fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Vysoká spotřeba http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4167 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | VíťazBrna [ 03 pro 2005 23:38 ] |
Předmět příspěvku: | Vysoká spotřeba |
Přeji pěkný den, minulý týden jsem koupil Ford Escort 1.8 16V 77kW z 91 Ghia. Startuje i teď v zimě na první otočení, reaguje bez problémů, volnoběh i tah ve všech režimech v pohodě. Zaskočila mě spotřeba, která orientačně je kolem 11l. Dočetl jsem se o termostatu - náběh teploty dle ukazatele se mi jevil podezřele pomalý, budu koukat ještě bedlivěji, mám tam 15 " kola, takže podměřování km a rychlosti + valivý odpor 195/50 R15 taky beru. Skoro vše to bylo naježděno v městským provozu, popojíždění apod. Je to první měření a zdůrazňuji, že orientační. Jaký je prosím vliv koncovky výfuku? Jak prověřím termostat? On netěsní nebo je prasklý nebo v čem spočívá ten problém? Rád bych poděkoval době a technice (internet) a především Vám, za toto fórum a zkušenosti. Je to paráda celkem rychle protříbit myšlenky nad stejnou problematikou. Víťa z Brna |
Autor: | Návštěvník [ 04 pro 2005 00:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
koncovka výfuku nemá vliv snad na nic s termostatem už je to horší . Dej HLEDAT ( nahoře ) a určitě najdeš spoustu rad |
Autor: | -petr- [ 04 pro 2005 00:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle Tě asi nepotěší - těch 11 litrů se při popojíždění po Brně, zvlášť kratší trasy, dá považovat za normální spotřebu. |
Autor: | PH [ 04 pro 2005 01:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, holt kratsi jizdy v zime po meste, kdy se motor ani moc nestaci zahrat si zadaji vic paliva a na 14 let starou 1,8 se mi to nijak zvlast nezda. Jinak koncovka vyfuku 00 nic, ten teoreticky 1cm sirky pneumatiky navic taky celkem zanedbatelny a 195/50 R15 ma skoro stejny prumer kola jako 185/60 R14, takze taky celkem nic, co by to mohlo nejak ovlivnit. Termostat se da zkontrolovat tak, ze ho vytahnes, a s teplomerem ho na sporaku budes varit... podrobneji navod uz tu byl mockrat, staci hledat. Na rychlesji zahrati v zime je nejjednodussi necim zakryt chladic (aspon castecne) |
Autor: | cendler [ 04 pro 2005 06:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak ta spotřeba je krásná na 1,8, já mám 1,3 a mám skoro to samé. Termostat ti nepraskne ani nic jiného, prostě se jen neotevře, jak psal PH tak ho zkontroluj. A taky když chceš rychlejš zahřát motor tak dej před chladič ňákej papírový karton, ale né přes celý, protože pak by jsi za chvilku vařil. |
Autor: | PH [ 04 pro 2005 06:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky se muze stat, ze tam treba nebude termostat vubec... kdyz se kousne, tak prvni nouzova oprava je termostat vyndat a s kupenim a namontovanim noveho se uz nekdo nemusi obtezovat. Kdyz budes zakryvat chladic (idealne tim papundeklem) tak ho zakryj tak ze dvou tretin, nastartuj a nech bezet dokud nesepne ventilator. Kdyz to uchladi a bude se teplota drzet v rozumnych mezich, tak je to OK, jinak se vyplati trosku laborovat s velikosti prekryti. Ja mam zakryty chladic cely a stejne to chladi porad dost (v termostatu se mi ted hrabat nechce). Skoda, ze se na Forda nedelaji ty slusive decky ala Karosa. |
Autor: | cendler [ 04 pro 2005 07:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
PH píše: Taky se muze stat, ze tam treba nebude termostat vubec... kdyz se kousne, tak prvni nouzova oprava je termostat vyndat a s kupenim a namontovanim noveho se uz nekdo nemusi obtezovat.
Kdyz budes zakryvat chladic (idealne tim papundeklem) tak ho zakryj tak ze dvou tretin, nastartuj a nech bezet dokud nesepne ventilator. Kdyz to uchladi a bude se teplota drzet v rozumnych mezich, tak je to OK, jinak se vyplati trosku laborovat s velikosti prekryti. Ja mam zakryty chladic cely a stejne to chladi porad dost (v termostatu se mi ted hrabat nechce). Skoda, ze se na Forda nedelaji ty slusive decky ala Karosa. To máš zakryté celý a nic jo, já to měl taky celý a jel jsem do trasu asi 100km a po 30km jsem to musel vyndat protože se ručička držela pořád ve prostřed, ale hlavně pořád hučel veětrák na schladění motoru, a to spotřebě taky nepřidá. |
Autor: | VíťazBrna [ 04 pro 2005 13:26 ] |
Předmět příspěvku: | Díky za ohlas |
Dnes jsem opět popojížděl po Brně, ta rafička nepřeleze snad 3 mm přes spodní pole, tedy je to asi první 3 mm v poli NORMAL ale pod jakýmkoli písmenem. Očekával bych, že by to zhruba po 5-7 km souvislé jízdy mělo být v polovině, tedy někde u písmen R a M. Termostat tedy podle mě nedovírá. Před lety jsem měl služební vw caddy, při jedné jízdě mi termostat praskl a auto nejenže netopilo ale ani se neohřálo. Toto topí poměrně brzy a poměrně intenzívně. Texty o termostatech jsem četl, myslím si, že by rafika měla ukazovat víc. Chladič případně trochu zadělám ale myslím si, že to funkční termostat musí prostě odstavit. Díky za ohlasy, taky jsem si říkal, že 195 a 185 není takový rozdíl. No a - petr - , bylo by to smutné ale v techničáku je 9,7, to jsem četl. Díky všem |
Autor: | -petr- [ 04 pro 2005 15:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
VíťazBrna: 9,7 na městský provoz? To bych se teda hodně divil... Novější 1.8 16V Zetec (85 kw) má psanout spotřebu ve městě 11,0 - 11,7 l/100 km. Vůbec, z toho tvého motoru jsem trochu mimo, nějak si to neumím k ničemu zařadit (1991, Zetec ?) |
Autor: | PH [ 04 pro 2005 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
v technicaku je sice 9,7 (taky to nemusi byt pravda... byvaji tam strasne bludy) ale je to hodnota orientacni za idealnich podminek a u noveho auta. Kdyz k tomu prictes jizdu v zime s nezahratym motorem, svetla, topeni, stari vozu a v neposledni rade i mezikus mezi sedackou a volantem, tak tech 11 je asi celkem realnych. --> cendler: no uprostred by snad mela byt optimalni teplota, ne? ja to mam zakryte cele, ve meste (teda pokud dyl nestojim) se to pohybuje kolem pulky a jak se trosku rozjedu tak to je tak do 1. tretiny. mam podezreni, ze tam ten termostat vubec neni a porad to chladi prec velky okruh. |
Autor: | PH [ 04 pro 2005 15:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Cendler: jeste me tak vrta hlavou... jak Ti muze porad hucet vetrak uprostred pole? nekde neco bude spatne, protoze by mel spinat cca. u "N" a schladit nekam k pulce, kde zase vypne. Ale dokud se nedostanes az nahoru k tomu "N" tak nema co spinat. Muze byt chyba v teplotnim spinaci vetraku, nebo taky teoreticky v cidle teploty nebo i budiku (to mi ale nepripada moc pravdepodobne) |
Autor: | VíťazBrna [ 04 pro 2005 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | Vysoká spotřeba - reakce |
Mám na tom vyhnilý číslo na motoru, v Carentu mi udělali prohlídku a potvrzení, že je tam instalován motor 1,8 ZETEC s typovým označením RDA. Auto má psáno r.v. 91 a uvedení do provozu 92... s tou rafikou, vycházeje z aut, co jsem sedlal bych opravdu čekal, že bude poměrně brzo někde uprostřed, už jen proto, že by to mělo měřit plynule. Má-li být nahoře kolem 120 st., uprostřed 30 +/- tak uprostřed bych čekal to optimum 70 - 80 st. A to mi škodověnka nastoupala tak po asi 5 km a to má dlouhý trubky k radiátoru topení... Prostě ten termostat vytáhnu a okouknu. Dík... |
Autor: | skaldal [ 04 pro 2005 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak jestli ti to brzo a dobře topí jak píšeš, tak bych řekl že je vše v pořádku a jenom to blbě ukazuje na ručičce. To já jsem teda ještě s žádným Fordem to štěstí neměl, že by brzo topil, mě to začne topit až tak po ujetí min. 5-8km. Teda pokud to topení neporovnáváš se Škodou 120. Kéž by Ford topil tak rychle jako Felicie |
Autor: | cendler [ 04 pro 2005 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
PH : myslel jsem tím když už skoro přehřívám tak se sepne a opravdu skončí když je v polovině, ale stejně mi to prostě jen pořád foukalo, ručičkahrozně rychle vylezla zase nahoru a to pořád dokola.A to jsem jel po rovině auto vůbec netáhlo a teplota byla kolem 0°C. |
Autor: | MV [ 04 pro 2005 18:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
K tomu motoru: koukal jsem do Etzolda, tam jsou 1.8 Zetec tři motory: RDA 77kW(výroba 2/92 až 9/95), pak RQB 96kW(výroba 2/92 až 9/95) a RKC Zetec/E 85kW(výroba 10/95 až 8/98 ). skaldal: mně začne topit docela brzo(cítím vlažnej vzduch), prakticky vzápětí co vyjedu, na to si nestěžuju v porovnání s jinými auty, teplo v autě je brzy. Ale pokud beru okamžik, kdy to topí víceméně naplno, to bude těch min.5km, jak píšeš. Buďme rádi, že to není TDI s přímým vstřikem, ten musí mít el.topný spirály v chladící vodě, aby se motor vůbec ohřál a topil. |
Autor: | VíťazBrna [ 04 pro 2005 18:32 ] |
Předmět příspěvku: | Spotřeba |
Ještě mně teď říkal kamoš ať osahám chladič po cca 5 km jízdy, přirozeně by měl být studený, teprv pak ať doluji termostat. Což je pravda, pokud nedovírá, musí se prohřívat i voda v okruhu... To TDi (tractor drnčí inside) to je teda drsný s těma spirálama... za chvilku budou ty auta tak učinný, že si budem muset dát malý piliňáčky do kabiny a komínek střechou ven... |
Autor: | skaldal [ 04 pro 2005 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
MV: Já mluvím o topení, ne o vlažným vzduchu O takovým, který tě v týhle kose zahřeje |
Autor: | Návštěvník [ 05 pro 2005 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
to: vitazbrna Ja mel naprosto stejny problem, zacal jsem vymenou termostatu, ale i potom mi ukazatel teploty nevylezl z bileho pole. Nakonec jsem zjistil, ze je KO cidlo teploty pro palubku. Nevim, jak je to na tvem motoru, ale ja mam na telese termostatu dve cidla, jedno pro ridici jednotku a jedno pro palubku. Doporucuji odpojit cidlo, pripojit dekadu nebo potenciometr a podle hodnot z etzolda nastavovat odpor a sledovak ukazatel teploty na palubce. Tim eliminujes pripadnou chybu ukazatele, popr. vedeni a bude jasne, ze problem je v cidle. Jinak spotreba 11l je u meho esca pro mestsky provoz uvedena primo v manualu, takze necekej zadne zazraky. |
Autor: | VíťazBrna [ 05 pro 2005 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pepa z depa píše: to: vitazbrna
Ja mel naprosto stejny problem, zacal jsem vymenou termostatu, ale i potom mi ukazatel teploty nevylezl z bileho pole. Nakonec jsem zjistil, ze je KO cidlo teploty pro palubku. Nevim, jak je to na tvem motoru, ale ja mam na telese termostatu dve cidla, jedno pro ridici jednotku a jedno pro palubku. Doporucuji odpojit cidlo, pripojit dekadu nebo potenciometr a podle hodnot z etzolda nastavovat odpor a sledovak ukazatel teploty na palubce. Tim eliminujes pripadnou chybu ukazatele, popr. vedeni a bude jasne, ze problem je v cidle. Jinak spotreba 11l je u meho esca pro mestsky provoz uvedena primo v manualu, takze necekej zadne zazraky. díky za tip. Hlasy, že je to spotřeba vcelku normální vnímám a zpracovávám... na čidla kouknu. Ono kdyby termostat nedovíral tak by to asi dobře netopilo. A otáčky brzy po nastartování klesnou pod 1000, kdyby to řj obohacovala, asi by byly točky vyšší, si myslím... |
Autor: | Návštěvník [ 05 pro 2005 16:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdar 11l/100 km si myslim ze je na takovej motor docela hodne v pohode. Ja jezdim taky po Brne - s 1,4 Orionem a jezdim taky za 11, neresim to protoze v tehle zime a s tezkou nohou na plynu, aby to aspon trochu jelo se neni cemu divit... A ta raficka - ted v zime mi to presne do stredu nevyleze ani cca po 8 - 10km, to by mi ale tak nevadilo, nejhorsi je ze topit to zacne (aspon ten vlaznej vanek) az tak po 10 minutach jizdy. Prezit tech 10 minut je fakt peklo __________________ 1,4 Ford Orion 92 |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |