fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Studený motor - stání
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4117
Stránka 1 z 1

Autor:  BlueWolf [ 28 lis 2005 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Studený motor - stání

Mám dotaz... Jak moc vadí motoru, když nastartuju, a jdu ometat sníh? Auto stojí nastartovaný třeba i 10 minut a zatím se vytápí interiér. Nebo to vůbec nevadí?

Autor:  MV [ 28 lis 2005 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

Něco už se probíralo tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1534

Autor:  Standa [ 28 lis 2005 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

1 až 2 minuty na volný chod je tak okorát. Studený motor s nepravidelným olejovým filmem dobře netěsní a nespálený benzín z bohaté směsi stéká po stěnách válce do olejové vany. Pří vyšších otáčkách motor začne dříve vytvářet souvislý olejový film a proto není dobré nechávat motor delší čas běžet na volnoběh. Když pak navíc neprohřeješ motor na provozní teplotu, tak se benzín naváže na olej a už se neumí dodatečně odpařit. Takto se naprosto znehodnotí olejová náplň už během jednoho tisíce najetých kolometrů a její používání může poškodit motor.

Autor:  BlueWolf [ 29 lis 2005 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

Super. Zas jsem o něco chytřejší. Díky! :wink:

Autor:  Bery [ 29 lis 2005 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
1 až 2 minuty na volný chod je tak okorát. Studený motor s nepravidelným olejovým filmem dobře netěsní a nespálený benzín z bohaté směsi stéká po stěnách válce do olejové vany. Pří vyšších otáčkách motor začne dříve vytvářet souvislý olejový film a proto není dobré nechávat motor delší čas běžet na volnoběh. Když pak navíc neprohřeješ motor na provozní teplotu, tak se benzín naváže na olej a už se neumí dodatečně odpařit. Takto se naprosto znehodnotí olejová náplň už během jednoho tisíce najetých kolometrů a její používání může poškodit motor.


Měl bych dotaz který se netýká tématu ,ale tvé odpovědi.Co jsem postavil svůj motor tak jsem se s podobným problémem asi setkal.Jak to bylo vše nové tak jsem motor nechal v autě běhat i několik hodin.A jak píšeš připadalo mi že se v oleji vyskytovalo nějaké množství benzínu.Prostě mi připadalo že olej byl lehce naředěn benzínem. No a asi tak po 1000 kilometrech ten motor lehnul. Velký opotřebení válců. Tak mě napadá jestli to nepřestalo mazat a stěny válců se tak nějak nevydřely.

Autor:  Standa [ 30 lis 2005 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

To Bery: Jestli jsi motor po GO nechal několik hodin běžet jen na volný chod, tak se válce opravdu mohly vydřít tím, že motor nemazal. Nechával jsem si dělat laboratorní rozbor oleje, když jsem jezdil denně do práce vzdálenost 4 km. Ten olej byl po 1000 km podle laboratoře na vyhození. Velký obsah benzínu v oleji, malá viskozita, nízká teplota bodu vzplanutí. Dochází pak k trhání olejevého filmu na stěně válců a také jeho spalování, pro nízkou zápalnou teplotu. Ono to opravdu funguje tak, že na volný chod se motor spíše ničí a vůbec studený, když po tom nenásleduje tak dlouhá trasa, aby se olej dostatečně prohřál a benzín se mohl odpařil. V tvém případě k prohřátí motoru asi došlo, ale nízký tlak oleje při volnoběhu nemaže tak dobře jako při vyšších otáčkách, což se mohlo také projevit.

Autor:  Bery [ 30 lis 2005 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

To Standa: pomalu na to přicházím že to byla jedna z příčin tak rychlého opotřebení.Ono s tím mím motorem je to jěště trošku složitější drobný nárust výkonu trohu vyší teploty a ono je to hned. Jsem pěknej ... a tak fantasticky šel.Teď je na vyhození. Stačilo jen vyměnit olej taková drobnost.Poučení pro příště.

Autor:  Nitro [ 01 pro 2005 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

Standa: a jak se pozna ze je olej poradne ohratej? Až je raficka vody u prostred? Ja totiz taky jedim do prace 4km a rano nechavam auto nastartovany nez oskrabu okna. Myslis ze když pakrat proslapnu plyn tak se to promaze?

Autor:  futura [ 01 pro 2005 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mejch zkusenosti se olej za 4 km ohreje tak stezi na 50st, spis min. A v tuhle dobu je voda uz v normalu vetsinou. Obecne se mluvi o tom, ze olej tak 8km aspon.A studenej olej je i v prevodovce, tam to chce snad jeste delsi dobu, lamat to tam nesetrne tomu urco neprospeje.

Autor:  MV [ 01 pro 2005 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Někde jsem čet, že olej potřebuje min.10-15km pro dosažení provozní teploty(záleží dost na autě, venkovní teplotě, kudy a jakým režimu se jede, apod.). A jakmile se ohřeje voda na provozní teplotu, tak olej chce ještě "pár km". Psali tam, že ohřátí vody ještě neznamená ideální provoz motoru(jak si plno lidí myslí) právě proto, že olej ještě nedosáhnul optima. Myslím zmiňovali konkrétní testy BMW s autem na denní krátký trasy do 10km(oproti autu co jezdí delší vzdálenosti) a jak auto trpí - co si pamatuju: trpí aku+startér, spotřeba, opotřebení motoru(neideální mazání), brzká degradace oleje, koroze výfuku(kondenzát se nestihne vypařit), snížená životnost lambdy(častý teplotní šoky), apod.

Autor:  carPWR [ 02 pro 2005 21:12 ]
Předmět příspěvku: 

to nitro: proslapavanim plynu si moc nepomuzes, ja taky nastartuju auto, oskrabu a jedu...tj. cca 2 minuty dyl ne...jinak 4km je malo no, tech 10km bych tomu daval, ale zalezi na typu motoru

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/