fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Zapojení zapalovacích kabelů http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=40056 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Rosťa-RS [ 06 říj 2012 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | Zapojení zapalovacích kabelů |
Zdravím pánové jak jsou zapojené kabely jedna jedna dva dva, atd. kabely mají vždy dvojice pálí vždy první čtvrtý a druhý třetí, jenomže konstruktéři alespoň u mne a mého kámoše se špatně dohodli s dizajnérama a na cívce první výstup z indukční cívky nepatří na nejdelší kábl a nejkratší čtvrtý výstup na nejkratší kábl nejblíže k indukční cívce ale má to být zapojené naopak to samé platí pro druhý a třetí píst. Prostě vše přehodit. Jak jsem na to přišel. Za prvé jedné vstup do indukční cívky má daleko větší odběr než druhý. Za druhé po vytažení fajky za spuštěného motoru z dvou fajek je tak silná jiskra že s ní vyskočí a šlehne na zem a z dalších dvou to nedělá po tomto již zmiňovaném přehození ide jiskra z obou fajek stejně. |
Autor: | Rosťa-RS [ 06 říj 2012 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Motor má potom lepší průbeh v přechodech. Jestli chcete dodám fotky. |
Autor: | Standa [ 08 říj 2012 07:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Jestli jsem to dobře pochopil, tak píšeš, že zapojení kabelů má být opačně, tedy číslo 1 na indukční cívce neodpovídá válci 1 u rozvodů ale nachazí na odvrácené straně rozvodů. Tedy na jedničku dát nejkratší kábel a postupovat v opačném pořadí až k číslu 4 s nejdelším kabelem pro válec u rozvodů. |
Autor: | tomin [ 08 říj 2012 13:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Tohle muze pomoct http://www.fordiag.cz/docs/misc/ruzne%20zapojeni%20zapalovaci%20civky.pdf |
Autor: | Standa [ 08 říj 2012 13:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
To Tomin, jak myslíš , že by to pomohlo. Zapalovací cívka ma čísla jasné, jen je otázka co znamenají. Tedy je první válec u rozvodu, nebo na opačné straně motoru jak píše Rosťa-RS ? Teoreticky by to mělo být úplně jedno, když 1-4 a 3-2 hazí jiskru současně. |
Autor: | tomin [ 08 říj 2012 22:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Ja myslel ze resi cislovani na civce .. tak to sorry. Jednicka je snad u rozvodu, ne ? Ale pro paleni je to jedno. |
Autor: | Standa [ 09 říj 2012 09:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
No já jsem alspoň Rostu Rs pochopil tak, že kabely dal jinak než čísla na cívce, ale měl by to osvetlit. |
Autor: | Wizzy [ 09 říj 2012 11:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Prostě prohodil jedničku se čtyřkou a dvojku s trojkou.. Jako dumám nad tím taky, jestli je to bug anebo feature. Jako délka kabelu má vliv, ale předpokládal jsem, že tu různou délku jednotlivých kabelů výrobce kompenzuje konstrukcí jednotlivých kabelů (materiál, průřez..) tak, aby měly všechny stejný odpor a konstrukce vlastní cívky by pak byla co nejjednodušší. Akorat to, co popisuje Rosťa svědčí o opaku. Buď je to opravdu tak, že impedance sekundáru pro první a čtvrtý válec se liší (2 a 3 dtto), anebo má Rosťa tu cívku už na pochodu do fordího nebe. |
Autor: | Rosťa-RS [ 09 říj 2012 13:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Zdravím přesně tak udělat to tak že podle cívky první výstup nepujde k rozvodům ale k setrváku,proste ne 1234 ale 4321 Ide o to že výrobce impedanci při různých délek kabelů kompenzuje vnitřním zapojením cívek, Skoušel jsem dvě cívky na svojem autě a u obou dvou byl výsledek stejný a to jest že kabely mají být zapojené opačně. Zapojil jem to tak známému tvářil se k tomu velice pesimisticky stejně jako vy ale nakonec došel s tím že v přechodech to jede líp,nafotím a pošlu, Logicky delší kábl větší impedance a cívka musí být na to stavěná jedna strana musí mít vůči pomyslnému středu cívky větší odpor než ta s jinou délkou kabelu. Kábl zde není jak u škodovky s mněděným jádrem ale s odporovým. Mám auto na LPG takže je zde mnohem větší důraz na zapalování, Bez toho bych na to asi nikdy nepřišel. |
Autor: | skaldal [ 17 led 2013 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalování odhalení zap. kabelů |
Tak co, už to někdo ověřil se stejným výsledkem? |
Autor: | Malfis [ 17 led 2013 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapojení zapalovacích kabelů |
Já si ničeho nevšiml |
Autor: | Rosťa-RS [ 24 led 2013 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapojení zapalovacích kabelů |
Jinak ta tabulka od tomiho je opravdu zajímavá, mám doma několik cívek se na to podívám Ale tady v servisu mají bosh tester a podle něj pozná který píst hůř pálí a tak tak až budu při penězích se tam možná z hecu obědnám mám ale strach že mi pak řekne že mi nějaký plynový vstřikovač stojí za nic |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |