fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Cukání
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=33555
Stránka 1 z 2

Autor:  rob1n [ 19 črc 2011 01:38 ]
Předmět příspěvku:  Cukání

zdravím,
nějak mě trápí auto, cuká když mám uplně nejmíň plynu. Je to jako by nevěděl jestli je ten plyn sešlápnutej a nebo není, tak si to střídá, jednou tak a podruhý tak.
Jde nějak rozmontovat čidlo škrtící klapky a nějak to tam uzdravit?

Autor:  Standa [ 19 črc 2011 08:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

To ti opravdu cuká v jakýchkoliv otáčkách? Když tam máš třeba 5000 a ubereš tak cuká ? Ten potenciometr nerozbereš, jedině výměna, ale problém v něm bych neviděl.

Autor:  tomin [ 19 črc 2011 09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Odpoj ho a vyzkousej. Auto by melo jet celkem normalne i bez nej.

Autor:  rob1n [ 19 črc 2011 10:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

to sem zkoušel, ale když ho odpojím tak je to ještě horší

Autor:  Standa [ 19 črc 2011 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Tak už máš jistotu , že TPS není příčinou tvého škubání.

Autor:  tomin [ 19 črc 2011 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Jak vypada skrtici klapka ? Vycistil bych ji.

Autor:  rob1n [ 19 črc 2011 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

tu sem čistil je to tak měsíc zpátky, byla dost zasraná, ale teď je jak nová. Už fakt nwm co s tím, ten plyn mě trápí už od začátku.
V zimě je zatuhlej, sešlápnout jde s obtížema ale nevrací se. Je to záhada. Poraďte pls

Autor:  Malfis [ 19 črc 2011 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Promaž bowden. Jinak zkusit jiný kabely, svíčky a nakonec případně rozdělovač :?

Autor:  tomin [ 19 črc 2011 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Takhle: musis si byt jisty, ze to neni zapalovanim. Motor necuka v situaci kdy mu das zabrat na dvojku/trojku v NIZKYCH otackach ? Opravdu jen kdyz mas trosku pridano ?
Co filtr odvetrani ? Pokud neni meneny, vyndej ho z bloku, strc do igelit.pytliku, zatahni gumickou aby tam nesel vzduch a jed to zkusit.
(Malfis:rozdelovac na Zetecu bys hledal tezko, asi si myslel 2civku)

Autor:  rob1n [ 19 črc 2011 11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

je to fakt jenom když je trošku přidano, když se dá víc plynu na dvojku tak táhne jako ďábel bez problémů v celým spektru otáček. Stejně je to i u jinejch kvaltů. Jen mě prostě sere, když se musí jet 50km/h v obci tak to člověk drží fakt uplně minimum plynu a ono to cuká, můžeš mít trojku, čtyřku .. co chceš. I na zpátečku :D zapalování si nemyslím, že to je

Autor:  tomin [ 19 črc 2011 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Zkus to odvetrani. Co v zime hned po startu - nema to snahu zdechavat ?

Autor:  Standa [ 19 črc 2011 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

rob1n píše:
je to fakt jenom když je trošku přidano, když se dá víc plynu na dvojku tak táhne jako ďábel bez problémů v celým spektru otáček. Stejně je to i u jinejch kvaltů. Jen mě prostě sere, když se musí jet 50km/h v obci tak to člověk drží fakt uplně minimum plynu a ono to cuká, můžeš mít trojku, čtyřku .. co chceš. I na zpátečku :D zapalování si nemyslím, že to je


Tak v celém spektru ti to asi necuká, zkoušel jsi mimo obec třeba ve 4000 dát min. plynu jestli zacuká, vsadím se ,že necuká. Dělá ti to spíše do 2500 otáček což jsou zpravidla kabely, nebo svíčky.

Autor:  zde. [ 20 črc 2011 08:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Cau, hlavne az budes menit svicky tak se stav do fordu at Ti daji origo, zetec je na svicky dost choulostivy.

Autor:  spooon [ 22 črc 2011 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

co pomohlo mě (i když mi to cukalo v jiných režimech) bylo zkontrolování těsnosti přívodu vzduchu. Měl sem za MAFem prasklý sání, zalepil sem tmelem a nemám problém. Před tím sem vyměnil kabely, svíčky, filtry (palivovej, vzduchovej) a nakonec to byla taková kravina :-D

Autor:  ORCK [ 22 črc 2011 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Ja mel problem v tom, ze jsem mel spatny kabely ke svickam... :wink:

Autor:  balu [ 23 črc 2011 07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Vyndej svíčky a sundej na nich odtrh na 1 mm a máš po problému, těch 1,3 co udávají, je pro nové auto, když vše funguje na 1+, čidla tlaky atd. Když je větší odtrh tak ve vyšších točkách OK ale v nízkých motor tarokuje. :(

Autor:  NOVON [ 28 úno 2012 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Trošku to oživím chlopi..Jedu jen lehoučce na plynu např. v obci a když přidám,tak motor 2x cukne a začne normálně tahat..V jiných otáčkách to nedělá..
Taky pokud jede motor na volnoběh a prošlápnu plyn,tak motor zakucká..pokud to samé udělám v otáčkách např. 1500 ,tak to nedělá..
A poslední věc..Občas se mi po zastavení propadnou volnoběžné otáčky na 400 ,ale hned se to vzpamatuje na běžných 800 ot..

Dělá to na benzín i LPG..Zatím jsem měnil jen svíčky NGK PTR5A-13,vzdálenost elektrod jsem dal 1.2mm

Autor:  tomin [ 29 úno 2012 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

S plynem to mas tezky. To bys musel vedet jak presne vypada bohatost ve chvili cukani a to neni trivialka zjistit.
Idealne odzkouset ze to cukani dela i pri jezdeni jen na benzin (po resetu jednotky-> vymazani adaptaci -> odpojeni baterky).
Pak uz bude celkem jistota ze to bude neco na zapalovani. Zbyvaji ti kabely, civka.
Me tohle presne stejne delal jeden zapal. kabel. Obcas, vyjimecne to cuklo pri prechodu do tahu a jen v nizkych otackach.
Nad 2.5tis. jsem to nezaznamenal asi nikdy. Pri velkem zatizeni (obvzlast v prechodu do zatizeni kdyz se rychle meni bohatost smesi z hodne chude) a k tomu pri nizkych otackach (spatne promichani smesi)
je treba nejvetsi napeti pro preskok jiskry.

Autor:  jawarmaniak [ 18 dub 2012 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

Ahoj všem. Mám problém.
Za studena je motor naprosto OK, ale po ohřátí na provozní teplotu mezi 1500-2250 otáčkami můžu jen jen tak na půl plynu. Na plný plyn motor jednak cuká a jednak vůbec neakceleruje. Prostě sešlápnu plyn a jako by si motor říkal "mám opravdu přidat? Fakt to chceš, tak jo.. " a začne akcelerovat. Je to ale, jako jízda se zataženou ručkou. Vůbec se tomu motoru nechce. Kolem 2500 se chytne a pak už táhne normálně. Mám takový pocit, že párkrát taky střelil do výfuku. Moje soukromé podezření je vadné čidlo teploty vody. ŘJ neví, že je motor teplý a tak obohacuje směs ve snaze ohřát motor. Za studena OK, po ohřátí bohatá směs vadí, špatně hoří. Nespálené zbytky paliva pak zahoří ve výfuku - střílení. Může to být ono, nebo i něco jiného? Díky všem za radu.

P.S. nemá někdo v Brně diagnostiku?

Autor:  Wizzy [ 19 dub 2012 07:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání

To čidlo teploty vody můžeš proměřit i normálním multimetrem, někde tu najdeš hodnoty, co by to asi mělo ukazovat.
Tak jo, budu na tebe hodnej, je to tady: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=ect
Změř odpor, ty hodnoty nemusí být stejný, stačí když ověříš, že s rostoucí teplotou bude odpor čidla klesat.

Jinak to ale vůbec nemusí být tímto čidlem, řídící jednotka po zahřátí motoru mění strategii řízení motoru, snaží se o uzavřenou smyčku a problém může být např. v oblíbené lambdě (můj případ kdysi), která může být po smrti. Lambdu řídící jednotka za studena nebere v potaz, proto se to za studena chová způsobně. Samozřejmě diagnostika napoví nejvíc, ale leccos si můžeš změřit i vyzkoušet sám.

Jinak jak jsem to kdysi řešil já, je tady: viewtopic.php?f=5&t=7233

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/