fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Co dál po nastartování?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3255
Stránka 1 z 1

Autor:  balu [ 14 srp 2005 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Co dál po nastartování?

Pročítám příspěvky , a dospěl jsem k názoru, proč se hodně z vás diví spotřebě benzinu,oleje, proč má motor špatné tlaky , nestartuje a má špatný výkon. Problém začíná po nastartování, protože v příručkách píší ,že po nastartování se má hned jet, což je totální hovadina. Po nastartování, kdy motor má co dělat se sebou, ŘJ dolaďuje hodnoty , olej se zahřívá a vymezuje vůli ventilů,tvoří se olejový film, většina již motoru šlape za krk. Měl jsem již několik aut a vždy se řídím těmito zásadami. V létě nastartuji a 200- 300m jedu na dvojku max na 2000ot./min. ,poté přidávám již podle reakce motoru na plyn, protože rafičce teploty nevěřím. V zimě nastartuji, vylezu z auta, oškrabu skla, oblezu káru , jestli něco přez noc nezmizelo. To zabere tak 4 min. a pak se rozjedu stejným způsobem jako v létě.V zimě v žádné případě ihned nejedu, a kdybych jel, stejně by to houby táhlo, a žralo by to na úrovni tanku. Technika sice jde dopředu ale tolerance součástí, a tepelná diletace stále platí. A proto se mě vyhýbají popsané problémy. Někdy v roce 1979 (již už něco pamatuji) před startem BARUMKY Sváťa Kvaisar svou ŠKODU 130RS zahříval třičtvrtě hodiny, pak vyrazil naplno na RZ. A toto pravidlo má stále něco do sebe. Raději 0.5l více na zahřátí při volnoběhu a bez většího mechanického opotřebení, než vyjet okamžitě, mět 3l navíc a za nějakou dobu tlaky v háji. Jaké máte zkušenosti??

Autor:  venas [ 14 srp 2005 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlas, také to tak dělám se všemi strojky co jsem jezdil a s motory jsem vážnější problém neměl. Pro motor je nejhorší start, pár otáček musí udělat nasucho. Co si pamatuju z vojny, tank T72 měl elektrické olejové čerpadlo, tam si čudlíkem před startem zabzučel..

Autor:  Návštěvník [ 14 srp 2005 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

jojo tohle motoru jenom prospěje :P

Autor:  carPWR [ 15 srp 2005 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

jo u obou aut to taky delam, nastartuju a tak pul minutky necham bezet (pak fordikem vyjedu z garaze) a pak jeste nez zavru vrata tak jeste tak minutka...pak jedu a dokud neni raficka teplomeru v normalu, rsp. skoro v pulce, tak neprekrocim 2000-2500 otacek....ve fordu to clovek ani nepozna (prechod studeny a UZ teply motor) ale na skodovce je krasne poznat kdyz je studena, jak netahne...

Autor:  M. [ 15 srp 2005 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, taky celkem souhlasim. Ale zas tak moc to neresim - po nastartovani auto jede uplne samo bez plynu (sytic) a podle me spotreba pri jizde je stejna (nebo temer) jako kdyz bych auto nechal stat s pustenym motorem. A v pripade, ze mam vyjizdet z kopce, tak to s klidem jedu hned - to se uz vubec nic nestane.
Ale efekt vidim spis v opotrebovavani motoru nez ve spotrebe. Spotreba se dostava do normalu nekde kolem 10. kilometru (v zime jeste pozdeji) jizdy a pokud bych mel cekat 10min, nez se motor zahreje, to uz mi prijde ekomonictejsi (z hlediska spotreby, ale i casu) jet pomalu hned po nastartovani.

Autor:  M. [ 15 srp 2005 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?

Autor:  carPWR [ 15 srp 2005 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800

Autor:  M. [ 15 srp 2005 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800


no jo, ty ale mas automat, ty to zase budes mit vsechno jinak :-D
ale ted vazne, tobe tam ty otacky bude asi opravdu brzdit almara, protoze i pri neutralu to mas malinko v tahu, ne?

Autor:  Standa [ 15 srp 2005 14:55 ]
Předmět příspěvku: 

Po startu 1500 po vyjetí z garáže 1100 na první křižovatce 900 RPM.

Autor:  Slávek [ 15 srp 2005 15:16 ]
Předmět příspěvku:  co dál po nastartování

Mě taky po nastartování vyletí na cca 1500, ale ihned poklesnou na 1100 a pak během pár vteřin klesnou na cca 800-900/min. Po zařazení režimu (zpátečka nebo pojezd vpřed, pokud nestojím na brzdě) si motor automaticky zvedene otáčky na 1500 a ty si drží jako minimální dokud úplně nezastavím nebo nezařadím neutrál. Pak klesnou na těch 850. Automat má tendenci pojíždět pouze při zařazeném jízdním režimu (nikoliv neutrálu). Ale mám pocit, že každému z nás se auto beztak chová poněkud odlišně já osobně s ním jednám jako s "živým" :wink: a snažím se s ním vycházet co nejlíp - včetně zacházení. Jak říkal kdysi Jackie Icks "s autem musíš vždy jednat gently (na rozdíl od ženské :-D s kterou to někdy nejde nijak :cry: ).

Autor:  carPWR [ 15 srp 2005 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800


no jo, ty ale mas automat, ty to zase budes mit vsechno jinak :-D
ale ted vazne, tobe tam ty otacky bude asi opravdu brzdit almara, protoze i pri neutralu to mas malinko v tahu, ne?


covece vy si vsichni myslite, ze kdyz mam automat, tak ze je to pomalu ufo :-D kdyz nastartuju, tak tam mam neutral, kterej je stejnej jako neutral u tebe covece, tyhle jizdni rezimy (nebo jak to nazvat) nesouvisi vubec s automatem), viz Standa, kterej to ma skoro stejny jako ja...

Autor:  balu [ 15 srp 2005 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Po nastartování 1100ot/min , a po 20 vteřinách klesnou na 900ot/min. Pak již zůstávají na 900ot/min a nemění se i po zahřátí.

Autor:  M. [ 16 srp 2005 08:03 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800


no jo, ty ale mas automat, ty to zase budes mit vsechno jinak :-D
ale ted vazne, tobe tam ty otacky bude asi opravdu brzdit almara, protoze i pri neutralu to mas malinko v tahu, ne?


covece vy si vsichni myslite, ze kdyz mam automat, tak ze je to pomalu ufo :-D kdyz nastartuju, tak tam mam neutral, kterej je stejnej jako neutral u tebe covece, tyhle jizdni rezimy (nebo jak to nazvat) nesouvisi vubec s automatem), viz Standa, kterej to ma skoro stejny jako ja...


Proboha, ja si delal jen legraci :-D ten neutral, to byl samozrejme nesmysl, mel jsem na mysli zarazeny jizdni rezim
ale pro me to ctx trochu ufo je, fakt jsem nevedel, ze se to tam davalo :-D

Autor:  carPWR [ 16 srp 2005 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800


no jo, ty ale mas automat, ty to zase budes mit vsechno jinak :-D
ale ted vazne, tobe tam ty otacky bude asi opravdu brzdit almara, protoze i pri neutralu to mas malinko v tahu, ne?


covece vy si vsichni myslite, ze kdyz mam automat, tak ze je to pomalu ufo :-D kdyz nastartuju, tak tam mam neutral, kterej je stejnej jako neutral u tebe covece, tyhle jizdni rezimy (nebo jak to nazvat) nesouvisi vubec s automatem), viz Standa, kterej to ma skoro stejny jako ja...


Proboha, ja si delal jen legraci :-D ten neutral, to byl samozrejme nesmysl, mel jsem na mysli zarazeny jizdni rezim
ale pro me to ctx trochu ufo je, fakt jsem nevedel, ze se to tam davalo :-D


kdyz startujes "ufo automat" :-D tak nejde startovat se zarazenym jizdnim rezimem, ty taky nestartujes s jednickou ne? :-D Automat jde nastartovat jen s N nebo P...

Autor:  M. [ 16 srp 2005 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800


no jo, ty ale mas automat, ty to zase budes mit vsechno jinak :-D
ale ted vazne, tobe tam ty otacky bude asi opravdu brzdit almara, protoze i pri neutralu to mas malinko v tahu, ne?


covece vy si vsichni myslite, ze kdyz mam automat, tak ze je to pomalu ufo :-D kdyz nastartuju, tak tam mam neutral, kterej je stejnej jako neutral u tebe covece, tyhle jizdni rezimy (nebo jak to nazvat) nesouvisi vubec s automatem), viz Standa, kterej to ma skoro stejny jako ja...


Proboha, ja si delal jen legraci :-D ten neutral, to byl samozrejme nesmysl, mel jsem na mysli zarazeny jizdni rezim
ale pro me to ctx trochu ufo je, fakt jsem nevedel, ze se to tam davalo :-D


kdyz startujes "ufo automat" :-D tak nejde startovat se zarazenym jizdnim rezimem, ty taky nestartujes s jednickou ne? :-D Automat jde nastartovat jen s N nebo P...


I jo, nekdy startuju s jednickou (a nohou na spojce) :-D
jasny, ze tam mas nejdriv neutral, ale pak tam das D a uz ho nevyndas, dokud nedojedes do cile, nebo ne? a to jsem prave myslel, ze ty po 200m jizdy, kdyz dojedes na krizovatku, tak mas furt D, ktere ti ten motor trosku tahne i kdyz stojis (a musis stat na brzde), kdezto ja po 200m vyradim na neutral a najednou mi vylitnou otacky na 3000... po par sekundach spadnou na 1000-1200. No jak jsem koukal, nikomu to tu nedela, ale resit to zatim nebudu, tech par sekund to vzdycky vydrzim, akorat kdyz jde nekdo garazi, tak asi kouka, co to jede za umelce... :-D

Autor:  carPWR [ 16 srp 2005 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
Jinak kdyz uz jsme u toho startovani, kolik mate otacek po nastartovani? Ja cca 2000 a kdyz pomalu vyjedu a pak vyradim a zastavim, vylezou otacky na 3000 a po nekolika sekundach spadnou k 1000. Dela vam to taky tak?


covece ja po nastartovani asi 1100, kdyz vyjedu a vyradim tak 1500 a po chvilce klesnou na 800


no jo, ty ale mas automat, ty to zase budes mit vsechno jinak :-D
ale ted vazne, tobe tam ty otacky bude asi opravdu brzdit almara, protoze i pri neutralu to mas malinko v tahu, ne?


covece vy si vsichni myslite, ze kdyz mam automat, tak ze je to pomalu ufo :-D kdyz nastartuju, tak tam mam neutral, kterej je stejnej jako neutral u tebe covece, tyhle jizdni rezimy (nebo jak to nazvat) nesouvisi vubec s automatem), viz Standa, kterej to ma skoro stejny jako ja...


Proboha, ja si delal jen legraci :-D ten neutral, to byl samozrejme nesmysl, mel jsem na mysli zarazeny jizdni rezim
ale pro me to ctx trochu ufo je, fakt jsem nevedel, ze se to tam davalo :-D


kdyz startujes "ufo automat" :-D tak nejde startovat se zarazenym jizdnim rezimem, ty taky nestartujes s jednickou ne? :-D Automat jde nastartovat jen s N nebo P...


I jo, nekdy startuju s jednickou (a nohou na spojce) :-D
jasny, ze tam mas nejdriv neutral, ale pak tam das D a uz ho nevyndas, dokud nedojedes do cile, nebo ne? a to jsem prave myslel, ze ty po 200m jizdy, kdyz dojedes na krizovatku, tak mas furt D, ktere ti ten motor trosku tahne i kdyz stojis (a musis stat na brzde), kdezto ja po 200m vyradim na neutral a najednou mi vylitnou otacky na 3000... po par sekundach spadnou na 1000-1200. No jak jsem koukal, nikomu to tu nedela, ale resit to zatim nebudu, tech par sekund to vzdycky vydrzim, akorat kdyz jde nekdo garazi, tak asi kouka, co to jede za umelce... :-D


jo, to mas pravdu ze na krizovatce nevyrazuju, ale kdyz vyjedu z garaze tak vyradim na N a stejne me otacky nevyleti, hec :-)

Autor:  M. [ 16 srp 2005 15:33 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR: se mas :shock: :-D tak to este poladim a posteluju :-D - jo bejvavalo... to se dalo ve skodovce, tady ani kapotu skoro neotviram...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/