fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rozjíždění na dvojku s 1,8 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3080
Stránka 1 z 3

Autor:  Návštěvník [ 24 črc 2005 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Rozjíždění na dvojku s 1,8 16V

Zdravím Forďáky,
chtěl bych se zeptat jestli se taky někdo v určitých situacích rozjíždíte rovnou na 2° :wink: Já tak činím když nepotřebuji, razantně zrychlovat (což je relativně často) - např. pomalý rozjezd v koloně na semaforech atd. Jedná se hlavně o to že se mi nechce pořád kvedlat s šaltpákou :lol: rozjezd vypadá následovně: podržím cca 2000ot a rozjíždím se jako na 1° ale s o něco citlivějším pouštěním spojky ;-)
Děláte to někdo taky tak ? Myslíte si že se tím nějak extrémně ničí spojka nebo něco jiného :o Doufám že ne... Motor vypadá že je mu to úplně fuk a nijak neprotestuje 8) Díky za Vaše názory a zkušenosti

Autor:  dj.DEKL [ 24 črc 2005 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

No jelikož musíš držet spojku dýl v záběru, tak se zřejmě více opotřebovává... já tak činím jenom občas z kopce.

Autor:  Nagant [ 24 črc 2005 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Já ne, rozjíždím se zásadně na jedničku a asi by na dvojku motor silně protestoval. Pro popojíždění po městě v koloně musím jet na jedničku a pořád vyřazovat, jedu takovými přískoky. Potřeboval bych tak nějakou "půlku" :wink: . Jinak, jízda v koloně ve městě s mým autem je utrpení, je to spíš typické meziměstské auto.

Autor:  Návštěvník [ 24 črc 2005 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Já ne, rozjíždím se zásadně na jedničku a asi by na dvojku motor silně protestoval. Pro popojíždění po městě v koloně musím jet na jedničku a pořád vyřazovat, jedu takovými přískoky. Potřeboval bych tak nějakou "půlku" :wink: . Jinak, jízda v koloně ve městě s mým autem je utrpení, je to spíš typické meziměstské auto.


to je pro mne docela zarážející informace. U mého auta mi to tak přijde, že je fakt skoro jedno jestli tam je 1° nebo 2°. U 2° je ta doba prokluzu spojky cca o 1/2 času delší (cca 3 sekundy) ale že by motor protestoval, škubalo to nebo tak něco to ani náhodou. Myslel jsem že všechny 1,8 16V jsou tak pružné ale asi holt nejsou :shock: To to rozjíždění na 2° jsem přišel náhodou, když jsem myslel že tam je 1° ale nebyla :oops:

Autor:  Návštěvník [ 24 črc 2005 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

taky někdy používám hned 2 rych. stupeň. Ale málokdy z místa. Většinou když skoro stojíte a máte jet a 1 už je to moc , anebo z kopečka. Takže asi jako všichni. Jinak spojka dostává určitě více na prdel než u 1. r.stupně.

Autor:  MV [ 24 črc 2005 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Já dvojku na zrychlení z pomalý jízdy skoro nepoužívám, motor a spojka se docela trápí. A že bych se na dvojku přímo rozjížděl - ani omylem! A to 8-ventil záběr z nižších otáček bere dobře, ale zdá se mi, že konkrétně dvojka je docela dlouhá. Pokud auto úplně nezastavilo, tak dám meziplyn, aby tam jednička šla a pohoda. Přesně jak psal Nagant - ve městě a hlavně v kolonách jízda žádná radost - na jedničku je to rychle a na dvojku pomalu.

Autor:  M. [ 25 črc 2005 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Mne to teda taky prijde docela husty pro spojku, to fakt dostava na prdel podstatne vic, nez je treba...
Ja se na 2 rozjizdim jen z kopce, ale to si to necham malinko rozjet na neutral, aby kdyz pustim spojku, jsem tam mel aspon tech 1000 rpm.

Autor:  carPWR [ 25 črc 2005 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

taky si myslim, ze je to blbost...na dvojku se rozjede i 120ca, ale chudak spojka...davej tam jednicku jako ostatni... :-)

Autor:  Dodo [ 05 srp 2005 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
taky si myslim, ze je to blbost...na dvojku se rozjede i 120ca, ale chudak spojka...davej tam jednicku jako ostatni... :-)

Souhlasím.

Proč se rozjíždět dobrovolně na dvojku z místa..... :evil:

Autor:  stinyx [ 06 srp 2005 07:02 ]
Předmět příspěvku: 

No jestli se mi to auto aspoň trochu hejbe,nebo má snahu se z kopce pomalu rozjet samo, tak tam tu dvojku klidně vrazím,ale na rovince se mi to zdá sadomaso, hlavně v koloně, jak píšeš, když stále popojíždíš, tak se ti rychleji přehřeje a potom ubývá jedna báseň. . . :smt074

Autor:  Bendy&Macíček [ 17 srp 2005 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

zkoušel jsem to i s 1,6 na trojku a v pohodě, ale jak píšeš déle podržet spojku a ono si to vezme, je to o citu v noze a práci s pedálem, jen nezapomeň na to že v tomto případě dochází k tomu, že spojka zabírá částečně a dost prokluzuje a jak psali kluci opotřebovává se víc než je za potřebí. Na dvojku se taky rozjíždím třeba z kopce kdy to chytá samo, ale to spíš udělám to , že tomu pomalu s pustenou spojkou vytočím jednicku a abych tolik nekvedlal šoupnu tam trojáka.

Jinak co se týče popojíždění v koloně , ted jsem tu psal do jiného tématu, že mi to jede na jednotku bez plynu - Ondřej se na to dotazoval a ma podobnou zkušenost

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=3264&highlight=

Autor:  mike33 [ 18 srp 2005 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Na dvojku se rozjíždím akorát z kopce, jak psali kluci, ta dvojka se mě zdá dost dlouhá. Z jedničky na dvojku je ale podle mě dost velkej skok. :roll:

Autor:  Psycho [ 18 srp 2005 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

:-D Ted jte mi pripomneli,ja se rozjizdel s tou služ. fabií na pětku.To je hustý.Až když jsem začal čuchat spojku,tak jsem přestal.Po 14 dnech mi spojka začala prokluzovat.Takže na spojku to asi dobrý nebude. :-)

Autor:  Bendy&Macíček [ 19 srp 2005 07:11 ]
Předmět příspěvku: 

Psycho píše:
:-D Ted jte mi pripomneli,ja se rozjizdel s tou služ. fabií na pětku.To je hustý.Až když jsem začal čuchat spojku,tak jsem přestal.Po 14 dnech mi spojka začala prokluzovat.Takže na spojku to asi dobrý nebude. :-)


tobě svoje auto nepůjčím :-D

Autor:  M. [ 19 srp 2005 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

Psycho: No da se po rovine rozjet na cokoliv, ale na petku, to uz je teda sila. Ani se mi nechce verit, ze to nekdo zkousel... svemu autu bych to nikdy neudelal :-D
taky nekteri lide vynechavaji kvalty, treba 1-3-5... dokonce mi jeden kdysi tvrdil, ze to ma priznivy vlv na spotrebu, coz je samozrejme nesmysl. Ale taky to obcas delam - treba pri predjizdeni dam za 3 a kdyz predjedu a jedu 100, tak uz tam flaknu rovnou petku
Taky tu nekdo psal o rozdilu mezi 1 a 2. To je fakt, ten rozdil je obrovsky, ja jsem byl vzdycky zvykly jednicku jen tak lehce natuknout na cca 1300-1500 rpm a hned dvojku, u esca to moc nejde. ale aspon ta dvojka jede rychle a ma furt relativne silny zatah. na predjizdeni idealni :-D

Autor:  Psycho [ 19 srp 2005 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy&Macíček píše:
Psycho píše:
:-D Ted jte mi pripomneli,ja se rozjizdel s tou služ. fabií na pětku.To je hustý.Až když jsem začal čuchat spojku,tak jsem přestal.Po 14 dnech mi spojka začala prokluzovat.Takže na spojku to asi dobrý nebude. :-)


tobě svoje auto nepůjčím :-D
Na svým autě bych to taky neudělal,neboj. :lol:

Autor:  LeMans [ 08 bře 2006 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

No tak k takovému nečemu se radši ani nebudu vyjadřovat,protože bych asi byl sprostý.. nehledě na to, že se kromě spojky namáhá i převodovka.. To s tou pětkou bych neudělal asi žádnýmu autu.

Autor:  Psycho [ 08 bře 2006 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
No tak k takovému nečemu se radši ani nebudu vyjadřovat,protože bych asi byl sprostý.. nehledě na to, že se kromě spojky namáhá i převodovka.. To s tou pětkou bych neudělal asi žádnýmu autu.

Nevim jestli jsi měl někdy služební auto.To ti prostě k srdci nepřiroste.Nemůžeš si tam nic upravit,dokoupit,prostě nic aby jsi na to nemusel mít žádanku.Cituji:"Služební auta budou vypadat jedno jako druhý!".No lze toho dosáhnout jen stěží,když jeden má felici,druhej fabii a třetí Octavii,ale to je vedlejší.
Pokud je to natakovéto úrovni,tak to auto člověk bere pouze jako spotřební věc,nic jiného.A pokud to chci vyzkoušet,tak si to vyzkoušim,každopádně ne na svém autě.
A své nadávky či sprosté výrazy si opravdu nechej pro sebe,tady Ti na ně nejsme zvědaví.
Děkuji za pochopení. :-D

Autor:  Martin 1,6 [ 08 bře 2006 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

Psycho: Tak tohle by si měl přečíst tvůj zaměstnavatel. :evil:

Autor:  M. [ 08 bře 2006 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tak, ja se teda slusne chovam i k autum zamestnavatele, to by mi srdce krvacelo delat takovy bejkarny s jakymkoliv autem. Jediny rozdil je, ze v cizim nekoukam tolik na spotrebu, ale i tak s tou oktavkou (vetsinou 1,6ka) jezdim za min nez s escem.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/