fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Snížení hlavy 1.8 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=30818
Stránka 1 z 2

Autor:  zbynek.ma [ 19 říj 2010 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Snížení hlavy 1.8 16V

Ahoj měl bych dotaz ohledně snížení hlavy na motoru 1.8 16V RDA, jde mi o to o kolik si můžu dovolit ji snížit aby pak třeba nenarazily písty do ventilů nebo aby třeba nebyl krátkej závit sroubu nebo v bloku a tak nějak rozumý maximum o kolik ubrat aby to mělo nějakej smysl a zárověň aby klika nedostávala nějak extrémně zabrat, podělte se o zkušenosti :D díky moc ahoj

Autor:  tomin [ 19 říj 2010 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

A jinak ? Co je kompresni pomer a co jsou samozapaly vis ? :wink:

Autor:  zbynek.ma [ 20 říj 2010 05:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

jo to vim ale to by snad nemělo nastat ne? uvažuju že bych to nechal snížit tak o půl milimetru nebo max o milimetr, vim že kluci co snižovali hlavy tak jedinej problém co pak měli byl startér když byl motor teplej, prostě s nim neotočil

Autor:  tomin [ 20 říj 2010 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Temer stopro to nastane. Takze v podstate na 100% snizis zivotnost motoru, ale s tim musis byt smirenej tak jako tak.
Jak hodne se snizi je otazka a bude to taky zalezet na tom, jak s tim budes jezdit. Ale pokud ted chces pridat kone, tak je to asi jasny jak... :D

Autor:  balu [ 20 říj 2010 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Taky se musí počítat s nastavením motoru, to znamená, že esco nemá v mapě ŘJ nastaven , krom na N95 , jinou možnost odtranění klepání- samozápalů, protože automaticky zvýšenou kompresí bude nutné použít benzín s větším oktanovým číslem. Tato věc se řešila úpravou upevnění čidla klikovky z pevné aretace , na možnost posunutí a tím jako dříve pootočením rozdělovače, ovlivnit potřebný předstih. U novějších motorů je vše jištěno čidlem klepání pro nastavení ŘJ. :shock:

Autor:  angličák [ 22 říj 2010 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Ach vy teoretici..... :-D

Realne jsem zazil motor jehoz distanc hlava vs blok byl tak maly ze ventily dotukavaly do pistu - vse kupodivu bez vlivu na chod motoru. Pro poradek slo o Zeteca. Snizeni MAX do 1 mm (o vic bych se ani nepokousel - stejne je to skoro k nicemu) nemyslim ze ma tak desivy vliv jak zde uvadite, povazte, ze se bavime o srackovych motorech od Forda...ne o nejakych hi tech soustrojich.

Je hezky ze to mate nacteny, ale realita je jinde....

Autor:  tomin [ 22 říj 2010 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Jak to vemes.
1, kompresni pomer ma velmi zasadni vliv na odevzdany vykon (fyzika kupodivu funguje i v Zetecu), da se rict ze to je nejsnazsi cesta k vykonu, protoze nemusis resit sani/vyfuk/atd.
2, to, ze ten motor co si videl pak kolem tebe najezdil 2 tis.km jeste neznamena, ze neklepal
a nezkratila se mu teda zivotnost na 5%. Pokud nepujde o opravdu masivni zamozapaly, nemusis to ani postrehnout.

Autor:  Rosťa-RS [ 23 říj 2010 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Takže myslíte že snížení hlavy o 1mm je v pohodě ? a nemáte někdo nějaké skušenosti co to přinese za následky pozitivní či negativní,jinak já jezdím na lpg a to má větší oktanové číslo takže to že bych měsíčně tankoval 8litrů nat 98 by mi zas tak nevadilo a ještě pokud se nemýlím tak by předctih měl jít snížit takovou tou propojkou co je u edisu měl by to být oktanový volič takže akorát nastává otázka o kolik je dobré snížit tu hlavu? třeba by pomohlo kdo o kolik tady snižoval? :-D

Autor:  zbynek.ma [ 23 říj 2010 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

tak jsem ji pánové nechal snížit o 0,5 mm tak uvidíme během tejdne ji namontuju a provedu nějaký testy ale stejně si taky myslim že snížená hlava kromě problémů se startem teplýho motoru nic jinýho nepřinese :D a navíc to bude zkreslený tim že sem nechal udělat i ventily a tu hlavu nikdo nikdy nedělal takže si myslim že už jenom z toho důvodu to pojede o něco líp a myslim že většina lidí to dělá takhle nevěřim tomu že někdo sundá hlavu jen aby ji snížil a navíc by to byl nesmysl když neví kdy byly naposled dělaný ventily tak je taky nechá udělat když jí má dole takže to bude vždycky zkreslenej pocit

Autor:  tomelektron [ 23 říj 2010 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Rosťa-RS píše:
... předctih ...


Ty voe, to sem dlouho louskal, co to je za slovo :-)

Autor:  Rosťa-RS [ 24 říj 2010 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

tomelektron píše:
Rosťa-RS píše:
... předctih ...


Ty voe, to sem dlouho louskal, co to je za slovo :-)



Znamená to o kolik dřív zapálí svíčka benzín než se píst dostane do horní úvratě celkem podctatně to ovlivňuje využití paliva a fordy nemají čidlo klepání takže je to nastavené v podctatě na tvrdo na nějakou tabulku ptoto nemá cenu do forda tankovat 98 oct benzín protože ho auto prostě nevyužije

Autor:  Fisico [ 24 říj 2010 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Rekl bych, ze vi co predstih znamena, asi slo o pravopis.. :D

Autor:  dj.DEKL [ 24 říj 2010 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Rosťa-RS píše:
podctatně podctatě


:lol:

Autor:  Walker [ 24 říj 2010 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

angličák píše:
Ach vy teoretici..... :-D

Realne jsem zazil motor jehoz distanc hlava vs blok byl tak maly ze ventily dotukavaly do pistu - vse kupodivu bez vlivu na chod motoru. Pro poradek slo o Zeteca. Snizeni MAX do 1 mm (o vic bych se ani nepokousel - stejne je to skoro k nicemu) nemyslim ze ma tak desivy vliv jak zde uvadite, povazte, ze se bavime o srackovych motorech od Forda...ne o nejakych hi tech soustrojich.

Je hezky ze to mate nacteny, ale realita je jinde....
Jo to byly časy...Victor Reinz tunning shitware, (ko)laborace s vačkama, zimní výprava letním vozem s hlavou do Chrášťan...

Autor:  kombík [ 24 říj 2010 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Srovnával jsem hlavu na felicii napřed 0.5 mm a potom na 0,8 mm motor ztvrdl posunul kroutící moment do vyšších otáček a nahoře to lepší jelo.Felda 1.3MPI má čidlo klepání.Kompresní poměr jsem neměřil.Na životnost motoru to má vliv, záleží jak tomu budeš šlapat na krk ,ale to se pozná až klekne,ale při ceně 3000 kč to neřeším.Do 0,5mm je to v pohodě.

Autor:  zbynek.ma [ 26 říj 2010 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

právě že ten motor bude furt v bezvědomí :D tak mě zajímalo jak se to chová a co si to nechá líbit, stejně jsem musel sundat palici protože se to furt hřálo, bylo vyhnilý těsnění pod hlavou tak když už jsem ji měl dole tak jsem to chtěl snížit o nějakou rozumnou hodnotu

Autor:  Malfis [ 26 říj 2010 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Proč ten motor radši nevylepšíte jiným způsobem než přemýšlet nad tímto?

Autor:  Rosťa-RS [ 26 říj 2010 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Fisico píše:
Rekl bych, ze vi co predstih znamena, asi slo o pravopis.. :D

Hubs :-D díky za upozornění :-D :roll:

Autor:  Rosťa-RS [ 26 říj 2010 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Malfis píše:
Proč ten motor radši nevylepšíte jiným způsobem než přemýšlet nad tímto?


A mněl by jsi nějaký nápad ?

Autor:  Fisico [ 26 říj 2010 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy 1.8 16V

Vymenit za N7A.. :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/