fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 15:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012 10:56 
Offline
Nováček

Registrován: 13 srp 2008 21:18
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha
Ahoj, prosím o tipy, na co se soustředit: motor 1,6 zetec 66kW, najeto cca 175tkm, s motorem nikdy nic nebylo, pravidelny servis - olej filtry svíčky.
Studený startuje dobře, volnoběh nikdy nekolísá, výkonově pořád OK, žádné pazvuky, spotřeba normální 7-8. Jediná závada: když je motor ohřátý a přibrzdím motorem (dojíždění na semafor, dojíždění ke kruháči, prostě jakýkoliv zastavování), tak po vyšlápnutí spojky bez plynu motor padá do volnoběhu, až chcípne.
Je to v běžným provozu nepříjemný. Klapku jsem čistil, bez efektu. Odpojování čidla otáček na převodovce bez efektu.
Měli byste nápady, co s tím? Díky!

_________________
Escort 5dv. 1,6 16V Zetec 1998 - holobyt: 1x airbag, klima, závěsné
12/2009: najeto poctivých 160.000km
12/2011: najeto stejně poctivých 176.000km
5/2014: najeto pořád poctivých 191.000km
8/2016: sešrotováno po 200.000km (z toho já 118.000km). Už jsem pro něj neměl použití a nikdo rozumný! ho nechtěl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012 12:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Mohl oby to být právě tím čidlem na převodovce, jeho odpojením nic nezjistíš. Chtělo by to mít buď palubní počítač, kde se dá v testovacím režimu ověřit funkčnost toho čidla, nebo připojit diagnostiku.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012 13:30 
Offline
Nováček

Registrován: 13 srp 2008 21:18
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha
Popravdě, čidlo otáček mám odpojené asi čtyři roky. Odpojil jsem ho, protože s připojeným čidlem to nebrzdilo motorem, pustil jsem plyn a auto zpomalovalo minimálně. Fungovalo to bez něj, chcípat to začalo před cca 2 měsíci. Dnes jsem ho ráno připojil, při sjezdu z dálnice to hned chcíplo. Můžu se mýlit, ale tipuju, že závada bude jinde.

_________________
Escort 5dv. 1,6 16V Zetec 1998 - holobyt: 1x airbag, klima, závěsné
12/2009: najeto poctivých 160.000km
12/2011: najeto stejně poctivých 176.000km
5/2014: najeto pořád poctivých 191.000km
8/2016: sešrotováno po 200.000km (z toho já 118.000km). Už jsem pro něj neměl použití a nikdo rozumný! ho nechtěl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012 13:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Špatné brždění motorem má většinou na svědomí nefunkční ventil odvětrání skříně motoru, nebo špatný signál od čidla na klapce (TPS). Odpojením čidla na převodovce sice dojde ke snížení otáček, ale to není původcem tohoto problému. Jestli to ale začalo zhasinat až v poslední době, tak to může klidn dělat ventil volného chodu.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 03 pro 2012 22:56 
Offline
Nováček

Registrován: 13 srp 2008 21:18
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha
Dnes při návratu domů to začalo chcípat ještě víc. Když na volnoběh vrknu plynem, OK a volnoběžné otáčky se ustálí. Když vrknu víc (motor už se pořádně roztočí - nemám v autě otáčkoměr!), tak to padá na volnoběh až chcípne. Takže dnes večer vyčištěn ventil odvětrání klikové skříně (v rámci možností) a zkontrolovány kontakty všech možných čidel. Bez účinku, chcípe to dál jak popsáno na začátku tohoto příspěvku. Takže asi volnoběžný ventil, ke kterýmu je přístup jak k penězům, nebo snímač klapky? Zavezu to na diagnostiku, která jako vždy nic neukáže...

_________________
Escort 5dv. 1,6 16V Zetec 1998 - holobyt: 1x airbag, klima, závěsné
12/2009: najeto poctivých 160.000km
12/2011: najeto stejně poctivých 176.000km
5/2014: najeto pořád poctivých 191.000km
8/2016: sešrotováno po 200.000km (z toho já 118.000km). Už jsem pro něj neměl použití a nikdo rozumný! ho nechtěl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 04 pro 2012 14:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Zkus se spojit třeba s Deklem, který má forDiag a ví na co se podívat.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=18

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 08 pro 2012 23:42 
Offline
Nováček

Registrován: 13 srp 2008 21:18
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha
Standa: diky, asi na kontakt na dekla jeste dojde, jestli bude ochoten.
Ted je stavajici stav nasledujici: moji mechanici vycistili skrtici klapku (ja se o to pokousel taky, bez uspechu) a uz to nechcipa. Uplne dobry to neni, nekdy spadne volnobeh moc nizko, motor se oklepe, ale volnobeh se pak srovna. Co je ale hlavni pricinou, je pry velmi vybehana osicka na skrtici klapce. Vymena se zatim konat nebude, auto zatim jezdi...

_________________
Escort 5dv. 1,6 16V Zetec 1998 - holobyt: 1x airbag, klima, závěsné
12/2009: najeto poctivých 160.000km
12/2011: najeto stejně poctivých 176.000km
5/2014: najeto pořád poctivých 191.000km
8/2016: sešrotováno po 200.000km (z toho já 118.000km). Už jsem pro něj neměl použití a nikdo rozumný! ho nechtěl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chcipani zahrateho motoru
PříspěvekNapsal: 09 pro 2012 11:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Sem tady, co se deje? :smt006

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz