fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Zkusenosti se zapalovacimi svickami Brisk http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3517 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 16 zář 2005 14:46 ] |
Předmět příspěvku: | Zkusenosti se zapalovacimi svickami Brisk |
Zdravim. Mate nekdo zkusenosti se zapalovacimi svickami Brisk pro Ford Escort 1.6 ? Jedna se o typy RR15YC-1 (medene, cena cca 100 Kc) a RR15YPP-1 (platinove, cena cca 200 Kc). Neco malo jsem tady na foru nasel, ale zajimaly by mne zkusenosti konkretne s temito svickami. Jak vam to jezdilo, a jak dlouho ? |
Autor: | mrazik [ 16 zář 2005 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Už se to tu několikrát probíralo a radím rozhodně nedávat !!! Jedině original Motorcraft platinové - auto s nima jezdí bez problémů, volnoběh v pohodě a naní problém s nimi najet i 60tisíc Km. Spousta lidí už se přesvědčilo, že jiné svíčky odejdou dost brzo, volnoběh kolísá atd. |
Autor: | skacpi [ 16 zář 2005 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Máš pravdu a doporučuji Motorcraft z vlastní zkušenosti. |
Autor: | balu [ 16 zář 2005 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nyní budu u toho asi vůl , ale s platinkou jsem se do koupě FERDY nesetkal, takže po vyndání svíček jsem je opucoval a bez optiky na nose zjistil nějaké malé opaly na kontaktech/ nevěděl jsem že je to platinum/ pilníčkem začistil sešteloval odtrh 1.3mm, a namontoval. Mám na nich nalítáno přez 6000km, a nyní mé poznatky. Motor startuje bez problému na drc ,naběhne na 1500ot. a po chvilce klesne na900ot a nekolísá , bez problému je když řídí manželka,kdy tahne bez nějakého cukání od 1500ot., spotřeba je 6.5 - 8.5l/100km dle jízdy , při sešlápnutí plynu , okamžitě motor bez námitek jde do otáček. Jsem si vědom toho , že při výměně oleje bude třeba vyndat a seřídit i svíčky. Takže kterou značku /důležitá je tepelná hodnota/ volit , tu nebo onu? Brisk a = 100Kč - 20000 km Motorcraft a= 300Kč - 60000km Nebo nějaké jiné? oni to mají dobře vykalkulovaný Myslím , že kvalita je stejná, platí stejné normy. Nebo jsem stále , i po popisované zkušenosti v mé káře vůl? |
Autor: | Návštěvník [ 16 zář 2005 22:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady koukam toho moc nevite,Platinovy svicky maji zivotnost 70 a vice tisic! A je jedno jaka znacka,pokud je cela zapalovaci soustava v poradku,hlavne kabely.Brisky v platine na Fordech fungujou,daval sem je do par scorpionu a to jak 8mi tak 16ti ventilu a zatim ani jeden problem.Problematicky jsou tuningovy ZCcka,auto sice jede lip,ale udavana zivotnost je nesmysl,po 5-6 tis je po nich,upalujou se a vytrhava se matros a v zime na studenym motoru to vynechava a cuka auto....ale je fakt,ze Motorcrafty Platin mam uz 130 000km a zadnej problem,uz sem je parkrat vymenil(Champion,Brisk ZC ,NGK) a zas sem vratil origo,sametovej beh a nizsi spotreba... Championky brali o litr vic.... |
Autor: | Dawe [ 17 zář 2005 00:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Doktore nic proti, ale tady jde o Zeteca a jestli do toho jsi nekdy daval Brisky, (silne pochybuju) tak bych se Ti jako majitel opravdu podekoval |
Autor: | mrazik [ 17 zář 2005 11:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
DoktorF no ještě, že jsi nám to vysvětlil . Zaměňovat 16V motor ve Scorpiu se Zetecem ? Oba rozdílné motory, rozdílné konstrukce. Ono jde o to, že Zetec pracuje s vyšším napětím na cívkách, kabelech a svíčkách a proto jsou nutné platinové a nejlépe od Motorcraft. Ta má životnost 60 tisíc jsem bral jako minimum. |
Autor: | Návštěvník [ 19 zář 2005 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to se omlouvam,obcas neco zapomenu napsat... Do Escorta a Mondea sem je samozrejme taky daval a NO problem,ale lepsi alternativa jsou Densa.. |
Autor: | Dawe [ 19 zář 2005 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
DoktorF píše: Do Escorta a Mondea sem je samozrejme taky daval a NO problem,ale lepsi alternativa jsou Densa..
Hmm tak jo no.... Co dodat - tohle doma nezkousejte |
Autor: | hameluk [ 19 zář 2005 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mnoho zkušeností nemám, ale zkoušel jsem NGK - šly ven po pár stech km. Vyměnil jsem za Motorcrafty a v pohodě - jak mávnutím kouzelného proutku - otáčky v pohodě, žádné kolísání, bezproblémové studené i teplé starty... Jen pro přesnost - nemám Zeteca, ale jen 8V PTE. |
Autor: | sedloň [ 19 zář 2005 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
jedine Motorcraft! kdyz mi zacal blbnout volnobeh,vymenil sem svicky za platinovy NGK.jedna stala 320kc.to vydrzelo chvili.pak vymeny volnobeznaho ventilu cca 1600kc ve fordu.zas chvili klid.a pak to zaclo.vodkourily se 2 ,,platinovy NGkcka,,.tak na radu kamose mechanika od fordu:-) sem dal sadu kabelu a origos svicek.cena cca1800kc.a houno.otacky blbly porad.pak kamos zjistil ze mam netesnost na parohach sani a bloku motoru!vymena tesneni 2ks a gumicky na vstrikach cca 1500 i s praci. takze kdyt to tak vezmu sem vyhodil prachy za platinovy NGK a volnobeznej ventil!tak na to taky bacha! jinak kdyz sem schanel svicky,tak sem chtel ty 3packovy a od brisku se na zetec-ky snad ani nedelaj! |
Autor: | Dawe [ 19 zář 2005 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sakra kde ty svicky nakupujete ? V Praze se daj koupit origo motorcrafty u Forda jedna za 250 Kc vcetne dane. Tzn nechate tam presnej litr misto 1600, 1800 a dalsich castek co pisete. |
Autor: | sedloň [ 20 zář 2005 08:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
no,vono uz dneska neplati ze neoriginal je levnejsi nez origos!kdyz se kouknete na autokelly tak to budete cumet!ty sou nejdrazsi!treba sada na spojku u kelly je od 3200(naka sra*cka) az po 6500(sachs) a origos neco kolem 4500-5000.ted nevim presne. tak se nediv ze nekdo da za ,,supr platinovy svicky,, 3-4kila za kus a pak to za chvili vyhodi z auta,pac tam jdou jen motorcrafty!je to v podvedomi lidi ze se nechaj nalakat tim co je drazsi to je lepsi!ne vzdycky je tohle pravda! |
Autor: | Návštěvník [ 24 zář 2005 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
A proto je takove forum,aby se to lidi dozvedely... |
Autor: | Návštěvník [ 29 zář 2005 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | iridium? |
mrazik píše: Už se to tu několikrát probíralo a radím rozhodně nedávat !!! Jedině original Motorcraft platinové - auto s nima jezdí bez problémů, volnoběh v pohodě a naní problém s nimi najet i 60tisíc Km. Spousta lidí už se přesvědčilo, že jiné svíčky odejdou dost brzo, volnoběh kolísá atd.
co tam dát tady ty? http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ=DMA&showid=5165 myslíš že by byly v poho? Nepoužívá je tady někdo? |
Autor: | Návštěvník [ 29 zář 2005 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | oprava odkazu:) |
soráč http://www.autodoplnky.cz/index1.php?ty ... ozi=265487 |
Autor: | mrazik [ 29 zář 2005 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jedině Motorcraft, vyhneš se problémům, věř mi a nejen mě. |
Autor: | Návštěvník [ 29 zář 2005 17:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
já jenom jesli s nima nema nekdo nějaký zkušenosti,podle tý specifikace vypadaj dost dobře,ale ta cena je šílená |
Autor: | MV [ 29 zář 2005 17:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky nechápu, že pořád se někdo snaží experimentovat se svíčkama. Jakej je vůbec důvod - jestli to třeba s jinou svíčkou nebude "suprově tahat vodspodu", "pojede jak kráva" atd. A nebo budou levnější? O kolik? Svíčky se nemění každej týden, tak i vyšší cena originálů se vyplatí a je to bez starosti. |
Autor: | Návštěvník [ 29 zář 2005 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to vidím tak,že mi svíčky zajištujou spalování směsi,čím líp jí dokážou zapálit,tím líp.Výšší výkon,líp spaluje=menší zasírání kanálu a potažmo i menší spotřeba když RJ vyhodnotí lepší spalování a namíchá chudší směs.Uvědom si že ty svíčky co výrobce doporučuje je doporučuje 9 let!!A za tu dobu si myslim že technika asi trochu pokročila.Taky ti ford nebude dávat prachy do vývoje součastek na 9 let staryho křápa,nota bene už ho ani nevyrábí.Ja sem přes auta laik,spíš dělam do PC ale nejsem idiot.Prostě sem se jen chtěl zeptat jesli ji někdo nemá v autu a o zkušenosti a o tom to tady snad je ne? Co myslíš? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |