fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=35593 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | twinkie010 [ 08 bře 2012 10:34 ] |
Předmět příspěvku: | podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Zdravím, snažím se ušetřit s mazdou každou decku naturalu ale bojím se abych nepodtáčel motor. Prosím kdy nastane podtačení motoru mazdy 121 37kW obsah 1.3 v podpisu. Jezdím po městě 50km/h se zařazenou čtyřkou přemýšlím jestli bych mohl jezdit i na pětku, když čtverka při 50 km/h má 1750 ot/min. Bojím se toho podtáčení. díky za vaše odpovedi |
Autor: | tomin [ 08 bře 2012 12:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Vychazis z predpokladu ze mensi otacky se zakonite musi rovnat mensi spotrebe. Ale neni to tak jednoduche. Doporucuji si neco precist o BSFC atd. https://www.google.cz/search?client=ope ... el=suggest |
Autor: | hubert [ 08 bře 2012 21:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
kdys se budes drzet v pulce otacek tak je to tak akorat. |
Autor: | Jemar [ 08 bře 2012 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Pod 2000 otáček nikdy nejezdím (ve městě za tři), |
Autor: | mikirc [ 09 bře 2012 10:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
ja se ridim tim (zatim) ze pokud mam min plynu jak u nizsi rychlosti a jedu stejne rychle, tak ten motor to utahne. Pokud EEC4 bere pro vypocet mnozstvi paliva pouze polohu skrtici klapky, otacky motor a nezapocitava do toho rychlost tak by to snad melo mit i nizsi spotrebu. Takze pro 50km/h pres dediny jedu na 5ku a mam 5-10% plynu, samozrejmne po rovince. A hlavne jen s dobrym benzinem. |
Autor: | dj.DEKL [ 09 bře 2012 10:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
4 při 50km/h je ideal... pokud to má teda stejnou převodovku jako KÁčko 1.3 44kW |
Autor: | twinkie010 [ 09 bře 2012 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Díky chlapi |
Autor: | tomin [ 09 bře 2012 15:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
mikirc píše: .....Takze pro 50km/h pres dediny jedu na 5ku a mam 5-10% plynu, samozrejmne po rovince. Takhle jednoduche to neni. Napr.: cim mene mas pridano, tim vice mas ztrat skrcenim motoru = motor musi prekonavat odpor zavrene klapky aby se vubec nadechl. Atd. Mrkni na tenhle graf pro Zeteca http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps Oblasti nejmensiho zatizeni motoru (dole) maji nehorsi spotrebu (BSFC = odevzdany vykon na jednotku paliva), takze cim mene se toci a cim mene je pridano, tim je merna spotreba horsi. Lehtani motoru = dvojnasobna spotreba. V praxi je ale slozite jezdit tak aby ses v tomhle rezimu nepohyboval. Ostruvek s nejmensi spotrebou je nekde u 70% zatizeni motoru pri 2-3 tis. ot. |
Autor: | mikirc [ 09 bře 2012 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Super to je docela zajimave a poucne. Asi si pohnu s tim svym palubnim pocitacem s diagnostikou, abych vedel co ten motor dela a co delam ja spatne za volantem |
Autor: | spooon [ 10 bře 2012 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
tomin píše: ...Ostruvek s nejmensi spotrebou je nekde u 70% zatizeni motoru pri 2-3 tis. ot. Není tím náhodou myšlena účinnost? Protože i jak píšeš před tím, že při lechtání je spotřeba dvakrát horší, taky by mě tam seděla účinnost. Přece když budu motor lechtat, tak nebudu mít spotřebu větší, než když pojedu s motorem zatíženým na 70% a otáčky 2000-3000. Z hlediska účinnosti při lechtání plynu na tom bude motor hodně špatně, ale celková spotřeba bude furt nižší, než při 70% plynu, kdy bude účinnost větší. A mezi tím leží někde to optimum, kde je nějaká účinnost při určitým zatížení motoru a spotřeba nejnižší. A asi to nebudou ty nejnižší otáčky, kde je hodně špatná účinnost ale taky to nebudou optimální otáčky (tedy těch 2000-3000 a motor na 70%), kde je účinnost nejvyšší. Takhle to alespoň já chápu. |
Autor: | tomin [ 10 bře 2012 14:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Ano, pisu nejmensi spotrebou, ale myslim ti specifickou spotrebou. Konkretne mysleno BSFC - specificka spotreba na dany odevzdany vykon. Takze vlastne ucinnost premeny paliva na energii. Samo ze kdyz nepotrebujes 50kW vykonu, tak proste musis vyuzit jen treba 3kW. Pri tech odevzdavanych celkovych 3kW se na kazdy jeden kW vykonu spali vice paliva nez se spali v dobe kdy z motoru tezis treba 50kW. |
Autor: | tomin [ 13 bře 2012 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Hezky popsane BSFC s grafy http://www.autospeed.com/A_112611/cms/article.html |
Autor: | Rosťa-RS [ 10 čer 2013 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: podtáčení mazdy 121 (fiesty) kdy nastane? |
Aneb nejefektivnější je motor kdy podává 100% výkonu tak proto jezdím pořád na plný plyn!!! DD |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |