fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Omezovač otáček
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=35097
Stránka 1 z 2

Autor:  Hasan [ 24 led 2012 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Omezovač otáček

Zdravím :)
Mám escorta motor 1,6i zetec 16v r.v 97
Koupil jsem ho s popravenou automat.převodovkou. Tu jsem vyndal a přehodil tam klasickej manuál.Všechno funguje, ale mám problém s omezovačem otáček dál jak do 4tisíc mě nepustí. Když ale podřadím a brzdim motorem tak jde za 4tis normálně.. Prosím o radu jak se ho zbavit nebo nějak obejít???
Děkuju moc.. :)

Autor:  Walker [ 24 led 2012 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Dá...může za to řidící jednotka motoru, která je "automatová" .....jezdíš totiž na automatovej neutrál, a proto to víc nevytočíš, i kdybys ten plyn prošláp ....a proto ti to jde nastartovat, (díky propojce v konektoru voliče automatu)...když to s tou propojkou nastartuješ a pak jí rozpojíš za chodu, tak to půjde do otáček, ale zase nenatočíš (blokace startéru při zařazený rychlosti automatu)....jedno relé napojený na polohu startéru spínačky a kontaktama nahrazující onu propojku to pořeší....

Autor:  Hasan [ 25 led 2012 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Díky za radu, zkusím to pořešit .. :)

Autor:  Bumbak [ 28 čer 2012 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Walker píše:
Dá...může za to řidící jednotka motoru, která je "automatová" .....jezdíš totiž na automatovej neutrál, a proto to víc nevytočíš, i kdybys ten plyn prošláp ....a proto ti to jde nastartovat, (díky propojce v konektoru voliče automatu)...když to s tou propojkou nastartuješ a pak jí rozpojíš za chodu, tak to půjde do otáček, ale zase nenatočíš (blokace startéru při zařazený rychlosti automatu)....jedno relé napojený na polohu startéru spínačky a kontaktama nahrazující onu propojku to pořeší....


zdravim te...
prosim te,mam stejny problem,tzn. po prestavbe na manual me necha Zetec tocit jen 4000 otacek a nikdo si s tim nevi rady.Mohl by si mi ,prosim te, popsat podrobne,jak to vyresit s tim rele,jak si popisoval?Autoelektrikar nejsem,ale snad kdyz sem si dokazal prepajet pojistkovku,tak bych s tim snad taky pohnul...snad... :-)

Autor:  Walker [ 30 čer 2012 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

No jelikož je automat věc určená pro nižší vývojové větve primátů, tak je udělanej tak, že jde z bezpečnostního hlediska (aby nikdo nikam neodskákal) jde nastartovat jen v poloze voliče N a P...no a jelikož nedělá automatu (hydrospojce) dobře, když to bez rychlosti bude tůrováno do plnejch, tak je tam nastavenej "neutrálovej" omezovač na 4000 a konec...pokud dotyčný primát má dostatek inteligence na přesun páky do některý rychlosti (1,2.3,D,R), tak tím odblokuje omezovač na normální mez a taky si zablokuje startér...no a jelikož automat v tvým autě už není a auto ti startuje, tak už někdo tu záležitost částečně objevil...zřejmě na kabelovým svazku s konektorem k voliči převodovky musel udělat nějakou propojkou simulaci stavu neutrálu...no a jak jsem psal...jedno spínací relé, který jedním vývodem cívky napojíš na + vývod poslední polohy spínačky (starter) a druhým na kostru dostaneš obvod kterej se sepne jen v době držení klíčku v poloze startování...a spínací kontakty napojíš do tý propojky...prostě ji přerušíš a vložíš do ní ty spínací kontakty...tím získáš stav, kdy v momentě otočení klíčku do polohy starter se nasimuluje "automatovej neutrál" a starter se roztočí (odblokuješ tu ochranu) a jak pustíš klíček, relé se rozepne a tu propojku přeruší, tím se pro řídící jednotku "zařadila" některá rychlost a ochrana sníženýho omezovače se odpojila...větší lopatu na větší polopatismus už asi nenajdu... :D

Autor:  Bumbak [ 01 črc 2012 15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Walker píše:
...větší lopatu na větší polopatismus už asi nenajdu... :D


..ja myslim,ze to bylo vysilujici,diky :-) moje prestavba byla jeste ze SRN origo od Forda,ale omezovac tam vyresili zapisem do RJ,kde ho proste a jednoduse zakazali.Bohuzel mi vyvarovali podlahu a odpojenim baterky se RJ natvrdo zrestartovala zrejme do puvodniho stavu,kde je omezovac povolen.Trva mi to cca 5-6 mesicu,jezdit jsem se s tim uz naucil/ i kdyz priznavam,ze obcasny chod nad 4tts mi chybi zejmena pri predjizdeni/,ale nenasel sem dosud nikoho z diagnostikou,kdo by dokazal v RJ prepsat omezovac na OFF.Princip tvyho navodu jsem pochopil,ale ja osobne se nepovazuju za dostatecne schopnyho vytahnout draty "odnekud" a propojit to s "necim"...udelam si na Escu dost veci,ale tohle /elektrika/ je objektivne nad moje sily,diky za snahu ;-)
nenasel by se tu nekdo z Usteckyho kraje,kdo by se mi na ten omezovac podival,please ???? Prizpusobim se,prijedu,zaplatim...HELP,HELP

Autor:  Fulda [ 01 črc 2012 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Měl bych ř.jednotku pokud potřebuješ.viewtopic.php?f=2&t=37042

Autor:  tomin [ 02 črc 2012 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Jestli on to nebude mit na EEC V (coz se do Esek davalo pokud byl v automatu).
To by take vysvetlovalo tu hlasku o tom ze ve Fordu "neco prepsali". U 4ky by to totiz nebylo mozne (tam je neprepisovatelna ROM)
Bumbak: pripadne vyfot stitek na tve EEC jednotce a posli ho.

Autor:  Bumbak [ 02 črc 2012 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

tomin píše:
... vyfot stitek na tve EEC jednotce a posli ho.

..jj,hned zitra ji blejsknu a dam sem...diky za snahu :-)

Autor:  Bumbak [ 03 črc 2012 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

tohle je jediny cislo na RJ...zkusil sem i sundat tu plechovou krytku,ani na plastovym konektoru nic neni...je tam neco lehce bezbarve vyrazenyho,ale necitelny

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  tomin [ 03 črc 2012 12:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

95ab-12a650-lc je pro automat.
Hardware: LPE-101
Catch code je "LESS", origo soft je "ABKJAAZ"
Chtelo by to tedy overit jestli je v jednotce nahrany tento soft pro automat
a pokud ano, musel bys ji okecat prepojenim nejakeho snimace volice rychlosti apod.

Autor:  Bumbak [ 03 črc 2012 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

tomin píše:
95ab-12a650-lc je pro automat...okecat prepojenim nejakeho snimace volice rychlosti apod.

dik..jak zjistit zda jde o origo soft?Klasickou UNI diagnostikou,nebo pouze Fordackou?
nelze treba jen prepsat hodnotu otacek pro omezovac?

Autor:  Bumbak [ 03 črc 2012 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

to je ten konektor,vic z toho fakt nevydoluju :-(


Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  tomin [ 03 črc 2012 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Bumbak píše:
dik..jak zjistit zda jde o origo soft?Klasickou UNI diagnostikou,nebo pouze Fordackou?
Predpokladam ze IDS to umi, nebo Fordiag. Jinde jsem vypis softu nevidel. Pomoci univ.OBDII to nevyctes.
Prepsat jen otacky je podle me v risi snu. Kdo bude ve svete tunit 1.6ku s automatckou prevodovkou ? :-)

Autor:  Walker [ 03 črc 2012 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

mno já furt nechápu kde je problém....někde kolem řadící páky se ti povaluje původní konektor od toho automatovýho voliče rychlostí...zapojení relé jsou 4 dráty z nichž 3 už máš na místě, zbývá ti jen dotáhnout poslední drát k tomu od spínačky ze startovací poslední polohy...jinak to asi nedáš...přivedením "kostry" na vstup řj ti "povolí" nastartovat (stejnej okruh blokace startu jako u imobilizeru) a nastaví omezovač na 4000..odpojením toho pinu řj za chodu motoru ti odblokuje omezovač a zablokuje start..to celý řeší jedno relátko v ceně 100kč a něco práce kolem...přesoftování řj už je ninimálně dražší a prakticky nemožný..výměna je taky dražší + problémy s imobilizérem....minimálně už 3 lidi z fora to tu už tak maj a fungujou...

Autor:  Bumbak [ 03 črc 2012 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Walker píše:
mno já furt nechápu kde je problém...minimálně už 3 lidi z fora to tu už tak maj a fungujou...


..ja sem ti taky odepisoval,ze jsem v principu pochopil,jak to myslis,ale autoel. je pro me s vyjimkou vymeny cidla nebo podobnejch blbin /max. vykon bylo prepajeni pojistkovky/ , spanelska vesnice...rika se,ze kazdej umi neco a ja proste hold neumim tohle.Proto sem tu zadal o HELP,zda by se i na to nekdo nepodival.Taky se rika,ze kdyz se clovek cpe do neceho,cemu nerozumi,zrejme ve vysledku nadela vic pruseru nez uzitku..ja budu velmi rad ten minimalne "ctvrtej" a budu chvalit tvuj napad az do nebes,ale...
P.S. odkryl sem tunel okolo razeni a a krome dratu k oknum a ke kufru po jinym konektoru ani stopy..ver mi,ze kdybych si sam dal aspon trochu nadeji na uspech s tim rele,tak se do toho pustim okamzite ;-)

Autor:  Radek124 [ 03 črc 2012 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

a co takhle sehnat řídící jednotku z mondea MKII 1.6 to by mělo mýt EECV a k tomu příslušný chip do klíče?

Autor:  Walker [ 03 črc 2012 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

plus vyměnit půlku elektriky...automatová řj a automatová elektrika se dost liší od běžný...navíc když je neschůdná nejlehčí a elegantní cesta minimálního odporu, tak si nedovedu představit realizaci tohoto...

Autor:  Antony [ 03 črc 2012 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Když by se ti chtělo přiject do Kralovic, klidně ti tam relé připojim.Máš to kolem 70km.

Autor:  Bumbak [ 04 črc 2012 07:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezovač otáček

Antony píše:
Když by se ti chtělo přiject do Kralovic, klidně ti tam relé připojim.Máš to kolem 70km.

..hodne vazne nad tim premyslim,diky za nabidku..kolik je orientacne cena a kdy by se ti to asi tak hodilo?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/