fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 14 kvě 2024 01:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Při přidání plynu se dusí a nejede
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 17:45 
Offline
Nováček

Registrován: 22 pro 2010 17:25
Příspěvky: 5
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Prosím o pomoc! Mám Ford Escort 1,6 16V r.v. 1996. Motor po nastartování normálně běží, při přidání plynu na místě žádný problém, ovšem jak se rozjedu, tak auto po přidání plynu nejede. Po rovině jede pouze bez šlapání na plyn (na volnoběh ) nebo musím pedál sešlápnout úplně na podlahu. Zhruba poslední dva centimetry chodu pedálu to funguje relativně normálně. Nejhorší je to u studeného motoru. Mechanik vyměnil palivový filtr, svíčky, kabely, řídící jednotka nevykazuje žádnou chybu, ale problém se neodstranil. Tento problém začal bez varování při standartní jízdě. Už si nevím rady, tak prosím o pomoc, jsem tu nový. Moc díky !!!

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 18:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Napiš si do podpisu to svoje auto a odku jsi....

Co takhle výfuková soustava Vás s mechanikem nenapadla?
To máš jak u sebe když se nažereš a nemůžeš se vysrat tak už nechceš jíst dál :lol:

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 18:28 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Odpoj konektor na vaze vzduchu. Pokud to pojede bez ni lip, je spinava (vycistit), nebo je KO (vymenit).

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 21:25 
Offline
Nováček

Registrován: 22 pro 2010 17:25
Příspěvky: 5
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Zítra zkusím odpojit tu váhu vzduchu, ten výfuk jsme řešili taky, prý je to v pořádku, ale nevím jestli to lze nějakou zkouškou stoprocentně prokázat, pokud někdo ví jak na to, budu vděčný za radu. Zatím děkuji !

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 22:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
No můj problém byl v katu....po přidání běžného plynu se to dusilo...když jsem dal plnej kotel....po chvilince se to rozjelo....pak sundam kat,že se postavil na štorc laufu že ho vymlátím a žadnej jsem nenašel....kontektem z předchozím majitelem vozu mi bylo řečeno že tam byl...takže je jasné že tim prudkým plynem se nějakým zpusobem rozlámal a mazal do středového tlumiče....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 22:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2007 17:57
Příspěvky: 1610
Bydliště: Ostrava/Přerov
Mam podobne symptomy na Mondeu, do 3200 ot. nejede, skube, pak jakoby dostal druhy dech a otacky krasne vyleti. Dela to zastudena, zatepla ale ne vzdy, nekdy jede normalne nezavisle na teplote. Zkusim se mrknout na kat, popr. zalaborovat s vahou vzduchu, lambdu vylucuji jelikoz to dela i zastudena ikdyz ne tak casto. Zapalovani jsem prosel, svicky OK, kably po premereni odporu taky..

_________________
Escort RS 2000 (1992) - http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=362


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 23:41 
Offline
Nováček

Registrován: 22 pro 2010 17:25
Příspěvky: 5
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Tak mě to nedalo a ještě jsem nyní večer odpojil váhu vzduchu a ejhle auto jede tak jako nikdy předtím. Takže příčina je jasná, ale jde o to, jak zjistit, jestli ta váha je po smrti, nebo se to dá zkusit třeba vyčistit apod. Investovat do nový se mi moc nechce. Děkuji za případné další rady.

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 23:56 
Offline
Nováček

Registrován: 22 pro 2010 17:25
Příspěvky: 5
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Ještě se zeptám, pokud nepomůže vyčištění a budu muset nějakou dobu jezdit s odpojeným MAF, není to nějak škodlivé pro motor, samozřejmě když pominu zvýšenou spotřebu. Jde o to, že je před svátkama a nějaký ten kilometr mě nemine.

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 07:29 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Taky ti to může někde sát vzduch bokem, mimo váhu vzduchu...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 09:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Fisico: Co to je sakra za tajemnou hranici, těch 3200 otáček? Protože můj kombík dělá úplně totéž. Při akceleraci (nikoliv na volnoběh, tam mohu motor vytáčet do libosti) nad cca 2000 otáček se motor začne dusit a škubat. A ať dělám, co dělám, přes těch 3200 se nedostane. Jakmile podřadím a dostanu se přes cca 3500 otáček, škubání ustane a auto je zase schopné zrychlovat. Takže do stoupání (vždy) a na rovině (občas) musím jezdit s trvalou "redukcí", tedy s podřazením minimálně o stupeň níž.
Svíčky i kabely nové, nová váha vzduchu, cívka také vyměněná, všelijaké kontakty promazané a příčina pořád neznámá. A těch 3200 jako magická hranice, přes kterou se při akceleraci zdola nejde dostat. Dokonce ji někdy dokážu oblafnout tím, že někde kolem 2000 otáček sešlápnu spojku, motor vytočím na 5000 až 6000 otáček a pomalu pouštím spojku. Auto zrychlí, motor sice spadne na nějakých 3700 otáček, ale to už je za "zakázanou zónou", takže můžu bez škubání jet dál. Vím, je to prasárna a rychle si tím odpravím spojku, takže to neberu jako řešení. (Už mám předběžně domluvenou diagnostiku, která snad něco ukáže.)
P. S.: Nemáš také pocit, že se problémy zhoršují při vyšší vlhkosti vzduchu (mlha, mokré sněžení, mokrá vozovka...)?
Mimochodem, lambda sice za studena nepracuje, ale co když je podělaná tak, že i za studena hlásí nějaké potřeštěné údaje?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 11:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
S odpojenou vahou se da jezdit celkem trvale. Motor se nechova tak kultivovane jako s ni, ale jinak o nic moc nejde.
Asi budes mit vetsi spotrebu.

To fisico: to, ze se lambda za studena nebere v potaz (tak minutu) je sice pravda, ale problem je v tom, ze za studena se
berou v potaz udaje z adaptacni tabulky ! A tyhle udaje jsou vytvarene prave na zaklade signalu z lambdy (za tepla).
Takze se vlastne bere takovy odkaz z lambdy i za studena. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 11:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2007 17:57
Příspěvky: 1610
Bydliště: Ostrava/Přerov
Aha, ja myslel, ze ta doba kdy lambda zacne pracovat je delsi, pokud tedy ma uz spatne hodnoty nahrane zatepla, bude hlasit kraviny i zastudena, jestli jsem to pochopil spravne. No, ted jeste kdyby se na Mondeu II nemusel sundavat cely prvni dil vyfuku, aby se clovek vubec dostal na lambdu, mel bych hned lepsi naladu..

_________________
Escort RS 2000 (1992) - http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=362


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 12:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Lambda nebude hlasit neco jineho.
Hodnoty ktere jsou v te adapt. tabulce neovlivnuji to co bude hlasit lambda.
Hodnoty z tab. se pouzivaji primo pro ovlivneni bohatosti smesi.
Lambdu zkontrolujte na diag. - prubeh, rychlost jejiho naskoceni (coz naznaci jeji "stari"), rychlost prechodu, kyslikove soky, ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 21:16 
Offline
Nováček

Registrován: 22 pro 2010 17:25
Příspěvky: 5
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Tak jsem dnes rozebral váhu vzduchu. Jsou tam takový dva slaboučký drátky a mezi nini jakýsi odporový drátek. Ten jeden byl znečistěný takovým olejovým šlemem, opatrně jsem to vyčistil lihem, docela to tam drželo a smontoval nazpět a do auta. Auto se chová již normálně, ještě jsem provedl reset ŘJ.
Tak Vám všem děkuji za užitečné rady, hlavně tominoj za doporučení odpojení té váhy, snad to bude v pohodě. Zdraví Tomáš

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2011 20:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Fisico:
Už se podařilo vyřešit to "prokletí 3200 otáček"? Ta moje potvora se sice občas chová všelijak (hlavně za studena), ale v tomhle symptomu téměř nikdy nezklame. I když je motor optimálně zahřátý, chová se při akceleraci na rovině nebo do kopce tak, jak jsem se pokusil znázornit na grafu. Místo aby auto plynule zrychlovalo až k maximálce pro daný rychlostní stupeň (při všech stupních se chová zhruba stejně), krátce po dosažení 3000 otáček zvadne, začne cukat a když to nervově vydržím a ponechám plyn na podlaze, někde kolem 3500 otáček se znovu chytne a pokračuje v akceleraci, ovšem k původní maximálce se nedohrabe a dosáhne nejvyšší rychlosti očividně nižší, než by správně měla být. Je to projev tak charakteristický, že by z něj někdo mohl odhalit příčinu. Nebo ne?

Obrázek

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2011 21:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
asi to bude blbost ale nebude to mít něco společného stím že to byl původně automat který vtěch otáčkách normálně řadil

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2011 21:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
CTX neřadí

Xenotoca: stav se u mě na diagnostiku, mrknem na to a pokecáme o CTX :-)

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2011 21:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Ford: Tyhle automaty nemají převodové stupně, ale variátor (plynulá změna převodů pomocí kuželových kol a klínového řetězu).
dj.DEKL: Díky moc za nabídku, až nebudu mít v práci fofr (cca za 3 týdny), tak se s dovolením ozvu. Na CTX už budu jenom s nostalgií vzpomínat.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2011 23:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
jen mě to napadlo

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 led 2011 10:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2007 17:57
Příspěvky: 1610
Bydliště: Ostrava/Přerov
Xenotoca: Ja to vyresil nejlevnejsim moznym zpusobem, odpojil jsem lambdu spolu s vahou vzduchu a je klid. Neskube, nehoupe zastudena, neztraci tah v jakemkoliv spektru otacek.. po pripojeni lambdy mi zacal dost houpat volnobeh a to tak, ze mi to chcipalo na kazde druhe krizovatce a po znovuzapojeni vahy opet skubani. Takze mam zatim vypojeno...

_________________
Escort RS 2000 (1992) - http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=362


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz