fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Vačkový hřídel ?! http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4451 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 09 led 2006 09:28 ] |
Předmět příspěvku: | Vačkový hřídel ?! |
Zdravíčko vespolek, po delší době jsem navštívil servis a nechal si udělat změření kompresních tlaků a seřízení ventilů na své Fiestě 1,1. Měření zjistilo, že mám tlaky na Fiestu snad v pořádku 9-10-?-9,5 avšak na třetím válci se měření nezdařilo - nepodařilo se jim namontovat měřící přístroj - prý svíčka drží jen na 3 závitech a tak se jim tam měřák nepodařilo napasovat. Máte někdo zkušenost s uchycením svíček na takto málo závitech ? Po seřízení ventilů mi sdělili, že hlučnost motoru se tím nevyřešila (trochu to klepe - spíš šije jako šicí stroj) . Bylo mi sděleno, že hlučnost motoru je způsobená vačkou. Něco málo jsem se o vačkových hřídelích dočetl, ale nikde jsem nenalezl odpověď, zda-li je to nějak nebezpečné z hlediska životnosti motoru ? Taky mi řekli, že motor je uvnitř zasranej - prý tam nejspíš předchozí majitel používal nějakou komunistický MOGUL Já používám Texaci 10W-40. Při příští výměně oleje se chystám motor také "vypláchnout" nějakým čistícím prostředkem aby se ten bordel vyplavil. Díky za rady a nápady |
Autor: | futura [ 09 led 2006 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim sice, jak zjistili, na kolika zavitech drzi svicka, ale pokud je ten zavit poskozenej, neni to zrovna to nejlepsi, pokud ma bejt svicka dotazena tak, aby tesnila, chce to urcity moment a je otazka, jestli to ten zbytek zavitu vydrzi, muze a nemusi. Zavit jde opravit vlozkovanim, ale videl bych to hlavu dolu, aspon by se to mohlo trosku repasnout a vycistit. Ten zvuk siciho stroje bych videl spis jako vrozenou vlastnost tohodle motoru, jeste jsem neslysel jedinej, kterej by sel tise, vetsina maloobsahovejch OHV diky tyckovymu prevodu vice, ci mene sije, co vim, tak u skodovek se snad davaly pozdeji tycky z jinyho materialu, aby se tenhle jev potlacil. S pripravky na cisteni motoru do oleje zkusenost nemam, nejak se toho bojim, radsi to maximalne rozeberu a vycistim mechanicky. U chlazeni proti pripravkum nic nemam. Jestli mas moznost, kde to udelat a auto si chces chvili nechat, koupil bych jiny motor, ceny asi nebudou vysoky, rozebral, vycistil, podle kapsy osadil pripadne nektery novy veci a jezdilo by to asi do rozpadnuti kastle. |
Autor: | mrazik [ 09 led 2006 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten zvuk šicíhol stroje je úplně normální. Měl jsem tuhle Fiestu přes 4 roky. Může na to mít vliv i rozvodový řetěz. Do oleje žádné potvory nepřidávej, jen používat kvalitní olej předepsaný pro tento motor. |
Autor: | Návštěvník [ 09 led 2006 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Právěže motor je "nový" a tak se mi už do něj strkat moc peněz nechce - auto už tak sežralo víc než je zdrávo (to je tak, když s ním člověk "cítí" a nechce ho hodit hned do šrotu). Ten zvuk mi ani extra nevadí - není to žádný extrém a rádio to spolehlivě přehluší S těma svíčkama to určitě není ono a tak docela uvažuju o vložkách nebo udělání novýho závitu. Zatím to jede, těsní snad dobře (nic nestříká, svíčky nejsou opálený po izolátoru) a svíčky jsem měnil nedávno, takže to nechám a na jaře udělám kontrolu svíček vyjmutím. Taky jsem četl nějaký názory, že se závity svíček trochu roztáhnou při zahřátí motoru, tak si říkám, jestli bych svíčky po zahřátí nevytáhl, trochu by si ten kov "sedl" a když bych je tam napasoval po vystydnutí, jestli by to závit nevytvarovalo lépe... ? |
Autor: | PH [ 09 led 2006 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejsem sice mechanik, ale pokud tam jde namontovat svicka a drzi, tak tam musi jit namontovat i merak a neco namerit. Bud to musi foukat pres svicku a jet na 3 nebo tesnit a v tom pripade i merit. Ne? |
Autor: | Návštěvník [ 10 led 2006 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
to PH: Byl jsem u Pavlíčka na Kšírové - asi měli měřák, který se šroubuje do závitu a ne takový, který se tam pouze nastrčí a "přerve" přes závity. Každopádně svíčka drží v pohodě, a radši do toho ted nebudu štourat dokud to jede |
Autor: | PH [ 10 led 2006 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
no jasne.. ale nevidim rozdil mezi zavitem svicky a zavitem meraku... prave proto mi prijde divny, ze kdyz tam drzi svicka, tak merak by nemel... |
Autor: | Návštěvník [ 10 led 2006 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi chtěli abych měl auto v plným pucu a oni aby si namazali kapsu |
Autor: | PH [ 10 led 2006 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
jestli chces, tak Ti to muzu zkusit namerit. Tlakomer sice spi jen orientacni, ale mam ,-)) |
Autor: | Návštěvník [ 10 led 2006 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík za nabídku, ale zatím bych do toho nešťoural - když do něčeho hrabu, tak pak docela dlouho nejezdím Ale na jaře, až do toho budu muset preventivně nakouknout, tak bych do toho šel... Ozvu se a domluvíme se. Díkec |
Autor: | Šíša [ 10 led 2006 13:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jojo, tyhle motory jsou trošku hlučnější a neustále šijou Ale je to normál, pokavaď to při běžícím motoru je jakoby zvuk z pozadí a nevadí to normální debatě. Jinak tenhle motor jem měl v první fiestě, rozebral, vnitřek vyškrábal, přetěsnil, seřídil, udělal výplach(levnější mogul felicia s nějakým sajrajtem -> nechat cce deset minut běžet a ikdyž ten motor se na stole jevil jakžtakž čistej, vyteklo v oleji starým sotva půl hoďky dost sajrajtu) a motor se mnou najel dalších cca 110tis km. Jsou to prostě držáky, ale zase jsem bral benzín jen u lepších(teď jsem jezdil s jinou fiestou a po půl roce ježdění na levný benzín od ONA se jeden výfukáč velmi slušně podpálil Jinak svíčky se zásadně vyndavají z teplého motoru a vrací se do studeného! Pakliže utáhneš na fest svíčku v teplým motoru, tak velmi pravděpodobně doku*víš závit a ze studeného jí nevyndáš... |
Autor: | Návštěvník [ 10 led 2006 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
to Šíša: Díky za info. Bohužel nemám prostor (sídliště a bez garáže) ke složitějších akcím typu rozebrat motor (asi bych to pak ani sám nebyl schopný dát do kupy) . Autu dávám péči na můj vkus až přehnanou - olej měním max po 8T - používal jsem Valvoline MaxLife 15W-40, později 10W-40, ted jezdím na výše zmíněný Texaco 10W-40, ale nejspíš se vrátím k tomu Valvolině MaxLife - zdá se být o něco "lepší". Texaco jsem volil spíše kvůli ceně (tady v Brně koupím 5l za 532Kč s DPH - Valvoline 10W-40 4l za 680Kč s DPH), což při dolévání (minulý motor) cca 1l na 1000km udělá za pár měsíců pár set navíc. Benzín beru zásadně posledního cca 1,5 roku benzín u Shellu (dost bylo pofiderním levným benzínkám typu Unicorn Oil) a posledního půl roku jezdím pouze na Shell-VPower 95. Ač je benzín dražší, než N95 o cca 1,5Kč/l, tak nakonec ještě ušetřím Mám spočítáno, že mám s ním lepší spotřebu o cca 0,5l/100Km, což se mi v konečném důsledku vyplatí . Motor co jsem nedávno koupil a mám s ním cca 2,5T. Byl pěkný špindíra - zasraný a orezrý u svíček až to bolí, olej v něm byl černý jak koks, olejový filtr jsem musel velmi hrubým způsobem páčit a svíčky to byl děs - s těma to byl fakt boj (3 šly ven na dobré slovo po cca 5min páčení) - myslím, že jsem je tahal za studena, což asi nebylo to nejlepší. Radu se svíčkama si beru k srdci a přístě jedině vyndávat za tepla |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |