fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Volný Rozvoďák? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4148 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin 1,6 [ 01 pro 2005 23:53 ] |
Předmět příspěvku: | Volný Rozvoďák? |
Zdravím. Můžete mi někdo poradit? Escort 1,6 16v Zetec, r.v. 96, Díval jsem se na rozvoďák a zdá se mi, že je příliš volný. Je na závadu, když se s ním dá pohybovat v drážkách do boku? Myslím, že by se dal i sesmeknout jak je volný. Jinak vypadá jako nový. Auto je dovezeno z německa a má být údajně dělaný před rokem. Díky za radu. |
Autor: | Nagant [ 02 pro 2005 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že tak volný by být určitě neměl. Po výměně mně ten řemen někde chytal o kryt, myslel jsem, že je to posunutím ke kraji těch ozubených kol, zkusil jsem jej trochu posunout rukou, ale ani se to nehlo (taky není divu, to co je vidět, je jen kousíček délky rozvodového řemene). Drhnutí o kryt bylo způsobeno házením vlny na řemenu mezi ozubenými koly, kryt jsem musel vypodložit. I původní rozvoďák držel pevně, i když už nebyl nic moc. |
Autor: | Návštěvník [ 02 pro 2005 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Delal jsem cca pred 14ti dny repas hlavy a davali jsme zpatky puvodni rozvodak a byl to docela problem (museli se serizovat ozubena kolu vuci vackam). O tom se nechci rozepisovat, ale kluk co to delal rikal, ze rozvodak se po zahrati strasne napne, takze za studena by nemel byt uplne na krev. Po zahrati mu zacal vzdycky strasne rvat, musel ho nekolikrat serizovat. V zadnem pripade by se ale nemel volne pohybovat po uzubenych kolech. Na pohadky o tom, ze byl rozvodak pred rokem v Reichu menem, bych vubec nesazel. Prvni co jsem vymenil byl rozvodak i s kladkama. Na tomhle nesetri a vymen to komplet. Nezapomen, ze za potkani motoru muze vetsinou (spis nez rozvodak) prave kladky, resp. jejich loziska. Ja mel za 5 minut 12, lozisko v jedne kladce uz bylo KO. |
Autor: | O.S.L.I.K. [ 02 pro 2005 10:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja menil pri 180 tisicich, puvodni. Pac majitel predemnou bylo nezkutecny prase. Rozvodak popraskanej, zpuchrelej mechanici se bali ho nastartovat. Ale taky se nehnul do stran. |
Autor: | Martin 1,6 [ 02 pro 2005 14:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jo. Díky za rady. Příští týden to hned vezu do Forda a nechám vyměnit všechno. Pro klid duše hlavně. |
Autor: | Bery [ 06 pro 2005 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rozvodový řemen nesmí být nikdy volný tak aby se s ním dalo hýbat do stran a neměl by házet a ani když motor běží by se neměl pohybovat po řemenicích do stran.V těchto případech vzniká velké opotřebení řemene a hrozí jeho přeskočení nasledně poškození motoru.Pravidlo které mám a vždy dodržuji je že každý rozvodový řemen sundaný nikdy nevracím zpět ať vypadá sebe líp. Na Zetecuje třeba dvou přípravků kus plocháče na vačky které musí být v rovině a aretační čep zepředu dole na klice.Řemen se má napínat na stanovené předpětí dané výrobcem. Jsou na měřáky které toto měří a tím i udávají stav řemene při použití a jeho životnost. Dobrá rada do života nemít jistotu že je rozvoďák měněn tak neváhat a vyměnit .Je to míň starostí než když se to pokazí. |
Autor: | Dušan [ 07 pro 2005 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bery: Jak to myslis ze ho nikdy nevracis zpet? takze kdyz treba sundavas hlavu tak tam davas vzdy novej?aniz by to byla potreba........? |
Autor: | Bery [ 07 pro 2005 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dušan: Ano přesně tak nikdy si nelajsnu to že ho napnu více nebo to nějak nesedne a zákazníkovi to někde praskne nebo sjede. Na rozvodáku nelze nikdy pouhým okem poznat zdali je ještě dobrý nebo ne i když tam byl pouze 10 000 km. Viděl jsem rozvoďáky který měli 200 000 km a nikdo by neřek že je původní až na to že byl vytahaný. Asi tak před půl rokem jsem měnil řemen rozvodů na VW Sharan PD a ten měl do výměny ještě 5 000 km .Pán že jede na dovolenou no Chorvatska a že nechce riskovat. Rozvoďák jak nový původní všechny udaje na něm čitelný jen na jednom místě byl děraví zkrz a to mohl jezdit ještě 5 000 km (nebo ne). |
Autor: | Bery [ 07 pro 2005 12:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky jsme jednou dělali rozvody a pán pak přijel že tam cosi cvaká. Měl vypadlí sedlo na ventilu a na nový rozvoďák najel cosi kolem 100 km. Tam není co řešit ten přišel zpět bez jakých koliv problémů.Známí měl Oktávku 1.8 turbo a objednával se na Jarově ve Škodovce na výměnu než tam stihl dojet tak mu to přeskočilo. Firemní vozidlo tamtéž zakoupeno týden po záruce vše zaplatili cosi kolem 70 000.-.Bratr meho bývalého parťáka si koupil Peugeot Partner a praskla mu řemenice na alternátoru (která je z plastu ??) a jak sjel řemen na příslušenství tak se namotal na řemenici od kliky štos a potkalo se to měsíc a půl po záruce do výměny spousty kilometrů. Takových historek znám.Já toto nerad podceňuji a ještě nerad bych to platil. |
Autor: | Dušan [ 07 pro 2005 19:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
bery: podle me jsi az moc optrny chapu to o co ti jde,delam to tak v praci stejne s tim rozdilem ze se se zakaznikem domluvim.jak to chce ale vetsina kdyz vidi tu cenu navic za rozvody tak omdlivaj....ale myslim ze prave na rozvodak jsou dany kilometry takze diky nim a stavu se da ledacos vicist,ale moc dobre vim jake je to osemetne..... |
Autor: | Bery [ 08 pro 2005 00:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dušan píše: bery:
podle me jsi az moc optrny chapu to o co ti jde,delam to tak v praci stejne s tim rozdilem ze se se zakaznikem domluvim.jak to chce ale vetsina kdyz vidi tu cenu navic za rozvody tak omdlivaj....ale myslim ze prave na rozvodak jsou dany kilometry takze diky nim a stavu se da ledacos vicist,ale moc dobre vim jake je to osemetne..... JO jo máš samozřejmě pravdu je to na dohodě se zákazníkem.Když ho nepřesvědčím dostane zpět co tam bylo na jehom riziko a je to samozřejmě. To je jen pro mě takový vnitřní pravidlo který se snažím dodržovat. Mám rád vše na 100 % a vše jak nový to je moje. |
Autor: | angličák [ 08 pro 2005 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | Rozvody |
Od tý doby, co mi nový rozvodový řemen asi po 2000 km rupnul a z 16 ventilů zbyly dva dobré, vřele výměnu doporučuju za každých okolností a hlavně!!!!nešetřit!!!!na materiálu, nemá smysl kupovat nějaké pseudořemeny, výsledný efekt spočívající ve vulgarismech nad potkaným motorem není moc příjemný. |
Autor: | BlueWolf [ 12 pro 2005 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když jsem před rokem koupil Esco, tak jsem jel hned ke známýmu do autoservisu. Tam mi řek, že takhle volnej rozvoďák, s jakym jsem přijel ještě neviděl a že se diví, že jsem těch 30 km dojel. Hned jsem nechal vyměnit rozvoďák, všechny filtry a oleje a auto nechal pořádně projít. A mám klid. |
Autor: | Psycho [ 12 pro 2005 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
No já mám auto po rozvoďáku teď.Novej rozvoďák,kladka,olej,filtr,destičky,pakny,kotouče,brzd. kapalina,čepy řízení,matky na kolech , sada na opravu brzdič a i s prací 11 000 Kč v hazlu!!!!!!!!!!!!!! |
Autor: | filip [ 26 led 2006 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Puvodne jsem se hctel zeptat proc mi asi cvaka/klape neco v rozvodech dle vysky otacek. Ale asi to nebudu resit, a rovnou vymenim rozvody. Maji mozna 75 tkm, ale to stejne nikdo jiste nevi. |
Autor: | LeMans [ 31 led 2006 13:28 ] |
Předmět příspěvku: | Fakt rotovďák?? |
Tak mě napadlo, jestli šlo opravdu o rozvoďák a ne o klíňák? |
Autor: | Standa [ 31 led 2006 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na motoru Zetec je kliňák s napínací kladkou, která ho neustále vypíná. Rozvoďák je ale natvrdo, předpětí se seřídí jen při nahození nového řemene a po čase může být volný. Známý automechanik co dělal v servise VW-Audi mi říkal, že při výměně rozvodů se mnohdy divil, že ještě řemen nepřeskočil jak byl volný. |
Autor: | LeMans [ 31 led 2006 14:09 ] |
Předmět příspěvku: | murphyho zákony |
Já si myslím, že tady platí jasná murphologie. tam, kde by člověk řekl, že to dávno přeskočí, tak nic a tam, kde všecko vypadá o.k. hup šup rup a je to K.O. |
Autor: | Lukas1 [ 31 led 2006 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak já když jsem si před cca 2 rokama koupil auto od mechanika okruhových oktávií tak mi ukázal stvrzenku od nového řemenu a povídal, že ho tam dával sám před 15000t km, jaký bylo překvapení, když jsem sundal kryt řemenu.........To, že měl 15000km bych věřil, ale nad tím, že mezi vačkovýma řemenicema vaklal 12mm !!! tak to jsem si protřel oči. prostě zetec první generace s variabilním časováním nejen sacích, ale i výfukových ventilů. Jó to by u forda koukali. |
Autor: | Návštěvník [ 31 led 2006 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | vymena? |
jakozto eskort amatera bych se chtel zeptat na kolik to vyjde takova vymena rozvodoveho remenu vcetne kladek??? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |