fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 dub 2024 22:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 145 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lambda sonda z Felicie
PříspěvekNapsal: 09 lis 2005 07:53 
Offline
Nováček

Registrován: 15 říj 2004 22:51
Příspěvky: 23
Potřeboval bych poradit ohledně použití lambdy z felicie,nikde jsem nenašel z kterého motoru jde dopasovat,jestli obyčejné felicie 1.3 nebo z te MPi.Mám lambdu s čtyřma vývodama(dva pro vyhřívání,1 signál pro ŘJ,1 ukostření do ŘJ.Takže bych potřeboval zjistiť jestli ty felďacke lamby mají také čtyři vývody a jede to sněma.Jinak ještě kdyby měl někdo nějáký tip jak nasimulovat pro RJ hodnotu 1 V,abych mohl ověřit funkčnost Lambda řízení.Myslím že bych ani nepotřeboval analýzator výfukových plynů,pač to poznám i čuchem,momentálně to jde cítit že z výfuku jde ještě hodně nespálených par z paliva a také to odost víc papá než kdysi.Diagnostika pomoci blik kodu mi ukázala samé 1 u dynamického testu.předem dík za jakékoliv info

_________________
Ford Fiesta 1.6 XR2i 81Kw rv.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2005 11:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Lambda z Felicie funguje, ona v podstatě bude fungovat jakákoli lambda sonda, která má 4 kabely.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 15:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
mrazik píše:
Lambda z Felicie funguje, ona v podstatě bude fungovat jakákoli lambda sonda, která má 4 kabely.


Má pravdu předsedo. Asi tak nějak. Čtyři kabeli ničím nenahradíš. A teď vážně .Jsou tzv. univerzální lambdy a ty se liší jen v počtu vývodů vodičů a ty jsou daný jak psal tvůrce tématu výstup pro jednotku ,vyhřívání a kostra...Netřeba rozepisovat. A i tyto univerzálky mají daný počet vývodů jaký chceme čí požadujeme a je na nesčetně mnoho aut.

Proč lambda z Felicie? Myslím že nová univerzálka je dobrá. Nevím jak cena.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2005 13:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
Zajímalo by mě - mám lamdbu z Felicie a jak jste někdo udělal ty kabely na fordácké konektory?

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2005 15:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Já uštíp kousek od konektoru kabel od původní lambdy a propojil to s kabelem nové sondy lámací svorkovnicí, nejmenší, co jsem sehnal.

Možná by šlo spojení udělat i na čtyřpinové lisovací konektory harddisků - je to k sehnání v provedení samec i samice. Izolant je ale nějaký termoplast.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 00:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
ok zítra se na to zeptám, jestli se dá něco takového sehnat, nebo to nakonec spájím pájkou.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 08:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Pro propojení se všude doporučuje nepájený spoj kvůli vysoké teplotě, ale asi to spousta lidí pájela a pravděpodobně jim to funguje.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 08:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
Tak jsem to spájel , ale zdá se mi že se to možná jak říkáš vysokou teplotou porušilo, protože mi to začalo sakra žrát(půl nádrže na 200km), tak dneska zkusím někam zajet sehnat ty lamací svorky, necvíte někdo jak to vypadá, nejsem elektrikář, tak to neznám.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 09:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, já po výměně při prvním měření mám taky vysokou spotřebu - 8,6l/100 km, oproti dřívějším 7,2 - 8l/100km. Ale vysvětluju si to spoustou nepříznivých vlivů - začala zima, napadl sníh, mám jiné pneumatiky, občas je náledí, jezdím pomalu a spíš na nižší rychlostní stupeň pro případnou potřebu rychlé akcelerace, při posledním čerpání benzínu sebou hadice pěkně házela (bubliny v benzínu?) a každodenní jízda v kolonách při průjezdu naším městem se stále zoufalejší dopravní situací :evil: .

Ta svorkovnice vypadá takto:
http://www.ezk.cz/svorkovnice.htm
Optimální by bylo, kdyby byla na trhu jen se čtyřmi svorkami a bez spojovacích lámacích můstků (takto je to trochu "rafika"); ale bohužel není, i tahle obyčejná svorkovnice v menším provedení se poměrně špatně sháněla.

Další možnost by třeba byla použít malé lisovací snap-in konektory a smršťovací bužírku, ale zdá se mi to ve srovnání se svorkovnicí méně spolehlivé.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 13:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
To jsi mohl rovnou napsat. že je to čokoláda-tyhle technický názvy neznám. Myslel jsem že to vypadá jinak, protože známí opravář mi říkal že je to nejlepší slisovat, pajet je to na prd, kvůly teplotě a taky strátě odporu, a u čokolády řekl skoro to samé, ale tady u nás mi daly něco podobného a že prej je to lepší než ta čokoláda, tak uvydím.

A tu spotřebu - je mi jasný že to bude papat víc když pořád svítím, pořád hučí větrák, ale aby to stouplo tolik a to mám jen 1,3 :shock: , ještě dneska si sletuju diagnostiku a zítra to vyzkouším co to udělá.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 14:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Když já nerad bílou čokoládu. :wink:
Uvidíme, když se svorkovnice neosvědčí, bude se lisovat.
Tvůj známý měl pravděpodobně na mysli vznik přechodového odporu, nebo ztrátu kontaktu na odporové vyhřívání sondy; pokud to tedy opravdu tak zvláštně formuloval...

Tu diagnostiku lambda sondy mám postavenou, zatím ale jen na nepájivém kontaktním poli. Nezapojoval jsem to do auta, ani netestoval.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 00:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
Asi jo.

A myslel jsem celkovou diagnostiku, co tady psal Mrazík.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 01:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
mrazik píše:
Lambda z Felicie funguje, ona v podstatě bude fungovat jakákoli lambda sonda, která má 4 kabely.

Taky jsem se o to zajímal, protože lambda na Felicii stojí jen 600,- a známej co dělá diagnostiku a dává všude nějaký univerzální lambdy za 1500,- mi říkal, že se to může nějak lišit, jestli jsou 2 vodiče na vyhřívání, nebo 2 do ŘJ, nebo co, tak ještě nevím :cry:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 01:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
Co vím tak každá lambda má stejný barvy, takže i ta na felcku má 2 bílé 1 šedý 1 černý

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 01:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Já jezdím s 1.6 16V za 9,5 - 10 l/100km. Od předchozího majitele tam byla lambda odstřihnutá, dal jsem tam jinou starou co jsem měl v garáži a furt stejný. Tak doufám, že když tam dám tu z Feldy novou za 600,- tak se to zlepší

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 01:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
no snad jo, já ji tam teď mám a teda nic moc teď se mi zdá že to i poliká víc.
Tak jsem si chtěl udělat diagnostiku celého motoru. Na srazu v Plzni mi kluci řekly že je špatná lambda, tak jsem ji vyměnil a teď jsem si chtěl udělat test. Jenže jsem to nikdy nedělal, a nevím jak na to a co a jak.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 09:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Kdo jste dávali Lambda sondu Bosch LSK24 projevilo se Vám to nějak na spotřebě? Mně už to žere 9l/100 km, o litr víc než minulou zimu při stejném způsobu jízdy a stejných trasách.

Načerpal jsem teď lepší benzín, budu používat elektrické spotřebiče jen v potřebné míře, jezdit v přechodových intervalech rychlostních stupňů spíš na vyšší rychlostní stupně a jen doufám, že to bude lepší.
O víkendu zkusím diagnostiku s notebookem, zda ta sonda žije.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 09 pro 2005 15:49, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2005 23:16 
Offline
Nováček

Registrován: 01 pro 2005 23:45
Příspěvky: 19
Bydliště: Plzeň
Zdar chlapi. Pokud se vymění LAMBDA, musí se odpojit baterka aby se vymazala paměť řídící jednotky, která má "naučené" informace ze staré špatně funkční lambdy. Už se to tu ve foru někde probíralo. Dál je třeba myslet na dokonalý el. kontakt lambdy s výfukovým potrubím - je třeba namazat závit lambda sondy el. vodivou pastou. Lambda musí mít na sobě také plechový žárový kryt, který udržuje při provozu její teplotu a zabraňuje její nežádoucí chlazení od kolem proudícího vzduchu. To jsou jen okrajové informace. Doporučuju ve fóru si najít starší příspěvek o lambdě a přečíst si odkaz na teorii funkce lambdy a možná se Vám podaří na něco přijít.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2005 06:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
poly : jasně, odpojit baterku to je jasné aby se vymazaly stará informace a dostaly se tam nové. Stím namazáním to nemáš až tak pravdu ford má 4kabely a to se dneska už prý nemaže, nevadí to když se to namaže , ale nemusíse to. a ten kryt jsem taky vyděl jen pjediněle, ale skusím ho sehnat, to není špatný nápad.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2005 15:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2004 21:05
Příspěvky: 107
Bydliště: Milovice n. L
No nevím jak u Escortu ,ale u mé Fiesty mi vůbec nefungovala žádná univerzální lambda a ani z Feliše,musel jsem tam dát přímo lambdu pro moje auto,jinak to nejelo. :D

_________________
je - Ford Focus III FL 1.5 EB 134 kW combi ST - Line
byl - Ford C-Max po FL 1,8 TDCi 91kW TREND 6x Airbag , ESP,TCS ,ABS , BC , navigace ,duální A/C .
byl - Ford Focus 1,8-16V 85kW combi Trend,4x airbag.ABS,ASR,vše v el. , BC , xenony,tempomat ,K&N filtr, LPG Magic2.
byl - Ford Fiesta XR2i , 76kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 145 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz