fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Pri vychladlem motoru nestartuje http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=35157 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mikirc [ 30 led 2012 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Pri vychladlem motoru nestartuje |
Zdravim, forum jsem prohledal ale prisel jsem spise na to, ze vice lidi ma problem nastartovat za tepla jak za studena. Muj problem je takovy, ze kdyz je motor studeny tak mu trva dost dlouho nez nastartuje, nekdy az na 2 pokus. Nekdy pomuze zavadit o plynovy pedal, jindy motor chytne presne v okamzik, kdy vypnu starter. Jak motor nastartuje bezi jako hodinky. A kdyz ho hned po nastartovani vypnu, tak potom chytne da se rict okamzite, Protoze nikdy nechytne na prvni zazech ve valci. Vsechny cidla na teplotu nova, kabely i svicky OK, diagnostika nic nehlasi. Benzin je vzdy natlakovany a do motoru jde, i jiskry to haze, ikdyz nekdy pri tom startovani ne moc presvedcive. Kdyz jsme vsechny svicky vyndali, dali je na kostru a zkusilo se nastartovat, tak neskakaly uplne asi jak by asi mely, ale kdyz jsem klicek vypnul, a motor se jeste tocil tak zacaly skakat jakoby casteji. A to hlavni co je mi divne je to, ze cim je vetsi mraz tim lepe to chyti, takze pri -20°C motor chytne podstatne rychleji nez pri +20°C, ikdyz v tom mrazu starter toci pomaleji. |
Autor: | mikirc [ 26 dub 2012 08:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Mel bych dotaz na to co se deje pri startovani motoru. Nestartuje jak mapopsane vyse. Kdyz auto rozjedu z kopce a ikdyz jede krokem, a motor je studeny tak pres spojku chytne na prvni otacku, takze hned. na webu u EEC jsem nasel jen -napájení EEC a palivového čerpadla -pomalý a nepravidelný PIP signál z rozdělovače -signál z MAF/MAP nízký a nepravidelný -hodnota TPS: uzavřeno -lambda: chudá směs coz je co dela pred startovani, ale co se deje kdyz zapnu starter. Dalsi cojsem se docetl, ze pri startovani jde do motoru nehorazne mnozstvi benzinu a pokud tam je opravdu vpustene tak jej svicky nedokazi zapalit. Ale nevim proc. Svicky jsou vporadku, zkouseli jsme i zmenit vzdalenot elektrod, ale nic nepomohlo. Dlouho trva nez motor nastartuje. A kdyz semu to nepodari do urcite doby tak se uchlasta. |
Autor: | Standa [ 26 dub 2012 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Podle toho jak píšeš, že když nestartuješ ale pustíš ho z kopce a naskočí hned, bych typoval problém někde v elktrice. Když stratuješ přes startér tak teče velký proud v obvodu startéru a možná to ovlivnuja nějaké obvody, prořízení motoru, zapalování a pod. Prošel bych všechny kostry, konektory, jestli není někde velký přechodový odpor. Při startování můžeš zapomenout na Lambdu, ta se zapojí do obvodu až po zahřátí. TPS je čidlo na klapce a když startuješ bez zmáčknutí plynového pedálu tak je OFF. PIP signál z rozdělovače je OK jinak by motor nejel pravidelně, je to signál pro zapálení jiskry MAF/MAP je to stéjné kdyby nebyl OK tak nenastartuješ lehce ani z kopce. ŘJ+palivové čerpadlo musí být pod napětím, jinak to nepojede. |
Autor: | tomin [ 26 dub 2012 10:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Jestli fakt sedi ten projev s tim ze presne ve chvili kdy pustit starter tak to zacne zapalovat znatelne lepe, tak bych zkontroloval vse kolem napajeni civky/zapalovani. Jake je na ni napeti pri startovani ? ... Idealne osciloskop. Pokud neni, tak promerit ohmetrem draty od +baterky az k napajeni civky/edisu a to same ale na kostrach. Tedy od -baterky po edis/tfi/... Pak i kostreni (k EDISu, pripadne TFI krabicce, ...) Tim ze to budes merit od +baterky, budes promerovat celou cestu vcetne pojistkovky atd. Vzdy se na dratech/prechodech trochu napeti ztrati, ale nesmi byt na civce napr. 8V. Jeste mi napada zkusit vymenit civku. Na EDIS bych se nebal dat civku treba z favorita (silna, velke proudy). Na starsi systemy radsi civku z neceho starsiho, co jeste NEmelo el.system. Na el.systemech jsou civky v velkym proudem a pocita se s tim, ze proud omezi az ten el.system. Nahod schema tveho motoru. |
Autor: | mikirc [ 26 dub 2012 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
se schematem bude problem, protoze jsem ho nikdy nenasel, vesmes na motor LJB jsem nenasel nic. Ma to EFI 8ventilu a EDIS |
Autor: | tomin [ 26 dub 2012 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Tady to mas. Hledal jsem to hodinu, mam u tebe pivo Schema Zapojeni EEC IV |
Autor: | eftik [ 11 kvě 2012 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Zacinam mit podobny problem. Auto jsem vzivote nestartoval vicekrat nez napoprve bez plynu. Ted kdyz stoji na slunci a ve vedru se studenym motorem, musim mu pomoct plynem...Pak uz chyta pokazde. Kdyz je venku trosku zima-po ranu,pres den treba pod mrakem, nebo v zime absolutne bez problemu. Mam podezreni na volnobezny ventil, v krizovatkach mi pada volnobeh k 500 ot,min a pak si prida sam na 900-nechcipa. V teplem pocasi jakoby chce chytit na prvni start,ale chybi tam ten impuls jakoby pridani plynu... |
Autor: | tomin [ 20 kvě 2012 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
mikirc píše: Tak jsem meril. Meril jsem tak, ze jsem do konektoru, ktery se zapojuje do edis, zapojil zarovku H4 (jen jedno vlakno) na kontakty 8 a 9, zapnul zapalovani a napeti na zarovce bylo o 1V nizsi nez na baterce. Kdyz jsem + prepojil na konektor do civky tak ztrata byla asi 0.8V. Dalsi vec co mi nejde do hlavy je ta, ze kdyz jsem meril cestu od relatka (vyvod 87) po konektor (vyvod 8) tak jsem nameril odpor 50kohm coz nejak nechapu, kde to tam je. To nejak nesedi. Jednou mas na vyvodu 8 edisu normalne napeti (zarovka sviti proti kostre) a podruhe rikas ze mas na privodu stavy k vyvodu 8 odpor 50K. To by tam nebyla 12V a zarovka by nesvitila. mikirc píše: A jeste otazka, na te oznacene ceste, je nejaka pojistka? Protoze v pojistkove skrini zadna takova neni k tomu urcena. Mam tam jen pojistku na zapalovani, ta to asi nebude a pak pojistku INJ ta bude asi na vstriky, ale ta to taky neni. Pojistka by tam byla zakreslena. Asi bude mimo toto schema, jeste pred svorkou "30" a to by tedy mohla byt ta o ktere mluvis jako "pro zapalovani"
|
Autor: | mikirc [ 20 kvě 2012 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Jo ja tam zapomel dopsat jednu vec. Kdyz zapnu zapalovani je na pinu 8 normalni napeti, kdyz zapojim zarovku je tam ztrata 1V. Kdyz vypnu zapalovani a vyndam relatko zapalovani a merim tedy pouze odpor cesty z pinu relatka 87 k pinu edis 8 tak mi to ukazuje tech 50kohm. Takze ten odpor se ztrati v okamziku sepnuti relatka zapalovani. Otazkou je jestli ten drat je na to relatko napojen primo nebo vede jeste pres neco. |
Autor: | mikirc [ 02 čer 2012 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pri vychladlem motoru nestartuje |
Dneska jsem udelal test. Zapnul jsem klicek a plusovy drat co vede do civky, jsem jeste navic pripojil na baterii pres ampermert. Ampermetr ukazoval pri startovani, ze pres nej tece proud 0,5A. Ale chovani motoru se nijak nezmenilo. Start stejny, i za behu se choval stejne. Na civce bylo pri startovani a odpojenych vstikovaci (aby motor nechytl, cerpadlo jelo) 10V nevim jestli je to dost nebo malo. Druhy volmetr mam bez baterky takze jsem nemohl merit oboji a delal jsem to sam. Jeste mne napadlo, odpojit volnobezny ventil. Pridal jsem trosku plynu, opravdu jen trosku aby se naplo plynove lanko a aby se klapka otevrela asi tak o 1mm i mene a chytlo to lepe, ikdyz to muze byt tim ze, jsem to uz mel nastartovane 5 minut pred tim. Takze zitra zkusim odpojit volnobezny ventil, nebo spise hadici od nej, pricpat ji rukou a zkusit nastartovat. Jestli nahodou pri startovani a pokledu napeti neblbne a spatne se neotevira. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |