Zkontroluj, jestli jsou všechny zástrčky zapalovacích kabelů (jak na svíčkách, tak na cívce) pořádně zastrčené, (ale opravdu pořádně). Pokud je u konektorů cívky číselné označení válců, překontroluj, zda čísla odpovídají (1 - nejdelší kabel a nejvzdálenější válec,... 4 - nejkratší kabel a nejbližší válec). Pohozený kabel klidně vyhoď, ten tam zřejmě zapomněli, když se pokoušeli auto rozchodit (na 4 válce opravdu stačí 4 kabely). Mimochodem, naprosto nerozumím formulaci "přehozené kabely na pravém válci". Přehozené s čím? S kabelem jiného válce? To je nesmysl. Kdyby byly prohozeny kabely 1. a 4. válce, nestalo by se vůbec nic, protože svíčky 1. a 4. válce pálí současně. A kdyby byl kabel 4. válce prohozený s kabelem 2. nebo 3. válce, auto by naopak prakticky nejelo vůbec, protože by byly v řiti hned dva válce najednou. Mám trochu pocit, že prodávající poněkud lakuje a mlží. Co to znamená "kontrolovali a čistili motor"? To ho skutečně měli rozebraný a poctivě zrenovovali? (To by ses asi nedoplatil.) Nebo si ho jen tak zběžně poslechli ("Karle pocem, poslouchej...") a zvenku přelízli prach mastným pucvolem? Nebo snad do nádrže hrkli decku nějakého "zázračného" čističe ventilů (vstřiků, válců, krychlí, kuželů, koulí...)? Jestliže očividně vynechává jeden válec a nepomohla ani výměna svíček a kabelů, je problém buď v samotném válci (vstřikovací ventil, sací či výfukové ventily, jejich zdvihátka, pístní kroužky...), nebo někde v elektrice a jejím řízení (cívka, 12 V kabely, řídící jednotka, pojistkovka...). To všechno jsou místa, která laik bez dostupné diagnostiky nemá šanci odhalit a jejich oprava rozhodně nebude záležitostí jen pouhé "flašky pro kámoše". Na prodávajícího bych trochu drsněji přitlačil, aby kápl božskou, jak to s tím "čištěním motoru" a "přehozeným kabelem" je. A nebudeš-li vrcholně uspokojen (včetně nabídky opravy), trvej na zrušení kupní smlouvy. Vzhledem k objevení skryté závady, na kterou prodávající neupozornil, ač o ní věděl, na to máš nárok. ---------------- P. S.: Moje auto se v současné době za studena chová strašlivě (nestartuje, cuká, netáhne...) a je mi jasné, že oprava bude stát pěkných pár tisíc. Kdybych však chtěl auto nějakému hejlovi prodat (rozhodně to neudělám), dokázal bych to zaonačit tak, aby měl pocit, že kupuje žihadlo vyladěné pro náročnou rallye: Důkladně bych zahřál motor, při předváděcí jízdě bych se chlubil tahem ve vysokých otáčkách (protože v nízkých cuká), úzkostlivě bych se vyhýbal dlouhému táhlému stoupání a naopak při jízdě z kopečka bych to pěkně pustil, ať má požitek z rychlosti. Nechci prodávajícímu podsouvat zlý úmysl, ale nebyl to náhodou tvůj případ?
_________________ Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013) Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI
|