fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Chcípání teplého motoru za teplého počasí http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=39529 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | zdobr [ 26 zář 2012 01:07 ] |
Předmět příspěvku: | Chcípání teplého motoru za teplého počasí |
Zdravím vás a prosím o pomoc s problémem, kterým je u mého 1.6 Zetec L1H z r.98 zhasnutí zahřátého motoru jen za teplého počasí v létě po sundání nohy z plynu. Nastartovat jde normálně, ale vždy až asi po 10ti vteřinách. Po několika takových chcípnutích už stačí jen jízda na málo plynu, třeba ve městě. Pomůže jen motror nechat vychladnout a pokračovat až večer po ochlazení. Celou zimu jezdím bez problémů. Ve Ford servisu při měření napětí HEGO indikovalo, že ovládací systém paliva dodává trvale chudou směs. Nepomohla nová lambda sonda, volnoběžný ventil ani váha vzduchu ani výměna palivového čerpadla. Po odpojení lambdy se problém opakoval, navíc vyskočily emise. Chlazení funguje normálně. Zdá se, že si s tímto nejspíš neobvyklým problémem nikdo neví rady. Moc nejezdím, když,tak spíš úsporně, spotřeba je něco nad 8/100. |
Autor: | miki21 [ 26 zář 2012 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípání teplého motoru za teplého počasí |
viewtopic.php?f=5&t=29747&hilit=tepl%C3%BD+nestartuje |
Autor: | martin993 [ 27 zář 2012 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípání teplého motoru za teplého počasí |
co jít například po pojistkovce nebo řídící jednotce ? Mě zas auto nestartovalo za ohřátého motoru ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zdobr [ 01 říj 2012 15:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípání teplého motoru za teplého počasí |
Mám ještě podezření na čidlo teploty motoru, pak by podle mého laického úsudku byla na řadě ta řídící jednotka. Na další řešení problému budu ale muset nejspíš počkat na jaro... ![]() |
Autor: | Standa [ 03 říj 2012 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípání teplého motoru za teplého počasí |
To zhasnutí teplého motoru probíha okamžitě po sundání nohy z plynu, vůbec nedojde k zakolísání volnoběhu ? Teplý motor většinou totiž nezhasíná, vetšina má problém se studeným zhasínáním. Nejlepší by bylo napíchnout Forddiag a zkontrolovat všechny funkční členy. Možná tady je někdo z okolí Jihlavy kdo ho vlastní a mohl by to otestovat. |
Autor: | zdobr [ 03 říj 2012 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcípání teplého motoru za teplého počasí |
K tomu zhasnutí motoru dojde až po chvíli. Třeba sjíždím delší kopec na neutrál nebo brzdím motorem a motor zhasne až na začátku následujícího stoupání - už s nohou na plynu. Nebo po dojetí ke křižovatce, kde se rozsvítila červená, zhasne těsně před tím, než naskočí zelená a já musím čekat dlouhých 10 vteřin, než jde nastartovat. Troubení za mnou stojících řidičů pak předcházím tím, že motor vypnu už při dojezdu sám, protože po těch zhruba 10ti vteřinách nečinnosti jde bez problému nastartovat vždy. Dá se říct, že doba stačící ke zhasnutí se zkracuje se stoupající teplotou pod přední kapotou... A přitom se i zvyšuje frekvence chcípání. Doba nebo počet bez problému ujetých km po vyjetí z garáže závisí na venkovní teplotě případně i na množství slunečního svitu. Volnoběh je přitom v pořádku. Na jaře, na podzim a v zimě můžu ujet 200km a nic. Ukazatel teploty se mírně pohybuje podle způsobu jízdy ve spodní části "normálu" v létě i v zimě. ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |