fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Vyskakující olejové víčko http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4520 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | hameluk [ 16 led 2006 00:01 ] |
Předmět příspěvku: | Vyskakující olejové víčko |
Všiml jsem si, že mi už několikrát vyskočilo olejové víčko na ventilovém víku. Ještě že je přivázané, jinak bych o něj přišel. Bylo mi to divné, zkusil jsem díru ucpat rukou a cítil jsem, že to opravdu z víka fouká ![]() ![]() |
Autor: | vendiik [ 16 led 2006 00:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
omrknout a vycistit ventil odvetrani klikove skrine, ale kde to presne najdes u tvyho auta to se mne neptej. Zkus jit po hadicce zapojene tesne za vzduchovy filtr sani. |
Autor: | Wizzy [ 16 led 2006 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
No odvětrávání klikovky sice být zacpaný může, ale jestli je tam takový tlak, že to "fouká" - není to trochu moc? Jak to máš se spotřebou oleje, nežere ti motor olej? |
Autor: | Nagant [ 16 led 2006 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle mne zajímá, odvětrávání klikovky? Mně to pod víčkem taky dost tlakovalo, ne tedy aby to odfouklo víčko, spíš takové vzdušné tepání. Ustalo to po výměně oleje, z Mobilu 5W-30 na Mobil 5W-40, nicméně zase se mi zdá že s tím 5W-30 to mazalo vačky ostřikem, kdežto s novým olejem spíš jem máčením v té liště pod nimi. Ovšem mám Zetec, resp. Zetec-E. |
Autor: | futura [ 16 led 2006 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
U CVH to vicko muze vyskakovat, zvlast starsi a nemusi bejt ani velkej pretlak plynu, drzi to jen na tesnici manzetce a ta ztraci vlastnosti. Jednoduchej recept, na ten sroub na viku ventilu jak je prichyceny sani se da rvarovańej hlinikovej pasek, kterej shora pritlacuje vicko,delali to na motorech z fiestacupu a ty asi nic ucpanyho nemely. |
Autor: | hameluk [ 16 led 2006 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, to víčko tam opravdu moc nedrží, ale nikdy dříve to nepadalo. Je pravda, že mi poslední dobou trochu zlobí otáčky - zůstávají viset někde kolem 2000. Volnoběžný ventil jsem čistil a nic se nezměnilo, ale vzpomínám, že když jsem před rokem auto koupil, měl jsem veliký problém s otáčkami a nakonec se zjistilo, že je špatný odlučovač olejových par ![]() ![]() A abychom opravdu mluvili o tom samém, tak tady je obrázek - ten odlučovač olejových par je ta plastová kulatá krabička se třema hadicema (třetí je zespodu) vedle olejové měrky... ![]() |
Autor: | hameluk [ 16 led 2006 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo a žádný úbytek oleje nepozoruju ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 16 led 2006 22:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řekl bych, že ti v tom odlučovači zmrznul a ztuhnul šlem z víka ventilů a nemůže to odvětrávat. Je tam drátěnka plná děsivýho bordelu. Až se oteplí asi to přestane. Stejně tě asi koupě nového odlučovače nemine. |
Autor: | futura [ 17 led 2006 08:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud si dobre vzpominam, tak v planu udrzby jsem uCVH mel po 40tis. vymenu toho odlucovace, kdyz jsem slysel cca 500, tak jsem to vymyl. Myslim, ze hodne lidi neudela ani to . Je to presne jak rikas ten bazmek s tema hadickama. |
Autor: | vendiik [ 18 led 2006 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo tuhle vec sem myslel svym prvnim prispevkem, u kazdyho auta je to udelany jinak, takze sem nemohl dat presnejsi popis. Nekdy tam pry byva i nejaky ventil (ale nevim na vlastni oci sem ho nikdy nevidel) ktery se za provozu otevira, ale to tam asi nemas. |
Autor: | hameluk [ 18 led 2006 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
To s tím olejovým šlemem zní pravděpodobně, protože třeba dnes, když bylo jen asi -5 to zase nezlobilo (myslím teď otáčky). Mohlo by to znamenat, že ten šlem nebyl tak ztuhlý a fungovalo to tak jak má. Jinak fotka není aktuální, tenhle odlučovač jsem měl v autě když jsem ho koupil. Byl špatný, tenkrát jsem ho zkusil rozříznout, komletně vymýt v techbenu (jsou v něm tři takové ventilky) a zase zpátky zatavit horkovzdušnou pistolí. Nic se nezměnilo, možná ty gumičky na ventilcích už netěsnily, nevím. Tehdy mi jeden "Ford servisák" sundal z nějakého vraku jiný odlučovač (je to taková plechová bandaska, podlouhlá a trochu větší než ten na obrázku) a od té doby jsem měl klid. O víkendu ho zkusím vyndat a prozkoumat, jestli se do něj dá nějak dostat. Jestli ne, ohřeju ho něčím, aby ten olejový šlem zřídnul a pak to celé vymeju v technickém benzínu. |
Autor: | hameluk [ 24 led 2006 13:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
V předchozím příspěvku jsem psal, že ten odlučovač je kovový - omlouvám se za nepřesnost, je plastový. V sobotu jsem ho opravdu vyndal, řádně nahřál nad přímotopem (aby šlem povolil), poté šroubovákem vydloubal z vývodů usazeniny (a že jich tam bylo ![]() ![]() |
Autor: | Nagant [ 18 úno 2006 13:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Poslední dobou taky sleduju, že se mi nějak uvolňuje víčko pro nalévání oleje, pod víčkem je velký proud vzduchu a málo mi to maže vačky - po nastartování studeného motoru na volnoběh několik minut olej prakticky nevidím. Co může být nejpravděpodobnější příčinou? Ventil odvětrávání klikové skříně? Olej v tom mám Mobil 5W-40, najeto na něm kolem 10 000 km. Předpokládám, že bych koupil olej 5W-30, olejový filtr s těsněním, ventil odvětrávání klikové skříně, pojistný ventil tlaku oleje a pružinu, výpustný šroub s těsněním a nechal to vše vyměnit, se změřením tlaku oleje. Možná předtím ještě změřit kompresní tlaky a podle výsledku případně nechat vyměnit další věci... |
Autor: | Wolf [ 23 bře 2006 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
U mě se stává,že mi víčko i měrka vyskakují taky ,ale jen při razantní jízdě. U víčka je řešení jen jedno ,vzít tech. líh a pořádně odmastit to gumové těsnění ve víčku a potom i ústí plnění a pak je to v pohodě. ![]() |
Autor: | Cossworth maniac [ 13 lis 2006 14:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tesnici krouzek ve vicku se casem opotrebuje, ja to mam vyreseny ze pod vickem mam igelitovej sacek kterej vlastne plni funkci toho tesneni a to vicko dobre drzi. Jednoduchy a uciny. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |