fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

LPG na Escorta
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=395
Stránka 1 z 5

Autor:  Návštěvník [ 20 čer 2004 23:11 ]
Předmět příspěvku:  LPG na Escorta

Zdar všichni. Měl jsem krátkou diskuzi s deekayem o instalaci LPG na Forda Escorta 1,6 16V. Deekay mě od této akce odrazuje s poukazem na to, že toto nedělá dobře motoru výše zmiňovaného vozu. Prosím o jakékoliv názory na toto téma. Předem děkuji.

Autor:  Návštěvník [ 06 lis 2004 22:21 ]
Předmět příspěvku:  lpg

kdo rikaze je lpg skodlive tak ho nikdy neprovozoval,mam za sebou 5 aut lpg skoda peugeot renault a je to luxus. mouch ma kazdy system ale za takove penize se jezdi i rano pro rohliky

Autor:  Milan [ 07 lis 2004 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

LPG jsem měl na škodovce 120 (motory 120LS a 136LS) a moje postřeby:
Š120 musela mít tvrdá sedla ventilů (min. výfukových), bez sedel hlava po pár tis. km praskne. Takhle jsem odpálil asi 4 než jsem vyměnil sedla, naštěstí se měl levnej zdroj. Výkon jde cca o 15 - 20 % dolů, spotřeba o cca 10-20 % nahoru. U LPG jsou ve spalovacím prostoru vyšší teploty než u benzínu a taky je LPG dost suchý (nemaže) oproti benzínu, což může mít za následek podpalování ventilů. Se startováním do - 5st. na LPG jsem problémy neměl, potom už jsem musel startovat na benzín, čímž ale vznikal problém se startováním. Motor nešel tak rychle nastartovat, protože na LPG a benzín jsem měl jinak seštelovný předstih (u LPG větší), a na benzín jsem nejezdil skoro vůbec. LPG jsem šteloval skoro každý týden (vč. ventilů), tak aby měl motor optimální výkon a spotřebu. Po každém natankování plynu se auto chovalo jinak. U dnešních aut s elektronikou si ale tyto hodnoty ŘJ nastavuje sama.
O instalaci LPG do Escorta nebo Scorpia neuvažuji. Jezdil bych sice za menší peníz, ale v kufru by mě překážela nádrž s LPG, musel bych častěji měnit vzduch filtr a olej, možnost problémů s elektronikou (navíc modul LPG), nemohl bych zajíždět a parkovat v podzemních garážích, u některých motorů možné podpalování ventilů. Jako velké mínus považuji většinu firem, které provádějí montáž. LPG jsem si nechával namontovat 2x a vždy jsem strávil den pod autem, abych opravil všechny napáchané škody na autě - baterie křivě umístěna (sklon 20%), chyběly svorky na odvětrání LPG u bezpečnostního ventilu - v případě úniku plynu bych letěl do vzduchu , zkratované vodiče k dobíjení (následek přebíjení a výměna reg. relé) atd.. O tom, že když auto po vyjetí z montážní firmy se auto málem udusilo ani nemluvě - auto jsem si musel na prvním odpočívadle seštelovat abych vůbec dojel - firmy štelují jen chod na volnoběh a to ještě blbě, o nastavení průtoku vzduchu při 3t. ot. nikdy neslyšeli. Další nevýhoda je kontrola LPG, která je (byla) prováděna jednou za rok, nebo po uplynutí 5000 km, podle toho co bude rychlejší. Cena takovéhle prohlídky stála kolem 400 Kč a spočívala v tom, že se na auto buď nepodívali vůbec, nebo vzali jarovou vodu a natřeli pár spojů . Naštěstí jsem si od bráchy často půjčoval detektor plynů. Možná ale, že už se montážníci poučili z předchozích chyb a pracuji profesionálněji. Dále je při montáži LPG třeba počítat s dvojitou kontrolou emisí (benzín a LPG), každé se platí zvlášť.
Tím, co jsem napsal, nechci, nikoho odrazovat od montáže plynového zažízení.

Autor:  Ondrej [ 07 lis 2004 18:43 ]
Předmět příspěvku: 

ja sem mel LPG na Facku a najezdil jsem s tim cca 50tkm nejaky moc velky zavady na motoru sem nemel, jenom jednou podpaleny tesneny pod hlavou, ale to nemuzu rict jestli to bylo tim LPG, pak nejaky spuchrely manzety na benzinovy pumpe a v karburatoru, jak sem skoro vubec nepouzival benzin. Ale po vsech tech zkusenostech bych uz do toho nesel, fakt je s tim hrozne starosti aby to rozumne jezdilo a moc nezralo. Olej sem menil stejne jako pri benzinu a pripadal me urcite pri vymene cistsi nez na benzin, jinak kazdej rok novy svicky, vzduchovej filtr, plynovej filtr LPG, kontrola tesnosti systemu.

Autor:  johan [ 08 lis 2004 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

Nechci se moc pouštět do debaty o LPG, moc toho o plynu nevím...

Ale jednu věc k Zmetku+LPG si neodpustím: Zmetec má plastový sací parohy a podle mých informací se v takovém případě nedá namontovat obyčejné "jednobodové vstříkovací zařízení" (nevím jak to lépe popsat) za cca 20.000,-
Cena za čtyřbod je ale už cca 50.000,- .........

Nekecám blbosti?

Autor:  Návštěvník [ 08 lis 2004 11:59 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem měl Opel Kadett na LPG. Přestavba tohoto vozu přišla na 15000 Kč se všim všudy. Kromě pár problémů se startováním v zimě, když jsem zapomněl přepnout před příjezdem domů na benzín nebyly. Spotřeba 8 l LPG na 100 km a to jsem to moc nešetřil. Dost velkou výhodou bylo, že jsem toto auto se 145 000 km na kontě na jaře prodal celkem bez problémů díky plynu za 42 tis. Kč. Najezdil jsem s ním 20 tis. km na LPG.
Teď jsem majitelem Fordu Escort Combi 1.6 16V Zetec. Před pár dny jsem jej po dlouhé rozvaze nechal opět předělat na LPG. Já mám sání hliníkové, takže nebyl žádný problém. Nádrž mám na 48 l a mám jí místo rezervy, takže výhoda combi zachována. Na akceleraci je drobet poznat, že se jede na LPG, jinak jsem zatim nepozoroval žádný rozdíl. Spotřebu zatim změřenou nemám. Do těchto aut se už montuje dokonalejší systém, který řídí dávkování LPG podle dat z Lambda sondy a má svojí řídící jednotku, která je napojena na benzinovou řidící jednotku. Startuje se vždy na benzín (odpadá problém se startováním v zimě) a na LPG se přepíná automaticky. Např. ráno studený start na benzín a většinou hned při přeřazení z 1 na 2 se přepne bez jakéhokoliv cuknutí na LPG. Někdo říká, že plyn je sušší, ale podle chemického vzorce to není pravda. Problémy mají opravdu pouze starší auta s netvrzenýmy sedly ventilů. Spotřeba se udává o 10 procent nahoru a výkon o 5-10 procent dolu. Přestavba mě vyšla na 26 tis.Kč. Tady jde hlavně o to, kdo toho kolik najede. Já bych dle mých zkušeností neváhal, pokud člověk najede alespoň 20 tis.km za rok a auto si chce ještě nějakou dobu nechat. Už pro ten pocit u pumpy bych to udělal :D .

Autor:  filip [ 08 lis 2004 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

Tak s cenama je to priblizne takhle:

1 lambdasonda s kovovym sacim potrubim 26000,-
1 lambdasonda s plastovym sacim potrubim 34000,-
2 lambdasondy (OBD II) s plastovym sacim potrubim 40000,- (Sekvencni vstrikovani)

Autor:  Návštěvník [ 13 lis 2004 21:07 ]
Předmět příspěvku:  lpg

lpg nema jen ten kdo malo jezdi a ten kdo neumi pocitat. pac a pusu lpg priznivec

Autor:  Návštěvník [ 18 lis 2004 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

Dost vážně o LPG uvažuju, a tak mě zajímají dvě věci:

jaký je cenový rozdíl mezi toroidní nádrží místo rezervy a klasickou bandou do kufru ? 5 tisíc ? Nebo víc ?

A jakým způsobem je nádrž v kufru namontovaná ? Mám kombi, tak mi jde o to, jestli se pak dá vedle ní ještě něco prostrčit, třeba lyže.

Autor:  Návštěvník [ 18 lis 2004 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Najezdím 10 až 12 tis. k za rok a kvůli tomu si nebudu ničit motor stlačenýma prdama a navíc zmenšovat zavazadlový prostor. Rovněž tak pokles výkounu pro mě není zanedbatelnou položkou a k tomu prokazatelně dochází. Je to jen otázka názoru a potřeb. Někdo si to chválí, jiný nadává.

Autor:  filip [ 19 lis 2004 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

MaSna:
priplatek za toroid je od 1000-2000 korun.Klasicka nadrz se da do kufru za zadni sedadla, nebo na pravy bok podelne.Je lepsi toroid, protoze kdyz potrebujes, tak rezervou muzes v kufru hnou, nadrzi nikoliv.
Petr:
Uplny souhlas, ale ja najezdim minimalne 20 000, a ten muj motor se stejne nedozije smrti, spis odejde auto ne neco jineho.Takze to ze se bude vic nicit, resp. snizi zivotnost mi nevadi.Nizsi vykon, mi tolik nevadi, ale dost zalezi kterou variantu plynu zvolis, nebo je predepsana.U sekvencniho vstrikovani ten ubytek nemusi byt tak velky.Zas ale dost stoji.

Autor:  filip [ 19 lis 2004 13:47 ]
Předmět příspěvku:  To: Lukas

Mas starsi escort ? Ja mam 97 a mam plastove potrubi, jen nevim, jestli je potrebny ten levnejsi nebo drazsi system( OBDII).

Autor:  filip [ 24 lis 2004 16:15 ]
Předmět příspěvku:  Digitální vstrik vs. klasicky LPG

Dostal jsem odpověď, proč by se měli na auta s plast. sacim potrubim montovat digitální (a hlavně dražší)LPG zařízení:
+++++++
problém při montáži klasiky není žádný. Je tam jen nebezpečí zpět zášlehu, což pro plastové potrubí není dobré. DGI je více stabilní systém i z hlediska seřizování a držení volnoběžných otáček.Je u něj také lepší spotřeba.
+++++++
Ono se dá připlatit i jakási protišlehová klapka, co je proti zášlehu levněší řešení.
Do novjějších aut se ale z důvodu přísnějších norem na emise a dvou lamba sond, musí dávat nejdražší sekvenční vstřikování.

Autor:  Psycho [ 24 lis 2004 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ja osobne jsem o tom uvazoval,ale radeji si necham benzin.Proste tomu neverim.Uz kolikrat se mi stalo ze jsem potreboval pri predjizdeni poradne zaakcelerovat.Takhle mi to nedovoli motor 1.4 a jeste to snizovat LPG?Nikdy.Za mesic najezdim 5-6000 km a muzu rict ze ty co maj LPG lituju.Zvlaste ted v zime.

Autor:  filip [ 25 lis 2004 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

chtěl si říct že lituješ, ty co mají lpg a 1.4 :lol:
Když máš slabý výkon tak to určite není dobrá volba, zvlášť když najezdíš 8000 km, ale někdo kdo ma třeba 1.8 a není závodník, najezdí 15 000 a vejš, a chce šetřit tak to není tak špatná volba.Nafta v escortech moc neušetří, a motory to taky nejsou extra spolehlivý.No a zimní starty, jsou v pohode, protože startuješ stejně na benzin.

Autor:  johan [ 25 lis 2004 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

jojo, jak píše filip: když máš trošku silnější motor, nechceš s tím závodit a hodně jezdíš může být LPG docela v poho
kamarád má Megana s dvoulitrem (oni tam ti Francouzi ještě před pár lety dávali takové obstarožní motoru 8V 85 kW, ale zase se na tom asi nemá co podělat), nechal si namontovat LPG a je happy
já kdybych najezdil >20 000 ročně tak bych o tom taky uvažoval, on najezdí cca 40 000

Autor:  Psycho [ 30 lis 2004 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

filip píše:
chtěl si říct že lituješ, ty co mají lpg a 1.4 :lol:
Když máš slabý výkon tak to určite není dobrá volba, zvlášť když najezdíš 8000 km, ale někdo kdo ma třeba 1.8 a není závodník, najezdí 15 000 a vejš, a chce šetřit tak to není tak špatná volba.Nafta v escortech moc neušetří, a motory to taky nejsou extra spolehlivý.No a zimní starty, jsou v pohode, protože startuješ stejně na benzin.

Jo,ale za mesic. :D

Autor:  Nagant [ 09 pro 2004 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

A jak je to, pokud je místo rezervy v kufru toroidní nádrž - je pro Escorta schválené nějaké redukované kolo na dojetí jako rezerva (tedy, aby to nezabralo moc místa v kufru)? Nagant

Autor:  filip [ 09 pro 2004 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mám v techničáku 165 nebo 155 R14 co není nějak extra malé kolo, ale policajti stejně nevědí co je ve velkém techničáku.

Autor:  Standa [ 09 pro 2004 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Kolega má Focuse combi s toroidní nádrží a rezervu nevozí, má už s plynem najeto 100t km a zatím jeden defekt a o pokutách nemluvil. V autě vozí spray na opravu kola a říkal že defect to zacelí vpohodě. Jinak Focus už má schválené kolo na dojetí, které je o hodně menší. Ale stejně zavazí, když člověk potřebuje plochu combi využívat.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/