fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Oblbnutí motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4681
Stránka 1 z 3

Autor:  Charlie [ 01 úno 2006 23:56 ]
Předmět příspěvku:  Oblbnutí motoru

Tak vás všechny zdravím a přícházím s takovým trochu blbým nápadem.Teda nevím jestli by to fungovalo a jestli by to vůbec něčemu pomohlo.Ale říkal sem si co kdyby se na čidlo teploty motoru udělal nějakej porychtuňg kterej by oblboval ŘJ a ona si myslela že je motor pořád studenej i při provozní teplotě tak by mu teoreticky dávala víc benzínu.Mno a kdyby se to dalo ještě nějak přepínat myslím tím mezi normálním čidlem a týmhle porychtuňgem tak pokud bych potřeboval lepší výkon motoru tak bych to jednoduše přepnul a kdybych to zase nepotřeboval tyk bych to zase vypnul ale nezbláznila by se z toho ŘJ kdyby se během sekundy motor absolutně zchladil a zase naopak mělo by to vůbec vliv na výkon???Tak co vy na to?

Autor:  cendler [ 02 úno 2006 00:02 ]
Předmět příspěvku: 

No to jsem nevěděl, že když máš studený motor, tak líp jede.
Ale zase něco to má do sebe, teď v zimě by to možná nebylo špatný tam hned hodit teplý motor a hned by to tolik nežralo. Pak dále by jsi musel ale uvažovat o chlazení motoru, protože termostat asi jen tak neoblbneš, ten se ti otevře až když je opravdu zahřátý.

Autor:  Charlie [ 02 úno 2006 00:04 ]
Předmět příspěvku: 

no myslel sem to tak že když je studený tak ŘJ tam pouští bohatší směs

Autor:  Alexa [ 02 úno 2006 00:31 ]
Předmět příspěvku: 

Výkon to motoru nepřidá naopak mašina by jenom blbla s příliš bohatou směsí, spíš by se dalo ušetřit s přepínáním při provozu se studeným motorem.

Autor:  Wizzy [ 02 úno 2006 08:21 ]
Předmět příspěvku: 

To sou teda nápady.... :roll: Když je motor studenej, tak tam ŘJ cpe víc benzínu proto, že se ho část na studených stěnách válců srazí a tudíž se všechen nespotřebuje. Jak se motor zahřeje, tak už k tomu nedochází. Pokud bys oblbval motor tím tvým způsobem, tak bys žádný výkon navíc nezískal, motor by se ti přeplavoval, dusil (pro to větší množství benálu by tam prostě nebyl vzduch) a tipnul bych, že by sis poměrně rychle odrovnal katalyzátor a rychle bys zničil olej v motoru a z dlouhodobého hlediska i motor (právě tím degradovaným olejem). Pokud bys tuhle vyfikundaci doplnil turbem, tak pak možná. (turbobenzíny mají stejně jinou řídící jednotku, nepletu se?) Nehledě na to, že by asi i normální provoz byl trochu divoký, protože ŘJ by měla "naučené" dost divoké hodnoty.

Jde vidět, žes asi nikdy nejezdil se škodovkou, protože bys věděl, co to udělá, když ji máš zahřátou na 85°C a dáš jí sytič naplno...

Autor:  mrazik [ 02 úno 2006 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy chtěl jsem něco napsat, ale vše podstatné je v tvém příspěvku. Bravo

Autor:  Bendy&Macíček [ 02 úno 2006 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

Něco jsem na jedněch stránkách našel a dal jsem to sem s odkazem, ale dle kluků a jejich rad se na to mám vybodnout - tak sem to udělal. Bejt tebou tak použiju méně drastické upravy motoru, než zasah do RJ. Koukni se tady do rad jak kdo co dělal a bohatě to pro běžný provoz bude stačit :wink:

Pokud nechceš něco víc

Autor:  Charlie [ 02 úno 2006 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to asi neklapne tak nic du vymejšlet další stupidní nápad :D

Autor:  benzínek [ 02 úno 2006 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

Existují teoretické grafy, které říkají , že zvýšení bohatosti o 5-10% proti hodnotě na kterou reguluje ŘJ (m.j. podle Lambda sondy) stoupne výkon motoru (ale i spotřeba). Pokud to budeš dělat simulováním studeného motoru , tak ti to bude Lamda zase ochuzovat (s nějakým zpožděním) a ta regulace se bude přetahovat. Pokud nastavíš teplotu někde pod 40st C tak odstavíš regulaci Lamda sondou , to se ti ale ohřátý motor začne dusit. Praktickou zkušenost mám takovou, že se mi utrhnul kablík k teplotnímu čidlu a motor začal zdechat cca po 0,5km na uchlastání.
Jinak i opačná úvaha o úspoře paliva nastavením chudší směsi není opodstatněná. Ono to totiž houby jede a nutí to přišlapávat víc pedál. Kdysi v hystorických dobách dávali ke starým Oktáviím do příslušenství druhou menší trysku (záměna 120-115) efekt nebyl téměř žádný s tím, že to auto mělo na přidání celkem slušný pytel.

Autor:  Charlie [ 02 úno 2006 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

Takže říkáš že by to teoreticky šlo?Tos mě uklidnil aspoň nevypadám jak uplnej vůl.Dík :D

Autor:  Bery [ 02 úno 2006 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Skoro ALS. Nevím jen dodat to turbo a vidím to jako jednu z možností jak tam dostávat víc paliva. Sám jsem se dostal do stavu kdy bych potřeboval více paliva do válců a toto řešení obohacovat stávající směs vstřikem od studenýho startu mi přišlo docela jednoduché a rychlé řešení.

Autor:  Charlie [ 02 úno 2006 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

ale já sem někde na netu viděl nějaký takový mašinky který pracujou na podobným principu.Ale asi to tam bude líp vyřešený a hlavně přesnější obohacování směsi.

Autor:  Bendy&Macíček [ 06 úno 2006 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

v tomto tématu je odkaz je to sice na TD, ale mají tam i pro benzín....

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=4615

Autor:  Charlie [ 06 úno 2006 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

takže by to šlo??????

Autor:  Wizzy [ 06 úno 2006 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Šlo. Ale ne na moc dlouho.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005032006

Autor:  Charlie [ 06 úno 2006 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

tak už vím co nikdy nebudu zkoušet.

Autor:  LeMans [ 09 úno 2006 15:20 ]
Předmět příspěvku:  Teorie

Je důležitý znát teorii na které pracuje motor a trochu fyziky. Benzín je nutné smíchat se vzduchem, protože ve vzduchu obsažený kyslík umožnuje hoření benzínu. Benzín bez kyslíku by nehořel. Proto je potřeba dosáhnout správného poměru mezi množstvím kyslíku a benzínu tak, aby shořel všechen benzín,, zároven tam bylo dost benzínu aby vyvinul dostatečnou energii. Čím víc benzínu, tím víc energie a větší výkon. Ale jen postud, pokud ten benzín dokáže shořet. Takže mnozství benzínu (a výkonu) je omezené obsahem motoru a pokud vám jde do motoru správně namíchaná směs, tak žádný benzín navíc nepomůže, ale naopak uškodí. Na této teorii je založeno právě turbo. To do válců dokáže nahnat víc vzduchu a tím pádem se tam dá dát i víc benzínu na menší objem válce. A tím pádemi to větší množství benzínu shoří a hodí vyšší výkon.

Autor:  Charlie [ 09 úno 2006 17:53 ]
Předmět příspěvku: 

takže je zapotřebí nacpat tam víc vzduchu?Protože když de víc vzduchu tak de víc benzínu ale naopak to nefunguje.To sem si právě myslel já že když dám víc benzínu pude i víc vzduchu

Autor:  Wizzy [ 09 úno 2006 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Sám od sebe se tam ten luft navíc nedostane. Atmosférickej motor si ho tam nasává sám a jde ho tam jen tolik, jak jsou velký válce. A na to je spočítanej objem paliva, kterej tam cákne RJ - v závislosti na teplotě vody, zatížení, údaji z váhy vzduchu, otáčkách, údaji z lambdy, atd...) Tyhle vícerozměrné mapy jsou v RJ napevno uložené a jsou navržené pro konkrétní typ motoru, jak po stránce konstrukce, životnosti, tak i ekonomiky a ekologie provozu. Pokud bys tam chtěl dostat víc paliva, tak v množství tak do +5-10% by to ještě efekt mít mohlo, ale musel bys buď oblbnout víc čidel najednou, ne jen to teplotní, nebo udělat tzv. "čiptúnink", kde se práve v RJ nahradí epromka se standartními mapami, epromkou s mapami upravenými. Úspěšnost je různá, já se na to ale dívám značně skepticky. Rvát tam ještě víc benzínu nemá smysl (stylem oblbnutí telplotního čidla), to jsme si vysvětlili snad jasně posledně - pokud tam nedobastlíš turbo, které by pro to zvýšené množství benzínu zajistí více vzduchu, resp. kyslíku, který umožní tomu většímu množství benzínu shořet a vydat tak svoji energii. Jinak bys tam ten benzín tlačil úplně zbytečně, tekl by ti výfukem ven a jelo by to hůř! Samozřejmě s tím, že motor s turbem bude zase potřebovat novou RJ, která s turbem bude doslova počítat. Snad už je to konečně pochopitelné.
Pokud bys rád vytlačil z motoru víc kobylek, tak najdeš tu na fóru inspirací více než dost - sání, svody, vačky, hlava, výměna motoru za motor s větším obsahem, atd...

Autor:  Charlie [ 09 úno 2006 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

a jen tak pro zajímavost jde do normálního motoru nainstalovat turbo?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/