fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Přetížení alternátoru?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4747
Stránka 1 z 2

Autor:  JanRypal [ 07 úno 2006 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Přetížení alternátoru?

Nevím čím to je, ale všiml sem si následující věci. Když jede motor na volnoběh, jsou zapnuté světla, větrání, a já zapnu navíc ještě vyhřívání předního skla, motor se solidně přidusí. Někdy i chcípne. Je to normální, nebo je něco s alternátorem? Vim že to přední sklo žere energie jak sviňa, ale že by to až tak zatěžovalo motor? Pokud v autě zapnu fakt úplně všechno, motor spolehlivě zdechne vždycky. Co s tím?

Autor:  Šíša [ 07 úno 2006 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

Skontroluj, nebo nech si skontrolovat, dobíjení. Podle toho, co píšeš to vypadá na špatné, nebo nefunkční dobíjení, bo při funkčním a ok dobíjení můžeš v autě zapnout cokoliv a to musí vrčet dál. Při zapnutí všeho má býti na svorkách baterie okolo 13.5V, určo né méně než 13V.

Autor:  JanRypal [ 07 úno 2006 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

Dobíjení je v pohodě. Teda aspoň podle toho, že baterka i přes svůj 7 letý životní příběh stále dává dost a nestalo se že by někdy byla slabá. Fakt to vypadá jako kdyby alternátor nadměrně zatěžoval motor. Jestli to teda není něčím jiným. Třeba že by se snížilo napětí na EDIS a špatně to pak střílelo, nebo ja fakt nevim...

Autor:  mrazik [ 07 úno 2006 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

A jaké jsi naměřil napětí na baterce při zapnutém motoru ? Tohle je důležitý údaj.

Autor:  JanRypal [ 07 úno 2006 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, tak to se budu muset mrknout. Hned co budu mít spravené to čerpadlo. Jelikož bez něho to nepůjde...

Autor:  MV [ 07 úno 2006 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

To je imho normální, vyhřívání skla bere skoro 40A a je to hodně velká a náhle naplno zapnutá zátěž. Zatížení motoru je poznat, už jenom na rychlosti klesání otáček na volnoběh. Hodně udělá i třeba rozběh ventilátoru na chladiči(bere asi 15A, ale je velká špička při rozběhu) - u mě je třeba znát, když na volnoběh zapnu vyhřívání předního skla nebo se zapne ventilátor na chladiči - otáčky motoru docela poklesnou, ale ŘJ to dorovná.

Autor:  Standa [ 08 úno 2006 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

Normální to určitě není. ŘJ se umí vyrovnat se zátěží i na volný chod, otáčky při zapnutí většího spotřebiče jen krátce poklesnou, ale zase vystoupí na původní úroveň. Možná jen špatně fungujíci volnoběžný ventil.

Autor:  Wizzy [ 08 úno 2006 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Standa: Chtěl jsem napsat to samé :)

Autor:  MV [ 08 úno 2006 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, myslel jsem, že normální je pokles otáček motoru při zatížení alternátoru. Přeci jenom motor 1,6/16V má na volnoběh výkon řekněme 10kW a krouťák taky nemá ideální hodnotu. Nicméně ŘJ by otáčky měla bez problémů dorovnat.

Autor:  PH [ 09 úno 2006 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

kuodivu docela velky odber u mk4 ma treti stupen vetraku topeni, rekl bych, ze srovnatelny ne-li vetsi nez vetrak chladice. Je pravda, ze kdyz jsou zapnuta svetla, radio, topeni na plny vykon a sepne jeste vrtule chladice, tak je to poznat i na volnobehu. Do chcipnuti to ma ale daleko. Holt tam neni tak vymakana elektronika

Autor:  JanRypal [ 13 úno 2006 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Normální to určitě není. ŘJ se umí vyrovnat se zátěží i na volný chod, otáčky při zapnutí většího spotřebiče jen krátce poklesnou, ale zase vystoupí na původní úroveň. Možná jen špatně fungujíci volnoběžný ventil.

Ten je úplně nový. Tak snad ne.

Autor:  JanRypal [ 15 úno 2006 17:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už vim čím to bylo. Jedno s druhým. Totálně ucpaný palivový filtr. Motor i vstřikování jdou bezchybně, bohužel nebylo co vstřikovat když to ubohé čerpadlo nemohlo protlačit přes filtr...Takže otáčky už drží i když zapnu naprosto všechnu elektriku, včetně větráku na chladiči...

Autor:  Nagant [ 17 čer 2006 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mám taky něco s alternátorem. Dnes jsem měřil napětí na akumulátoru za chodu motoru na volnoběh:

běží jen samotný motor 13,8 V
+ rozsvícená tlumená světla 13,5 V
+ ventilátor větrání na 3. stupeň 13,1 V
+ klima 12,8 V
+ přední a zadní mlhovky 12,5 V
+ vyhřívání zadního skla 12,3 V
Když přidám otáčky, nic se s napětím neděje.

Takže nezbývá, než sehnat jiný alternátor nebo nechat repasovat ten starý. Tak prohledám fórum, jak alternátor vymontovat a posoudím, zda bych to zvládnul sám...

Pořád mám s tím autem problémy, už jsem nevěděl po čem jít, auto občas škube, nebo nemá kloudný tah, jindy bez problémů, nevěděl jsem po čem jít, už jsem dnes i proklepával celý výfuk, zda někde není prasklina, koukal na ventil odvětrávání klikové skříně...

Pokud by po opravě alternátoru problémy ustaly, bylo by to perfektní. Kéž by.

Ještě dotaz - V Etzoldovi píšou, že by se napětí mělo měřit při 4000 ot/min. Ale já si myslím, že i na volnoběh by mělo být i při zapnutých spotřebičích dobíjecí napětí dostatečně velké. Tak jak to je?

Autor:  Standa [ 19 čer 2006 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

Alternátor musí dobíjet i na volný chod. Jak jsem opravoval můj alternátor Bosch jsem popsal tady: http://www.fordfans.cz/technics/oprava_alternatoru.doc

Autor:  Nagant [ 19 čer 2006 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

Dík Stando, ten návod jsem si vytiskl a přečetl, ale přiznám se, že je to trošku mimo mé síly. Tak spíš bych v první fázi potřeboval, jak to vymontovat z auta, z toho Etzolda to moc nechápu. Ale to bych si přinejhorším taky nechal někde vyměnit.
Úplně prvotně potřebuju zjistit přesný typ alternátoru (abych sehnal jiný), přes hadici není na tu plastovou část vůbec vidět. Ten štítek je směrem nahoru?

Koukal jsem, že těch alternátorů existuje děsných typů a nejsem z toho moudrý co shánět.

Autor:  Standa [ 19 čer 2006 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

U toho mého alternátoru je štítek směrem dopředu umístěný v rovině kolmé na upevňovací konzoly alternátoru. Ta demontáž s auta neni složitá, když přizvedneš trochu předek a lehneš pod auto, tak ti to bude jasné. Možná by ti stačilo vyměnit relé s uhlíky, jestli jsou sběrné kroužky ještě dobré. Na webu se dá sehnat pro můj alternátor Bosch za nějakých 1300 - 1500,- Kč.

Autor:  Nagant [ 19 čer 2006 10:08 ]
Předmět příspěvku: 

Možná to opravdu není složité, ale mám obavy, že k tomu bude s běžným nářadím děsný přístup.

Autor:  Šíša [ 19 čer 2006 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Pokavaď jsou pryč uhlíky a vše ostatní je v pořádku, tak je nesmysl kupovat new komplet stabilizator. Buď si koupím sám uhlíky(max okolo 80,- Kč) a přepájím, nebo to dám nějakému autoelektrykáři a ten to opraví za nějakej peníz. Ale určo né za 1300,- to je mooc

Autor:  Nagant [ 19 čer 2006 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak první průzkum - štítek je na namontovaném alternátoru shora, typ alternátoru je Bosch 0 123 310 029, 14V/70A. Je přišroubovaný dvěma šrouby (jiné nevidím) a kvůli katalyzátoru, zespodu trubkám od radiátoru a svrchu gumové hadici tomu bude horší přístup.

Autor:  Standa [ 19 čer 2006 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jo drží jen na 2 šroubech, musíš na to jít zespodu.

To Šiša: Výměna uhlíku je u novějších alternátoru BOSCH utopií. Lanko uhlíku je zezadu připájeno speciální pájkou, která se při teplotě pro běžný cin neroztopí. Jedině odřezat celý držák zezadu ale není tam takřka žádný přístup pro manipulaci.

Obrázek

Foto uhlíku, lanko je utržené, pájka nepovolila.
Obrázek

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/