fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Teplota vody a spínání sytiče
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=37077
Stránka 1 z 1

Autor:  amater [ 26 čer 2012 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Teplota vody a spínání sytiče

Ahoj, nikde jsem to tu nenasel, tak doufam, ze me hned neukamenujete, ze spatne hledam xD

Takze muj problem, auto se v realu normalne zahreje, ale nevi to, tudiz ja jedu a treba kazdou patou minutu se mi zapne sytic a pak za dve minuty zase vypne, a rafika teploty samozrejmne lezi na nule, pricemz, kdyz zastavim treba zacpa, tak se vrtule roztoci a uchladi, takze nakej okruh vi ze se hreje( pravdepodobne termostat, ktery se o to stara), ale jednotka ne...

kazdopadne me sere ten sytic, to je takova dksnfkldnf.. proste predstavte si ze jedete, na jednou cvak a ono to tahne, pak cvak a netahne, pricemz otacky litaj mezi 800-1400...

takze si myslim ze je to velmi nepriznivy stav.. dale si tedy myslim ze probelem je v cidle, ale v jakem, ostatni rikaj ze je to u forda norm, a ze prej jak do toho hrabnu tak se to zesere cele, ale takhle se neda jezdit, to je maximal crazy a ta spotreba!!!

takze pokud se najde nakej borec, kterej mi potvrdi hypotezu cidla a dale by nafotil cestu k cidlu a nakej dobrej postup vymeny, abych neposkodil jine soucastky tak budu velmi vdecny,

jedna se o 1.6 16v, combi r.1996, nalitano pres 300, komprese v cajku

Autor:  Mouse [ 26 čer 2012 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

1) termostat dát novej
2) zkusit vyměnit čidlo pro budík a ten je na domečku termostatu, zespodu, to horní je pro řídící jednotku

Autor:  amater [ 26 čer 2012 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

takze pokud tomu dobre rozumim, tak v termostatu je cidlo, ktere ovlada funkci sytice?

Autor:  Standa [ 27 čer 2012 07:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

V termostatu je nahoře čidlo pro ŘJ, které obohacuje směs při studeném motoru. Zespodu je čidlo s plochým konektorem a to je pro ukazatel teploty na přístrojovce.
Jestli se ti zvedají otáčky při teplém motoru tak příčinou je zpravidla přechodový odpor na čidle TPS, nebo jeho konektorech po cestě k ŘJ. Jedná se o čidlo na klapce a když se po startu změní odpor vedení, tak si ŘJ myslí, že klapka není zavřená a zvýší se otáčky volnoběhu, nebo se to za jízdy chová jako se zaplým tempomatem. Zjištění této závady jde nejlíp zjistit diagnostikou.

Autor:  amater [ 27 čer 2012 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

jo takze za to muze potenciometr, a pak to cidlo na budik???

takze ve finale je treba vymenit termostat, cidlo na budik a potenciometr??

termostat najdu nekde u chladice??

cidlo na budik na nem ze spodu

a potenciometr nekde jak je klapka sani???


sorry, ze je to se mnou jak s blbym :-D

Autor:  Standa [ 27 čer 2012 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

Když použiješ funkci "hledat" , tak vše potřebné najdeš, řešilo se x- krát.

Když opravíš čidlo, tak aby přístrojovka ukazovala správnou teplotu, můžeš teprve hledat problém jestli termostat otevírá nebo ne. Dá se to taky zjistit, že po nastartování by měla cca do 5 -10 min začít proudit teplá voda do chladiče. Stačí zvednout kapotu a šáhnout si na hadici co jde od termostatu do chladiče. Je na ní také čidlo pro spínaní větráku chladiče.

Obrázek

TPS je ta hnědá krabička vlevo na hřídelce klapky, ale problém je nejčastěji až na dalsím konektoru kam ty dráty od čidla vedou. Ten najdeš na druhé straně hlavy, jsou tam 2 většéí konektory s motorovou elektrikou, osvědčilo se mi konektory rozapojit a ty piny trošku vyhnout bokem a prostříkat čističem kontaktů.

Obrázek

Autor:  amater [ 27 čer 2012 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

tak cidlo na budik uz vysila jak ma, rafika normalne se uz zvedn, navic termostat podle me fungoval dycky, ptze kdyz sem hodne dlouho stal, treba zacpa, tak se roztocila vrtule, a za chvili se zas vypla ptze uchladila to co mela, tudis musi fungovat, jinak bych ho uvaril, jina situace by byla kdyby blbnul a spis se nezaviral a byl stale otevren, ptze nekdy strasne dlouho trvalo nez se zahral, ale to mohlo mit shodu s tim cidlem na budik, ted po par minutach ta rafika de nahoru,...

ale mam dalsi indicii k zavade, po nastartovani za studena, pri slapnuti na plyn chcipa, kdybych ten plyn drzel tri vteriny a dyl tak na féra chcipne... podle me ten potenciometr, nevi jak je klapka na vzduch a tim padem de vic benzinu nez ma.. to mi rika selsky rozum?? .-)

takze parkrat takhle nadribluju s plynem a pak uz dobry cca 30 vterin toho lehkeho jakoby zahrani...

coz? :-)


jop tak teda abych porad nikoho neotravoval... to cidlo na potenciometru sem sundal tam bylo vse o.k. kontakty jako novy... dal sem nesel, pak sem teda na termostatu, snad to byl termostat sundal kabel ze spodniho cidla, tam situace byla horsi tak trochu ocstil, strikl tim elekotrovodicovym sprejem a prave od ty doby ta rafika ukaze jak ma...

takze dalsi postup bude hledani tech dvou kontaktu nekde za motorem a neco vymyslet, pak napisu...

zatim mi prosim povez co to chcipani.. diky; o)

Autor:  sasake [ 22 říj 2012 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

zdravim
dotaz kde vam ukazuje rucicka teploty na budiku,na jaky pismeno z napisu normal,me ani po ujeti´20 km nedosahne ani na N mam podezreni na vadnej termostat,fouka jen teply vzduch,

Autor:  spooon [ 23 říj 2012 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

to bude nejspíš ono, taky mě termostat nezavíral a nebylo schopný se to dostat ani na N po ujetí 10km. Vyměnil sem ho a vše v pořádku, do 3-5km je ručička na N - záleží na teplotě venku

Autor:  sasake [ 29 lis 2012 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Teplota vody a spínání sytiče

tak ok uz topi po vymene termos. :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/