fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spatne kompresni tlaky
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=399
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 21 čer 2004 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Spatne kompresni tlaky

Nechal jsem si v servisu zmerit kompresni tlaky - je to bida. 1. valec 12 (coz je v poradku), 2. valec 8, 3. valec 7, a 4. valec jen 6. Olej mi to zatim nezere. Je fakt, ze jsem to chvilku varil, ale nijak vyrazny pokles vykonu zatim nepocituji. Startuje zatim dobre. Cim to muze byt zpusobeno? Jedna moznost jsou zapeceny krouzky (varil jsem), druha moznost ventily. Mate nekdo podobne zkusenosti? Chystam se na dovolenou a nemam cas to nechat spravit. Da se s tim bez rizika jeste chvilku jezdit?

Autor:  Standa [ 21 čer 2004 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

Před rokem jsem řešil podobný problém, také jeden válec dobrý12 a tři s podobnými hodnotami 6-7. Při měření jsme ale zkusili stříknout injekcí olej do válce a znovu změřit. Jelikož se měřené hodnoty nezměnily tak bylo rozhodnuto o demontáži hlavy a výměně ventilů. Opravdu byli vadné 3 výfukové ventily a motor teď šlape super a s niší spotřebou ( o 2 litry na 100 km). Porucha se postupně projevovala snižujícím výkonem a rostoucí spotřebou. Navíc na volný chod bylo slyšet ve výfuku jakési zvuky, prvně jsem se domníval že mám vysypaný kat. protože když jsem byl pod autem tak se ten zvuk ozýval právě z něho. Jestli to jsou ventily tak se budou postupně opalovat víc a delší cestu bych nedoporučoval. Hrozí pak opálení sedel v hlavě a její zabroušení už nemusí být účinné. Nejraději okamžitá oprava.

Autor:  Návštěvník [ 21 čer 2004 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

Co se spotreby tyce, pri poslednim tankovani mi to vyslo 7,35l/100 a ani ted to odhadem nebude vic jak 8l, a to ted jezdim kratke trasy. Po nastartovani mi chvilku rachtaji ventily, ale to uz se tady resilo. Po chvilce je zvuk normalni, akorat pri vyssich otackach je motor pry hlucnejsi, jak mi bylo receno... Jinak auto mi celkove pripada linejsi, nez treba Felicie 1,6, ale to uz od doby, co jsem ho koupil.

Autor:  Ondrej [ 21 čer 2004 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

Kolik to tvoje auto ma najeto, kolik to stalo a kde jsi to nechal merit?

Autor:  Návštěvník [ 21 čer 2004 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

A kolik na kolik prisla oprava (hlava, ventily)?
At vim jak hluboko sahnout do kasicky.
Diky

Escort Turnier 1,6 16V, rok vyroby 1996

Autor:  deekay [ 21 čer 2004 22:50 ]
Předmět příspěvku: 

No panove desite me, rv 99 a nizky tlaky, radsi nechci vedet jaky ma moje 1.9 rv94 a 170 000 najeto...

Autor:  Návštěvník [ 22 čer 2004 06:01 ]
Předmět příspěvku: 

Mam najeto 150 000, koupil jsem to v autobazaru. Ty tlaky jsem si nechal merit sice u garazisty, ale spolehliveho. Podle toho, jak se to auto chova tomu verim. Ono neni podstatne, kolik ma to auto najeto, ale jak se o nej kdo stara. Jak se o nej staral predchozi majitel, to nikdo nezjisti. Nikdy nevis, co tam lil za oleje, jestli do oleje necpal nejake "zazracne" prisady, jestli to nepretacel, apod. To vsechno se na zivotnosti motoru projevi.

P.S. Take by mne zajimalo, na kolik vyjde takova oprava ventilu. Standa snad rekne vic...

Autor:  Standa [ 22 čer 2004 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem demontáž a montáž hlavy dělal sám v garáži s kolegou. Přebroušení hlavy a sedel, včetně zabroušení ventilů, výměny 3 výfukových ventilů a výměny všech gufer v hlavě vyšlo na 3000,-Kč u firmy v Ostaravě, která dělá jenom hlavy motorů. Samozřejmě ještě bylo potřeba koupit nové těsnění pod hlavu, pod výfukové paroží, pod sací paroží a pod termostat. Celá oprava mě vyšla asi na 6 000,- kč. Může se ale ještě naskytnout další investice s výměnou rozvodových kladek nebo řemenu, já jsem měl na rozvodech najeto 15t km, tak jsem je neměnil. Zjistil jsem ale průsak na vodní pumpě, tak že to bylo plus dalších 1500,-Kč za pumpu z druhovýroby(origo 3000,- a termín do 10 dnů). Dělal jsem to zhruba před rokem a motor šlape jako nový. Citelně větší výkon, niží spotřeba, tichý chod. Asi rok a půl před opravou hlavy, jsem musel měnit výfuková zdvihátka, protože u studeného motoru docházelo ke špatnému vyplachování. Některá výfuková zdvihátaka se neotevirála a docházelo k míchaní směsi s výfukem. Po zahřátí motoru nebyl problém. Tím asi došlo k podpálení výfukových ventilů, což se pak projevovalo stále se snižujícím výkonem a rostoucí spotřebou.

Autor:  Návštěvník [ 22 čer 2004 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

Vadný zdvihátka, pak podpálený ventily. Vypadá to, že u mne to bude asi podobný. Jak vlastně ty zdvihátka můžou odejít? Napadá mne špatný olej, možná s nějakým sajrajtem... Auto z bazaru už nikdy více!!!

Autor:  Návštěvník [ 22 čer 2004 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

byl jsem si taky nechat změřit kompresní tlaky válců na své 1.8 diesel.
2 válce jsou dobré,2horší.říkali mi,že v zimě nastartuju max do -15.když bude víc,tak mám smůlu.dá se to nějak vyladit?na kolik by to přišlo?díky za rady

Autor:  Návštěvník [ 23 čer 2004 06:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak přeci jen to asi budou zapečený kroužky; od doby, co jsem "vařil", auto přeci jen poněkud zlenivělo. Snad to bude ta lepší, levnější a asi i rychlejší varianta. Doufám, že aspoň válce budou zdravý. Každopádně dovolenou jsem zatím odpískal a autíčko jde příští týden do opravy...

Autor:  Standa [ 23 čer 2004 11:05 ]
Předmět příspěvku: 

To George V. > Jak jsem auto koupil, tak jsem nechal do 2 měsícu dělat rozvody a motor byl super čisty. Kolega co mi to tehdy dělal říkal že auto muselo jezdit na dobrý olej, nikde usazeniny, vše naprosto čisté. Myslím že zdvihátka odešla vadou materiálu, po demontování vypadají naprosto stejně jako nová. Akorát pístky uvnitř zdvihátek museli špatně chodit. Na pohled jim ale nic není. Navic Ford měl tuto závadu popsanou ve svém manuálu. Také je zajímavé že motory Zetec S maji zdvihátka s podložkama, které se seřizují a ne hydroštely jako Zetec E.

Autor:  Návštěvník [ 23 čer 2004 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem to udělal obdobně. Do měsíce jsem nechal vyměnit olej i rozvoďák. Co tam skutečně bylo za olej a v jakém byl stavu, nevím, ale v servisu mi pak načepovali 5W30 od Shellu. Od počátku za studena trošku rachtaly ventily, ale auto bylo jinak OK. V zimě startovalo perfektně, spotřeba postupně spíš klesala. V zimě jsem začal na 10l (jezdil jsem hlavně krátký trasy), dneska jsem na zhruba 8l. Problémy začaly až v květnu, co mi odešel termostat. Trochu jsem ho povařil. Pak chvilku jezdilo ještě dobře a teď začínám vnímat, že se s motorem děje cosi nekalého. Nechce se mu do otáček, je hlučnější, ani na volnoběh to už není ono. Zatím snad olej nespaluje, nekouří, ale jistota je jistota, nechám ho spravit. Akorát mi furt vrtá hlavou, co s tím je. Jestli kroužky, nebo ventily a co by z toho bylo "lepší".

Zajímalo, by mne, Stando, na kolik přijde jeden ventil? Je to originál, nebo druhovýroba?

Autor:  Standa [ 23 čer 2004 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

To George V. > Jak už jsem psal, tak opravu hlavy jsem svěřil dílně, která dělá jen opravy hlav motorů, týdně asi repasujou 100 hlav. Na ventily mají svého dodavatele pro všechny značky aut. Jedná se tedy pravděpodobně o výrobce, který dodává automobilkám ventily do výroby. Jeden výfukový ventil stál něco kolem 300,- kč. Ve Fordu by stál kolem 600,- a dodání za 10 dnů. Já jsem na opravu hlavy čekal 4 dny a mohl jsem zpátky montovat. Osobně dávám přednost originálním dílům Ford, ale v tomto případě jsem se nebál. Kolega totiž dělá v Ostravském servisu Audi a VW a říkal že všechny servisy vozí hlavy k nim a fungujou bez reklamací.

Autor:  Návštěvník [ 02 črc 2004 06:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už mám jistotu. Fouká to kolem pístních kroužků. Zřejmě "vaření" nezůstalo bez následků, ale stejně si myslím, že to už bylo načaté, že jsem to jenom dorazil... No co, aspoň budu mít "nový" motor.

Autor:  futura [ 02 črc 2004 07:40 ]
Předmět příspěvku: 

Vareni muze zpusobit prehrati oleje, vytvoreni takovych cernych vazkych usazenin, neco jako dehet a ty zadelaj vetsinou stiraci krouzek, ze je nepohyblivej.Postizeny valec potom ztrati kompresi, blbne to na volnobeh, oprava bohuzel znamena rozebrani, ale zase tak hrozny to neni, jako amateri jsme to udelali za den.Kompresi jsme jeste nemerili, ale majitel tvrdi, ze to jezdi lip a i volnobeh se zklidnil.Budes mit po oprave fakt skoro novej motor.

Autor:  Návštěvník [ 02 črc 2004 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jaké oleje jsou na to náchylnější, syntetika, nebo polosyntetika (minerál)?. Měl jsem tam syntetiku 5W30, najeto od výměny oleje tak 3500km. Má smysl olej nechat vyměnit?

Autor:  ACEMajky [ 02 črc 2004 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, mam taky "novej" motor, taky byli predtim zapeceny krouzky (ale uz to blblo i predtim zapecenim) - v servise mi po koupi nevymenili olej a hned po 2 dnech se to zapeklo. No ted uz mam 6 mesicu po GO a startuje to na brnknuti, jede bez jakyhokoli koure, proste paradicka

Autor:  Standa [ 02 črc 2004 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

Na přehřátí je nejvíce náchylná plná syntetika a pak samozřejmně polosyntetika s velkým podílem syntetických olejů. Minerální oleje jsou na přehřátí citlivé nejméně. Jestli jsi to uvařil s plnou syntetikou, tak degradaci oleje poznáš na hlavě motoru. Stačí sundat ventilové víko a je hned jasno. Můžu poslat fotky, jak vypadají čisté vačky a pak s degradovaným olejem, který vytvořil na povrchu černý kal.
To Futy: Výměnu pístních kroužku lze provést jen sundáním olejové vany a pak rozebráním kompozice ojnic, nebo musí ven celá klika?

Autor:  johan [ 07 črc 2004 12:15 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Jestli jsi to uvařil s plnou syntetikou, tak degradaci oleje poznáš na hlavě motoru. Stačí sundat ventilové víko a je hned jasno. Můžu poslat fotky, jak vypadají čisté vačky a pak s degradovaným olejem, který vytvořil na povrchu černý kal.


Stando, nešlo by ty fotky sem třeba linknout? To by bylo zajímavý, vidět rozdíl...

Díky

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/