fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=30696
Stránka 1 z 3

Autor:  Jayyyn [ 07 říj 2010 22:21 ]
Předmět příspěvku:  teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Cau borci, mám takovej menší dotaz, před týdnem jsem koupil escorta 1.4i benzín r.v. 1991 52kW, vyměnil jsem olej, ložisko v zadním kole, naleštil jsem ho a večer když sem byl natankovat tak mi ženská řekla že se mi kouří od motoru tak sem to zkontroloval, voda mi vřela teplota ukazovala přes maximum, nechal jsem to schládnout přes noc a ráno když jsem otočil kličkem tak mi teplota zase vyskočila na maximum i když motor je studenej, nevíte čím by to mohlo být?napadl mě špatnej termostat, čidlo, vodní pumpa, prasklá hadička....nemáte někdo s tímhle zkušenost?jo a ještě se mě strácí voda a vrtule u chladiče se vubec netočila...předem dík za všechny odpovědi, nalital sem s nim ani né 500km všechno udělal co byla potřeba a ted tohle, jsem docela v koncích...:( kdyby jste chtěli cokoliv vědět tak pište díky ;o) a za každou radu budu vděčnej ;o)

Autor:  Malfis [ 07 říj 2010 23:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Doporučuji hledat je to tady řešené fakt hodně krát. Jestli se ti ztrácí voda, tak by to mohla být vadná vodní pumpa, protože tu mi zrovna taky vyměnili při rozvodech v servisu neboť se mi také ztrácela chladící kapalina... u zbytku hledej ;)

Autor:  Honzík [ 08 říj 2010 01:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Než se začnu rozepisovat tak bych osobně auto vrátil tomu kdo ti ten šrot prodal protože to zavání zkrytou vadou!!

Pokud ti za studena ukazuje max. teplotu tak může být vyskratované čidlo vem multimetr a proměř ho pokud bude mít za studena malej nebo žádnej odpor tak je v haji. Nevím jak u tvého vozu ale u mého mám čidla dvě to horní je pro řj. a to druhé je pro rafiku (je zespoda není moc vidět) pokud bude odpor v kiloohmech či megaohmech je v pohodě a problém bude někde jinde npř. vadná cívka na ručičce zoxidovaná pojistkovka atd atd . Co se týče ztráty vody může byt prasklá hadice nebo povolenej spoj. Doporučuji projít hadice vyndat termostat a otestovat ho případně koupit novej není drahej. Pokud jsi to uvařil tak je to jasný těsnení pod hlavou které ruplo okamžitě do servisu a sundat hlavu vyměnit těsnění přeměřit (hlavu) a znovu poskládat. Protože ti voda teče do oleje nebo římo do válce (osobní nedávná zkušenost). V první případě se ti bude dělat pod víčkém oleje bílošedá emulze v tom druhém případě ti bude chadící systém tlakovat jako blázen (trocha tlaku v chladícím systému musí být asi 0,5 baru ) a také voda začne smrdět benzínem a změní barvu z modré na hnědozelenou břečku. Obojí je velmi vážné a motoru to určitě vadit bude!!! Otážka proč se tak stalo je velmi sporná mohl se ti zaseknout termostat či ti mohla odejí vodní pumpa (až bude halava dole nech ji raději zkontrolovat) nebo vlivem nesepnutí ventilátoru sahary(v tomto ročním období je to nepravděpodobné ). Ten se dá taky přezkoušet stačí odpojit konektro od čidla co je na gumové hadici za termostatem k chladiči a zkratovat jej kusem drátu (konektor :D ) poté musí sepnout. Pokud né tak je v háji pojistka či samotnej ventilátor.

Autor:  Jayyyn [ 08 říj 2010 07:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

nestrašte že fouklo těsnění pod hlavou...:-/ ono jde o to že celou dobu to nedělalo a až sem auto umyl tak to začlo dělat...zkusím ten termostat a proměřit to čidlo, pak dám vědět jak to dopadlo

Autor:  Perňa [ 08 říj 2010 07:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

No osobně bych zvolil jiný postup...sundat víčko pro nalévání oleje, pokud najdeš béžovou kaši na víčku seš jasnej a máš papírek pod palicí na výměnu. K tomu by i nahrávalo to, že se Ti ztráci kapalina, pokud po zkoouknutí zda-li Ti někde neuniká ve spojích a nemáš louži pod autem....je opět jasné na ten papírek....to že chceš měnit termostat je pěkné....nic tím nepokazíš.....pokud po startu v krátké době začlo vařit....může být problém ve vodní pumpě....netočí a voda necirkuluje....máš toho víc na zjišťování

Autor:  Honzík [ 08 říj 2010 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

v mém případě to bylo asi takto: poprvé když jsem si všiml změn v chování auta, byl to lehce nepravidelný volnoběh a ubytek vody 0,2l za měsíc. Přisuzoval jsem to netěsnosti ve spojích jenže se to začalo rychle zhoršovat až pak ubejvala voda po litrech auto dost škubalo volnoběh na studeno byl katastrofální tlak v systému chlazení a fridex s příměsí benzínu. Auto se začalo přehřívat a ztratilo výkon (nikdy ale nevařilo - zjímavé) poslední symptom byl bílí kouř z výfuku. auto jsem nechal odtáhnou do servisu ke kolegovi po rozebrání byl verdikt jasný ulomená lopatka na čerpadle (slabá cirkulace vody) prasklé těsnění a to auto nevařilo (neberu to podle rafiky ta je jen pro orientaci) navíc se ucpal 13let starý výfuk. Tohle všechno se stalo v rychlém spadu 500km od prvního ubytku vody.

Autor:  Jayyyn [ 08 říj 2010 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

louže pod autem je a ve víčku nic béžovýho není je tam je zaschlej starej olej takže tak zítra pujdu proměřit termostat a čidla tak dám pak vědět, tzn pokud dobře uvažuju, tak těsnění pod hlavou bude dobrý, a špatná vodní pumpa může vysvětlovat menší louži pod autem?ptz co jsem utřel spoje a nechal to chvilku jet tak nic mokrýho nebo aspon vlhkýho jsem nenahmatal, jedině že by nějaká hadička byla popřípadně prasklá i když jak to vařilo tak hadice tvrdý nebyli tak nevím...:( jak kdyžtak zjistím že je špatná vodní pumpa?

Autor:  Stepan.Vestfal [ 08 říj 2010 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

hele je-li pod autem louze tak ocisti hadice a bez po vode na motoru,musis dojit k mistu kde ti to tece nebo sakne....... jinak vodni pumpu vyskousis tim ze nastartujes a oddelas vicko na nadobe pro vodu, kdys tam je klid tak spatny kdys ne tak OK. to vse je tim ze stracis tlak a chita to vzduch..... skoukni poradne motor o hadice(klidne to i natoc a melo by to triskat v miste netesnosti nebo diry)

Autor:  Krtek-NA [ 09 říj 2010 08:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Prvně odpoj čidlo na teplotu vody a zkontroluj co to ukazuje :!: :!: :!:
Pak studuj dál :wink:

Autor:  Jayyyn [ 10 říj 2010 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

tak jo zjistil sem že čidlo bylo blbý (to pod termostatem) a ted už jenom zjistit jesi se mi ztrácí voda, jesi funguje termostat a vodní pumpa....no nějaký tipy ještě?díky ;o)

Autor:  Krtek-NA [ 11 říj 2010 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Tak vyměň to čidlo a teď jen hlídej nějakej čas hladinu vody, Pokud se nebude stále ubývat, je po problému :wink:

Autor:  Jayyyn [ 11 říj 2010 21:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

budu čekovat a uvidím ;o) zatím dikec ;o)

Autor:  Jayyyn [ 11 říj 2010 23:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

i když mi ted začná vrtat hlavou otázka proč to vubec začlo vařit...

Autor:  Krtek-NA [ 12 říj 2010 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Při běhu, nebo potom, otázka vařilo to vůbec. Někdy se stane, že auto, obvzláště pokud je něco v řiti, začne po vypnutí motoru, nepatrně vařit. Rozhodně to není dobrý a zkusil bych sehnat termostat s nižší teplotou. Ale většinou to má nějakou příčinu. Zatím ti nezbyde, než věnovat tomu nějakej čas pozornost...

Autor:  Jayyyn [ 12 říj 2010 22:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Při běhu a vařilo to určitě, voda v expanzce bublala že bych si z toho udělal i kafe (turka) :-D a chtěl jsem se zeptat ještě, je někde odvzdušňovák, popř. vypoušťák?chtěl bych vyměnit kapalinu v chladicim systému komplet za novou, nevím jak je tam dlouho a když už byla porucha tak at to udělám všechno na jednou a né po částech, díky za info ;o)

Autor:  Jenda080 [ 12 říj 2010 23:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Mam pocit koukni na chladic po prave strane dole by mel byt vypustak ale nejsem si jistej..kdyztak koukni i na druhou stranu.. :wink:

Autor:  Perňa [ 13 říj 2010 06:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

....máme tu menší sekci....do které se snažím přispívat maximálně....

Tak zkus e mrknout na ten výpušťák....

viewtopic.php?f=66&t=30669

Autor:  Jayyyn [ 13 říj 2010 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Tak jsem to byl dneska projet a moje nejhorší obavy se naplnili, buď mi fouklo těsnění pod hlavou a nebo mi praskla hlava...:-( na víčku od oleje jsem měl něco šedýho (viz foto), nemáte s tím někdo zkušenost na kolik to vyjde? předem díky...

Obrázek

Autor:  Krtek-NA [ 14 říj 2010 08:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

A voda se ztrácí??? To nemusí nic znamenat. Pokud nemizí voda, nic se neděje. :wink:

Autor:  Jenda080 [ 14 říj 2010 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplota ukazuje i při studeným motoru přes maximum

Ja bych rekl ze je to jasne proc by se mu jinak delala emulze na vicku?nemyslim si ze by to mohlo nejak zkondenzovat nejaka voda v motoru jeste zjisti jestli ti pribiva olej.. :wink:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/