fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Vyskakující olejové víčko http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4520 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | hameluk [ 16 led 2006 00:01 ] |
Předmět příspěvku: | Vyskakující olejové víčko |
Všiml jsem si, že mi už několikrát vyskočilo olejové víčko na ventilovém víku. Ještě že je přivázané, jinak bych o něj přišel. Bylo mi to divné, zkusil jsem díru ucpat rukou a cítil jsem, že to opravdu z víka fouká Je to normální |
Autor: | vendiik [ 16 led 2006 00:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
omrknout a vycistit ventil odvetrani klikove skrine, ale kde to presne najdes u tvyho auta to se mne neptej. Zkus jit po hadicce zapojene tesne za vzduchovy filtr sani. |
Autor: | Wizzy [ 16 led 2006 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
No odvětrávání klikovky sice být zacpaný může, ale jestli je tam takový tlak, že to "fouká" - není to trochu moc? Jak to máš se spotřebou oleje, nežere ti motor olej? |
Autor: | Nagant [ 16 led 2006 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle mne zajímá, odvětrávání klikovky? Mně to pod víčkem taky dost tlakovalo, ne tedy aby to odfouklo víčko, spíš takové vzdušné tepání. Ustalo to po výměně oleje, z Mobilu 5W-30 na Mobil 5W-40, nicméně zase se mi zdá že s tím 5W-30 to mazalo vačky ostřikem, kdežto s novým olejem spíš jem máčením v té liště pod nimi. Ovšem mám Zetec, resp. Zetec-E. |
Autor: | futura [ 16 led 2006 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
U CVH to vicko muze vyskakovat, zvlast starsi a nemusi bejt ani velkej pretlak plynu, drzi to jen na tesnici manzetce a ta ztraci vlastnosti. Jednoduchej recept, na ten sroub na viku ventilu jak je prichyceny sani se da rvarovańej hlinikovej pasek, kterej shora pritlacuje vicko,delali to na motorech z fiestacupu a ty asi nic ucpanyho nemely. |
Autor: | hameluk [ 16 led 2006 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, to víčko tam opravdu moc nedrží, ale nikdy dříve to nepadalo. Je pravda, že mi poslední dobou trochu zlobí otáčky - zůstávají viset někde kolem 2000. Volnoběžný ventil jsem čistil a nic se nezměnilo, ale vzpomínám, že když jsem před rokem auto koupil, měl jsem veliký problém s otáčkami a nakonec se zjistilo, že je špatný odlučovač olejových par Tak mě napadlo, jestli by to nemohlo být znovu to samé (nekupoval jsem totiž tenkrát nové, ale nějaké jeté). Mohly by tyto dvě věci souviset A abychom opravdu mluvili o tom samém, tak tady je obrázek - ten odlučovač olejových par je ta plastová kulatá krabička se třema hadicema (třetí je zespodu) vedle olejové měrky... |
Autor: | hameluk [ 16 led 2006 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo a žádný úbytek oleje nepozoruju |
Autor: | Návštěvník [ 16 led 2006 22:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řekl bych, že ti v tom odlučovači zmrznul a ztuhnul šlem z víka ventilů a nemůže to odvětrávat. Je tam drátěnka plná děsivýho bordelu. Až se oteplí asi to přestane. Stejně tě asi koupě nového odlučovače nemine. |
Autor: | futura [ 17 led 2006 08:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud si dobre vzpominam, tak v planu udrzby jsem uCVH mel po 40tis. vymenu toho odlucovace, kdyz jsem slysel cca 500, tak jsem to vymyl. Myslim, ze hodne lidi neudela ani to . Je to presne jak rikas ten bazmek s tema hadickama. |
Autor: | vendiik [ 18 led 2006 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo tuhle vec sem myslel svym prvnim prispevkem, u kazdyho auta je to udelany jinak, takze sem nemohl dat presnejsi popis. Nekdy tam pry byva i nejaky ventil (ale nevim na vlastni oci sem ho nikdy nevidel) ktery se za provozu otevira, ale to tam asi nemas. |
Autor: | hameluk [ 18 led 2006 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
To s tím olejovým šlemem zní pravděpodobně, protože třeba dnes, když bylo jen asi -5 to zase nezlobilo (myslím teď otáčky). Mohlo by to znamenat, že ten šlem nebyl tak ztuhlý a fungovalo to tak jak má. Jinak fotka není aktuální, tenhle odlučovač jsem měl v autě když jsem ho koupil. Byl špatný, tenkrát jsem ho zkusil rozříznout, komletně vymýt v techbenu (jsou v něm tři takové ventilky) a zase zpátky zatavit horkovzdušnou pistolí. Nic se nezměnilo, možná ty gumičky na ventilcích už netěsnily, nevím. Tehdy mi jeden "Ford servisák" sundal z nějakého vraku jiný odlučovač (je to taková plechová bandaska, podlouhlá a trochu větší než ten na obrázku) a od té doby jsem měl klid. O víkendu ho zkusím vyndat a prozkoumat, jestli se do něj dá nějak dostat. Jestli ne, ohřeju ho něčím, aby ten olejový šlem zřídnul a pak to celé vymeju v technickém benzínu. |
Autor: | hameluk [ 24 led 2006 13:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
V předchozím příspěvku jsem psal, že ten odlučovač je kovový - omlouvám se za nepřesnost, je plastový. V sobotu jsem ho opravdu vyndal, řádně nahřál nad přímotopem (aby šlem povolil), poté šroubovákem vydloubal z vývodů usazeniny (a že jich tam bylo ), dlouho vyplachoval horkou vodou (šlo spousta cucků a žmolků), vyfoukal kompresorem a nakonec jsem několikrát aplikoval nějaký americký sprej na rozpouštění karbonu a různých usazenin v motorech. Zdá se, že je problém odstraněn - víčko nepadá a otáčky se vrací na 900 i v takovýchto mrazech |
Autor: | Nagant [ 18 úno 2006 13:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Poslední dobou taky sleduju, že se mi nějak uvolňuje víčko pro nalévání oleje, pod víčkem je velký proud vzduchu a málo mi to maže vačky - po nastartování studeného motoru na volnoběh několik minut olej prakticky nevidím. Co může být nejpravděpodobnější příčinou? Ventil odvětrávání klikové skříně? Olej v tom mám Mobil 5W-40, najeto na něm kolem 10 000 km. Předpokládám, že bych koupil olej 5W-30, olejový filtr s těsněním, ventil odvětrávání klikové skříně, pojistný ventil tlaku oleje a pružinu, výpustný šroub s těsněním a nechal to vše vyměnit, se změřením tlaku oleje. Možná předtím ještě změřit kompresní tlaky a podle výsledku případně nechat vyměnit další věci... |
Autor: | Wolf [ 23 bře 2006 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
U mě se stává,že mi víčko i měrka vyskakují taky ,ale jen při razantní jízdě. U víčka je řešení jen jedno ,vzít tech. líh a pořádně odmastit to gumové těsnění ve víčku a potom i ústí plnění a pak je to v pohodě. |
Autor: | Cossworth maniac [ 13 lis 2006 14:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tesnici krouzek ve vicku se casem opotrebuje, ja to mam vyreseny ze pod vickem mam igelitovej sacek kterej vlastne plni funkci toho tesneni a to vicko dobre drzi. Jednoduchy a uciny. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |