netusim, ale muze byt i jine zapojeni pinu !

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/