fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

čidlo polohy škrtící klapky???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3353
Stránka 1 z 2

Autor:  milos.l [ 27 srp 2005 22:29 ]
Předmět příspěvku:  čidlo polohy škrtící klapky???

na fiestě 1.8 130hp (škrtící klapka viz mondeo 2.0)

při odpojeném čidle jde motor celkem OK, volnoběh klesne i na 500 po ohřátí

pokud ale zapojím tohle čidlo, motor natočím a cca 2000ot, po chvíli klesne na 1500, níž ne. pokud za běhu čidlo odpojím motor jde zase OK. jet se s zapojeným čidlem téměř nedá, motor se prostě chová divně

a na můj vkus pomalu padají otáčky (s i bez čidla)...

pokud odpojím MAF a zapojím čidlo škrtící klapky tak motor jde celkem dobře ale neudrží volnoběh

co s tím???

vyčistit MAF? vyměnit čidlo polohy? (co stojí?)

Autor:  mrazik [ 29 srp 2005 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

MAF a čidlo škrtící klapky jsou vzájemně propojené a jednotka podle nich řídí směs. Pokud odpojíš jedno z nich, snaží se tyto chybějící data nahradit - odhadnout z jiných čidel - např. po odpojení škrtící klapky chybějící informaci o otevření klapky získá podle MAFu. Zakopaný pes bude v tom čidle škrtící klapky, které bych proměřil a hlavně kabely k a od klapky.

Autor:  milos.l [ 29 srp 2005 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

zkoušel jsem diagnostiku tím blikáním a opravdu to hlásí chybu: čidlo polohy škrtící klapky mimo rozsah...

zejtra bych měl mít nové čidlo a pokud to nebude ono tak začnu lézt po kabelech

jen pro info, to čidlo vyrábí pouze ford a účtuje za něj necelé 3000,- tak volím použité...

Autor:  milos.l [ 30 srp 2005 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

dnes jsem dal nové čidlo polohy škrtící klapky, teda použité

volnoběh klesl na cca 1100 - 1200 což je celkem OK

určitě rychlejc klesaj otáčky po ubrání plynu

ale diagnostika furt říká:
121 Snímač polohy škrtící klapky - mimo rozsah
a
565 Odvzdušňovací ventil nádrže (CANP)
což na tento problém asi nemůže mít vliv...

co myslíte? zkusit kabely?

kdyby byl blbej regulátor volnoběhu tak to řj zjistí, ne? co to udělá když ho zkusím odpojit?

Autor:  Ondrej [ 30 srp 2005 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

zkus jeste promerit cidlo skrtici klapky i primo na RJ a to pin 47
na pinu 26 by melo byt 5V vystup pro klapku to bys mel namerit i primo na klapce
tady se podivej v jakym rozsahu bys mel namerit hodnoty http://fordfuelinjection.com/index.php?p=30 jestli nameris ruzny hodnoty primo na snimaci a na RJ tak hledej v kkabelech a konektorech
a jeste na klapce je sroubek - cervik kterym se daji hodnoty mirne nastavit aby odpovidali tabulkam

Autor:  milos.l [ 30 srp 2005 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

dík, podle tohohle to snad vyresim

Autor:  Standa [ 31 srp 2005 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
565 Odvzdušňovací ventil nádrže (CANP)
což na tento problém asi nemůže mít vliv...

kdyby byl blbej regulátor volnoběhu tak to řj zjistí, ne? co to udělá když ho zkusím odpojit?


Odvzdušňovací ventil chyba 565 je u escorta umístěn na nádobě s aktivním uhlím, která je za levým předním světlometem. Ventil se otevírá jen při vyšších otáčkach. jeho nefunkčnost může mít vliv jak na padání otáček tak na volnoběžné otáčky. Hadička je totiž napojená na sání za ventilem volnoběhu a může tedy nasávat falešný vzduch, který není měřený přes MAF ani přes TPC.

Když odpojíš volnoběžný ventil tak by měl motor točit nějakých 700ot a při zapnutí spotřebičů klesat na 500ot. Když je ventil volného chodu vpořádku tak při zapnutí spotřebičů otáčky neklesají ale jsou konstantní. Jeho správnou funkci lze také vyzkoušet malým vychýlením klapky, kdy motor krátkodobě zvedne otáčky ale ventil volného chodu je vrátí na původní úroveň. Funguje ale opravdu při malé výchylce, která jde např. udělat špičkou plochého šroubovaku vsunutou pod dorazový šroub klapky.

Autor:  milos.l [ 31 srp 2005 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem začal měřit co se tam děje

při zavřené klapce tam mám signál kolem 3V místo 1V kterej tam má bejt

když přidávám napětí stoupá asi do poloviny otevření klapky, potom klesne zas ke 3V a zase stoupá... přijde mi že v tom místě když pomalu přidávám plyn tak motor zakucká (asi 3500rpm)

když měřím snímač (odpor) tak nemá lineární charakteristiku ale je tam shod, podle zmíněného odkazu by to mělo být lineární

referenční napětí 5V je OK

na tom třetím kabelu mám asi 1V (neměla by tam být kostra???)

kabely 5V a signál změřeny i na ECU (OK) ten třetí nevím číslo pinu, nebo kam vede

co myslíte???


volnoběžný ventil: když ho odpojím motor chcípne

ten odvzdušnovací ventil: kde je na fieste?


ale jinak jde motor celkem dobře

Autor:  milos.l [ 31 srp 2005 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

může se mi prosím někdo (majitel Zetec 1,8 130Hp - pouze tento motor) podívat, jestli má čidlo polohy škrtící klapky FORD CTS 928F 9B989 BA 2M15C (je černé, dělali se snad i červené) Jestli jsem tam neměl už od minulého majitele blbé. Dík

Autor:  mrazik [ 31 srp 2005 23:41 ]
Předmět příspěvku: 

Udělej čidlu pápá - je zralé na výměnu. Stoupání napětí musí být lineární. Ta kostra je divná, asi se tam někudy dostává napětí, ale pokud proti kostře je odpor nulový, asi bych to nechal.
Co mám zkušenost je černé nebo červené jedno, nenašel jsem rozdíl.

Autor:  milos.l [ 01 zář 2005 08:40 ]
Předmět příspěvku: 

no já už tam mám druhé čidlo a dělá to to samé, to starý čidlo sem rozebral (odfrézoval kryt) a ten potenciometr uvnitř nemá lineární charakteristiku. Tzn. že pokud mám naměřit lineárně stoupající napětí tak by ECU musela upravovat referenční napětí, nebo ta kostra není kostra ale druhej vstup do ECU. no jdu hledat schéma... je to fakt divný... aspoň že motor šlape

Autor:  milos.l [ 03 zář 2005 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem natáhl nové kabely od ECU do toho TPS, takze kabely jsem vyloucil, odpor z konektoru ECU na konektor TPS je nulovej, stary kabely mely tak 0,3ohmu

ale stejně to není úplně OK, bez plynu tam mám 0,4V (místo 0,6 až 1V - což by se dalo doladit) ale při plném plynu mám jen asi 2V (a mělo by tam být přes 3V)


je to již druhé čidlo které dělá skoro stejnou chybu...

tak nevím...

Autor:  mrazik [ 04 zář 2005 15:33 ]
Předmět příspěvku: 

A co kostra ? Tak je v pořádku ? Doufám, že hodnoty měříš za jízdy !!! Já měl hodnoty v klidu v pohodě, ale při jízdě to ukazalo tu pravou chybu. Hlavně se zaměř při jízdě na to stálé napětí 5V a pak se napíchni přímo u řídící jednotky na signálový kabel od senzoru, aby jsi viděl co přijímá řídící jednotka.

Autor:  milos.l [ 04 zář 2005 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

No, ne za jízdy ale za chodu motoru. Ještě zkusím těch 5V za jízdy.

Co ta kostra???? Je to opravdu kostra? Já tam mám cca 1V (nový kabel, tím to nebude) Podle tohohle schématu http://www.fordfans.cz/download/elchema ... t_EDIS.jpg to má být kostra, tady http://fordfuelinjection.com/index.php?p=30 není o kostře ani slovo, pouze signal return...

ale podle toho prvního schématu, pokud bych měl blbej ten tank ventilation (jestli je chyba 565 tenhle) a byl tam zkrat tak bych mohl mít nějaké napětí na kostře...

takže je si tu někdo jistej že to (pin 46) je opravdu kostra, tzn nula proti kostře auta?????


a kde má fiesta odvzdušňovací ventil nádrže??? a ještě horší dotaz: to je na nádrži benzínu, nebo blbej překlad odvětrávání olejové vany?

Autor:  Standa [ 05 zář 2005 06:55 ]
Předmět příspěvku: 

Díval jsem se do Haynese a tam je uvedeno:

26 = +5V
46 = 200mV max
47 = signal

Řekl bych, že 46 zem nebude, jinak by neuváděl 200mV oproti zemi.

Je tam ještě mimo jiné uvedena hodnota odporu mezi 46 a 47

Zavřená klapka = 1500 - 2000 Ohm
plně otevřená kl. = 3500 - 5000 Ohm

Autor:  mrazik [ 05 zář 2005 10:12 ]
Předmět příspěvku: 

Já myslím, že to kostra je, protože já mám odpor proti zápornému pólu baterky nulový a také ve všech materiálech u kontroly senzoru škrtící klapky to je jeden z kontrolních bodů. I podle el. schématu tam jsou napojené další senzory.
Stando 200 mV max je velice nízké napětí, to si nějakou cestičku najde. To je stejné jako s LED diodou napojenou na plus bale a druhy take plus kabel, kdy se po vytazeni klicku dioda rozsviti - proste si to cesticku najde.
I podle tohoto schematu to je kostra :
http://www.fordfans.cz/download/elchema/EEC-IV_PIN.jpg
Pak pokud se kouknu do dokumentace k EEC-IV, tak se tam píše :
,,TPS is a potentiometer with three wires. A reference voltage of 5V is supplied to a resistance track with the other end connected to the sensor earth return. "
,,TPS je potenciometr se třemi konektory. Referenční napětí 5V je připojeno na odporovou dráhu s druhým koncem připojeným na kostru senzoru. "

Autor:  Ondrej [ 05 zář 2005 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

ono to napeti 200mV muze byt namereno a to protoze je rozdilna kostra a signalova zem, takze muze byt nejake napeti mezi kostrou a signalovou zemi

Autor:  milos.l [ 05 zář 2005 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

tech 200mili může udělat i ten poměrně slabej kabel na to ze je to kostra...

tak já zkusím ten senzor "uzemnit", jen tenhle, abych nepo... něco víc, a uvidím

jinak hodnoty toho potiku odpovidaj a referencni napeti je ok, takze to musi byt ta zem

no zítra se v tom zas budu hrabat a uvidím

díky za info, mám na ceste Etzolda k tomuhle autu ale jeste nedorazil, proto mám někdy blbý dotazy :D jako např: kde je ten blbej ventil odvětrávání.... (kterej dělá chybu 565)

Autor:  milos.l [ 14 zář 2005 16:05 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem to "opravil" :-)

natáhl jsem k senzoru (ne zpět do ecu) novej drát kostry a připojil ho na kostru motoru. ne že by nastala nějaká velká změna v reakci na plyn, ale volnoběh je ok a diagnostika si nestezuje. až budu tahat motor ven tak přejdu všecny kabely a třeba to najdu.

nemuzu si pomoct ale ten motor je tam tak narvanej ze ani nevidim vetsinu kabelu

Autor:  Návštěvník [ 19 říj 2005 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

Včera jsem demontoval senzor polohy škrtící klapky (kvůli problémům s otáčkami při vyřazení za jízdy - občas 500 ot/min, občas 1500 ot/min a kolísání volnoběhu při zastavení) a s kamarádem jsme ho na stole zkoušeli proměřit. Při zavřeném mně z toho leze cca 300 mV, pak výstupní napětí stoupá a někde mezi 400 a 500 mV najednou výstupní napětí skočí na cca 1,8 V, pak klesne zpěta na cca 500 mV a při plně otočeném senzoru mám výstupní napětí okolo 1,3 V a docela dost kolísá. Chtěl bych se jen ujistit, jestli jsme to měřili správně. Podle zapojení http://fordfuelinjection.com/index.php?p=30
jsme 5V přivedli na VREF a minus na TP, signál jsme měřili na TP a SIG RTN. Zkoušel jsem ho odpojit a projet se a motor se jakoby dusí, když více sešlápnu plyn. Když jsem odpojil MAF, tak jsem žádnou změnu nepozoroval, tak teď nevím, které z těchto dvou čidel je špatné. Jaký může mít vliv špatný senzor škrtící klapky na spotřebu?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/