fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zkusenosti se zapalovacimi svickami Brisk
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3517
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 16 zář 2005 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Zkusenosti se zapalovacimi svickami Brisk

Zdravim. Mate nekdo zkusenosti se zapalovacimi svickami Brisk pro Ford Escort 1.6 ? Jedna se o typy RR15YC-1 (medene, cena cca 100 Kc) a RR15YPP-1 (platinove, cena cca 200 Kc). Neco malo jsem tady na foru nasel, ale zajimaly by mne zkusenosti konkretne s temito svickami. Jak vam to jezdilo, a jak dlouho ? :lol:

Autor:  mrazik [ 16 zář 2005 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Už se to tu několikrát probíralo a radím rozhodně nedávat !!! Jedině original Motorcraft platinové - auto s nima jezdí bez problémů, volnoběh v pohodě a naní problém s nimi najet i 60tisíc Km. Spousta lidí už se přesvědčilo, že jiné svíčky odejdou dost brzo, volnoběh kolísá atd.

Autor:  skacpi [ 16 zář 2005 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Máš pravdu a doporučuji Motorcraft z vlastní zkušenosti.

Autor:  balu [ 16 zář 2005 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

Nyní budu u toho asi vůl , ale s platinkou jsem se do koupě FERDY nesetkal, takže po vyndání svíček jsem je opucoval a bez optiky na nose zjistil nějaké malé opaly na kontaktech/ nevěděl jsem že je to platinum/ pilníčkem začistil sešteloval odtrh 1.3mm, a namontoval. Mám na nich nalítáno přez 6000km, a nyní mé poznatky. Motor startuje bez problému na drc ,naběhne na 1500ot. a po chvilce klesne na900ot a nekolísá , bez problému je když řídí manželka,kdy tahne bez nějakého cukání od 1500ot., spotřeba je 6.5 - 8.5l/100km dle jízdy , při sešlápnutí plynu , okamžitě motor bez námitek jde do otáček. Jsem si vědom toho , že při výměně oleje bude třeba vyndat a seřídit i svíčky. Takže kterou značku /důležitá je tepelná hodnota/ volit , tu nebo onu?
Brisk a = 100Kč - 20000 km
Motorcraft a= 300Kč - 60000km
Nebo nějaké jiné? oni to mají dobře vykalkulovaný
Myslím , že kvalita je stejná, platí stejné normy.
Nebo jsem stále , i po popisované zkušenosti v mé káře vůl?

Autor:  Návštěvník [ 16 zář 2005 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tady koukam toho moc nevite,Platinovy svicky maji zivotnost 70 a vice tisic!
A je jedno jaka znacka,pokud je cela zapalovaci soustava v poradku,hlavne kabely.Brisky v platine na Fordech fungujou,daval sem je do par scorpionu a to jak 8mi tak 16ti ventilu a zatim ani jeden problem.Problematicky jsou tuningovy ZCcka,auto sice jede lip,ale udavana zivotnost je nesmysl,po 5-6 tis je po nich,upalujou se a vytrhava se matros a v zime na studenym motoru to vynechava a cuka auto....ale je fakt,ze Motorcrafty Platin mam uz 130 000km a zadnej problem,uz sem je parkrat vymenil(Champion,Brisk ZC ,NGK) a zas sem vratil origo,sametovej beh a nizsi spotreba... Championky brali o litr vic....

Autor:  Dawe [ 17 zář 2005 00:19 ]
Předmět příspěvku: 

Doktore nic proti, ale tady jde o Zeteca a jestli do toho jsi nekdy daval Brisky, (silne pochybuju) tak bych se Ti jako majitel opravdu podekoval :wink:

Autor:  mrazik [ 17 zář 2005 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

DoktorF no ještě, že jsi nám to vysvětlil :-D . Zaměňovat 16V motor ve Scorpiu se Zetecem ? Oba rozdílné motory, rozdílné konstrukce. Ono jde o to, že Zetec pracuje s vyšším napětím na cívkách, kabelech a svíčkách a proto jsou nutné platinové a nejlépe od Motorcraft.
Ta má životnost 60 tisíc jsem bral jako minimum.

Autor:  Návštěvník [ 19 zář 2005 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to se omlouvam,obcas neco zapomenu napsat... :lol:
Do Escorta a Mondea sem je samozrejme taky daval a NO problem,ale lepsi alternativa jsou Densa.. :wink:

Autor:  Dawe [ 19 zář 2005 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

DoktorF píše:
Do Escorta a Mondea sem je samozrejme taky daval a NO problem,ale lepsi alternativa jsou Densa.. :wink:


Hmm tak jo no....

Co dodat - tohle doma nezkousejte :lol:

Autor:  hameluk [ 19 zář 2005 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

Já mnoho zkušeností nemám, ale zkoušel jsem NGK - šly ven po pár stech km. Vyměnil jsem za Motorcrafty a v pohodě - jak mávnutím kouzelného proutku - otáčky v pohodě, žádné kolísání, bezproblémové studené i teplé starty... Jen pro přesnost - nemám Zeteca, ale jen 8V PTE.

Autor:  sedloň [ 19 zář 2005 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

jedine Motorcraft!
kdyz mi zacal blbnout volnobeh,vymenil sem svicky za platinovy NGK.jedna stala 320kc.to vydrzelo chvili.pak vymeny volnobeznaho ventilu cca 1600kc ve fordu.zas chvili klid.a pak to zaclo.vodkourily se 2 ,,platinovy NGkcka,,.tak na radu kamose mechanika od fordu:-) sem dal sadu kabelu a origos svicek.cena cca1800kc.a houno.otacky blbly porad.pak kamos zjistil ze mam netesnost na parohach sani a bloku motoru!vymena tesneni 2ks a gumicky na vstrikach cca 1500 i s praci.
takze kdyt to tak vezmu sem vyhodil prachy za platinovy NGK a volnobeznej ventil!tak na to taky bacha!
jinak kdyz sem schanel svicky,tak sem chtel ty 3packovy a od brisku se na zetec-ky snad ani nedelaj!

Autor:  Dawe [ 19 zář 2005 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

Sakra kde ty svicky nakupujete ?

V Praze se daj koupit origo motorcrafty u Forda jedna za 250 Kc vcetne dane. Tzn nechate tam presnej litr misto 1600, 1800 a dalsich castek co pisete.

Autor:  sedloň [ 20 zář 2005 08:18 ]
Předmět příspěvku: 

no,vono uz dneska neplati ze neoriginal je levnejsi nez origos!kdyz se kouknete na autokelly tak to budete cumet!ty sou nejdrazsi!treba sada na spojku u kelly je od 3200(naka sra*cka) az po 6500(sachs) a origos neco kolem 4500-5000.ted nevim presne.

tak se nediv ze nekdo da za ,,supr platinovy svicky,, 3-4kila za kus a pak to za chvili vyhodi z auta,pac tam jdou jen motorcrafty!je to v podvedomi lidi ze se nechaj nalakat tim co je drazsi to je lepsi!ne vzdycky je tohle pravda!

Autor:  Návštěvník [ 24 zář 2005 13:09 ]
Předmět příspěvku: 

A proto je takove forum,aby se to lidi dozvedely... :P

Autor:  Návštěvník [ 29 zář 2005 17:15 ]
Předmět příspěvku:  iridium?

mrazik píše:
Už se to tu několikrát probíralo a radím rozhodně nedávat !!! Jedině original Motorcraft platinové - auto s nima jezdí bez problémů, volnoběh v pohodě a naní problém s nimi najet i 60tisíc Km. Spousta lidí už se přesvědčilo, že jiné svíčky odejdou dost brzo, volnoběh kolísá atd.


co tam dát tady ty? http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ=DMA&showid=5165
myslíš že by byly v poho?

Nepoužívá je tady někdo?

Autor:  Návštěvník [ 29 zář 2005 17:18 ]
Předmět příspěvku:  oprava odkazu:)

soráč :-) http://www.autodoplnky.cz/index1.php?ty ... ozi=265487

Autor:  mrazik [ 29 zář 2005 17:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jedině Motorcraft, vyhneš se problémům, věř mi a nejen mě.

Autor:  Návštěvník [ 29 zář 2005 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

já jenom jesli s nima nema nekdo nějaký zkušenosti,podle tý specifikace vypadaj dost dobře,ale ta cena je šílená :shock:

Autor:  MV [ 29 zář 2005 17:55 ]
Předmět příspěvku: 

Taky nechápu, že pořád se někdo snaží experimentovat se svíčkama. Jakej je vůbec důvod - jestli to třeba s jinou svíčkou nebude "suprově tahat vodspodu", "pojede jak kráva" atd. A nebo budou levnější? O kolik? Svíčky se nemění každej týden, tak i vyšší cena originálů se vyplatí a je to bez starosti.

Autor:  Návštěvník [ 29 zář 2005 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Já to vidím tak,že mi svíčky zajištujou spalování směsi,čím líp jí dokážou zapálit,tím líp.Výšší výkon,líp spaluje=menší zasírání kanálu a potažmo i menší spotřeba když RJ vyhodnotí lepší spalování a namíchá chudší směs.Uvědom si že ty svíčky co výrobce doporučuje je doporučuje 9 let!!A za tu dobu si myslim že technika asi trochu pokročila.Taky ti ford nebude dávat prachy do vývoje součastek na 9 let staryho křápa,nota bene už ho ani nevyrábí.Ja sem přes auta laik,spíš dělam do PC ale nejsem idiot.Prostě sem se jen chtěl zeptat jesli ji někdo nemá v autu a o zkušenosti a o tom to tady snad je ne?

Co myslíš?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/