fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Lambda sonda z Felicie
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3942
Stránka 1 z 8

Autor:  gryzvold [ 09 lis 2005 07:53 ]
Předmět příspěvku:  Lambda sonda z Felicie

Potřeboval bych poradit ohledně použití lambdy z felicie,nikde jsem nenašel z kterého motoru jde dopasovat,jestli obyčejné felicie 1.3 nebo z te MPi.Mám lambdu s čtyřma vývodama(dva pro vyhřívání,1 signál pro ŘJ,1 ukostření do ŘJ.Takže bych potřeboval zjistiť jestli ty felďacke lamby mají také čtyři vývody a jede to sněma.Jinak ještě kdyby měl někdo nějáký tip jak nasimulovat pro RJ hodnotu 1 V,abych mohl ověřit funkčnost Lambda řízení.Myslím že bych ani nepotřeboval analýzator výfukových plynů,pač to poznám i čuchem,momentálně to jde cítit že z výfuku jde ještě hodně nespálených par z paliva a také to odost víc papá než kdysi.Diagnostika pomoci blik kodu mi ukázala samé 1 u dynamického testu.předem dík za jakékoliv info

Autor:  mrazik [ 09 lis 2005 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Lambda z Felicie funguje, ona v podstatě bude fungovat jakákoli lambda sonda, která má 4 kabely.

Autor:  Bery [ 10 lis 2005 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Lambda z Felicie funguje, ona v podstatě bude fungovat jakákoli lambda sonda, která má 4 kabely.


Má pravdu předsedo. Asi tak nějak. Čtyři kabeli ničím nenahradíš. A teď vážně .Jsou tzv. univerzální lambdy a ty se liší jen v počtu vývodů vodičů a ty jsou daný jak psal tvůrce tématu výstup pro jednotku ,vyhřívání a kostra...Netřeba rozepisovat. A i tyto univerzálky mají daný počet vývodů jaký chceme čí požadujeme a je na nesčetně mnoho aut.

Proč lambda z Felicie? Myslím že nová univerzálka je dobrá. Nevím jak cena.

Autor:  cendler [ 29 lis 2005 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

Zajímalo by mě - mám lamdbu z Felicie a jak jste někdo udělal ty kabely na fordácké konektory?

Autor:  Nagant [ 29 lis 2005 15:45 ]
Předmět příspěvku: 

Já uštíp kousek od konektoru kabel od původní lambdy a propojil to s kabelem nové sondy lámací svorkovnicí, nejmenší, co jsem sehnal.

Možná by šlo spojení udělat i na čtyřpinové lisovací konektory harddisků - je to k sehnání v provedení samec i samice. Izolant je ale nějaký termoplast.

Autor:  cendler [ 30 lis 2005 00:12 ]
Předmět příspěvku: 

ok zítra se na to zeptám, jestli se dá něco takového sehnat, nebo to nakonec spájím pájkou.

Autor:  Nagant [ 30 lis 2005 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

Pro propojení se všude doporučuje nepájený spoj kvůli vysoké teplotě, ale asi to spousta lidí pájela a pravděpodobně jim to funguje.

Autor:  cendler [ 30 lis 2005 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to spájel , ale zdá se mi že se to možná jak říkáš vysokou teplotou porušilo, protože mi to začalo sakra žrát(půl nádrže na 200km), tak dneska zkusím někam zajet sehnat ty lamací svorky, necvíte někdo jak to vypadá, nejsem elektrikář, tak to neznám.

Autor:  Nagant [ 30 lis 2005 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

No, já po výměně při prvním měření mám taky vysokou spotřebu - 8,6l/100 km, oproti dřívějším 7,2 - 8l/100km. Ale vysvětluju si to spoustou nepříznivých vlivů - začala zima, napadl sníh, mám jiné pneumatiky, občas je náledí, jezdím pomalu a spíš na nižší rychlostní stupeň pro případnou potřebu rychlé akcelerace, při posledním čerpání benzínu sebou hadice pěkně házela (bubliny v benzínu?) a každodenní jízda v kolonách při průjezdu naším městem se stále zoufalejší dopravní situací :evil: .

Ta svorkovnice vypadá takto:
http://www.ezk.cz/svorkovnice.htm
Optimální by bylo, kdyby byla na trhu jen se čtyřmi svorkami a bez spojovacích lámacích můstků (takto je to trochu "rafika"); ale bohužel není, i tahle obyčejná svorkovnice v menším provedení se poměrně špatně sháněla.

Další možnost by třeba byla použít malé lisovací snap-in konektory a smršťovací bužírku, ale zdá se mi to ve srovnání se svorkovnicí méně spolehlivé.

Autor:  cendler [ 30 lis 2005 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

To jsi mohl rovnou napsat. že je to čokoláda-tyhle technický názvy neznám. Myslel jsem že to vypadá jinak, protože známí opravář mi říkal že je to nejlepší slisovat, pajet je to na prd, kvůly teplotě a taky strátě odporu, a u čokolády řekl skoro to samé, ale tady u nás mi daly něco podobného a že prej je to lepší než ta čokoláda, tak uvydím.

A tu spotřebu - je mi jasný že to bude papat víc když pořád svítím, pořád hučí větrák, ale aby to stouplo tolik a to mám jen 1,3 :shock: , ještě dneska si sletuju diagnostiku a zítra to vyzkouším co to udělá.

Autor:  Nagant [ 30 lis 2005 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Když já nerad bílou čokoládu. :wink:
Uvidíme, když se svorkovnice neosvědčí, bude se lisovat.
Tvůj známý měl pravděpodobně na mysli vznik přechodového odporu, nebo ztrátu kontaktu na odporové vyhřívání sondy; pokud to tedy opravdu tak zvláštně formuloval...

Tu diagnostiku lambda sondy mám postavenou, zatím ale jen na nepájivém kontaktním poli. Nezapojoval jsem to do auta, ani netestoval.

Autor:  cendler [ 01 pro 2005 00:05 ]
Předmět příspěvku: 

Asi jo.

A myslel jsem celkovou diagnostiku, co tady psal Mrazík.

Autor:  skaldal [ 01 pro 2005 01:03 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Lambda z Felicie funguje, ona v podstatě bude fungovat jakákoli lambda sonda, která má 4 kabely.

Taky jsem se o to zajímal, protože lambda na Felicii stojí jen 600,- a známej co dělá diagnostiku a dává všude nějaký univerzální lambdy za 1500,- mi říkal, že se to může nějak lišit, jestli jsou 2 vodiče na vyhřívání, nebo 2 do ŘJ, nebo co, tak ještě nevím :cry:

Autor:  cendler [ 01 pro 2005 01:06 ]
Předmět příspěvku: 

Co vím tak každá lambda má stejný barvy, takže i ta na felcku má 2 bílé 1 šedý 1 černý

Autor:  skaldal [ 01 pro 2005 01:11 ]
Předmět příspěvku: 

Já jezdím s 1.6 16V za 9,5 - 10 l/100km. Od předchozího majitele tam byla lambda odstřihnutá, dal jsem tam jinou starou co jsem měl v garáži a furt stejný. Tak doufám, že když tam dám tu z Feldy novou za 600,- tak se to zlepší

Autor:  cendler [ 01 pro 2005 01:16 ]
Předmět příspěvku: 

no snad jo, já ji tam teď mám a teda nic moc teď se mi zdá že to i poliká víc.
Tak jsem si chtěl udělat diagnostiku celého motoru. Na srazu v Plzni mi kluci řekly že je špatná lambda, tak jsem ji vyměnil a teď jsem si chtěl udělat test. Jenže jsem to nikdy nedělal, a nevím jak na to a co a jak.

Autor:  Nagant [ 01 pro 2005 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

Kdo jste dávali Lambda sondu Bosch LSK24 projevilo se Vám to nějak na spotřebě? Mně už to žere 9l/100 km, o litr víc než minulou zimu při stejném způsobu jízdy a stejných trasách.

Načerpal jsem teď lepší benzín, budu používat elektrické spotřebiče jen v potřebné míře, jezdit v přechodových intervalech rychlostních stupňů spíš na vyšší rychlostní stupně a jen doufám, že to bude lepší.
O víkendu zkusím diagnostiku s notebookem, zda ta sonda žije.

Autor:  poly [ 03 pro 2005 23:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar chlapi. Pokud se vymění LAMBDA, musí se odpojit baterka aby se vymazala paměť řídící jednotky, která má "naučené" informace ze staré špatně funkční lambdy. Už se to tu ve foru někde probíralo. Dál je třeba myslet na dokonalý el. kontakt lambdy s výfukovým potrubím - je třeba namazat závit lambda sondy el. vodivou pastou. Lambda musí mít na sobě také plechový žárový kryt, který udržuje při provozu její teplotu a zabraňuje její nežádoucí chlazení od kolem proudícího vzduchu. To jsou jen okrajové informace. Doporučuju ve fóru si najít starší příspěvek o lambdě a přečíst si odkaz na teorii funkce lambdy a možná se Vám podaří na něco přijít.

Autor:  cendler [ 04 pro 2005 06:27 ]
Předmět příspěvku: 

poly : jasně, odpojit baterku to je jasné aby se vymazaly stará informace a dostaly se tam nové. Stím namazáním to nemáš až tak pravdu ford má 4kabely a to se dneska už prý nemaže, nevadí to když se to namaže , ale nemusíse to. a ten kryt jsem taky vyděl jen pjediněle, ale skusím ho sehnat, to není špatný nápad.

Autor:  Wolf [ 05 pro 2005 15:50 ]
Předmět příspěvku: 

No nevím jak u Escortu ,ale u mé Fiesty mi vůbec nefungovala žádná univerzální lambda a ani z Feliše,musel jsem tam dát přímo lambdu pro moje auto,jinak to nejelo. :D

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/