fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=32523
Stránka 1 z 4

Autor:  Josef.T. [ 02 dub 2011 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Procházím toto forum už asi týden a pořád nemůžu najít stejnou příčinu co mám ja.
Moje 1.6ka Zetec benzin za studena letí jako drak, ale potom z ničeho nic jakoby po zahřátí se začne příčit. Auto začne hnusně jakoby kopat v motoru (cukat) a musím rychle řadit a jet nejlépe na 4ku nebo 5ku s plynem v jedné poloze a jemně přišlapovat nebo ubírat. Jakmile sešlápnu víc má tendenci cukat. O nižších kvaltech nehovořím tak to většinou cuká jako děs. Za studena motor chytne bez problému a i radio mužu mít zaplé třeba 2 hodiny a pak auto chytne bez problému. V zimě chytal na poprvé.
Když začne cukat a jedu třeba po měste na křižovatkách kde musím zastavovat stává se že když dám spojku a za 1 nebo 2 a chvíly mám tu spojku tak mi zdechne motor.Musím pořád lechtat plyn aby to nezdechlo.

Byli před měsícem vyměněny svíčky za orig motocraft a i káble v tom by neměla být chyba říkali v servise a stejně to cukalo vesele dál. Pak jsem nechal vyměnit palivové čerpadlo které bylo původní stejně taky v dobrém stavu. technik sdělil že s palivem problém není že cukání bude v něčím jiným.

Zkoušel jsem odpojit konektor od váhy vzduchu (MAF), ale žádna změna se neděla a cukalo dál. Restart řídící jednotky jsem zkoušel taky ale bez uspěchu.
U te váhy vzduchu nevím jestli byla chyba že se nerestartovala ŘJ a pak nezajíždělo jak se má. Taky jsem přemýšlel o Lambdě sondě jestli nevytáhnout konektor a zkusit jestli to pojede líp nebo ne, ale nemužu nikde najít kde ho najdu ! Za každou radu budu vděčný. Jsem student proto finance jsou dosti omezené.

Autor:  Jerikkk [ 02 dub 2011 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se prři nižších kvaltech a zdechá

Lambdu máš na svodech, tak pak jdi ke kabelu až najdeš rozpojku, tu rozpoj a mělo by se to hned zlepšit. Mě to dělalo taky.

Autor:  angličák [ 02 dub 2011 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se prři nižších kvaltech a zdechá

Co treba cidlo teploty motoru pro RJ....

Autor:  odix [ 03 dub 2011 00:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se prři nižších kvaltech a zdechá

Pises pri zahratym motoru, resil jsem dlouho neco hodne podobneho, ale me to delalo to ze se mi v aute zahrala RJ (teplo se udelalo v kabine) a celkem to bylo ve stejnou dobu co se zahral motor. Skus treba nastartovat studenej motor a vem fen a foukej na RJ a mas jasno. Ps: je to jen varianta co by to mohlo byt

Autor:  Josef.T. [ 03 dub 2011 09:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se prři nižších kvaltech a zdechá

Včera jsem dělal taxíka na jedné akci a zjistil jsem že sice daleko jsem dojel bez cukání ale pak to stejně začalo. Všiml jsem si ale že mi jakoby něco sem tam cvaklo jakoby u pojistkové skříně. I když jsme měl odpojenou lambda sondu. Tak to asi nebude. Zkusím teda ted tu ŘJ chladit jestli to nemůže být ono

Autor:  Josef.T. [ 03 dub 2011 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Jinak zkusím i to čidlo teploty motoru pročistit konektory jestli to pomůže. Nebo je lepší komplet ho pročistit ?
Kde přesně prosím vás najdu Řídicí jednotku? Po dlouhém hledání jsme zjistil že je vedle dveří u spolujezdce ale tam jsem našel jen výstup na diagnostiku.
Jinak to čidlo teploty motoru bude někde z boku na motoru určitě, ale nevím jaký přesně...

Autor:  dj.DEKL [ 03 dub 2011 10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Ty čidla by bylo lepší proměřit multimetrem, jaký dávaj hodnoty... doporučuju nastudovat http://www.fordfans.cz/download/manual/ford_cidla.pdf

Autor:  odix [ 03 dub 2011 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

RJ je pod tim plastovim deklem kde je vstup na diagnostiku. Abych nezapomel me kdyz to delala ta jednotka tak mi cvakalo rele R17 vypnuti klimatizace. Takove male modre

Autor:  tomin [ 03 dub 2011 16:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

To cvakani bych bral jako jasny priznak bud studenaku v pojistkovce (velka sance),
nebo ECU (mala sance).
Vyndej to rele od klima a jestli to i pak bude stejne cukani cvakat v pojistkovce (nech si ji otevrenou), tak to chce pojistkovku ven a propajet. To neni nic moc fajn prace, ale zase aspon vis na cem jses.

Autor:  Josef.T. [ 03 dub 2011 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

A dělalo vam při tom cukáni i to, že to místama nemělo skoro žádný tah a jakoby pedál od plynu nereágoval. A ke všemu ještě se stává na spojku nebo neutrál že to za jízdy v zatáčce,z kopce nebo u stání chciplo ?

Autor:  odix [ 03 dub 2011 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

No asi takhle, kdyz se mi resetovala jednotka pri ohratym motoru atd. a pak zniceho nic dostala pocit ze je studenej motor, start, atd.tak to pro ni je sok, tak nevi co se deje, ale po chvilce se srovna,
Ale je pravda, ze casteji to je pojistkovka, ale i tak bych radsi fenoval RJ nez pajel pojistkovku

Autor:  Josef.T. [ 04 dub 2011 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Jinak to rele od klimatizace jak se k němu nejrychleji dostanu ? U té pojistkové skříně vidím jen ty pojistky které se tam strkají.
Jinak mám domluvený z jednoho vraka na vypujčení a vyzkoušení ŘJ a i Pojistkovku... je možný tu ŘJ jednoduše odpojit a napojit kontaktama novou a nebo se musí něco nastavovat atd ? Resetování je určitě samozřejmostí

Autor:  tomin [ 04 dub 2011 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Musis mit stejnou jednotku. Nestaci aby na obouch bylo napsano EEC IV.
1.6 Zetec se delala v hodne variantach a podle toho je take jednotka.
(S EDISem/bez nej, s PATS/bez, stare sani/nove sani, ...)

Autor:  Josef.T. [ 04 dub 2011 16:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Aha takže to vypadá na první háček.
A co když se to v něčem bude lišit ?

Autor:  tomin [ 04 dub 2011 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Tak mas smulu. Jednotku s PATSem napr. nenastartujes, protoze nebudes mit spravny klic/cip,
jinou zase muzes nastartovat, ale motor nepobezi dobre, apod.

Autor:  Josef.T. [ 05 dub 2011 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Chtěl bych se zeptat jestli se dá ted očekávát zlepšení toho cukání nebo jaký to muže mít vliv. Vždyt to by nemělo mít žádnou souvislost ne ?

Autor:  odix [ 05 dub 2011 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

No jestli to je RJ jako to bylo u me, tak to jedinej vliv, ze to bude cukat ale bez cvakani

Autor:  Josef.T. [ 05 dub 2011 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Ale nechápu pořád jaký to muže mít vliv to relátko když je třeba špatná ŘJ to cvakání.
Tudíž pokud to dobře chápu tak pokud to bude i nadále cvakat znamenalo by to že je pojistková skřín v háji ?

Autor:  tomin [ 05 dub 2011 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Ja bych to s tema ECU moc negeneralizoval. Fordi ECU z tehle let byly obecne bezproblemove.
To, ze se jednomu nestastnikovi (odix) nekde v ecu udelal po dlouhych letech jezdeni studenak, jeste
vubec neznamena ze to je nejaky opakujici se problem a nebo ze se tobe udela na stejnem obvodu take. Jiny obvod = jine projevy, ...
Naproti tomu jsou trable s pojiskovkou v Escu vyhlasena opakujici se vec, takze ...

Autor:  Josef.T. [ 05 dub 2011 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor po zahřátí cuká,dusí se při nižších kvaltech a zdechá

Jinak kdyby byl nějaký zaručený návod jak snadno poznat jestli je chyba bud v ŘJ nebo pojistkovce byl bych vděčný.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/