fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
RARITA - při natankování plné to nejede!!! http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3431 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Návštěvník [ 06 zář 2005 11:31 ] |
Předmět příspěvku: | RARITA - při natankování plné to nejede!!! |
![]() Dokáže mi někdo poradit? Když natankuju plnou nádrž N95, motor pak značně škube, chcípá, prostě to nejede. Ihned mě napadlo - voda v benzínu - není, protože se to stalo u různých čerp. stanic, dále špatné víčko nádrže - zkusil jsem jezdit bez něj - problém trval. Po ujetí cca 10 litrů se to ztratí a auto jede zase úplně normálně (s klasickým kolísáním otáček ![]() Díky za rady (i když očekávám, že taková kravina se může stát jenom mně... A taky s dnešní cenou benzínu... proč bych tankoval plnou, že? ![]() |
Autor: | Nagant [ 06 zář 2005 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám stejný problém - viz mé příspěvky na http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... v%ED#30046 http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... +tah#25880 a zde http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#29119 Po nastartování, pokud mám ujeto někde nad 450 km auto netáhne, poskakuje, motor duní, vždy napětím skoro nedýchám abych dojel k pumpě. Vezmu plnou (do vypnutí čerpadla stojanu, řekněme 37-39l), někdy to jde hned normálně, ale častěji musím jakoby spotřebovat to, co bylo v nádrži před čerpáním (ujet typicky kolem 200 km). Kdybys na něco přišel, dej vědět, docela mne to trápí ![]() Uvažoval jsem taky o tom koupit gumový špunt, udělat do něj díru a zazátkovat jím nádrž - ale při té současné ceně benzínu nebudu riskovat. Tipoval bych to na odvzdušňovací ventil, co je přišroubovaný na tankovacím potrubí nádrže (probíráno v tématu "Zápach benzínu", ale nevím. ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 06 zář 2005 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
A když sundáš víčko prázdné nádrže, nasaje ti taky vzduch? mám tam celkem slušnej podtlak... |
Autor: | carPWR [ 06 zář 2005 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
spravne by tam mel byt naopak mirny pretlak...vypada to na ucpane odvetravaci potrubi ne? |
Autor: | Nagant [ 06 zář 2005 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Monroe, ano, nasaje a slyším nějaké mohutné zabublání, ale jen někdy, jindy je to bez jakéhokoli přisávání vzduchu. |
Autor: | Návštěvník [ 07 zář 2005 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
carPWR píše: spravne by tam mel byt naopak mirny pretlak...vypada to na ucpane odvetravaci potrubi ne?
no jestli myslíš odvzdušňovacítak to je snad možné... Ale jak se může ucpat? že by myš? ![]() |
Autor: | Tom69 [ 07 zář 2005 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
carPWR píše: spravne by tam mel byt naopak mirny pretlak...vypada to na ucpane odvetravaci potrubi ne?
Přetlak??? jak jsi na to přišel??? V nádrži by měl být atmosfériký tlak, nebo nejhůř mírný podtlak. |
Autor: | carPWR [ 07 zář 2005 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
no, jednak to pisou v SK (pri otevreni nadrze muze byt slyset zasyceni) a taky uz jsme se tu o tom jednou bavili a par lidi rikalo, ze maji pretlak mirny... nevim, jak jsi spis prisel na to, ze by tam mel byt mirny podtlak teda? |
Autor: | Slávek [ 07 zář 2005 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky se mi při odšpuntování nádrže ozve zasyčení a jednoznačně to vidím jako podtlak. Jak tak nad tím uvažuju, tak to vidím jako záměr - snížení obsahu benzínových par = zmenšení možnosti výbuchu ![]() |
Autor: | carPWR [ 07 zář 2005 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
1) ahoj kolego automate ![]() 2) covece ted si me nahlodal, musim to zkouknout, ale pokud by tam byl mirny podtlak, tak bych videl pricinu taky v tom, ze se chce zabranit vypusteni benzinovych par do okoli kvuli ohledu na ZP... |
Autor: | MV [ 07 zář 2005 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, už se to tu párkrát probíralo a několik lidí psalo, že mají v nádrži přetlak, já taky. Vždycky tedy tankuju při skoro prázdný nádrži, tak nevím jestli ten přetlak vzniká i třeba při tankování napůl plný nádrže. |
Autor: | Návštěvník [ 07 zář 2005 11:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja mám určite podtlak ... tiež mi nejde do hlavy ako tam môžete mať pretlak, keď je benzín z nádrže čerpaný preč ... ako tam môže potom vzniknúť pretlak ? |
Autor: | Standa [ 07 zář 2005 12:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Majo: Benzín je těkavá látka a tudíž jeho výpary mohou při ohřátí způsobit přetlak. Jestli je ovšem funkční odvětrávání benzínových výparu, tak je v nádrži možné očekávat mírný podtlak, který by tam správně měl být. Výpary jsou odsávané do sacího potrubí a podtlak v sání může po jízdě způsobit podtlak v nádrži. To Monroe: že auto nechce jet s plnou nádrží je hodně zvláštní, není to jen náhoda. Na kolika plných nádržích se problém vyskytl? To Nagnat: Když auto zrovna nejede po těch 450 km zkusil jsi někdy třeba jen povolit víčko a vyrovnat tlak v nádrži s okolním prostředím? |
Autor: | Toko [ 07 zář 2005 12:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přetlak může vzniknout třeba tím, že načerpáte benzín z podzemních nádrží, kde má nižší teplotu než je teplota okolí. Po načerpání do nádrže a jeho zahřátím na okolní teplotu stoupne tenze par a nádrž se může tlakovat. Kdy se tlak vyrovná nebo nebo naopak spadne do podtlaku pak samozřejmě závisí na okolní teplotě a tím kolik to auto najelo od tankování. |
Autor: | Nagant [ 07 zář 2005 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, zkoušel, někdy je to se zasyčením a s mohutným probubláním, někdy naprosto bez jakéhokoliv projevu. Naposledy, když k tomu došlo jsem to ovšem nezkoušel, při jízdě k pumpě jsem měl ovšem pocit, že jedu na nějaké zbytkové páry, jak to nejelo (kuckání, žádný tah). Přitom do vypnutí tankovací pistole jsem natankoval 37,9 l naturalu. Jakmile jsem natankoval, při odjezdu od benzínky sice také nějaké prkenné a tah nic moc, ale s tou cestou k pumpě se to nedá srovnat. Od tankování mám nyní najeto kolem 160 km a jede to již vcelku normálně, řekl bych, že se to postupně lepší. Zamýšlím sundat ten odvzdušňovací ventil, prověřit ho a případně na omezenou dobu nahradit nějakou propojovací trubičkou, abych věděl jistě, že je to tím. Pak sehnat jiný. Měřil jsem tlak na liště vstřikování a naměřil asi 180 kPa (se starým palivovým filtrem byl 150 kPa), nemám ale kvalitní manometr, určitě měří míň. |
Autor: | Standa [ 07 zář 2005 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Nagnat: Mám pocit, že máš asi v nádrži nějaký sajrajt. Kdyby to dělalo odvzdušnění tak se po natankování okamžitě situace změní. Jestli se to ale chová jak píšeš, tak bych uvažoval o demontáži nádrže a jejím propláchnutí. |
Autor: | Tom69 [ 07 zář 2005 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
carPWR píše: nevim, jak jsi spis prisel na to, ze by tam mel byt mirny podtlak teda?
Standa odpověděl za mně ![]() |
Autor: | Nagant [ 07 zář 2005 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando, ano, toho jsem se obával, že je nějaké svinstvo v nádrži a ucpává to čerpadlo. Nešlo by to bez demontáže, jen nějak odsát, přefiltrovat benzín a nalít zpět? Vím, asi je to blbost. Budu to tedy muset spojit s výměnou oleje a filtru v servisu, za necelých 1000 km mne čeká. |
Autor: | Návštěvník [ 07 zář 2005 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
to Standa: stále mám pocit že podtlak vzniknutý odčerpávaním takého objemu paliva by mal minimálne neutralizovať pretlak vzniknutý odparovaním, zatiaľ so skúseností s inými autami po otvorení nádrže sa buď nedeje vôbec nič, alebo je tam podtlak. ... ale asi to tak nebude všade - možno mám teda závadu aj ja, ale žiadne problémy ani pri plnej ani pri prázdnej nádrži som zatiaľ nezaznamenal. |
Autor: | Návštěvník [ 07 zář 2005 14:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Standa píše: To Majo: Benzín je těkavá látka a tudíž jeho výpary mohou při ohřátí způsobit přetlak. Jestli je ovšem funkční odvětrávání benzínových výparu, tak je v nádrži možné očekávat mírný podtlak, který by tam správně měl být. Výpary jsou odsávané do sacího potrubí a podtlak v sání může po jízdě způsobit podtlak v nádrži.
To Monroe: že auto nechce jet s plnou nádrží je hodně zvláštní, není to jen náhoda. Na kolika plných nádržích se problém vyskytl? To Nagnat: Když auto zrovna nejede po těch 450 km zkusil jsi někdy třeba jen povolit víčko a vyrovnat tlak v nádrži s okolním prostředím? Stalo se to třikrát... vícekrát jsem neměl odvahu tak trápit motor... Chová se to, jako by nešel vůbec beznín do motoru (nebo šlo menší množství)... nevím... Je to opravdu záhada... |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |