fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

vicko oleje, hydraulicke zdvihatka...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=36
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 11 bře 2004 16:13 ]
Předmět příspěvku:  vicko oleje, hydraulicke zdvihatka...

mam takovy dotaz jestli to uz nekoho nepotkalo mam 1.6EFI 75kW, asi rok a pul jsem jezdil s eskortikem bez problemu, pak se mi jenou stalo, ze se mi vytlacila merka oleje a od te doby mi sel olej trochu ven pres vicko oleje, drzelo tam jen tak lehce polozene asi bych rekl ze moc netesnilo, to neni ten hlavni poblem, hadice jsem vycistil asi to byla zkondenzovana zamrzla voda v hadici na odvzdusneni. nasledne se vymenili gufera na ventilech, ale od te doby to trochu hazi holej ven na vicko driv mi to vubec nedelalo, tak jsem vicko vymenil za tesnejsi, ale je to normalni, pred rokem jsem navic meril kompresi a ok. stve me to ze predtim to bylo ok a z niceho nic tohle. stalo se to nekomu? no a posledni dobou mi po nastartovani klepou zdvihatka jako diesel. ted budu menit olej tak se to asi zlepsi ma to nejakou spojitost?

Autor:  Honza [ 11 bře 2004 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Nazdar Surdo, jen takový dotaz. Neztrácí se ti třeba voda, nebo nestoupla spotřeba. Aby olej sám o sobě naběhl je opravdu dost podezřelé. Obzvláště aby vytlačil měrku oleje. Teoreticky by bylo možné, že ti nesprávně funguje odvěktrání klikové hřídele. Těch možností je několik. Jsem taky ze Zlína, eventuelně se můžem sejít a prodiskutovat to. Mám i pár známých co by mohli poradit.

Autor:  Návštěvník [ 12 bře 2004 12:29 ]
Předmět příspěvku:  to honza

jo jasne. presneji receno jsem z tlumacova, ale muzem se domluvit. mirna spotreba oleje je porad, ale spis myslim, ze je to duvod netesnosti gufera na klikovce, ted v pondeli mi to budou menit tak se uvidi. jinak bych rekl, ze mam tenhle vikend do nedelniho obeda volny. chtel bych se u kamose mrknout na kulisu razeni chtela by trochu zpevnit, viz. sekce prevodovka. uvidim jak to dopadne, kdyz me tam nepusti tak mam hold volno.

no, ale kdyz si to tak vybavuji tak se to nejak tak odehralo. merka sla ven trochu to zacalo papat olej i voda se ztracela, ale ta uz predtim, takze po vymene gufer, spotreba klesla ne-li uplne prestala. voda se prestala ztracet az po tom co jsem tam nasypal prasek na utesneni chladice, ale spotreba nebyla enormni, kdyz jsem jel moooc daleko na otocku tak zadne ztraty,ale nejhorsi to bylo kdyz rano motor ledovy pak 15km do zlina a vecer to same. tak voda mizela, pak to bylo fajn, ted v zime se opet zacala trosku ztracet, ale ted to zase prestalo tak nevim? obcas je to jak cerna dira. ale mam pocit, ze porad jezdi slusne, bohuzel jsem ale v jinem esku toho typu nesedel, takze nemohu porovnavat.

Autor:  Honza [ 15 bře 2004 06:59 ]
Předmět příspěvku: 

V jádru se můžem sejít kterýkoliv den po 17,00 a o veekendu kdykoliv. Měl bych podezření i na to, jestli ti nejde voda do oleje a tím ho přibývá. A proto se tlačí ven. Ale je to jen podezření.
Kdyby si chtěl přijet, tak mi cinkni na: 724 139802

Autor:  Návštěvník [ 10 dub 2004 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Zetec od r. v. 1998

Dostal se mi do rukou Etzold pro Mondea. Jsou tam velice podrobně popsány 16v motory podle r.v. a jejich rozdíly. Motory od r.v. 1998 nemají hydraulická zdvihátka, ale klasická s nutností seřizování po 150 000 km. Velice by mne zajímalo, jak je to u Escortů od r.v. 1998; mají také hydraulická zdvihátka, nebo ne? Etzold pro Escorty o nich nepojednává.

Ještě na starém fóru se probíral problém "klepání" ventilů při studeném motoru. Takže otázka zní - nemohlo by to být velkou vůlí ventilů? Mám Escorta r.v. 1999, najeto 150 000 a tento problém mám také.

Autor:  Standa [ 13 dub 2004 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

Escorty s motory Zetec hydraulická zdvihátka mají, platí to také pro Focuse s motorem Zetec-E. Až motory Zetec-S ktere se od roku 98 dávali do Focusu mají zdvihátka bez hydrauliky s podložkama. Tam je pak předepsáno seřízování vůle po 150t km. Myslím že všechny Escorty z motory Zetec mají hydraulická zdvihátka. V tvém případě může zvýšený hluk způsobovat velka vůle ventilů a tedy špatna zdvihátka. Může to být taky olejem. Dělá to motor i po jeho výměně a jaky olej používáš?

Autor:  Návštěvník [ 13 dub 2004 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Olej

Mám cca 2000km po výměně oleje v téměř značkovém servisu; typ oleje je SHELL Helix 5W30. Ventily mi rachtají jen při dost studeném motoru (venku pod 5st). Jakmile se motor trochu zahřeje a otáčky klesnou pod 1200 na volnoběh, tak to přestane. Mám najeto 150 000, olej to skoro nežere, spotřeba taky celkem v normálu (na Escorta).

Autor:  Standa [ 14 dub 2004 07:07 ]
Předmět příspěvku: 

Olej používáš přesně podle specifikace a pro zdvihátka je to to nejlepší. Jestli se hluk po chvíli ustálí tak je vše v pořádku. Olej se zdvihátek při stání vyteče a než pumpa natlakuje po nastartování nový olej tak jsou vůle větší a motor je hlučnější. Čim ma motor vice najeto, tim huře zdvihatka funguji. Zvlašte vyfukove, ktere jsou vice tepelně namahane.

Autor:  Návštěvník [ 14 dub 2004 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Zdvihátka

To jsem si přesně myslel, že to tak bude... Má smysl se s tím zabývat - zdvihátka seřídit, vyčistit, vyměnit? Na kolik by to přišlo?

Autor:  futura [ 14 dub 2004 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

Zdvihatka seridit nejdou, vycisteni moc sanci nedavam, jinak vymena jedine, ale to uz musej cvakat hodne a ani jinej olej je nemuze ztisit, potom teprve. Jedno stoji tak od 500 do 900, mas jich 16. Zadna sranda.A teoreticky nemusej cvakat zvihatka, mne tam neco cvakka uz rok, kdyz je to studeny, pri teplym je to lepsi, zdvihatka jsem dal novy,nepomohlo to. Zkousel jsem stetoskop, stejne jsem na nic neprisel, podezreni na ojnicni cep ale mam, jinak fakt nevim,cim by to mohlo byt.

Autor:  Návštěvník [ 14 dub 2004 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Zdvihatka

A co takhle olejove cerpadlo - treba za studena (v nizkych otackach) nedodava dostatecny tlak oleje, aby zdvihatka mohla fungovat dobre?

Autor:  Návštěvník [ 14 dub 2004 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ford motory neznám, ale všeobecně to může být způsobeno změnou mazacích vlastností oleje, nepřepálils to někdě, třeba na dálnicí při plných otáčkách? Nebo prostě opotřebováním motoru 8)

Autor:  Standa [ 15 dub 2004 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

Jirko olejové čerpadlo toho snese hodně, většinou motor přežije bez ujmy. Navic když je olej studeny tak je tlak větši. S postupnym zahrivanim klesa viskozita a nasledne tlak oleje. Taktez kdyz olej starne tak se vice zahriva a tlak oleje klesa.

Autor:  NTI [ 09 kvě 2005 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Zajimalo by me jak vypadaj zdvihatka v motoru ktery ma zasebou vic jak 150tis km ... jaky maji povrch (vydrene od vacky) a zda ma cenu je vymenovat pokud davam novou vacku, vyrobci vacek doporucuji s novou vackou dat nova zdvihatka ... otakzkou tedy je jestli je to opravdu treba a nebo je to preventivni krok ;)

Autor:  Karel [ 09 kvě 2005 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Dotaz?Co je dulezity(co se opotrebuje)na zdvihatku.Dosedaci plochy a prumer?

Autor:  NTI [ 09 kvě 2005 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem jestli jsou ty zdvihatka vydreny, pokud ano tak bych je menil, pokud ne tak by to melo byt OK a neni je treba menit?

Autor:  MV [ 09 kvě 2005 23:42 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
Dotaz?Co je dulezity(co se opotrebuje)na zdvihatku.Dosedaci plochy a prumer?


Zdvihátko je v podstatě takovej pístek, kterej se tlakem oleje vysune a vymezí vůli ventilu(mezi vačkou a ventilem/vahadlem) na stálou hodnotu. Jak už bylo psáno, tlak oleje po zastavení motoru časem zmizí a než se to pak znovu olejem natlakuje a vymezí vůle, tak to chvíli rachtá(cvaká). Ještě je ve zdvihátku nějakej zpětnej ventil, tak když ten nebo pístek zdvihátka netěsní, tak se tlak oleje ve zdvihátku neudrží, ventilová vůle zůstane větší a cvakání pak moc neustává. Taky chybnou funkci může způsobit nevhodnej olej (hustej, znečištěnej) nebo taky nízký mazací tlak (čerpadlo, ucpané mazací kanálky).
Třeba mi říkal jeden servisák, že třeba koupíš auto, začneš tam lejt dobrej olej a ten ve výsledku po několika výměnách uvolní bordel, co tam vzniknul od nějakýho hnusu, kterej tam lil šetřílek před tebou. Ten bordel může třeba dost znepříjemnit zdvihátkům funkci a časem je oddělat.

Autor:  Standa [ 10 kvě 2005 06:06 ]
Předmět příspěvku: 

NTI píše:
Myslel jsem jestli jsou ty zdvihatka vydreny, pokud ano tak bych je menil, pokud ne tak by to melo byt OK a neni je treba menit?


Já jsem měnil špatně fungující výfuková zdvihátka, ale problém nebyl v opotřebení. Vymontovaná zdvihátka jsou na pohled jako nová, ale přesto mi se studeným olejem nedržely ventilovou vůlí a výfukové ventily se málo otevíraly. Míchala se pak nová směs s výfukem a motor se dusil. Myslím, že než mechanické opotřebení od vačky hrozí spíš opotřebení na pístku uvnitř zdvihátka a nejspíš i únava materiálu teplem na vlnovci pístku. Jestli chceš mít jistotu že zdvihátka budou fungovat bezvadně, tak je nejlépe dát nová. Řekl bych, že alespoň na výfukové ventily, protože tam je tepelné namáhaní o dost větší oproti sání.

Autor:  George V. [ 10 kvě 2005 06:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ahaaa, tak takhle je to.... A já myslel, že ty zdvihátka byly "zapečený", tj. roztažený na max, což způsobobovalo, že ventily zůstávaly pootevřený a proto se podpálily... No jestli je to takhle, tak je asi budu muset opravdu vyměnit, ale bohužel všechny, protože při repasi hlavy mi je nejspíš zpřeházeli...

Ale teď mi trochu uniká mechanismus podpálení ventilů při velké vůli zdvihátek; takhle přeci musí být ventily zavřené déle a tudíž je i odvod tepla lepší... Jak je to, Stando?

Autor:  NTI [ 10 kvě 2005 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

No to je pro me dobra zprava ze vypadaji povrchove v poho, slo mi o to ze kdyz dam novou vacku tak aby se mi "neodrela" o pouzity zdvyhatka ... takhle mi to teda bude kdyz tak fungovat stejne jako doted a zdvyhatka vymenim i s ventili kdyz budu pres zimu predelavat hlavu :smt098 :smt020

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/