fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Studený motor - stání
PříspěvekNapsal: 28 lis 2005 16:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Mám dotaz... Jak moc vadí motoru, když nastartuju, a jdu ometat sníh? Auto stojí nastartovaný třeba i 10 minut a zatím se vytápí interiér. Nebo to vůbec nevadí?

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 lis 2005 17:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Něco už se probíralo tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1534

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 lis 2005 21:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
1 až 2 minuty na volný chod je tak okorát. Studený motor s nepravidelným olejovým filmem dobře netěsní a nespálený benzín z bohaté směsi stéká po stěnách válce do olejové vany. Pří vyšších otáčkách motor začne dříve vytvářet souvislý olejový film a proto není dobré nechávat motor delší čas běžet na volnoběh. Když pak navíc neprohřeješ motor na provozní teplotu, tak se benzín naváže na olej a už se neumí dodatečně odpařit. Takto se naprosto znehodnotí olejová náplň už během jednoho tisíce najetých kolometrů a její používání může poškodit motor.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2005 11:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Super. Zas jsem o něco chytřejší. Díky! :wink:

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2005 18:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Standa píše:
1 až 2 minuty na volný chod je tak okorát. Studený motor s nepravidelným olejovým filmem dobře netěsní a nespálený benzín z bohaté směsi stéká po stěnách válce do olejové vany. Pří vyšších otáčkách motor začne dříve vytvářet souvislý olejový film a proto není dobré nechávat motor delší čas běžet na volnoběh. Když pak navíc neprohřeješ motor na provozní teplotu, tak se benzín naváže na olej a už se neumí dodatečně odpařit. Takto se naprosto znehodnotí olejová náplň už během jednoho tisíce najetých kolometrů a její používání může poškodit motor.


Měl bych dotaz který se netýká tématu ,ale tvé odpovědi.Co jsem postavil svůj motor tak jsem se s podobným problémem asi setkal.Jak to bylo vše nové tak jsem motor nechal v autě běhat i několik hodin.A jak píšeš připadalo mi že se v oleji vyskytovalo nějaké množství benzínu.Prostě mi připadalo že olej byl lehce naředěn benzínem. No a asi tak po 1000 kilometrech ten motor lehnul. Velký opotřebení válců. Tak mě napadá jestli to nepřestalo mazat a stěny válců se tak nějak nevydřely.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 18:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Bery: Jestli jsi motor po GO nechal několik hodin běžet jen na volný chod, tak se válce opravdu mohly vydřít tím, že motor nemazal. Nechával jsem si dělat laboratorní rozbor oleje, když jsem jezdil denně do práce vzdálenost 4 km. Ten olej byl po 1000 km podle laboratoře na vyhození. Velký obsah benzínu v oleji, malá viskozita, nízká teplota bodu vzplanutí. Dochází pak k trhání olejevého filmu na stěně válců a také jeho spalování, pro nízkou zápalnou teplotu. Ono to opravdu funguje tak, že na volný chod se motor spíše ničí a vůbec studený, když po tom nenásleduje tak dlouhá trasa, aby se olej dostatečně prohřál a benzín se mohl odpařil. V tvém případě k prohřátí motoru asi došlo, ale nízký tlak oleje při volnoběhu nemaže tak dobře jako při vyšších otáčkách, což se mohlo také projevit.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2005 21:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
To Standa: pomalu na to přicházím že to byla jedna z příčin tak rychlého opotřebení.Ono s tím mím motorem je to jěště trošku složitější drobný nárust výkonu trohu vyší teploty a ono je to hned. Jsem pěknej ... a tak fantasticky šel.Teď je na vyhození. Stačilo jen vyměnit olej taková drobnost.Poučení pro příště.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 13:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Standa: a jak se pozna ze je olej poradne ohratej? Až je raficka vody u prostred? Ja totiz taky jedim do prace 4km a rano nechavam auto nastartovany nez oskrabu okna. Myslis ze když pakrat proslapnu plyn tak se to promaze?

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 14:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Podle mejch zkusenosti se olej za 4 km ohreje tak stezi na 50st, spis min. A v tuhle dobu je voda uz v normalu vetsinou. Obecne se mluvi o tom, ze olej tak 8km aspon.A studenej olej je i v prevodovce, tam to chce snad jeste delsi dobu, lamat to tam nesetrne tomu urco neprospeje.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2005 18:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Někde jsem čet, že olej potřebuje min.10-15km pro dosažení provozní teploty(záleží dost na autě, venkovní teplotě, kudy a jakým režimu se jede, apod.). A jakmile se ohřeje voda na provozní teplotu, tak olej chce ještě "pár km". Psali tam, že ohřátí vody ještě neznamená ideální provoz motoru(jak si plno lidí myslí) právě proto, že olej ještě nedosáhnul optima. Myslím zmiňovali konkrétní testy BMW s autem na denní krátký trasy do 10km(oproti autu co jezdí delší vzdálenosti) a jak auto trpí - co si pamatuju: trpí aku+startér, spotřeba, opotřebení motoru(neideální mazání), brzká degradace oleje, koroze výfuku(kondenzát se nestihne vypařit), snížená životnost lambdy(častý teplotní šoky), apod.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2005 21:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to nitro: proslapavanim plynu si moc nepomuzes, ja taky nastartuju auto, oskrabu a jedu...tj. cca 2 minuty dyl ne...jinak 4km je malo no, tech 10km bych tomu daval, ale zalezi na typu motoru

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz