fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 04:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zapojení zapalovacích kabelů
PříspěvekNapsal: 06 říj 2012 13:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Zdravím pánové jak jsou zapojené kabely jedna jedna dva dva, atd. kabely mají vždy dvojice pálí vždy první čtvrtý a druhý třetí, jenomže konstruktéři alespoň u mne a mého kámoše se špatně dohodli s dizajnérama a na cívce první výstup z indukční cívky nepatří na nejdelší kábl a nejkratší čtvrtý výstup na nejkratší kábl nejblíže k indukční cívce ale má to být zapojené naopak to samé platí pro druhý a třetí píst. Prostě vše přehodit.



Jak jsem na to přišel. Za prvé jedné vstup do indukční cívky má daleko větší odběr než druhý.
Za druhé po vytažení fajky za spuštěného motoru z dvou fajek je tak silná jiskra že s ní vyskočí a šlehne na zem a z dalších dvou to nedělá po tomto již zmiňovaném přehození ide jiskra z obou fajek stejně.

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 06 říj 2012 13:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Motor má potom lepší průbeh v přechodech.

Jestli chcete dodám fotky.

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 08 říj 2012 07:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Jestli jsem to dobře pochopil, tak píšeš, že zapojení kabelů má být opačně, tedy číslo 1 na indukční cívce neodpovídá válci 1 u rozvodů ale nachazí na odvrácené straně rozvodů. Tedy na jedničku dát nejkratší kábel a postupovat v opačném pořadí až k číslu 4 s nejdelším kabelem pro válec u rozvodů.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 08 říj 2012 13:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tohle muze pomoct
http://www.fordiag.cz/docs/misc/ruzne%20zapojeni%20zapalovaci%20civky.pdf

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 08 říj 2012 13:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
To Tomin, jak myslíš , že by to pomohlo. Zapalovací cívka ma čísla jasné, jen je otázka co znamenají. Tedy je první válec u rozvodu, nebo na opačné straně motoru jak píše Rosťa-RS ? Teoreticky by to mělo být úplně jedno, když 1-4 a 3-2 hazí jiskru současně.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 08 říj 2012 22:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ja myslel ze resi cislovani na civce .. tak to sorry.
Jednicka je snad u rozvodu, ne ?
Ale pro paleni je to jedno.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 09:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
No já jsem alspoň Rostu Rs pochopil tak, že kabely dal jinak než čísla na cívce, ale měl by to osvetlit.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 11:10 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Prostě prohodil jedničku se čtyřkou a dvojku s trojkou..
Jako dumám nad tím taky, jestli je to bug anebo feature. Jako délka kabelu má vliv, ale předpokládal jsem, že tu různou délku jednotlivých kabelů výrobce kompenzuje konstrukcí jednotlivých kabelů (materiál, průřez..) tak, aby měly všechny stejný odpor a konstrukce vlastní cívky by pak byla co nejjednodušší. Akorat to, co popisuje Rosťa svědčí o opaku. Buď je to opravdu tak, že impedance sekundáru pro první a čtvrtý válec se liší (2 a 3 dtto), anebo má Rosťa tu cívku už na pochodu do fordího nebe.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 13:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Zdravím přesně tak udělat to tak že podle cívky první výstup nepujde k rozvodům ale k setrváku,proste ne 1234 ale 4321 Ide o to že výrobce impedanci při různých délek kabelů kompenzuje vnitřním zapojením cívek,
Skoušel jsem dvě cívky na svojem autě a u obou dvou byl výsledek stejný a to jest že kabely mají být zapojené opačně.
Zapojil jem to tak známému tvářil se k tomu velice pesimisticky stejně jako vy ale nakonec došel s tím že v přechodech to jede líp,nafotím a pošlu, Logicky delší kábl větší impedance a cívka musí být na to stavěná jedna strana musí mít vůči pomyslnému středu cívky větší odpor než ta s jinou délkou kabelu. Kábl zde není jak u škodovky s mněděným jádrem ale s odporovým.
Mám auto na LPG takže je zde mnohem větší důraz na zapalování, Bez toho bych na to asi nikdy nepřišel.

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapalování odhalení zap. kabelů
PříspěvekNapsal: 17 led 2013 13:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Tak co, už to někdo ověřil se stejným výsledkem?

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapojení zapalovacích kabelů
PříspěvekNapsal: 17 led 2013 15:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
Já si ničeho nevšiml :)

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zapojení zapalovacích kabelů
PříspěvekNapsal: 24 led 2013 10:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
:-D Jinak ta tabulka od tomiho je opravdu zajímavá, mám doma několik cívek se na to podívám :-D Ale tady v servisu mají bosh tester a podle něj pozná který píst hůř pálí a tak tak až budu při penězích se tam možná z hecu obědnám :-D mám ale strach že mi pak řekne že mi nějaký plynový vstřikovač stojí za nic :-D

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz