fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Chcipani zahrateho motoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=47952 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Endy_mot [ 03 pro 2012 10:56 ] |
Předmět příspěvku: | Chcipani zahrateho motoru |
Ahoj, prosím o tipy, na co se soustředit: motor 1,6 zetec 66kW, najeto cca 175tkm, s motorem nikdy nic nebylo, pravidelny servis - olej filtry svíčky. Studený startuje dobře, volnoběh nikdy nekolísá, výkonově pořád OK, žádné pazvuky, spotřeba normální 7-8. Jediná závada: když je motor ohřátý a přibrzdím motorem (dojíždění na semafor, dojíždění ke kruháči, prostě jakýkoliv zastavování), tak po vyšlápnutí spojky bez plynu motor padá do volnoběhu, až chcípne. Je to v běžným provozu nepříjemný. Klapku jsem čistil, bez efektu. Odpojování čidla otáček na převodovce bez efektu. Měli byste nápady, co s tím? Díky! |
Autor: | Standa [ 03 pro 2012 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Mohl oby to být právě tím čidlem na převodovce, jeho odpojením nic nezjistíš. Chtělo by to mít buď palubní počítač, kde se dá v testovacím režimu ověřit funkčnost toho čidla, nebo připojit diagnostiku. |
Autor: | Endy_mot [ 03 pro 2012 13:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Popravdě, čidlo otáček mám odpojené asi čtyři roky. Odpojil jsem ho, protože s připojeným čidlem to nebrzdilo motorem, pustil jsem plyn a auto zpomalovalo minimálně. Fungovalo to bez něj, chcípat to začalo před cca 2 měsíci. Dnes jsem ho ráno připojil, při sjezdu z dálnice to hned chcíplo. Můžu se mýlit, ale tipuju, že závada bude jinde. |
Autor: | Standa [ 03 pro 2012 13:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Špatné brždění motorem má většinou na svědomí nefunkční ventil odvětrání skříně motoru, nebo špatný signál od čidla na klapce (TPS). Odpojením čidla na převodovce sice dojde ke snížení otáček, ale to není původcem tohoto problému. Jestli to ale začalo zhasinat až v poslední době, tak to může klidn dělat ventil volného chodu. |
Autor: | Endy_mot [ 03 pro 2012 22:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Dnes při návratu domů to začalo chcípat ještě víc. Když na volnoběh vrknu plynem, OK a volnoběžné otáčky se ustálí. Když vrknu víc (motor už se pořádně roztočí - nemám v autě otáčkoměr!), tak to padá na volnoběh až chcípne. Takže dnes večer vyčištěn ventil odvětrání klikové skříně (v rámci možností) a zkontrolovány kontakty všech možných čidel. Bez účinku, chcípe to dál jak popsáno na začátku tohoto příspěvku. Takže asi volnoběžný ventil, ke kterýmu je přístup jak k penězům, nebo snímač klapky? Zavezu to na diagnostiku, která jako vždy nic neukáže... |
Autor: | Standa [ 04 pro 2012 14:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Zkus se spojit třeba s Deklem, který má forDiag a ví na co se podívat. memberlist.php?mode=viewprofile&u=18 |
Autor: | Endy_mot [ 08 pro 2012 23:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Standa: diky, asi na kontakt na dekla jeste dojde, jestli bude ochoten. Ted je stavajici stav nasledujici: moji mechanici vycistili skrtici klapku (ja se o to pokousel taky, bez uspechu) a uz to nechcipa. Uplne dobry to neni, nekdy spadne volnobeh moc nizko, motor se oklepe, ale volnobeh se pak srovna. Co je ale hlavni pricinou, je pry velmi vybehana osicka na skrtici klapce. Vymena se zatim konat nebude, auto zatim jezdi... |
Autor: | dj.DEKL [ 09 pro 2012 11:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chcipani zahrateho motoru |
Sem tady, co se deje? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |