fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Bez sešlápnutého akcelerátoru auto jede
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3042
Stránka 1 z 2

Autor:  Nagant [ 19 črc 2005 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Bez sešlápnutého akcelerátoru auto jede

Poslední dobou začínám pozorovat následující:
Pokud brzdím motorem (třeba při jízdě z kopce, nebo při popojíždění), často motor nebrzdí ale táhne auto, ačkoli nemám sebeméně sešláplý akcelerátor.
Myslím, že by měl být motor bržděn až ke chcípnutí a teprve pak by mělo při sešlápnutí accelerátoru dojít k tažení auta motorem.
Co může být příčinou - škrticí klapka, divná lambda (neustálé dávkování paliva)? Asi si budu muset udělat tu diagnostiku lambdy.
Lanko jde volně.

Autor:  MV [ 19 črc 2005 14:34 ]
Předmět příspěvku: 

Doporučuju změřit napětí na TPS(čidle polohy škrtící klapky) když není sešlápnutý plyn, mělo by tam být malé napětí(ale ne 0V) asi kolem 0,5V-0,7V(měřeno mezi jezdcem a dolním koncem, kde je zem). Nejsem si jist, jestli diagnostika pozná malý odchylky tohoto napětí. Pokud napětí bude vyšší, tak má ŘJ informaci, že je plyn mírně sešlápnut. Dá se to kdyžtak doladit při povolení dvou šroubů, který drží TPS a natočením čidla, v nouzi ještě mírným zvětšením děr v čidle ve směru potřebného natočení.

Autor:  Toko [ 19 črc 2005 15:10 ]
Předmět příspěvku: 

Mi to občas taky dělá a ještě v kombinaci s visením otáček při přeřazování. Zajímavé třeba je, že když mi to dělá, tak stačí abych vypnul motor a znovu nastartoval a mám od toho klid do příští jízdy. Jako by ŘJ za studena načetla chybnou hodnotu a pak s ní pracovala i za tepla a to vedlo jako k jízdě na sytič. Podezřívám teplotní čidlo pro ŘJ, případně lambdu. Ale asi se mrknu i na tu škrtící klapku.
Jo, a ještě nezapomeň, že ŘJ udržuje motor v chodu, pokud otáčky klesnou pod cca 1700, aby nedošlo k chcípnutí.

Autor:  MV [ 19 črc 2005 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem s indikátorem lambdy zjistil, že se dávkování benzínu při brzdění motorem vypíná i se studeným motorem(tedy na kolik vychladne přes noc v létě). Protože je fakt, že jsem indikátor v zimě neměl, tak je možný při nižších teplotách(třeba pod nulou) tam trochu benzínu půjde, než se motor trochu ohřeje.
Lambda je taky možnost. Zkusil bych jí na chvíli odpojit, jestli bude změna.

Autor:  hameluk [ 20 črc 2005 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

Možná je to blbost, ale co volnoběžný ventil? Kdyby zůstával viset, mohlo by docházet k "tlačení" auta a samozřejmě i k "visením" plynu při řazení.

Autor:  Toko [ 20 črc 2005 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

hameluk píše:
Možná je to blbost, ale co volnoběžný ventil? Kdyby zůstával viset, mohlo by docházet k "tlačení" auta a samozřejmě i k "visením" plynu při řazení.

Nevím, jak Nagant, ale já mám nový volnoběžný ventil i ventil odvětrávání klikové hřídele, stejně jak termostat. A přeci to občas dělá. Právě z toho, že po vypnutí zahřátého motoru a znovunastartování to přestane dělat, usuzuju, že to bude někde v rovině nějaké čidlo - ŘJ.

Autor:  Wizzy [ 27 črc 2005 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

Chtěl jsem se jen zeptat, dořešilo se nějak to "visení" otáček při řazení? Zatím s Escem nejezdím dlouho, ale tento jev jsem pozoroval, tak by mě zajímalo, čím to je. Volnoběh mám OK, po zahřátí se drží cca na 950rpm (i to mi přijde trochu moc, neměly by být cca kolem 800rpm?), ale ty otáčky při řazení "visí" pořád, nezávisle na teplotě motoru. Jsem sice "newbie", ale tohle mi normální nepřijde. Nebo jo?? :shock:

Autor:  Wizzy [ 27 črc 2005 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Opravdu nikdo nevíte? :(

Autor:  Návštěvník [ 27 črc 2005 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych to rád věděl,mám uplně stejny problem jak popisuje Toko,akorát se mi zdá,že to začne dělat kdykoliv během dne.Ne jenom pri studenym startu.

Autor:  Wizzy [ 28 črc 2005 08:27 ]
Předmět příspěvku: 

Pomohl by mu reset řídící jednotky? A pokud ano, jak se to dělá? :oops: Mám dojem, že jsem tu někde četl, že se to dělá odpojením baterky - ale na jak dlouho a je to lepší udělat při studeném, nebo zahřátém motoru?

Autor:  Nagant [ 28 črc 2005 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

Snad se mi to podařilo částečně odstranit seštelováním záběru spojky imbusem na pedálu (aby zabírala níž). Ale úplně ne.

Autor:  Toko [ 28 črc 2005 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Pomohl by mu reset řídící jednotky? A pokud ano, jak se to dělá? :oops: Mám dojem, že jsem tu někde četl, že se to dělá odpojením baterky - ale na jak dlouho a je to lepší udělat při studeném, nebo zahřátém motoru?

Mi to na nějakou dobu pomůže, ale stejně se závada po čase vrátí. Reset provádím odpojením baterky na minimálně 15 minut a za studeného motoru. Pak nastartuju, nechám chvíli (cca 2 minuty) volnoběh, následně zvýším na 2-3 minuty otáčky na cca 1200 a pak projedu malou trasu, tak abych auto protočil na všechny rychlostní stupně v co nejširším rozsahu otáček a aby se zároveň zahřálo.

Autor:  mrazik [ 28 črc 2005 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

1. taková libůstka fordu je chvilkové podržení otáček, při řazení. Není to špatné, pokud řadíte rychle, nespadnou tolik otáčky.
2. odpojení vstřiků při brzdění motore, je nezávislé na teplotě motoru - měřeno pomocí indikátoru lambda sondy. Pokud se tak neděje a je jistota, že voln. ventil a další věci se zdají být v pořádku, pak doporučuji napíchnout se na kabel od senzoru škrtící klapky !! Nejprve zkontrolovat kostru (obvykle hnědý kabel) a pak připojit kostru a signál od senzoru do řídící jednotku na digitální multimetr a měřit napětí ! Při volnoběhu nesmí klesnou pod 0.9 V a nesmí výrazně kolísat. Doporučuji napíchnutí u senzoru a u škrtící klapky - vyloučíme tím zlomený kabel, který občas funguje, občas ne - přesně můj případ, kde po natažení nového kabelu je vše v pořádku.

Autor:  Standa [ 29 črc 2005 06:42 ]
Předmět příspěvku: 

Na mém autě se problém s nebrzdícím motorem občas vyskytne při zapnuté klimatizaci, když zastavím tak se otáčky třeba drží na 2500. Vypnutím klimy spadnou na předepsaných 900. Pravdou je, že se jedná o děj náhodný a v posledních týdnech je klid a vše funguje jak má.

Ke snímači škrtíci klapky ( Thorttle position Sensor - TPS)

Podle Haynese má být takovéto napětí:

TYP 1
Zavřeno 0,3 -0,8 V
Plně otevřeno 4.14 - 4.96V

TYP 2

Zavřeno 0.5 - 0.3V
Plně otevřeno 4,5 - 4,95V

Já osobně mám na klapce změřeno:

Zavřeno 0,83 - 0,94V
Plně otevřeno 4,82 - 4.93V

Dvě hodnoty uvádím proto že jsem zkoušel se snímačem hýbat v rámci vůle na šroubcích. Pootočením se vždy zvedlo spodní i horní napětí. Rozsah v krajních polohách tedy byl: 0,83 - 4,82V nebo 0,94 - 4,93V. Po vyčištění klapky a dotažení snímače mám napětí : 0,84 - 4,84V.

To Mrazík: nemyslím si že je nutné napětí 0,9V v poloze zavřeno a to jak podle Haynese (EEC IV-V & Weber Marelli IAW Engine Managenemnt Systems), tak z vlastní zkušenosti.

Autor:  Wizzy [ 29 črc 2005 07:42 ]
Předmět příspěvku: 

Díky Standovi a Mrazikovi za info. Včera jsem byl kvůli píchlému přednímu kolu (a nechal jsem obě přední rovnou převážit, při 120km/h to dost cukalo s vloantem) u dvorního automechanika a bavil jsem se s ním o tom, tvrdil, že je to normální. Prý se rychlost poklesu otáček řídí i podle rychlosti auta (prý je el. snímač na převodovce, jak je píchlej bowden k tachometru) a přispívá to k plynulosti řazení a k plynulosti jízdy. No musím si na to asi zvyknout, ale připadám si stylem jízdy jak důchodce, žádný předchozí auto, se kterým jsem jezdil, to nedělalo a byl jsem zvyklej jít po řazení hned na plyn, abych srovnal otáčky a v Escu mi tento zvyk dělá paseku :-)
Teď o víkendu jedu do Čech, tak to ještě víc "očuchám". Možná se potom i s mulťákem vrhnu na tu klapku, jen tak pro zajímavost. No, nejdéle mi asi bude trvat, než ji najdu :-D
Jo, ještě mě upozorňoval na jednu věc, prej je slabší synchron na třetím stupni v převodovce, mám to prý šetřit. Mám auto z 99/7 a má nalítanejch 22kkm a nějaký drobný (není to kec, sedí i germánská servisní knížka a celkový stav auta), takže jak moc se toho mám bát? V pozdějších verzích by to mělo být už vyřešený - takže by tím asi neměly trpět Escorty jen z r. 2000? :shock:

Autor:  Šíša [ 29 črc 2005 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim! Všechny elektronicky řízené motory vypínají vstřikování pokavaď:

1) není sešlápnut plynový pedál - akcelerátor
A
2) otáčky motoru jsou větší než volnoběžné, které nastaví RJ v dané chvíli.

Takže když jede člověk z kopce, tak to normálka brzdí, ale při "atakování" hodnoty cca +/-900 toček začne motor táhnout - respektive je dávkováno stejné množství paliva jako při volnoběhu. To samé třeba při jízdě po rovince na jedničku/dvojku - člověk nemusí vůbec šlapat na plyn a auto jede.
S 1.6 ve Fiestě jsem bezproblémů vyjížděl ze zahrady a to je tam asi deset metrů slušnej krpál - převýšení tak 3 metry cca - bez šlapání na plyn, ovšem je jasné, že jsem to nechal tak deset metrů se samo rozjet.
Když je puštěna klima, tak RJ nastavuje vyšší volnoběžné otáčky pro zajištění stabilního "volnochodu" :lol:
Jinak fordí držení vyžších volnoběžných otáček mezi řazením je normálka, pokavaď je vše ok, tak to netrvá dlouho, s postupujícím opotřebením a pod se může prodlužovat. Ale to už tu bylo řečeno vícekrát...

Autor:  wwollff [ 29 črc 2005 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj forďáci, sice sem si důkladně nestih přečíst všechny příspěvky ale mě to taky začalo dělat dnes odpoledne. Po nastartování vyletí otáčky na 2 a někdy na 3 tisíce.
Auto sem trochu prohnal a na volnoběh to začalo točit až 4,5 tisíce.
Pak sem musel zastavit, počkat tak 2 minuty než spadly otáčky na litra.
Rozjel se a znovu to vylítlo.
Dělá to VOLNOBĚŽNÝ VENTIL.
Stačí ho vyndat, vyčistit nebo rozchodit a mělo by to bejt dobrý.
Jinak novej stojí 4500,- a to je pěkná darda.

Autor:  Šíša [ 29 črc 2005 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

wwollff píše:
Ahoj forďáci, sice sem si důkladně nestih přečíst všechny příspěvky ale mě to taky začalo dělat dnes odpoledne. Po nastartování vyletí otáčky na 2 a někdy na 3 tisíce.
Auto sem trochu prohnal a na volnoběh to začalo točit až 4,5 tisíce.
Pak sem musel zastavit, počkat tak 2 minuty než spadly otáčky na litra.
Rozjel se a znovu to vylítlo.
Dělá to VOLNOBĚŽNÝ VENTIL.
Stačí ho vyndat, vyčistit nebo rozchodit a mělo by to bejt dobrý.
Jinak novej stojí 4500,- a to je pěkná darda.


Jasně, o tom ani po tom, ale tohle patří do volnoběhu... Jinak volnoběžný ventily maj jen motory 1.6CVH a výše a Zmetci. Nižší, jako 1.4 nee

Autor:  Nagant [ 03 srp 2005 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

Asi to bude fakt "vlastnost". Jen to člověka trochu zaskočí, že když otáčky klesnou na 1500, tak auto poskočí dopředu, jako by do něj zezadu někdo tinknul.

Autor:  Standa [ 03 srp 2005 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša píše:
Jinak volnoběžný ventily maj jen motory 1.6CVH a výše a Zmetci. Nižší, jako 1.4 nee


Jen pro upřesnění volnoběžný ventil mají také motory 1,4 PT-E 75k, které se dávali do Esca Mk 7.

Každopádně vlastností Escortu není, že po sundání nohy z plynu motor nebrzdí. Mám totiž dojem, že takový závěr byl tady učiněn. Vyšší volnoběžné otáčky se drží jen pár sekund při vyřazení, pro lepší zařazení další rychlosti. Při jízdě bez řazení mají po sundání nohy z plynu otáčky začít klesat a motor brzdit ihned.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/